0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فوت و فن های تربیت کودک

معرفی، خرید و دانلود کتاب فوت و فن های تربیت کودک

تکنیک های کاربردی برای رفتار با کودک امروزی کودک زیر ۱۰ سال
نویسنده:
هاجر سجاد
درباره فوت و فن های تربیت کودک

یکی از مهم‌ترین وظایف پدر و مادر در قبال فرزند این است که مسئولیت‌های خود را به بهترین شکل انجام دهند. البته این به معنی افراط و تفریط نیست چرا که تنبیه و پرخاش نسبت به کودک جهت تنبیه و یا رسیدگی و تسلیم امر او شدن برای محبت کردن هر دو در جایگاه خود کارهای اشتباهی هستند. زمان گذاشتن برای تربیت و داشتن ارتباط خوب و موثر با او کودک را نه تنها در خانواده که در جامعه نیز فردی موثر و مفید با مهارت‌های اجتماعی بالا بار می‌آورد. هاجر سجاد در کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک هر آنچه خانواده‌ها و مربیان برای شناخت رفتارهای کودک و پاسخ به آن نیاز دارند را بیان کرده است.

درباره کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک

کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک به قلم هاجر سجاد کتابی است کامل و جامع که دستورالعمل‌های لازم و مهم را که کودکان در گذراندن سال‌های حساس و کلیدی خود به آن نیاز دارند را ارائه می‌دهد. این کتاب را می‌توان دایره المعارف کوچکی محسوب کرد که به والدین کمک می‌کند چطور به کودکان خود رفتار کنند. رفتارهای شایع آن‌ها را بشناسند و مشکلات فرزند با والدین و بالعکس را شناسایی کنند تا از دوره کودکی فرزند خود لذت ببرند و زمانی که کودک به سن نوجوانی رسید دیگر مشکلات حاضر بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با روش‌های صحیح دستور دادن، تشویق و تنبیه‌های مناسب کودک را اعمال کند تا او از همان کودکی مسئولیت‌پذیر بودن و انتخاب درست داشتن را در زندگی بیاموزد. چرا که پدران و مادرانی که برای تربیت و تعلیم فرزند خود زمان می‌گذارند قطعا در آینده فرزندانی شاد، خلاق و با اعتماد به نفس خواهند داشت. فرزندانی که از همان سنین پایین رفتارها و خلقیات صحیح را آموخته‌اند و تا بزرگسالی همراه خود خواهند داشت.

تکنیک‌ها و راه‌حل‌های ارائه شده در کتاب به صورت حرفه‌ای و بر اساس ارتباط موثر (بدون دعوا و تنبیه بدنی) است. فراموش نکنیم که دوران کودکی همانقدر که مهم و تاثیرگذار است به همان اندازه کوتاه و گذراست. پس نباید فرصت را از دست داد.

مروری بر فصل‌های کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک

ترس در کودکان

چگونه دستور دهیم تا اجرا شود؟

اضطراب از جدایی

اشتباهات والدين

جملات ممنوع ممنوع ممنوع

 خواب کودک

مجزا کردن اتاق خواب کودک

کنترل خشم کودک

خشم والدین در مقابل رفتار کودک

آموزش مدیریت زمان

قانون گذاری درخانه

تشویق

جدول ستاره ها (جدول ترتیبی)

تنبيه

تغذیه کودک

آموزش توالت رفتن

پول توجیبی ( هوش اقتصادی کودکان)

قشقرق‌های کودک

کودک در فروشگاه

بازی شغل کودک است

چرا باید کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک را بخوانیم

تنها پدر و مادر نیستند که به طور مستقیم با کودک در ارتباط هستند پدربزرگ، مادربزرگ‌ها، مربیان مهدکودک و ... نیز در تربیت کودک نقش مهمی دارند. در واقع اگر همه‌ی افراد جامع دلسوز نسل آینده باشند و با آگاهی از علم فرزند پروری تلاش کنند تا کودکان را در جهت تربیت سالم هدایت کنند قطعا هر جامعه‌ای فردایی بهتر خواهد داشت. پس خواندن این کتاب برای همه‌ی افرادی که با کودکان سر و کار دارند یا ندارند مناسب و مفید خواهد بود.

  • کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک در دسته‌ی کتاب‌های فرزند پروری (زیر 10 سال) قرار دارد.
  • کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک را انتشارات کلید آموزش منتشر کرده است. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگسالی است که با کودکان در ارتباط اند.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 200 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.
  • کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک جزو کتاب‌های کامل و جامع با موضوع تربیت و پرورش کودک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی کودک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک می‌خوانیم

تنبيه*های عاطفی

تنبیه عاطفی، نوعی تنبیه است که به روان کودک ضربه وارد می‌کند؛ مثل ناسزاگویی (بی‌شعور)/ تمسخر (تو هنوز نمی‌تونی تنهایی دستشویی بری)/ تحقیر (نی نی کوچولو شدی)/ توهین نفهم (/ سرزنش (دست و پا چلفتی)/ تهدید کردن (می‌کشمت)/ قهر کردن دیگه با من حرف نزن)/ دروغ گفتن و ترساندن کودک (می دمت دست پلیس)/ مقایسه (ببین نی نی غذاشو می خوره).

این‌ها، نمونه‌هایی از تنبیه‌های عاطفی هستند که والدین، خواسته یا ناخواسته، آن‌ها را به زبان می‌آورند؛ ولی این نوع تنبیه نیز موجب جلوگیری کودک از کار خطا و احتمال افزایش کار شایسته نمی‌شود؛ زیرا به کودک نمی‌گوید که چه کاری صحیح است.

عوارض * تنبیه بدنی و عاطفی

 این نوع برخوردها، نه تنها به روابط عاطفی مثبت بین کودک و والدین صدمه می‌زند، بلکه با ایجاد حس منفی به والدینش تمایلی به اطاعت از آن‌ها ندارد. موقتی است و مدت‌زمان کوتاهی کودک آرام می‌شود و آسیب‌های روانی جدی‌ای را به کودک وارد می‌کند؛ زیرا به كل شخصیت بچه آسیب می‌رساند، قادر به خاموش کردن بدرفتاری نیست و موجب مقابله جویی، انتقام طلبی، کینه‌توزی، منفی گرایی، افزایش بدرفتاری، لجبازی، پرخاشگری، اضطراب، شب‌ادراری، لکنت زبان، ناخن جویدن، خودآزاری، افسردگی و تخریب شدید اعتماد به نفس می‌شود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فوت‌و‌فن‌های تربیت کودک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فرزند پروری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندههاجر سجاد
ناشرانتشارات کلید آموزش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۷/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۸ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
36 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یه پروتکل کاملا عملیاتی برای تربیت کودکان ایرانی است. نویسنده کاملا مفاهیم روانشناسی کودک را با فرهنگ و جملات معمول ایرانی ادغام کرده و یک دستورالعمل اجرایی تالیف کرده. این کتاب زمین تا آسمان با کتابهای ترجمه شده خارجی متفاوته کاملا توصیه میشه به همه والدین

5

کتابی کاربردی است و برای والدین ایران نوشته شده بر خلاف کتاب های ترجمه شده که خیلی از آموزشهای آنها قابل استفاده نیست همه توصیه های این کتاب کاربردی و مفید است

4

کتاب خوبیه. دسته بندی خوبی داره و پوشش خوبی روی موضوعات متنوع داره. بر مبنی کتابهای دیگه و تجربیات اطرافیان به نظر راهکارهای ارایه شده هم خوب هستند. فقط ایکاش نویسنده با یک فرزند انقدر روی موفقیت تجربه خودش اصرار نمی‌کرد

2

بهترین کتاب در زمینه تربیت کودک همین کتابی است که خواندم و راهکارهایی که با مثال گفته شده و متن شیوا و روان و تجربه های نویسنده یا دخترش همگی عالی و کاربردی است و کتابی است که باید بارها خواند

4

کناب عالی و فوق العاده ای هست واقعا از اون کتابهاییه که باید هر لحظه کنارت باشه و بهش مراجعه کنی،،

4

عالی بود. بعضی قسمت ها که با عنوان من و دخترم مطالعه کردم برایم جالب بود. مهمتر از همه اینکه نویسنده ایرانی هست.

4

بنظرم یه کتاب خوب و کاربردی که بعد از توضیح هر بخش مثال هم داره که باعث میشه بحث رو کامل درک کرد.

4

من هم روز ۳۰ مرداد ۹۷ خریداری کردم باز نشد قبلا هم کتاب از فیدیبو خریدم ولی چنین مشکلی نداشته

4

کتاب خیلی خوبی بود، تمام مواردی که با کودک روزمره در ارتباط هستیم رو اشاره کرده بود

4

سلام- امکان دانلودش بصورت pdf نیت چرا؟! حتما باید با همین اپلیکیشن مطالعه بشه؟

نمایش 26 نقد دیگر
4.2
(52)
22,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
فوت و فن های تغذیه کودک
فوت و فن های تغذیه کودک
هاجر سجاد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فوت و فن های تربیت کودک
فوت و فن های تربیت کودک
تکنیک های کاربردی برای رفتار با کودک امروزی کودک زیر ۱۰ سال
انتشارات کلید آموزش
4.2
(52)
22,500
تومان