0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دکتر محمد ملکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب دکتر محمد ملکی

استادی برای همه فصول
درباره دکتر محمد ملکی
اولین بار که او را دیدم سی‌وپنج سال پیش بود، حدود ساعت ۳۰ :۸ صبح یک روز سرد نیمه دوم آذر ماه ۱۳۵۶ چند روز بعد از سالروز «۱۶ آذر». چند سالی می‌شد که رژیم شاه بعد از بگیر و ببندهای بسیار به مناسبت ۱۶ آذر یک تصمیم جدید و مؤثر گرفته بود. یکی، دو روز قبل و بعد از ۱۶ آذر از ورود دانشجویان به دانشگاه جلوگیری می‌کرد و تا هفته بعدش هم عملاً آب‌ها از آسیاب ریخته شده بود. آن سال هم از یک هفته قبل از ۱۶ آذر کلاس‌ها تعطیل شده بودند و فقط اساتید و کارکنان را اجازه می‌دادند وارد دانشگاه شوند. آن روز علی‌رغم آنکه چند روزی می‌شد که از «۱۶ آذر» می‌گذشت، مع‌ذالک مسئولین احتیاط را از دست نداده بودند و دانشگاه عملاً در محاصره گاردی‌ها بود. البته آن سال در مهرماه و در جریان افتتاح رسمی سال تحصیلی، که مقامات بلندپایه حکومتی همه ساله در آن حضور می‌یافتند، پدیده شگفت‌انگیزی هم درخصوص ۱۶ آذر اتفاق افتاده بود. در جریان یک سخنرانی رسمی، یکی از دانشجویان عضو حزب رستاخیز(۱) گفته بود که «واقعه تأسف‌آور ۱۶ آذر نتیجه بی‌مبالاتی و نواختن بی‌موقع زنگ تعطیلی کلاس‌ها در دانشکده فنی بوده». اهمیت موضوع در سخنان بی‌پایه و اساس آن دانشجو نبود، بلکه مهم آن بود که برای نخستین بار در یک گردهمایی رسمی حکومتی، نام «۱۶ آذر» برده شده بود و اینکه از آن حادثه به‌عنوان یک «فاجعه ملی» نام برده شده بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهصادق زیباکلام
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۹ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک کتاب فوق‌العاده با تصویر سازی های عالی به قلم بسیار روان دکتر زیبا کلام. بعضی از جملات این کتاب یک دنیا حرف داره. واقعا دکتر محمد ملکی یک مرد شریف و بزرگی هست که باید همه در باره ایشون این کتاب رو بخوانند. من خودم قبل از مطالعه این کتاب خیلی با ایشون آشنا نبودم ولی بعد از مطالعه و جستجو در اینترنت پی بردم که مرد بسیار بزرگی هستند که واقعاً برای تمام فصول هستند.

4

این کتاب فقط به بیان لحظه هایی از وقایع انقلاب ۵۷ می پردازه که دکتر ملکی در آن نقش داشتن. نوشتار دکتر زیبا کلام طوریست که نتیجه و تحلیل از آنرا به خواننده واگذار میکنه. اینکه آیا دکتر از اقدامات خودش و دکتر ملکی راضی بوده یا نه و نتیجه مثمر ثمر داشته بر میگرده به تحلیل خواننده. خواندن این کتاب رو به همه دوستداران ایران توصیه می کنم.

4

واقعا جوری با جزئیات نوشته شده که‌ من که متولد ده هفتاد هستم هم خیلی خوب و واضح میتونم اون روزا رو تجسم کنم ممنون استاد

4

آقای زیبا کلام نشون دادن که در روایت تاریخ چندان بی طرف نیستند ، برای خرید این کتاب دو دلم .

4

داستان کتاب خواننده رو تا آخر دنبال خودش می کشونه.

3.8
(10)
32,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی
استادی برای همه فصول
انتشارات روزنه
3.8
(10)
32,500
تومان