0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راه های موثر برای ایجاد انگیزه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب راه های موثر برای ایجاد انگیزه

درباره راه های موثر برای ایجاد انگیزه

پیش از سال 1930، اغلب پیشرفت‌های مدیریتی در نتیجه پیشرفت علم و تکنولوژی بود. پس از جنگ جهانی دوم اغلب پیشرفت‌ها به دلیل توجه به مسائل روانشناختیِ در ارتباط با انسان‌ها و تعامل با آنها رخ داد. این مسئله بیانگر اهمیت روانشناسی مدیریت و و ارتباط آن با سرشت و خوی انسانی است. برایان تریسی، نویسنده‌ی سرشناس حوزه‎ی موفقیت و روانشناسی، در کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه  با بررسی عوامل روانشناسی درگیر در میزان کارآیی و سوددهی تفاوت‌های قابل توجه در موفقیت‌های سازمان را بیان کرده است. مطالعه این کتاب به مدیران کمک می‌کند تا یک محیط کاری سالم و رو به رشد را برای جذب افراد با استعداد خلق کنند و با از میان برداشتن موانع و مشکلات رایج، باعث پیشرفت و سودآوری شرکت شوند.

‌درباره‌ی کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه اثر برایان تریسی

بخش قابل توجهی از آثار برایان تریسی درباره‎ی روانشناسی، موفقیت در کار و زندگی است. او در کتاب «راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه» راه‌های کسب انگیزه و موفقیت شغلی را از لحاظ روانشناختی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. می‌توان مدیریت یک شرکت را در این رابطه مثال زد. نحوه‌ی مدیریت و ایجاد انگیزه و چالش‌ها می‌تواند تغییرات مثبتی را در شرکت به وجود بیاورد. کاهش هزینه‌های منابع انسانی یا سودآوری شرکت از نتایج مثبت ایجاد انگیزه در شخص و سازمان است.

برایان تریسی معتقد است تغییر و اصلاح درون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. او در این کتاب کلمه‌ی «خویشتن بینی» را مطرح کرده است و به طور مفصل به توضیح و تفسیر این مفهوم می‌پردازد. نقطه‌ی شروع تغییر، خویشتن‌بینی است. کشفِ خود مهم‌ترین پیشرفت در یافتن نیروی بالقوه بشر در قرن بیست و یکم است.

کتاب «راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه» کتابی خوش‌خوان و روان است که روانشناسی محیط کار و راهکارهای مفید را در 21 فصل توضیح می‌دهد. در پایان هر فصل تمرین‌های طراحی شده است که مخاطب را در رسیدن به نتیجه‌ی مطلبوب راهنمایی می‌کند. نام تعدادی از فصل‌های کتاب به این ترتیب است:

  1. فاکتور ایکس
  2. افراد مناسب را انتخاب کنید
  3. مقتدرانه شروع کنید
  4. انتظارات خود را به طرزی روشن و شفاف انتقال دهید
  5. مدیریت همراه را تمرین کنید
  6. چهار عامل ایجاد انگیزه
  7. سه «آر»
  8. مدیریت گزینش بر اساس ارزش‌ها
  9. مدیریت بر اساس اهداف
  10. از قانون پارتو استفاده کنید
  11. ....

‌‌درباره‌ی برایان تریسی نویسنده‌ی کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه

برایان تریسی یکی از موفق‌ترین افراد جهان، در 5 ژانویه سال 1944 به دنیا آمد. او الهام بخش افراد زیادی در سراسر جهان بوده و با راهکارهای خود مسیر موفقیت را برای آنها هموار کرده است. او در حال حاضر نویسنده‌ی پرکار، یک مربی و سخنران تأثیرگذار و حرفه‌ای در زمینه موفقیت است و به بیش از 500 شرکت معتبر بین‌المللی مشاوره داده است. او افتخارات زیادی را در طول سال‌ها فعالیت خود کسب کرده است. تسلط به سه زبان زنده دنیا (فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی)، تولید 300 محصول دیداری و شنیداری و عرضه‌ی آن‌ها به 30 کشور دنیا، معتبرترین فرد صاحب نظر در زمینه موفقیت و کسب و کار بخشی از درخشش‌های او به شمار می‌آید.

برایان تریسی بیش از 20 عنوان کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او با سخنان خود در کتاب‌ها و همایش‌ها به افراد توصیه می‌کند که برای پیروز شدن نباید تسلیم شد و تنها باید به پا خواست و شروع کرد تا در زندگی موفق شد. او در ایران با کتاب «قورباغه‌ات را قورت بده» به شهرت رسید. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «بهانه بی بهانه»، «موفقیت در فروش نامحدود»، «مذاکره» و «نیروی اعتماد به نفس» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه به فارسی

فرزام حبیبی اصفهانی یکی از مترجمین خوش‌نام ایرانی است که تاکنون آثار گوناگونی را به زبان فارسی ترجمه کرده است. از آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب‌های «موش‌ها و آدم‌ها»، «راز سایه»، «استادی در عشق» اشارع کرد. انتشارات لیوسا کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه را با ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی در سال 1392عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه را خواند؟

کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه در دسته‌ی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت قرار دارد. اغلب آثار برایان تریسی به زبانی ساده و روان نوشته شده است و برای عموم مردم مفید است. کتاب «راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه برای تمامی افردی که به دنبال پیشرفت شغلی هستند و مدیران یک انتخاب عالی است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 136 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.

کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع انگیزش در کار و کسب موفقیت را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه می‌خوانیم

یک طرح تحقیقاتی سی ساله در مورد هزاران کارمند و کارگر شرکت دلویت و تاچ، از بررسی استخدام‌های اولیه شروع شد و در مطالعه‌ی سابقه ی کارمندان در طول تمام این سال ها ادامه یافت. هدف از این تحقیق، تشخیص عواملی بود که در طولانی مدت سبب بهبود امور و انجام بهتر مسئولیت‌ها و کارهای شرکت می‌شد.

آنچه محققان دستگیرشان شد بسیار جالب بود.

اول، آنها دریافتند که انتخاب خود شخص، نه دیگران، عاملی حیاتی در عملکرد کارمندان است. در این حالت، کارمندان حق انتخاب بیشتری از آنچه کارفرمایشان گفته است، دارند.

برخی از این کارمندان شخصا افرادی بااستعداد بودند و دنبال شرکتی آبرومند و خوشنام می‌گشتند. پس از اینکه به چند شرکت دیگر می‌رفتند و با آنها مصاحبه می‌شد. دوباره به شرکت دلویت و تاچ برمی‌گشتند و با تاکید فراوان می گفتند که می خواهند در آنجا کار کنند.

به عبارت دیگر آنها نتیجه گرفته بودند دلویت بهترین شرکتی است که می توانند در آن کارو شغل مورد علاقه شان را پیدا کنند. حتی در طول سال‌های بعدی هم بازده کاری کارمندانی که خود انتخاب کرده بودند. بیشتر از کارمندانی بود که در آغاز نسبت به آنجا شور و هیجان کمتری داشتند.

ظرفیت آنها را با کارپر کنید

عامل دومی که محققان به آن دست یافتند و در این فصل به آن می پردازیم این بود که مدیران با عملکرد بالاه از همان روز اول شروع به کارکارمندانشان، مسئولیت‌های فراوانی بر عهده ی آنها می‌گذاشتند که گاه حتی بیشتر از توان آنها بود.

در فصل اول در مورد خویشتن بینی و نقش کلیدی آن در شناخت شخصیت دررفتارافراد بزرگسال صحبت کردیم. اما از آنجاکه خویشتن‌بینی افراد از تجربیات دوران کودکی شکل می‌گیرد. خویشتن بینی کارمندان نیز از همان لحظه‌ای شروع به شکل گرفتن می کند که در شرکت یا اداره‌ای مشغول به کار می‌شوند. کارمندان جدید هم تحت تاثیر اولین برخورد قرارمی گیرند و اولین تجربه یا تصور آنها از حرفه‌شان از پذیرش نقش، اهداف و مسئولیت‌هایی است که در روز اول به آنها گفته یا داده می‌شود. آنها خیلی سریع این باور را درخود می‌پرورانند که اینجا جایی است که باید به سختی کار کنند و اين کار از طلوع تا غروب خورشید ادامه می‌یابد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
806.۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسندهبرایان تریسی
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Motivation
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۰۶.۲۷ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اسم این کتاب motivation هست و دقیقا در رابطه با انگیزه دادن کارفرما به کارمندان میباشد اسم کتاب به نظرم هیچ ارتباطی با محتوی نداره.

4

یکی از بهترین کتابهایی که در زمینه بازاریابی و فروش در فیدیبو خریدم و خواندم ، این کتاب است : کتاب بازاریابی و فروش نرم افزار فروشگاهی

1

این چ وضعشه فقط مقدمشو نمونه گذاشتید بی شعورا

1

اسم کتاب هیچ ربطی به محوواش نداره. محتوا در مورد تجارت ارتباطات بین کارمند و رئیس هستش.

5

با خوندن خالی چیزی حاصل نمیشه از اون دست کتاباست که حتما باید نوت برداری بشه برای روجوع مجدد

4

کتاب خوبیه و اگر داخل گود و میدان باشید بسیار ملموس تر و قابل فهم تر خواهد بود

4

عالی

5

عالی

3.4
(19)
21,000
٪50
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
راه های موثر برای ایجاد انگیزه
راه های موثر برای ایجاد انگیزه
برایان تریسی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راه های موثر برای ایجاد انگیزه
٪50
راه های موثر برای ایجاد انگیزه
برایان تریسی
انتشارات لیوسا
3.4
(19)
21,000
٪50
10,500
تومان