0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مامورهای اعدام

معرفی، خرید و دانلود کتاب مامورهای اعدام

درباره مامورهای اعدام
مامورهای اعدام تازه ترین نمایشنامه مارتین مک دونا که نخستین بار پاییز ۲۰۱۵ در لندن روی صحنه رفت قصه‌ی زندگی هری است. مردی که همه‌ی عمر دلش میخواسته بهترین مامور اعدام کل انگلستان باشد ولی همه فکر میکنند این لقب حق رقیب اوست. حالا روزی است که قانون اعدام کلا دارد برچیده می‌شود و همه توی باری متعلق به خود هری جمع شده‌اند تا نظر او را درباره این لحظه‌ی تاریخی بشنوند اما غریبه‌ای وارد می‌شود که قصدش گوش دادن به حرف های هری نیست. غریبه‌ای که سرنوشت خودش و کسانی دیگر از این جمع را برای همیشه تغییر خواهد داد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
928.۷۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
170 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۰:۰۰
نویسنده مارتین مک دونا
مترجمبهرنگ رجبی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hengmen
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
58,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۲۸.۷۰ کیلوبایت
۱۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
پربار 🌳 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
59 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
7 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

داستان این نمایشنامه درباره دو مامور اعدام است. شخصی به نام "پی‌یرپونت" که معروف است به مامور اعدام شماره یک و "هری" که به مامور اعدام شماره دو لقب گرفته. رده‌بندی ای که نه معلوم است از کجا آمده و نه معیارهایش مشخص است. همین رده بندی باعث نخستین کار اشتباه هری میشود و ادامه میابد تا به فاجعه نهایی میرسد.داستان خشونت سرکوب شده‌ای را بیان میکند که در لحظه ای بیدار میشود، به گمان اینکه سودی در مشکل پیش آمده داشته باشد. ولی منجر به یک فاجعه میشود.

5

لذت‌بخش و سرگرم‌کننده بود. مک‌دونا توانایی بی‌نظیری در خنداندن خواننده با چیزهایی دارد که معمولا خنده‌دار نیستند. مثلا سستی‌های عمیق شخصیتی یا جنایت‌هایی که در واقعیت، هولناک هستند. این نمایشنامه هم مثل بقیه‌ی نوشته‌ها و ساخته‌های مک‌دونا غافلگیرکننده و جذاب است. مترجم، برگردان خوب و روانی ارائه کرده است. هرچند اینجا و آنجا، ترتیب کلمات انگلیسی و ترجمه‌ی تحت اللفظی توی ذوق می‌زد.

5

نمایشنامه بسیار جذابی بود، روند داستانی قوی، خشونت را بسیار زیبا در این داستان نشون داده و بی تفاوتی آدمها را نسبت به رفتارهای نامتعارف و بی رحمانه شون، و اینکه شخصیت هری کاملا آدم خودبزرگ بین و جاه طلبی که همش داره از برتری های خودش تعریف میکنه و فوق العاده حسود و بد طینتِ. و خشونت یکی از اصلی ترین حربه هاشِ، حتی در گفتگو.

5

بطور کلی فضای خوبی توی نمایشنامه های مک دونا برای تجسم و خیالبافی هست ، اکه تجسم خوبی داشته باشید بخوبی جایگاه نقش ها و دیالوگ هارو متوجه میشید ، همیشه نزدیک به آخر نمایشنامه های مک دونا غافلگیری ای وجود داره که آدم یکم خندش میگیره ، در حالی که شاید اصلا شرایط اون لحظه ی داستان خنده دار نباشه.

5

مارتین مک دونا نمایش‌نامه‌‌نویس فوق‌العاده‌ای است. درباره خشم و دردی درون انسانهاست و موجب خشونت میشه به نحوی می‌نویسه و توصیف می‌کنه که باور می‌کنیم خشونت بخشی از وجود همه ماست. همانطور که از درد خلاصی نیست. نمایش‌نامه بسیار خوبی بود ولی شاهکار مک‌دونا همچنان مرد بالشی است.

5

درام علیه درام وقتی شکل میگیرد که اجزای بازی با تضاد دیالکتیک وارد عرصه شوند . کمدی سیاه و خشنِ مک‌دونا این خاصیت قرن بیست‌و‌یکمی را برای خود کرده ولی در پیش‌برد قصه و امیال اشخاص بازی بی‌تاثیر از هالیوود نبوده که نکته‌ی مهمی‌ست .

4

قطعا نمایشنامه هیجان انگیزی هستش، فضاسازی روند داستان خیلی خوب انجام شده و شخصیت پردازی ها در حد خیلی خوب و عالی، بار هری یک دنیای خشن و در عین حال مضحکه ! ترجمه روان هست ولی کاش بعضی فحاشی ها و سوالات کوتاه رو کمتر می‌کرد مترجم

4

یه داستان جنایی، ولی به نظر من، اونقدرهایی که گفتن جذاب نبود. ترجمه‌ و فصاسازی نمایشنامه و توصیفات شخصیت‌هاش خوب بود

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

نمایشنامه های آقای مک دونا شاهکاره ادبیات جهانه لطفا نمایشنامه ستوان آینیشمور را در فیدیبو بگزارید متشکرم از مدیریت برنامه

5

این ماه مجله شهرکتاب یه ویژه نامه در موردش داشت. به نظر خیلی کتاب مهمیه

نمایش 9 نقد دیگر
4.3
(42)
پربار 🌳 (2)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مأمورهای اعدام
مأمورهای اعدام
(نمایشنامه)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مامورهای اعدام
مامورهای اعدام
مارتین مک دونا
نشر بیدگل
4.3
(42)
پربار 🌳 (2)
34,000
تومان