0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه دروغگو را بشناسیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه دروغگو را بشناسیم؟

نویسنده:
شلی هاگن
درباره چگونه دروغگو را بشناسیم؟

ارتباطات غیر کلامی که معمولا با عنوان زبان بدن شناخته می‌شود، یک عنصر تاثیرگذار در روابط اجتماعی میان انسان‌هاست. ارتباط غیرکلامی از قدمتی به اندازه‌ی تاریخ بشریت برخوردار است اما مطالعه‌ی علم روانشناسی بر این بخش ناخود آگاه مغز، از یافته‌های نوین و پیشرفت‌های علمی جدید محسوب می‎‌شود. جنسیت در نوع اعمال ارتباطات غیر کلامی تاثیر زیادی دارد و زبان بدن مردان متفاوت از زنان است. با شناخت زبان بدن می‌توان احساسات مختلف انسان‌ها را شناسایی کرد. در این رابطه می‌توان به تشخیص صداقت یا دروغگویی افراد اشاره کرد. شلی هاگن در کتاب «چگونه دروغگو را بشناسیم» از رازهای زبان بدن در افراد بزرگسال و کودکان می‌گوید. او معتقد است با شناخت عمیق بر رفتارهای غیر کلامی می‌توان فرآیند ارتباطات انسانی را توسعه بخشید و کیفیت روابط اجتماعی را افزایش داد.

درباره‌ی کتاب چگونه دروغگو را بشناسیم

آیا می‌توان زبان بدن را کلید فهم رفتارهای انسانی دانست؟

پژوهشگران و روانشناسان از قرن‌ها پیش به دنبال پاسخ این پرسش بوده‌اند. داروین از پیشگامان مطالعه در این حوزه است. او با مطالعه و پژوهش بر رفتارهای انسانی توانست به نتایج مهمی دست پیدا کنید که منجر به ظهور رشته‌ی جدیدی به نام «غیر کلامی یا زبان بدن» شد. زبان بدن را به زبان ساده می‌توان مهارت فهم درک و احساسات و رفتار انسان‌ها تعریف کرد. عوامل مختلفی در به وجود آمدن زبان بدن نقش دارند. .در این رابطه می‌توان به اهمیت افکار در ارتباطات غیرکلامی اشاره کرد. در زندگی هر انسان افکاری وجود دارد که اکنون آنها را به خاطر نمی‌آورد اما اثرات آنها به صورت ناخودآگاه بر رفتار انسان باقی مانده است.

آنچه بر زبان می‌آورید چندان اهمیت ندارد. انسان‌ها با بیان حرف‌های خود تنها 50 % راه را رفته‌اند زیرا  زبان بدن احساسات و افکار آنها را لو می‌دهد. به همین علت است که باید در مورد آن آموخت. اغلب افراد تنها با آموختن چندین حرکت و علائم کوچک دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دهند. آنچه در تحلیل زبان بدن اهمیت دارد تحلیل مجموعه‌ای از حرکات مختلف است نه تک تک آنها.

کتاب «چگونه دروغگو را بشناسیم» به طور مفصل به این رشته پرداخته است. نویسنده در فصل اول تاریخچه‌ی مطالعات داروین بر انسان‌ها و حیوانات را شرح داده و از اهمیت علم بیولوژیک بر زبان بدن گفته است. این کتاب دارای 20 فصل است. هر فصل یک موضوع مرتبط با رفتارها و احساسات انسانی را مورد بررسی قرار داده است. باید توجه داشت که زبان بدن در فرهنگ جهانی متفاوت است و باید این تفاوت‌های ظریف را شناخت و زبان بدن را متناسب با فرهنگ آن کشور تحلیل کرد.

شلی هاگن نویسنده‌ی کتاب  چگونه «دروغگو را بشناسیم» این کتاب را در سال 2011 منتشر نمود. و علم ناز حسن زاده آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب 400 صفحه‌ای توسط انتشارات البرز در سال 1391 به بازار عرضه شد.

مطالعه کتاب چگونه دروغگو را بشناسیم برای چه کسانی مناسب است؟

با رمز گشایی زبان بدن می‌توان به دنیای جذاب ذهن ناخودآگاه انسان پی برد. شناخت رفتارهای غیر ارادی دیگران می‌تواند عمیق‌ترین احساسات انسان را به معرض نمایش بگذارد. زبان بدن بخشی از ارتباطات غیر کلامی انسان را تشکیل می‌دهد..تکنیک‌های زبان بدن به انسان کمک می‌کند بر حرکات و رفتار خود کنترل بهتری داشته باشد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در فرد در جایگاه ویژه‌ای نظیر سخنرانی یا یک مذاکره‌ی مهم کاری قرار دارد. تحت تاثیر قرار دادن مخاطب با دنبال کردن قوانین و تکنیک‌های زبان بدن یکی از دستاوردهای این علم محسوب می‌شود. مطالعه‌ی «چگونه دروغگو را بشناسیم» برای افرادی که در مورد افکار ناخودآگاه و تاثیر آن بر رفتار و حرکات بدن کنجکاوند یک انتخاب عالی است. این کتاب به مخاطب می‌آموزد با رعایت اصول و قواعد در هنگام صحبت کردن زبان بدن خود را تقویت کند.

چگونه می‌توان رفتارهای فریبکارانه را تشخیص داد؟

پروسه‌ی تحلیل زبان بدن از صورت آغاز می‌شود در این میان چشم‌ها نقش مهمی در ارزیابی زبان به حساب می‌آیند. مثلا نگاه‌های اغراق آمیز و پلک‌زدن مداوم و قطع ارتباط چشمی از نشانه‌ها‌ی دروغگویی است. آن دسته از افرادی که چندان دروغگو نیستند در چنین شرایطی خود را به راحتی لو می‌دهند. یکی دیگر از مشخصات فرد دروغگو سخن گفتن و بیان جزئیات بسیار ریز است. زیرا فرد دروغگو با ارائه‌ی جزئیات سعی می‌کند مخاطب خود را قانع کند. دروغگو تلاش می‌کند دروغ خود را حفظ کند. اگرچه ظاهر او آرام و متین است اما در باطن تغییرات فیزیکی رخ می‌دهد. افزایش ضربان قلب، تپش شدید و تشدید تنفس از این علائم است. فشرده کردن دهان و گازگرفتن از جمله واکنش‌هایی است که شخص دروغگو به دلیل استرس از خود نشان می‌دهد.

در انتها باید عنوان کرد هیچ کدام از این نشانه‌ها پارامتر قاطع و مشخصی برای سنجش دروغگویی افراد نیست و به وسیله‌ی این نشانه‌ها نمی‌توان فرد را مورد قضاوت قطعی قرار داد.

در بخشی از کتاب چگونه دروغگو را بشناسیم می‌خوانیم؟

زبان کودکان و نوجوانان درحد ارتباطات غیرکلامی بسیار شناخته شده است و این امر باعث ایجاد علاقه برای مطالعه آن می‌شود. کودکان بزرگ‌تر معتقدند که زبان بدنی بسیار جالب است و اغلب تلاش می‌کنند که با کمک حرکات بدن منظور خود را برسانند و این خبر خوبی برای والدینی است که می‌خواهند بدانند کودکانشان دروغ می‌گویند یا خیر. در این فصل درباره اینکه چه زمانی کودکان شروع به دروغ‌گویی می‌کنند و نیز اینکه چگونه شکل گفت‌وگوی غیرکلامی آنان با بزرگ‌تر شدن تغییر می‌یابد. گفت‌وگو خواهد شد.

طبیعت یا پرورش؟

برخی از نشانه‌های گفت‌وگوی غیرکلامی نظیر خندیدن، گریه کردن، تغییر رنگ چهره، سرخ شدن و لبخند زدن در سطح جهانی کاملاً مادرزادی است. واکنش انسانی به این نشانه‌ها نیز فطری است. به طور مثال نتیجه تحقیقات نشان داده است که نوزاد چگونه با شروع سن بازتابی صداسازی و صورت خندان به خشم نیز واکنش نشان می‌دهد و یا کودک سردرگم و گیج اخم‌هایش درهم می‌رود.

نشانه‌های غیرکلامی دیگر نیز از انسان‌های اطراف آموخته می‌شود. حتی کودکان بسیار وابسته به والدین نیز تلاش می‌کنند خود را با محیط اجتماعی وفق داده و بیاموزند. وقتی کودکان به سن کودکستان و مدرسه می‌رسند. پیش از آنکه زبان کلامی آنان به رشد کامل برسد. با زبان غیرکلامی احساسات سرکوب شده خود را ابراز می‌کنند. وقتی‌که زبان کلامی برایشان کافی نباشد. از حرکات بدنی خود به شکل چاره دوم استفاده می‌کنند. مانند حالت خشم. وقتی بازتاب‌های نوزاد به طور کامل ناپدید می‌شود. برای مثال انگشتی در دهان نوزاد گذاشته می‌شود. دقیقا مانند وقتی است که یک بزرگ ترانگشت پای خود را در دهانش می‌گذارد و اين کار می‌تواند نشانه‌ای از آسیب‌های عصبی باشد.

رفتار غریزی

نوزاد انسان با یکسری رفتارها و پاسخ‌های خاص ذاتی به دنیا می‌آید. بعضی از این عملکردهای خاص شبیه واکنش‌های مادرزادی است که معمولاً هنگام تولد خود را نشان می‌دهند و در سال‌های اولیه رشد از بین می‌روند. روش عملکردی که در سنین کودکی به خوبی پیش می‌رود و معمولا بیشتر در دوران کودکی این رفتارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، می‌توان گفت:

 مکیدن. عمل مکیدن در مراحل ابتدایی برای غذا خوردن بسیار مهم است و درعین حال نوزاد شروع به مکیدن می‌کند. مکیدن به او آرامش می‌دهد. اگر پرسیده شود که چرا کودکان بزرگ‌تر انگشت شست را می‌مکند و حتی بزرگ‌سالان نوک خودکار یا مداد را می‌جوند، می‌توان گفت شاید به دلیل تسکین اعصاب خود این کار را می‌کنند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
394 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۸:۰۰
نویسندهشلی هاگن
مترجم علم ناز حسن زاده
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The everything body language book
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
17,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۹ مگابایت
۳۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب واقعا عالیه ? با اینکه من نمونه این کتاب رو گرفتم ۱ فصل داره که این ۱ فصل ۱۷ تیتر داره که واقعا جالب و خواندنیه ? این کتاب ۴۰ صفحه داره. این کتاب درمورد چیزهای زیادی نوشته شده که واقعاً حرف نداره ?? اگه این کتاب رایگان بود خیلی بهتر می شد؛ اما همینجوریش هم خوبه ❤

4

کتاب در مورد چیزهای زیادی صحبت کرده و متاسفانه عکس های خیلی کمی داشت

5

کتاب خوبیست ممنون

5

عالی

4.7
(10)
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه دروغگو را بشناسیم؟
چگونه دروغگو را بشناسیم؟
شلی هاگن
انتشارات البرز
4.7
(10)
10,500
تومان