0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی

معرفی، خرید و دانلود کتاب درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی

نویسنده:
هادی فاطمی
درباره درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی

درمان‌های سنتی از علوم تجربی هستند که از سال‌های دور به ارث رسیده‌اند. این سبک از درمان بدون استفاده از مواد شیمیایی و با تکیه‌بر گیاهان، حجامت، ماساژ و ورزش است و به‌صورت تجربی تأثیراتشان را در طول زمان نشان داده‌اند. این سبک از درمان بسیار کارآمد، قابل‌دسترس و بدون عوارض جانبی است و عموم مردم حتی در منزلشان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. کتاب درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی کتابی جامع و کامل از تمام روش‌ها و شیوه‌های مفید در پیشگیری و درمان بیماری‌هاست که به قلم سیدهادی فاطمی نگاشته شده است. این کتاب منبعی مفید و مختصر است که بامطالعه‌ی آن می‌توانید از علم درمان نیکان و دانشمندان گذشته بهره‌ ببرید.

درباره کتاب درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی

کتاب «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی» نوشته‌ی «سیدهادی فاطمی» در سال1394 منتشر شد. این کتاب اصول طب اصیل اسلامی را ارائه می‌دهد و برای بیماری‌های مختلف روش‌های درمانی ساده و کاربردی را آموزش می‌دهد. «سیدهادی فاطمی» بر این باور است راه‌کارهای درمانی طب سنتی به‌اندازه‌ی شیوه‌های درمانی جدید تأثیرگذار هستند و گاهی درمان برخی از بیماری‌ها تنها در اصول طب سنتی وجود دارند. این نویسنده اصول کتاب «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی» را با اساتیدش به اشتراک گذاشته و از نتیجه‌ی آن‌ها مطمئن است. او درمان‌های کاربردی و مؤثر را برای خوانندگان این کتاب را با زبانی ساده به نگارش درآورده تا افراد بتوانند از آن‌ها کمک بگیرند. نسخه‌ الکترونیک کتاب «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی» را «انتشارات شهید کاظمی» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

کتاب «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی» به‌طورکلی در دو بخش «طب سنتی» و «طب اسلامی» تدوین‌شده است. در بخش دوم کتاب احادیثی در مورد جسم و سلامتی آورده شده که نشان از اصالت و هویت این روش‌های درمانی است.

مروری بر فصل‌های کتاب درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی

کتاب «درمان سنتی» شامل فصل‌های متعددی است که طی آن‌ها بسیاری از بیماری‌ها بررسی‌شده‌اند. در ابتدا کتاب، تعریف مزاج آورده شده و به‌صورت خلاصه انواع و اهمیت شناخت آن توضیح داده‌شده است. مزاج به انواع دموی، صفراوی، بلغمی و سوداوی تقسیم‌شده و نویسنده‌ی اثر برای هر یک از آن‌ها ویژگی‌های رفتاری و فکری‌اش را بازگو کرده است. افراد بامطالعه‌ی این بخش از کتاب به نوع مزاجشان پی می‌برند و می‌توانند با درک درستی از تغذیه متناسب با نوع مزاجشان برسند. در کتاب «درمان سنتی» لیست مواد غذایی بر اساس طبع نیز گردآوری‌شده که بسیار می‌تواند کمک‌کننده‌ی افراد باشد. بر اساس این دسته‌بندی مواد به گرم و تر، گرم و خشک، سرد و خشک و سرد و تر تفکیک‌شده‌اند.

«سیدهادی فاطمی» بر اساس این دسته‌بندی‌ها روش‌های درمانی برای بیماری‌ها مانند آلزایمر ریزش مو، وسواس، میگرن، افسردگی و عفونت گوش ارائه می‌کند. او درباره‌ی بیماری‌های جدی نیز روش‌های درمانی ارائه کرده است، برای مثال در این کتاب مواد غذایی مفید و مضر برای کبد نوشته‌شده و روش درمان کبد چرب مطرح‌شده است.

این کتاب تقریباً برای همه‌ی بیماری‌ها و ناراحتی‌ها شیوه‌ی درمانی دارد، برای رفع سنگ کلیه، آسم، انواع بیماری‌های چشم مانند گل‌مژه و شب‌کوری، واریس پا و تشنج راه‌کارهای درمانی ارائه داده است که بسیاری از آن‌ها وابسته به عمل حجامت هستند. مواد درمانی مطرح‌شده در روش‌های این کتاب طبیعی و سالم هستند، بیشتر این مواد از گیاهان و عرقی جات گرفته‌شده‌اند. عرق رازیانه، روغن سیاه‌دانه، ارده‌شیره، عسل، سرکه، روغن بادام و گل‌گاوزبان ازجمله مواد به‌کاررفته در راه‌کارهای کتاب «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی» هستند. اکثر این مواد در خانه‌ موجود هستند به این صورت این روش‌های درمانی می‌توانند جایگزین قرص‌ها و مواد شیمیایی شوند.

بسیاری از راه‌کارهای ارائه‌شده در کتاب «درمان سنتی» برای پیشگیری از بیماری‌ها هستند، علاوه بر آن‌ها این کتاب درمان‌هایی برای مسائل زیبایی ازجمله بهداشت مربوط به پوست و مو نیز ارائه داده است. بعضی از روش‌های این کتاب را «سیدهادی فاطمی» بر اساس گفته‌های امامان آورده است، برای مثال در اواسط کتاب روش درمانی بیماری سل آمده که طبق گفته‌ی امام کاظم (ع) ترکیب سنبل، قاقک، زعفران، اکرابنج، شلغم سفید، خربق و کشک گاوی را به‌صورت خمیر درآورده و با عسل طبیعی و آب گرم میل کنید.

در بخشی از  کتاب درمان‌های اورژانسی زخم‌های عفونی، مسمومیت‌ها، خون‌دماغ، خارش گزیدگی پشه و حشرات، گر گرفگی خانم‌ها، سرفه‌های شدید و نفخ شکم نیز گردآوردی شده است.

درباره اهمیت طب سنتی

طبق گفته‌ی کتاب «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی»، طب سنتی یکی از اصیل‌ترین علوم تاریخ بشریت است و قدمتی به‌اندازه‌ی تاریخ بشریت دارد. انسان از زمانی که پا به این زمین خاکی گذاشت، بیماری و ضعف نیز با او وجود داشته است. انبیای الهی به‌وسیله‌ی ارتباط از طریق وحی با خداوند، درمان دردها و فواید اشیاء را آموخته‌اند و به دیگران آموزش داده‌اند. با نبوت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) دین الهی خداوند کامل شد. با تکامل دین (طبق فرموده پیامبر اعظم(ص): العلم علمان علم الادیان وعلم الابدان.) علم طب نیز تکمیل شد، تاجایی که بسیاری از احادیث طبی ما مبنای اصلی درمان‌های طبی قرارگرفته‌اند. در طول تاریخ با ظهور حکمای بزرگی همچون جناب رازی، ابن‌سینا ابن‌بطوطه، خوارزمی، اعظم خان هندی و دیگر بزرگان، این علم به شکوفایی رسید.

درباره سیدهادی فاطمی

«سیدهادی فاطمی» نویسنده‌ی اثر «درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی» کتاب‌های دیگری نیز به نگارش درآورده است. ازجمله کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «بیماری‌های کودکان: بیماری‌های اطفال، کودکان و نوجوانان ازنظر طب سنتی، اسلامی و مدرن» و «چرا و چگونه بیمار می‌شویم؟» اشاره کرد.

از کتاب‌های دیگر درزمینه‌ی طب اسلامی و سنتی که نسخه ‌الکترونیکشان در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است می‌توان به «بهداشت عمومی و طب سنتی» اثر «محمد فرد»، «طب ایرانی، تغذیه اصلاح تغذیه، ضرورت زندگی امروز به انضمام طب ایرانی، حجامت» اثر «محمد عزیز خانی»، «معجزه میوه‌ها در طب سنتی و طب اسلامی» اثر «سید محسن احمد پناه» و «طب النبی(منطبق بر مسائل بهداشتی و پزشکی روز)» اثر «امید فردا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی می‌خوانیم

در فرهنگ بومی و طب اسلامی، ما دو نوع مسواک داشته‌ایم: مسواک دندان و مسواک لثه. مسواک دندان: برای مسواک دندان از چوب درخت مسواک که انتهای آن به‌صورت رشته‌رشته بوده است، استفاده می‌گردید. این درخت به ارتفاع سه متر است و شاخه‌های زیادی دارد و همیشه‌سبز است و در کشورهای گرمسیر مخصوصاً عراق و عربستان می‌روید. شما می‌توانید ساقه‌های این درخت را خریداری کرده (بسیار ارزان است) مقداری از پوست قسمت ابتدا آن را جدا کرده و یک شبانه‌روز آن قسمت را در آب خیس کنید. با خیس کردنش به شکل مسواک درمی‌آید و آن را به‌آرامی روی دندان‌های خود بکشید. در اسلام آن‌قدر که به مسواک زدن اهمیت داده‌شده است همین جنس مسواک می‌باشد که بسیار مفید برای دهان، دندان، لثه، زبان، مغز، فکر، خیال، صورت و... می‌باشد. مسواک از هر نوع دیگر را بهتر است فقط روز انجام دهید چون در شب به خاطر عدم ترشح بزاق کافی باعث تحریک لثه و آسیب‌پذیری آن می‌شود.

مسواک شما می‌توانید از ترکیب نمک، کف دریا، خاکستر پوست سخت بادام (می‌توانید در جا اسپند آن را بسوزانید و خاکسترش را بگیرید) را مخلوط کرده، روی مسواک‌های معمولی ريخته و استفاده کنید این روش هم دندان‌ها را از کرم‌خوردگی و آفت لثه و پوسیدگی جلوگیری می‌کند و هم باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود.

مسواک لثه: در پزشکی کلاسیک هیچ روشی برای مسواک لثه در حال حاضر ذکر نشده است اما در طب اسلامی سالیان سال از انگشت سبابه به خاطر نرم و مناسب بودن آن به‌عنوان مسواک لثه استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب که انگشت را دردهان قرار دهید و روی لثه بگذرید و فشار دهید تا در صورت مشکل‌دار بودن لثه خون آن بریزد این عمل روزی یک‌بار تکرار شود تا روزی که خون نیاید این نشانه استحکام لثه می‌باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,011.۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
183 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۶:۰۰
نویسندههادی فاطمی
ناشرانتشارات شهید کاظمی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۲
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۱۱.۴۵ کیلوبایت
۱۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
26 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
26 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام دوستان کتاب فوق جنبه عمومی داره و تخصصی نیست لذا فقط جهت اشنایی با مزاج شناسی کمی توضیح داده و قصد نویسنده بیان کلیات بوده است برای بیان جزئیات اشنایی با مزاج شناسی هر مزاج کتابی ۴۰۰ صفحه ای نیازه که در بازار موجوده ممنون

4

خوب نبود.خیلی کلی بود.بهتر بود برای هر مزاج جداگانه و به صورت واضح تر یک کتاب چاپ می شد تا اینکه چند مزاج در یک کتاب خلاصه شود.کمی درهم و برهم شده بود.

3

کتاب جامع از مزاج شناسی تا درمان تمام بیماریها ازدیدگاه تب سنتی .حتی مشخصات رنگ چشمها ودرکل هرانچه که باید میشد هست .

5

خوب و مفید برای من و خانواده ام خوب بود

4

اسم کتاب کاملش رو میشه بگید

4

کتاب خیلی ب درد بخوری هست

4

متاسفم برات با کتابت...

5

عالیه

3.2
(19)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی
درمان سنتی بر اساس طب اصیل ایرانی اسلامی
هادی فاطمی
انتشارات شهید کاظمی
3.2
(19)
10,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر