0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه بر خود مسلط شویم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه بر خود مسلط شویم

روش هاى عملى پرتوان بودن، فرمانروایى بر غرایز و چیرگى بر هیجانات
نویسندگان:
پل ژاگو
،
ل ژاگو
درباره چگونه بر خود مسلط شویم

درباره‌ی کتاب چگونه بر خود مسلط شویم اثر پل ژاگو

این کتاب همان‌گونه که در روی جلد آن آمده است راهنمایی‌است عملی برای توانمند بودن، فرمانروایی بر غرایز و چیرگی بر هیجانات. قدرت تسلط بر رفتار و تصمیم‌گیری‌های روزمره از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بسیاری از موقعیت‌های روزمره به دلیل پیچیدگی بسیار موضوعاتی که با آن‌ها روبرو هستیم قدرت تصمیم‌گیری و بررسی تمام و کمال جوانب تصمیم خود را از دست می‌دهیم. کتاب‌ چگونه بر خود مسلط شویم روش‌های‌ عملی‌ توانمند بودن‌، فرمانروایی‌ بر غرایز، چیرگی‌ بر هیجانات‌ و خلاصه‌ چگونگی‌ تسلط‌ بر خویش‌ را به‌ خواننده‌ عرضه‌ می‌دارد.

مروری بر فصل‌های کتاب چگونه بر خود مسلط شویم

این کتاب در دو بخش کلی نوشته شده است. بخش اول کتاب چگونه بر خود مسلط شویم نظریه و اصول نام دارد. عنوان بخش دوم این کتاب کاربرد در زندگی روزمره است. هر کدام از بخش‌های این کتاب به فصل‌هایی تقسیم می‌شوند. موضوعات زیر تشکیل‌ دهنده‌ی فصل‌های بخش اول کتاب چگونه بر خود مسلط شویم هستند:

  • تسلط بر خویش اکتسابی است
  • از سستی بپرهیزید
  • آنچه باید از آن اجتناب ورزید
  • تعادل جسمانی
  • تاثیر فکر
  • تکانش‌ها و سائق‌ها
  • حساسیت‌ها
  • غلبه بر ضمیر ناخودآگاه

بخش دوم کتاب چگونه بر خود مسلط شویم از فصل‌های زیر تشکیل شده است:

  • تسلط بر خود در زندگی بیرونی
  • تسلط بر خود در زندگی خصوصی
  • تسلط بر خویش وعمل
  • تمرین‌های ویژه

‌در بخشی از کتاب چگونه بر خود مسلط شویم می‌خوانیم

استعداد تمیزگذاریهای ظریف، همواره با حساسیت خاصی همراه است. مثلاً هنرمندان و روشنفکران نسبت به کمترین زیر و بم احساسهای غنی و گسترده واکنش نشان می دهند. حال آنکه مردان عمل یا کسانی که کار یدی می‌کنند. در مقابل اين گونه احساسها تأثیرناپذیرند. اشخاص حساس رویهم رفته از استعدادها و برتریهایی برخوردارند. این گونه اشخاص اگر احساسهای خود را تحلیل کنند. به آنها جهت بدهند و بر جنبه های افراطی آن غلبه کنند. نتیجه بسیار بهتری می گيرند. در غیر این صورت؛ روی بد سکه غالبا بر روی خوب آن فائق می شود.

به این ترتیب، در برخی افراد گرایش ترس آلودی پرورش می یابد. اندیشه‌های آنها پیوسته دستخوش حالتهای دلهره آور و مضطرب می شود. اوضاع و احوال کنونی موارد و موقعیتهای متعددی برای نگرانی ایجاد می کند که البته کاملاً موجه اند؛ اما حتی هنگامی که امکانات رضایت بخشی برای حل اقناع کننده مسائل وجود داشته باشد. سرشت بیمناک آنها به نحوی گزافه آمیز مشکل را بزرگ می‌کند. این افراد نگران مشکلاتی اند که وقوع آنها را در آینده نزدیک حتمی تصور می کنند. حال آنکه چه بسا هرگز در زندگی آنها پیش نیایند. به علاوه. آنها بدترین شکل وقوع آن را پیش بینی می کنند.

این اشخاص از همه چیز می‌ترسند: از تغییر عادات، مسکن یا کار، اینکه مبادا شایستگی کافی نداشته باشند، تغییرات اقلیمی، حوادث، بیماری، عدم امنیت...و خلاصه از هزاران مسئله یا رویداد ناگوار در هراس‌اند.

منشأً چنین حالت روحی به طور کلی عبارت است از:

۱. نارسایی یا ضعف جسمانی. بهترین راه درمان این مشکل، ورزش تنفسی و آب درمانی است. یکی از حالتهای مشترک و ثابت در نزد تمام افراد مضطرب، ناراحتیهای صرفا تخیلی است. تأثیرناپذیری روحی با سلامتی درونی ایجاد می شود.

۲ . وجود تصویرها و خاطرات دردناک در ضمیر ناخودآگاه. ضرب المثلی می گوید « مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد.»سختیهای دوره کودکی، شکستها، ناکامیها و انواع ضربه‌ها اثری دردناک بر روح باقی می‌گذارند و اضطرابی دائمی پدید می‌آورند. روان درمانی صحیح می تواند عوامل موجد ترس را از ذهن فرد بزداید.

‌درباره‌ی پل ژاگو نویسنده‌ی کتاب چگونه بر خود مسلط شویم

پل کلمان ژاگو Paul Clement Jagot در سال 1889 به دنیا آمد و در 1962 درگذشت. انتشارات ققنوس کتاب چگونه بر خود مسلط شویم را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. چاپ اول ترجمه‌ی فارسی این کتاب در سال 1376 انجام شده است. ژاگو یکی از پیشگامان نگارش کتاب‌های خود سازی و تفکر مثبت در فرانسه به شمار می‌رود. مانیتیسم شخصی، قدرت اراده، قدرت خود تلقینی و غلبه بر کمرویی از آثار این نویسنده‌ی مطرح فرانسوی به شمار می‌روند که به زبان فارسی ترجمه شده و همگی به‌وسیله‌ی انتشارات ققنوس در اختیار مخاطب فارسی زبان قرار گرفته‌اند. نسخه‌ی صوتی کتاب چگونه بر خود مسلط شویم  توسط انتشارات نوین کتاب گویا برای استفاده‌ی مخاطبان تهیه شده است.

  • کتاب چگونه بر خود مسلط شویم در دسته‌ی کتاب‌های خود شناسی و خود سازی قرار دارد.
  • کتاب چگونه بر خود مسلط شویم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 128 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چگونه بر خود مسلط شویم اثر پل ژاگو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خود شناسی و خود سازی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
906.۳۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهپل ژاگو
نویسنده دومل ژاگو
مترجمایرج مهربان
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Comment acquérir la maîtrise de soi
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۰۶.۳۸ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
6 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ترجمه خوبی نداشت. فصل آخرش خیلی خوب بود راهکار های عملی رو گفته بود . خصوصا کنترل هیجان. شاید چند صفحه بیشتر کاربردی نباشه. ما در دین اسلام هم داریم کنترل نفس و مبارزه با آن رو .به نظرم مباحث دینی عملی تر و کاربردیتر هستن

4

مفاهیم مطرح شده درکتاب مثل الماس ارزشمند هستند اما به واسطه ی ترجمه خیلی بد باید این الماس ها را از معدن تتابع اضافات و جملات طولانی تمام نشدنی استخراج کرد. در مجموع شدیدا توصیه می شود

5

نسخه چاپی کتاب را مطالعه کردم برای من که کمی خجالتی هستم مفید فایده بود وهست درمبحث قوه تخیل مطالب کاربردی و جالبی داشت که قابل استفاده است به نظر من نویسنده سراغ اصل مطلب رفته وچکیده حق مطلب را ادا کرده است ...

4

بررسی عللی که باعث کاهلی میشن و آموزش و تمرینهایی برای رفع اونها. مفید تر از اونه که از ظاهرش بنظر میاد!

5

کتاب بسیار مناسب برای همه بخصوص افرادی که به اختلال کمالگرایی مبتلا شده باشند

4

من کتاب رو خریدم ولی برام باز نمیشه یعنی میاد ولی با فونت نامفهوم باید چیکار کنم ؟

4

باید با دقت خونده بشه ، بعضی موقع ها لازمه که عقب برگردی و دوباره بخونی.

5

عالی.یکی از بهترین کتاباییه که تا حالا مطالعه کردم.

2

باید بخونم و بعد نظر میدم

5

کتاب خیلی خوبیه

نمایش 10 نقد دیگر
3.9
(33)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه بر خود مسلط شویم؟
چگونه بر خود مسلط شویم؟
ل ژاگو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه بر خود مسلط شویم
چگونه بر خود مسلط شویم
روش هاى عملى پرتوان بودن، فرمانروایى بر غرایز و چیرگى بر هیجانات
گروه انتشاراتی ققنوس
3.9
(33)
58,000
تومان