0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست

درباره بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست

درباره‌ی کتاب بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست

کتاب «بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست» با عنوان انگلیسی (Social Marketing to protet the enviroment)  برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد. این کتاب را 4 نویسنده‌ی صاحب نام در رشته‌ی بازاریابی نوشته‌اند.

نویسندگان در هر فصل از کتاب «بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست» به یک دغدغه‌ی زیست محیطی می‌پردازند که بر اثر افزایش رشد جمعیت و رفتار انسان‌ها در مناطق مسکونی به وجود آمده است. سپس ماهیت مشکل مورد بررسی قرار می‌دهند د و گرایش زیست محیطی آن را تعیین می‌کنند. نویسندگان راه‌ حل‌های احتمالی را پیشنهاد و آن را مورد تحلیل قرار می‌دهند. در انتهای هر فصل نیز خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده در آن فصل گنجانده شده است تا درک ارتباط موضوعی میان آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

این اثر هم‌چنین به مباحث بازاریابی اجتماعی می‌پردازد و آموزه‌های معتبرترین اساتید جهان در این حوزه را مطرح می‌کند. کتاب «بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست» شامل 24 مطالعه‌ی موردی از سرتاسر جهان است و به مخاطب نشان می‌دهد چگونه می‌توان از بازاریابی اجتماعی مبتنی بر جامعه برای توسعه‌ی جامعه‌ی پایدار بهره برد. کتاب زبانی ساده و شیوا دارد و مطالعه‌های موردی در هر حوزه فهم آن را ساده و آسان‌تر کرده است. این کتاب دارای 13 فصل به ترتیب زیر است:

بخش اول: مقدمه

فصل 1: ترویج رفتار پایدار

بخش دوم: تاثیر بر رفتارها در بخش مسکونی

فصل 2: کاهش ضایعات

فصل 3:  تأثیر بر رفتارها در بخش مسکونی

فصل 4: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

فصل 5: کاهش مصرف آب

فصل6: کاهش مصرف انرژی

فصل 7: حفاظت از زیستگاه‌های حیات وحش و ماهی‌ها

بخش سوم: تأثیر بر رفتارها در بخش تجاری

‎‏فصل 9 : حفظ کیفیت آب

‎ فصل 10: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

فصل11: کاهش مصرف آب

فصل12: کاهش مصرف انرژی

‏بخش چهارم: حرکت به جلو

فصل 13: توصیه‌های و ایده‌های پایانی

درباره‌ی نویسندگان کتاب بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست

فیلیپ کاتلر یکی از چهره‌های سرشناس علم بازاریابی محسوب می‌شود و او را پدر علم نوین بازاریابی می‌دانند. فیلیپ کاتلر ، متولد سال 1931 در آمریکاست. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی اقتصاد ادامه داد و از دانشگاه MIT در مقطع دکترا فارغ التحصیل شد.

کاتلر تاکنون بیش از 30 جلد کتاب منتشر کرده است و مقاله‌های متعددی را در حوزه‌ی مدیریت و بازاریابی به رشته‌ی تحریر درآورده است. از دیگر افتخارات کاتلر  می‌توان به دریافت لقب "پیشگام در تفکر بازاریابی" و "بهترین مربی بازاریابی" اشاره کرد. او هم‌چنین جوایز متعددی را از آن خود کرده است. از آثار کاتلر که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به کتاب‌های «مدیریت بازاریابی برای بخش عمومی»، «نسل چهارم بازاریابی» و «مدیریت برندهای صنعتی» اشاره کرد. نانسی آرلی نیز دانش آموخته‌ی رشته‌ی MBA و دانشیار دانشگاه واشنگتن است، او سال‌هاست که در زمینه‌ی بازاریابی حرفه‌ای مشغول به کار است و بازاریابی اجتماعی را تدریس می‌کند.

دکتر دوج مکنزی مور استاد سابق رشته‌ی روانشناسی در دانشگاه توماس در کانادا بوده است. او در زمینه‌ی موانع تغییر رفتار، توسعه‌ و ارزیابی بازاریابی اجتماعی مبتنی بر جامعه و غلبه بر این موانع با نهادهای دولتی و غیر دولتی همکاری بین المللی داشته است. هم‌چنین بیش از 60 کارگاه بازاریابی اجتماعی برای برنامه‌‌های محیط زیستی در سطح بین المللی برگزار کرده است.  

 

درباره‌ی مترجم‌های کتاب بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست

کامبیز حیدرزاده دانشیار دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی است. او دکترای تخصصی خود را در رشته‌ی مدیریت بازاریابی و از دانشگاه علوم و تحقیقات اخذ کرده است. دکتر حیدرزاده آثار متعددی را در حوزه‌ی بازاریابی به زبان فارسی برگردانده است. از آثار مشترکی که کامبیز حیدر زاده و حسین علی سلطانی با یکدیگر ترجمه کرده‌اند، می‌توان به کتاب‌های «اصول مهندسی بازاریابی» و «برندسازی عصب پایه» اشاره کرد. انتشار کتاب «بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست» را نشر سیته بر عهده داشته است.

در بخشی از کتاب بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست می‌خوانیم

درحالی که از سال ۱۹۹۳ روز جهانی آب، سالیانه به‌وسیله‌ی ایالات متحده جشن گرفته می‌شد، از سال 2010، توجه از در دسترس بودن آب به کیفیت آب تغییر کرد. ایالات متحده فعالیت‌های انسانی، از جمله، رشد جمعیت، شهرنشینی سریع، تخلیه‌ی مواد شیمیایی و گونه‌های تهاجمی‌ان نفر بدون بهداشت کافی زندگی می کنند. هر تهاجمی مثل تهدیدهای اولیه برای آب را ذکر می‌کند و تخمین می‌زند که  25/2 میلیون تن فاضلاب و فاضلاب‌های دیگر به درون آب‌های دنیا تخلیه می‌شود و بیش از 5/1 میلیون کودک هر ساله از بیماری‌های ناشی از آب می‌میرند. شرایط در کشورهای در حال توسعه بدتر نیز هست؛ جایی که %90‏ فاضلاب خام و ۷۰% مواد زباله‌ی صنعتی آلوده به درون آب‌های سطحی ريخته می‌شوند.

ایالات متحده بعدها اعلام کرد که بالاترین اولویت باید جلوگیری از آلودگی آب باشد. دو گزینه‌ی دیگر یعنی درمان و ترمیم؛ به عنوان گزینه‌های بسیار گران، پیچیده و با پایداری کمتر در نظر گرفته شدند. روز جهانی آب در سال ۲۰۱۰ «حکومت‌ها، سازمان‌ها، اجتماعات و افراد اطراف جهان را به مشارکت فعال در افزایش شاخص کیفیت آب تشویق کرد».

آژانس حمایت محیط‌زیست آمریکا (ای پی اِی) منابع آلودگی آب را به دو دسته تقسیم کرد: منابع قابل اشاره و غیرقابل اشاره. منابع قابل اشاره‌ی آلودگی آب، محل‌های ساکن اصلی مثل تاسیسات تصفیه‌ی فاضلاب و کارخانه‌ها هستند. بخش خانگی تمرکز این فصل، اصولا در منابع غیرقابل اشاره‌ی آلودگی (ان پی اس) دخیل است که موقع بارش، برف‌های ذوب شده و آب لوله کشی خانه‌ها و چشمه‌های جاری خارج و درون زمین اتفاق می‌افتد. همان طور که جریان آب‌ها حرکت می‌کند. آلوده‌کننده‌های طبیعی و ساخت بشر را دربرمی گیرد و حمل می‌کند؛ و سرانجام. این آلوده‌کننده‌ها در دریاچه ها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها، آب‌های ساحلی و حتی منابع زیرزمینی آب نوشیدنی ما ته نشین می‌شوند (و همین امر ضمن پایین آوردن کیفیت آب در آبخیزهای محلی اغلب گیاهان، ماهی‌ها و حیات وحش را از بین می‌برد يا خراب می‌کند).

با این حال، اگر قرار باشد از عموم مردم بپرسیم که «فکر می‌کنند آبی که از آب گذرهای خیابان به سمت پایین عبور می‌کند. از کجا سر درمی‌آورد»، احتمالا بیشترشان خواهند گفت که معتقدند آب به سمت یک کارخانه‌ی تصفیه می‌رود؛ جایی که زباله، مواد شیمیایی و سایر آلوده کننده‌ها غربال یا خنثی می‌شوند. به عبارت دیگر، مردم مطلع نیستند که آلوده کننده‌های بسیاری از فعالیت‌های خانواده‌ها (مثل: مواد شیمیایی ناشی از بارور کردن خاک و کنترل آفت. باکتری ناشی از زباله‌ی حیوانی و مواد شوینده و دوده‌ی ناشی از شستشوی ماشین)؛ در نهایت به طور مستقیم وارد آبراه‌ها می‌شوند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
310 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۰:۰۰
نویسنده دوج مکنزی مور
نویسنده دوم نانسی آر لی
نویسنده سوم پی وسلی شولتز
مترجم حسین علی سلطانی
مترجم دومکامبیز حیدرزاده
ناشرانتشارات سیته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Social marketing to protect the environment : what works
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۰۱ مگابایت
۳۱۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست
بازاریابی اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست
دوج مکنزی مور
انتشارات سیته
5
(2)
80,000
تومان