0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مثبت یا منفی انتخاب با شماست

معرفی، خرید و دانلود کتاب مثبت یا منفی انتخاب با شماست

نویسنده:
جان گوردون
درباره مثبت یا منفی انتخاب با شماست

غر زدن اگرچه گاهی یک آرامش خاصی به همراه دارد و فرد به اصطلاح با عبارت «راحت شدم» یا «خالی شدم» آن را بیان می‌کند، اما به مرور زمان تاثیر این عادت بد در فرد نه تنها از لحاظ روحی و روانی که بر جسم و سلامت او هم تاثیرگذار خواهد بود. غر زدن و ایراد گرفتن فرد را در این مرحله که تنها زاویه دید او ایرادها و کمبودهای یک موقعیت یا شرایط باشد قرار می‌دهد. رفته‌رفته فرد بی‌حوصله و بی عصبی و در نهایت ناامید می‌شود و این منجر به شکست‌های متوالی در زندگی می‌شود. اگر شما جزو افرادی هستید که تصمیم گرفته‌اید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید و نگاه خود را به شرایط از گزینه بدبینی به خوش‌بینی تغییر دهید کتاب مثبت یا منفی انتخاب شماست برای شما مناسب خواهد بود.

درباره کتاب مثبت یا منفی انتخاب شماست

کتاب مثبت یا منفی انتخاب شماست نوشته‌ی جان گوردن نویسنده‌ی معروف کتاب اتوبوس انرژی است. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی و در طبقه کتاب‌های مهارت زندگی قرار می‌گیرد. این کتاب با ترجمه فیروزه مهرزاد در 120 صفحه از سوی انتشارات لیوسا منتشر و راهی بازار نشر شده است. گوردن در این کتاب در بستر داستان‌گونه توضیح می‌دهد که چطور می‌توان شکایت‌ها و غر زدن‌ها را به راه‌حل، نوآوری و موفقیت تبدیل کنید.

گوردن در این کتاب توضیح می‌دهد که برای اینکه بتوان یک محیط کاری، زندگی و در کل افکاری مثبت داشت و عملکردی رو به جلو باید در درجه‌ی اول مشکل غر زدن را حل کرد. چرا که افرادی که مدام غر می‌زنند از افراد نادان هم خطرناک‌ترند. در واقع این گله و شکایت‌های مدام افراد به مرور باعث استرس می‌شود و در روحیه فرد تاثیر می‌گذارد. این شخص که رفته رفته تبدیل به فردی منفی می‌شود می‌تواند محیط را برای افراد دیگر هم رنج‌آور کند و در نهایت موفقیت فرد به خطر می‌افتد. گوردن در این کتاب خطاب به خوانندگان توضیح می‌دهد که غر زدن حال کسی را بهتر نمی‌کند. شاید در بعضی مواقع به شکل کوتاه مدت این تاثیر را داشته باشد اما زمانی که غر می‌زنیم تنها حالت‌های منفی را تغذیه می‌کنیم. این کتاب با روایتی از داستان‌هایی از افرادی که به این شکل زندگی می‌کنند راه‌های غر نزدن و زندگی آگاهانه و مثبت را پیش روی ما قرار می‌دهد.

کتاب حاضر حجم کوتاه و سبکی دارد و خواندن آن در کمتر از یک هفته برای افرادی که تصمیم دارند تغییر در زندگی خود ایجاد کنند امکان‌پذیر خواهد بود.

درباره جان گوردون؛ نویسنده کتاب مثبت یا منفی انتخاب شماست

جان گوردون یکی از نویسندگان مطرح آمریکایی است که در حوزه سخنرانی و مشاوره مدیریت، فرهنگ، فروش و کارهای گروهی فعالیت دارد. او در دانشگاه کرنل تحصیل‌ کرده و در دانشگاه اموری تحصیلات خود را تکمیل کرده است. بیشتر مردم جهان او را به واسطه‌ی کتاب پرفروش اتوبوس انرژی می‌شناسند. کتاب «اتوبوس انرژی» پرفروش‌ترین کتاب اوست که در سال 2015 منتشر شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

او معمولا با این مباحث که زندگی با انرژی و حالت مثبت در نهایت فرد را برای رسیدن به زندگی موفق یاری می‌کند کتاب‌ها و سخنرانی‌هایی ارائه می‌دهد. گوردون به طور مستمر برای کار مشاوره با باشگاه‌های ورزشی، موسسات آموزشی و دانشگاه‌های مختلف در شهرهای مختلف همکاری داشته است. یکی از اتفاقات مثبتی که جان گوردون در سال 2016 رقم زد. اجرای یک برنامه آنلاین انگیزشی بود که افراد زیادی از سراسر جهان توانستند با استفاده از مطالب آن بر چالش‌های روزانه خود غلبه کنند. این دوره‌های آنلاین از سوی خبرگزاری‌های بزرگی مثل واشنگتن پست، اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی، وال استریت ژورنال و نیویورک پست به نمایش گذاشته‌ شد.

کتاب‌های جان گوردون جزو کتاب‌های پرفروش هستند که بیشتر آن‌ها در سراسر جهان به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. بیش‌تر کتاب‌های او روایت و سبکی داستانی با محتوای روانشناسی دارند و به همین دلیل مخاطب به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. چرا که خواننده به خوبی خود را در آن فضا و موقعیت تصور می‌کند. جان گوردون غیر از اتوبوس انرژی نویسنده‌ی کتاب‌های «میخ موفقیت را محکم بکوب»، «قانون غر زدن ممنوع»، «اردوی تمرینی»، «بذرت را از کجا می‌آوری»، «مزیت رهبری مثبت‌گرا»، «مثبت یا منفی انتخاب شماست»، «درودگر»، «برد شما از رختکن آغاز می‌شود»، «کلاه ایمنی»، «نجار»، «سوپ» و «کلمه‌ای که زندگی شما را تغییر می‌دهد» است که در زمینه‌های موفقیت شغلی و زندگی هستند و می‌توان آن‌ها را در دسته‌ی کتاب‌های انگیزشی قرار داد.

در بخشی از کتاب مثبت یا منفی انتخاب شماست می‌خوانیم

حالا قبل از آنکه داستانی درباره‌ی چگونگی کاربرد قانون غر نزدن برایتان بگویم، مهم است بدانید که نوشتن این کتاب نشان نمی‌دهد که من همیشه مثبت و بسیار خوش‌بین بوده‌ام. مرد خوشحالی که هیچ‌وقت منفی نبوده، هرگز غرغر نکرده و همیشه در حال لبخند زدن است. در حقیقت من یک غرغروی حرفه‌ای بودم و برای مشکلاتم همه را مقصر می‌دانستم. خودم و زندگی‌ام را دوست نداشتم. من به دلیل ناکامی‌ها، همسرم، اضافه وزن و هر چیز دیگری شکایت می‌کردم. در کتابم اتوبوسی به نام انرژی - داستان درباره‌ی مردی است که منفی بودنش، زندگی و کارش را در شرف فروپاشی قرار داده است، باید اعتراف کنم که شخصیت آن مرد را بر اساس شخصیت خودم نوشتم؛ غر زدن و منفی‌بافی‌های من آن‌قدر زیاد بود که همسرم مرا به جدایی تهدید کرد. تغيير کن یا از اتوبوست پیاده می‌شوم. من ناامید، مطرود و در آستانه‌ی طلاق بودم.

حقیقت این است که غر زدن، بخش بزرگی از زندگی و تربیت من بود. اغلب به شوخی می‌گویم که من عضوی از قبیله‌ی شاکیان هستم. مادربزرگم در زندگی، زنی سرشار از عشق به خانواده‌اش ولی ترسو بود. او از پرواز خیلی می‌ترسید. همیشه می‌گفت: می‌دانم روزی زمان مرگم فرا می‌رسد، ولی دلم نمی‌خواهد در هواپیمایی باشم که زمان مرگ دیگران، من هم سوار آن هستم. هر بار که عمه‌ام را می‌بینم او درباره ناملایمات زندگی‌اش شروع به صحبت می‌کند. امروز نامه‌ی الکترونیکی‌ای حاوی سلام و لیستی از مشکلاتش دریافت کردم. هر سال روز تولد بچه‌ها، کارتی برای آن‌ها می‌فرستد به این مضمون که: تولدت مبارک، ای کاش مشکلی نداشتم، می‌توانستم در کنارتان باشم و لذت ببرم. ولی من خانواده‌ام را مقصر نمی‌دانم، همان‌طور که گفتم من عضوی از قبیله‌ی شاکیان هستم.

متوجه شدم همسرم از غر زدن متنفر است. گرچه غر زدن با دی ان ای منم عجین شده بود، هنگامی که همسرم تهدید به ترکم کرد جز نگاهی کلی به سراسر زندگی‌ام انتخاب دیگری نداشتم و همان موقع بود که فهمیدم غر زدن و منفی بودن در تمام زندگی‌ام اشتباه بوده. هر روز به جای زندگی، می مردم. با این جمله‌ی آبراهام لینکلن موافقم که می‌گفت: مردم به همان اندازه خوشبخت‌اند که خودشان می‌خواهند بنابراین شروع به تحقیق در زمینه‌ی تأثیرات مثبت بودن و مضرات منفی گرایی کردم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
523.۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهجان گوردون
مترجمفیروزه مهرزاد
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The no complaining rule: positive ways to deal with negativity at work
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۲۳.۵۲ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کتاب خیلی ساده است و چیز به درد بخوری یادتون نمیده در قالب داستان در مورد افکار مثبت و منفی صحبت می کنه که مطالب ساده‌ای را گزارش‌ میده فقط اسم کتابش خوبه چیز دیگری من توش ندیدم

3

قانون نالیدن ممنوع نام دیگرکتاب است

4

ترجمه بد

4

خوبه

3.4
(8)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مثبت یا منفی انتخاب با شماست
مثبت یا منفی انتخاب با شماست
جان گوردون
انتشارات لیوسا
3.4
(8)
22,000
تومان