0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
10 فرق عمده ی کارآفرینان و کارمندان

معرفی، خرید و دانلود کتاب 10 فرق عمده ی کارآفرینان و کارمندان

درباره 10 فرق عمده ی کارآفرینان و کارمندان

«از زمان تألیف 10 فرق عمده‌ی میان میلیونرها و طبقه‌ی متوسط کارم آموختن درس‌های ارزشمندی درباره‌ی کسب‌وکار و زندگی بوده است. این بود که این کتاب را نوشتم، چون دلم می‌خواست برخی از چشم‌اندازها و بصیرت‌های بکری را که در چند سال اخیر به دست آورده‌ام، با شما در میان بگذارم. این کتاب از تجربه‌های شخصی بیشتری درباره‌ی موفقیت‌ها و شکست‌هایم پرده برمی‌دارد که در کتاب‌های قبلی‌ام ذکری از آن‌ها به میان نیامده است.» این جملاتی است که کیت کمران اسمیت درباره‌ی کتاب جدیدش، 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان گفته است. کتابی که دیدگاه‌های متفاوتی را برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی کسب‌وکار مطرح کرده است.

‌درباره‌ی کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان اثر کیت کمران اسمیت

کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان با عنوان اصلی «the top 10 distinctions between entrepreneurs and employees» اولین بار سال 2012 در آمریکا منتشر شد. این کتاب به ده تفاوت میان کارمندان و کارآفرینان پرداخته است و نکاتی که برای تبدیل‌شدن به کارآفرینی موفق لازم دارید را گوشزد می‌کند. نکات کتاب او می‌تواند برای هرکسی که می‌خواهد پیشرفت کند و قدم‌های بزرگی بردارد بسیار مفید باشد.

10 فرق عمده‌ی میان کارآفرینان و کارمندان مانند بقیه‌ی آثار کمرون اسمیت توجه مخاطبان را در سراسر جهان به خود جلب کرد و در مدت‌زمان کوتاهی به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شد.

مروری بر فصل‌های کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان

این کتاب با مقدمه‌ی شارون لِتِر نویسنده‌ی کتاب مشهور «بابای پولدار، بابای بی‌پول» آغاز می‌شود. سپس پیش‎‌درآمد نویسنده آمده است که در آن درباره‌ی تجربیاتش و علت نگارش کتاب توضیح داده است. پس‌ازآن محتوای اصلی کتاب در قالب ده بخش آمده است که عناوین این بخش‌ها به شرح زیر است:  

‌تفاوت شماره 10: کارآفرینان بیش از تفریح کردن یاد می‌گیرند، کارمندان بیش از یادگرفتن تفریح می‌کنند

تفاوت شماره9: کارآفرینان شکست را عاملی توانمند کننده می‌بینند، کارمندان شکست را بد می‌دانند.

تفاوت شماره 8: کارآفرینان به دنبال یافتن راه‌حل هستند، کارمندان به دنبال رفع مشکل هستند.

تفاوت شماره 7: کارآفرینان کمی از هرچیزی می‌دانند، کارمندان دانسته‌های زیادی در حوزه‌ای محدود دارند.

تفاوت شماره 6: کارآفرینان اهل بده بستانف تعریف و تمجیدند. کارمندان اهل تعریف و تمجید نیستند و سعی می‌کنند از تصحیح بپرهیزند.

تفاوت شماره 5: کارآفرینان می‌گویند: «اینجا نمی‌توان مسئولیت را به گردن دیگری انداخت»، کارمندان می‌گویند: «تقصیر من نیست.»

تفاوت شماره 4: کارآفرینان ثروت می‌سازند، کارمندان پول درمی‌آورند.

تفاوت شماره 3: کارآفرینان با عقاب‌ها می‌پرند، کارمندان با مرغ و خروس‌ها تک می‌زنند.

تفاوت شماره 2: نگاه کارآفرینان به آینده است. نگاه کارمندان به گذشته است.

تفاوت شماره 1: کارآفرینان به‌واسطه‌ی ایمانشان دست به مخاطره می‌زنند، کارمندان از ترسشان دست‌به‌عصا راه می‌روند.  

‌درباره‌ی کیت کمران اسمیت نویسنده‌ی کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان

کیت کمرون اسمیت(keith Cameron smith) یک کارآفرین آمریکایی و مشاور کسب‌وکار است. او به‌عنوان نویسنده و سخنران انگیزشی نیز فعالیت می‌کند. او در خانواده‌ای متوسط متولد شد و پدرش درآمد چندانی نداشت اما او از همان کودکی شم خوبی در این کار داشت. در دوران راهنمایی او بسته‌های بزرگ سی‌تایی آدامس می‌خرید که هر آدامس آن برایش 10 سنت هزینه داشت. او این آدامس‌ها را در مدرسه 25 سنت می‌فروخت.

او پس از دوران مدرسه دست به تجارت‌های مختلفی از جمله خریدوفروش تهویه هوای اتومبیل و مبلمان دست‌دوم زد و سرانجام نیز در املاک مشغول به کار شد. او در حال حاضر به‌عنوان مشاور شرکت‌های بزرگ فعالیت می‌کند.  آمریکن اکسپرس و اِی.تی.اند.تی از جمله شرکت‌هایی‌اند که از مشاوره‌ی او استفاده کرده‌اند.

کمرون اسمیت به خاطر مجموعه کتاب‌هایش بسیار مشهور شده است. از میان مشهورترین آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «میلیونر معنوی، روح خردمند باعث ثروتمند شدن شما خواهد شد»، «100 فرق عمده‌ی میان پیروزی و شکست»، «100 فرق عمده‌ی میان میلیونرها و طبقه‌ی متوسط» و «10 راز کارآفرینی» اشاره کرد. او در حال حاضر با همسر و فرزندانش در ایالت فلوریدا ساکن است.

ترجمه‌ی کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان به فارسی

10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان یکی از کتاب‌های بسیار خوب حوزه‌ی کسب‌وکار است که در سال‌های اخیر در ایران منتشرشده است. انتشارات درسا کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان  را با ترجمه‌ی مرجان فرجی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان را خواند؟

کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان یک کتاب کاربردی در حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار است. این کتاب به تمام افرادی که می‌خواهند پیشرفت کنند کمک می‌کند بدانند باید چه نکاتی را رعایت کنند و چه توانایی‌هایی را در خود افزایش دهند. نکاتی که در این کتاب ذکر شده است نکاتی است که نویسنده با سال‌ها تجربه به آن‌ها دست‌یافته است و بسیار کاربردی‌ هستند. هرکسی که می‌خواهد درباره‌ی کارآفرینی چیزهای بیشتری بداند و تفاوت‌های یک کارآفرین خوب با یک کارمند موفق را بشناسد باید این کتاب را بخواند و سعی کند دیدگاه خود را مطابق با آموزه‌های این کتاب تصحیح کند.

کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان  در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت کسب‌وکار قرار دارد.

کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان  مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 104 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 5 روز بخوانید.

کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان  حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع مدیریت کسب‌وکار را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان  اثر کیت کمران اسمیت  بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت کسب‌وکار می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب 10 فرق عمده‌ی کارآفرینان و کارمندان  می‌خوانیم

یک‌بار داستانی درباره‌ی مدیرکلی شنیدم که با فردی قرار ملاقات داشت که عضو آن شرکت نبود. در طول جلسه. یکی از کارکنان آمد و گفت:«فلان مشکل پیش‌آمده و باید همین حالا به آن رسیدگی کنیم!»

مدیرکل آرام نگاهی به آن کارمند انداخت و گفت:«قانون شماره‌ی ۵ یادت می‌آید؟»

کارمند لحظه‌ای با خود فکر کرد، لبخندی زد و بعد با آسودگی خیال گفت:«درست است. قانون شماره‌ی ۵ متشکرم.»و بعد برگشت و از اتاق خارج شد. مدیرکل صحبت خود را از سر گرفت و در عرض چند دقیقه کارمند دیگری شتابان سررسید و گفت:«اتفاقی افتاده که نیازمند توجه فوری شماست.»

دوباره مدیرکل آرام نگاهی به کارمند انداخت و گفت:«قانون شماره‌ی ۵ که یادت می‌آید؟»

کارمند در خالی که علناً خیالش راحت شده بود، گفت: «آه بله، قانون شماره‌ی 5! ببخشید که فراموش کردم.» بعد لبخندی زد و از در بیرون رفت.

در این لحظه فرد ملاقات‌کننده با خود فکر کرد: «عجب! من که تابه‌حال در عمرم چنین چیزی ندیده‌ام. باید سر دربیاورم این قانون ۵ چیست.» باری دیگر مدیرکل رشته‌ی کلام را به دست گرفت و دوباره کارمند دیگری با درخواست فوری برای کمک حرفش را قطع کرد.

مدیرکل قانون شماره‌ی ۵ را به کارمند خود گوشزد کرد و همان نتیجه‌ی آرامش‌بخش را گرفت.

سرانجام فرد ملاقات‌کننده که دیگر نمی‌توانست تاب بیاورد، پرسید:«من تابه‌حال چنین چیزی ندیده‌ام. این قانون شماره‌ی ۵ شما دیگر چه معجونی است؟»

مدیرکل لبخندی بر لب آورد و گفت:«قانون شماره‌ی ۵ این است: این‌قدر خودت را جدی نگیر!»

فرد ملاقات‌کننده پرسید:«شما چند تا قانون دارید؟»

مدیرکل لبخندی به پهنای صورتش تحویل او داد و گفت:«فقط یکی!»

درس اخلاقی این داستان آن است که مسائل به‌ندرت به‌اندازه‌ای که در نگاه اول به نظر می‌رسند، جدی‌اند، درحالی‌که کارآفرینان کم‌تجربه ممکن است به این در و آن در بزنند و سعی کنند آتش را خاموش کنند. یک کارآفرین آبدیده اجازه می‌دهد خیلی از آتش‌ها آن‌قدر بسوزند تا خودبه‌خود خاموش شوند. چرا؟ چون کارآفرینان از هر چمن گلی و از هر خواننده ترانه‌ای در توشه‌دارند و کمی از هر چیزی می‌دانند و این دیدگاه وسیع‌تر و عمومی‌تر به آنها اجازه می‌دهد چیزی را که به‌راستی اهمیت دارد؛ تشخیص دهند و هر چیزی

را در چشم‌اندازی متعادل‌تر نگه‌دارند.

کارآفرینان می‌توانند تابلوی بزرگ‌تر را مشاهده کنند، درحالی‌که کارمندان فقط می‌توانند قطعه‌ی کوچک خود را در جورچین ببینند.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
541.۹۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسنده کیت کمران اسمیت
مترجممرجان فرجی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The top 10 distinctions between Entrepreneurs and Employees
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۱.۹۹ کیلوبایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 54 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
7 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

من نسخه فیزیکی این کتاب رو خوندم،صرفا به بیان یک سری تفاوت های عمده و فکری میان کارآفرینان و کارمندان پرداخته و با خوندنش اطلاعات آنچنانی که باید دستگیرتان بشه،نمیشه.فقط برای کسایی مفیده که اول راه کارآفرینی هستن و لازمه از کارآفرینی یه مطالبی رو بدونن.همین دو ستاره بسه براش

5

بسیار کمکم کرد برای دانش های ابتدایی در بحث کسب و کار و کارآفرینی ، جالب اینه که توصیه ها فقط موقعی بدردتون نمیخورن که صاحب کسب و کار باشید بلکه باید خصوصیت هارو از همین الان به خودتون اضافه کنید و منتظر نمونید

5

این کتاب واقعا به تمایزهای اساسی بین تفکر کارمندی و کارافرینی به درستی اشاره کرده و حاوی نکات ارزنده‌ای هست. اگر کسی علاقه داشته باشه با تفکر کارافرینی اشنا بشه حتما توصیه میشه این کتاب را بخونه.

5

سر تیترهای کتاب دیدگاه کارآفرینان را با کارمندان مقایسه میکنه و علت پیشرفت و پسرفت هر یک را توضیح میده. در کل کتاب مفیدی بود پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

4

واقعا عالی هستین ،فقط یه لطفی کنین نمونه های کتابارو از بخشای اصلی بزارین این کتاب نمونش فقط پیشگفتار بود، بازم ممنون فوق العاده این

4

کتاب خوبی بود و من نکات خیلی خوبی رو از کتاب به دست اوردم. کسانی که کار افرینان یا میخوان مثل کارافرینان عمل کنن، پیشنهاد میکنم کتاب رو بخونن

5

تو بخش درباره کتاب توضیحات کافی داده نشده در واقع این توضیحات میتونه برای هر کتابی از جنس موفقیت و کسب ثروت و ... هم باشه.

5

خیلی خوب ترجمه شده و وقتی شروع به خوندنش میکنید باید تا آخر بخونید ٬ نکات خیلی خوبی داره که میشه ارش درس گرفت

1

خیلی حاشیه رفته و نسبت به وقتی که برای که گذاشته میشه، چیز زیادی دستگیر خواننده نمیشه

5

یه کتاب خوب که برا اونایی که میخوان یه کارآفرین موفق باشن خیلی مفیده

نمایش 10 نقد دیگر
4.1
(54)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
10 فرق عمده ی کارآفرینان و کارمندان
10 فرق عمده ی کارآفرینان و کارمندان
کیت کمران اسمیت
انتشارات درسا
4.1
(54)
17,000
تومان