0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آموزش گفتار

معرفی، خرید و دانلود کتاب آموزش گفتار

برای مسلط بودن، جالب بودن، توانا بودن، جذب و متقاعد کردن مخاطب
نویسندگان:
ل ژاگو
،
پل ژاگو
درباره آموزش گفتار

کتاب «آموزش گفتار» با نام کامل «آموزش گفتار برای مسلط بودن، جالب بودن، توانا بودن، جذب و متقاعد کردن مخاطب» اثری از «پل ژاگو»، نویسنده‌ی معروف فرانسوی است. این کتاب شامل ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای تقویت فن گفتار و افزایش تاثیر کلام در مخاطب است. کتاب آموزش گفتار با ترجمه‌ی «نیلوفر خوانساری» در سال 77 در انتشارات ققنوس منتشر شده است.

درباره کتاب آموزش گفتار

باید جرات کنیم و حرف بزنیم، اما به موقع و با کلمات مناسب. حتی اگر احساس کنیم نمی‌توانیم ماهرانه از عهده‌ی آن برآییم و از آنجا که اندیشه، هاستگاه عمل را به وجود می‌آورد، از امروز به بعد این عبارت را با عزم راسخ و قاطع چندین بار در روز تکرار کنید: «من جرات حرف زدن خواهیم داشت». این کتاب اینجاست تا به شما بیاموزد چطور می‌توانید با بیانی شیوا و مودبانه، در هر جمع و موقعیتی حرف بزنید و تصویری جذاب و تاثیرگذار از خود در ذهن دیگران ثبت کنید.

هدف این کتاب صرفا پرورش تعداد زیادی سخنران حرفه‌ای نیست. این کتاب در واقع می‌خواهد به تمام کسانی که مایلند از گفتاری ساده، روشن و روان برخوردار باشند، راه و رسم آن نشان داده شده است. در حالی که عده‌ی کمی برای سخنرانی همیشه آمادگی دارند، افراد بسیاری حتی برای برآوردن نیازهای روزمره زندگی، از سهولت بیانی کافی و لازم برخوردار نیستند.

از این گروه، عده‌ای کم‌وبیش با ضعف اندیشه و کمبود واژه یا درک ناقص از ساختار جمله‌ها مواجه‌اند و برخی دیگر فقط دچار عدم اعتمادبه‌نفس هستند. در واقع کوچک‌ترین تاثیرپذیری هرقدر هم ناچیز باشد، برای مختل کردن و حتی فلج کردن سهولت بیان کافی است. در این بین حضور فردی بیگانه یا شرایطی دست‌وپاگیر می‌تواند موجب تاثیرپذیری بیشتر شخص شود. کتاب آموزش گفتار کتابی کم‌حجم است که در 9 فصل نوشته شده و قدم به قدم مراحل تقویت مهارت سخن‌وری را در مخاطب تقویت می‌کند.

درباره پل ژاگو، نویسنده‌ی کتاب آموزش گفتار

در حوزه‌ی کتاب‌های روان‌شناسی نویسندگانی زیادی هستند که کتاب‌های مفید و مهمی نوشته‌اند، اما خودشان بسیار کمتر از کتاب‌های‌شان شناخته شده‌اند. پل ژاگو یکی از این نویسندگان است که آثارش بعد از گذشت سال‌های سال همچنان خوانده می‌شود اما آنچنان که باید و شاید در جوامع علمی و ادبی شناخته شده نیست.

پل ژاگو نویسنده و روان‌شناس مشهور فرانسوی در سال 1889 در شهر پاریس کشور فرانسه به دنیا آمد. شهرت او در ایران بیشتر به دلیل کتاب‌های مشهورش است؛ کتاب‌هایی مانند «قدرت اراده» و «چگونه برخود مسلط شویم» از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده هستند. تحقیقات او در زمینه‌ی شبه‌علم بسیار مفید بود و کتاب‌های‌اش آغازگر مسیری ادبی برای نویسنگان پس از او بودند. پل ژاگو در سال 1962 در پاریس درگذشته است.

در بخشی از کتاب آموزش گفتار می‌خوانیم

کسی که بتواند به آسانی افکارش را بیان کند، در قدم نخست، احساس برتری می‌کند. از کودکانی که درس‌ها را از بر می‌خوانند و در امتحان‌های شفاهی شرکت می‌کنند تا بزرگ‌سالانی که بنابر شرایط مختلف، مدام ملزم به برقراری ارتباطات لفظی هستند، همه به آزادی کامل بیان برای ابراز دانش و خواسته‌های خویش یا به دست آوردن نهایت بهره‌وری از شایستگی‌های خود نیاز دارند. اما نفوذ مستقیم کلام (تاثیری که می‌گذارد و قدرت متقاعدکننده‌اش) به وضوح و دقت‌اش بستگی دارد. فقط جرات حرف زدن داشتن کافی نیست: بلکه باید بتوانیم منظور خود را به درستی بفهمانیم، و در چند کلمه توضیحات لازم را بدهیم و بی آن که به اصل موضوع چیزی اضافه یا از آن کم کنیم، اتفاق یا وضعیتی را بازگو کنیم، اطلاعات و دستورها را دقیق و روشن، به گونه‌ای نقل کنیم و در اختیار مخاطب بگذاریم که بی‌درنگ به اندیشه اصلی ما پی ببرد.

مدیر یک شرکت باید برای سمتی که بدون متصدی است کسی را برگزیند. او در نشریه‌ای آگهی کوچکی می‌دهد و داوطلب‌های زیادی خود را معرفی می‌کنند. اگر ارزش‌ها و معرف داوطلب‌ها یکسان باشد، کدام یک موفق خواهد شد؟ کسی که جواب‌های قاطع، صریح، به جا و دقیق‌اش، با شرایط گزینش (حذف یا انتخاب) کارفرما سازگار باشد و به بهترین شکل رضایت او را جلب کند.

در بسیاری از برخوردهای کوچک روزمره (در اداره‌ها، پست‌خانه، بانک یا حتی هنگام خریدی پیش پا افتاده) صراحت و روشنی کلام، مانع بروز گرفتاری و کدورت، و موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود. پزشک به شما می‌گوید که تعداد بی‌شماری از بیماران بدین سبب که نمی‌توانند نشانه‌های بیماری خود را به روشنی تشریح کنند، او را از شناخت عوامل مهمی که امکان تشخیص صحیح و دقیق را میسر می‌سازد، محروم می‌کنند. در جریان دادرسی یا خطابه دفاعیه وکیل‌ها حضور یابید. به تمام ایرادهای نامرتب و نامفهوم سخن گفتن پی خواهید برد. پس از همین امروز تصمیم بگیرید تا شیوه بیان خود را به کمال مطلوب برسانید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
827.۳۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
127 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۴:۰۰
نویسندهل ژاگو
نویسنده دومپل ژاگو
مترجمنیلوفر خوانساری
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
L'education de la parole
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۲۷.۳۸ کیلوبایت
۱۲۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 54 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

این هم یکی دیگر از ان کتاب ها که فقط وقت شما رو میگیرند. این گونه کتابها مثلا به شما میگویند که وقتی در ترکیه هستین باید ترکی حرف بزنید اما نمیگوید چگونه ترکی را یاد بگیریم . متوجه مثال هستین؟

1

در این کتاب مسیر را برای داشتن یک گفتگوی خوب و کارامد مشخص می کند ولی متاسفانه راهکاری برای طی مسیر در کتاب بیان نشده یا فقط به راهکارها بصورت بسیار مختصر اشاره شده است

5

بنظر من کتاب خوبیه، مختصره؛ نویسنده حاشیه نرفته و مستقیم به سراغ اصل مطلب رفته. مفیده؛ نویسنده راهکارهای عملی ارائه داده.

1

آدم نمیدونه قسم حضرت عباس رو باور کنه یا دم خروس رو واقعا بین خوندن و نخوندن کتاب مرددم چون نظرات متناقض هستن

4

آموزش گفتار در نه فصل، راه و رسم داشتن بیانی ساده، روشن و روان را آموزش می‌دهد

1

Hello. I like your book.

5

کتاب بسیار مفید با ترجم بسیار ماهرانه ، قابل فهم و دلنشین، حتما توصیه می کنم.

5

به نظرم بهترین کتاب در خصوص آموزشهای گفتاری و راهکارهای آن هستش.

4

من هنوز نخوندم ولی بعد از خوندن حتما نظر میدم

2

به نظر من کتاب جالبی نبود.

نمایش 16 نقد دیگر
4
(54)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آموزش گفتار
آموزش گفتار
برای مسلط بودن، جالب بودن، توانا بودن، جذب و متقاعد کردن مخاطب
گروه انتشاراتی ققنوس
4
(54)
45,000
تومان