0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نهج البلاغه همراه موضوعی، دنیا شناسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی، دنیا شناسی

کتاب هشتم
درباره نهج البلاغه همراه موضوعی، دنیا شناسی

درباره‌ی کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی اثر سید جمال الدین دین پرور

همه‌ی شیعیان از بی‌ارزشی و خوارشمردن دنیا از دیدگاه حضرت علی (ع) آگاهی دارند. مولای متقیان آنجا که قصد دارند شیعیان را به آخرتی نیکو رهنمون شود و پند دهد همواره در مذمت دنیا فرموده‌هایی داشته است. کتاب پیش رو با موضوع دنیا شناسی از مجموعه  کتاب‌های نهج البلاغه موضوعی نگاهی دارد به فرموده‌های حضرت در نهج البلاغه با موضوع دنیا شناسی. انتشارات بنیاد نهج البلاغه کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

در بخشی از کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی می‌خوانیم‌

خطبه ۵۲

پایان دنیا نزدیک است

آگاه باشید که بساط دنیا برچیده شده و زنگ پایان آن به صدا درآمده و خوبیهای آن ناپدید گشته و بسرعت پشت کرده و ساکنانش را به نابودی کشانده و همسایگانش را به سوی مرگ پیش رانده است. شیرینی های آن تلخ شده و زلال آن تیره و متعفن گشته. و از آن جزته مانده ای چون ته مانده ظرفی باقی نمانده و یا قطره آب از شن چکیده ای که تشنه کامان را سیراب نکند. پس ای بندگان خدا به خود آیید و از این سرای ناپایدار دل برکنید. مباد که هوسها و رویاها بر شما چیره گردد و رفتن از دنیا را دور انگارید...

خطبه ۸۱

کالبدشکافی دنیا

چه گویم از خانه ای که آغازش«رنج و سختی» و پایانش«نیستی»است در حلال آن «حسابرسی» و در حرام آن شکنجه و گرفتاری است. آن که ثروتمند گردد در کوران درگیری و فتنه در افتد و آن که تهیدست شود در کابوس اندوه فرو رود. آن که بیشتر تلاش کند کمتر آن را به چنگ آورد و آن که از آن باز نشیند- آن خود- بدو روی آورد. آن که با چشم عبرت و بصیرت در آن نگرد بینایش سازد و آن که غفلت و فریب دیده اش را فرو گیرد نابینایش کند.

 

خطبه ۸۵

بهره گیری از فرصت زندگی

بی شک خدا دانای اسرار است و از انديشه و راز دل هر کس با خبر. او به هر چیز احاطه و بر هر کار تواناست. پس هر کس از شمایان که براستی مرد کار است در فرصتی که برایش پیش آمده است باید پیش از آنکه اجل به ناگاه او را برباید، دست به کار شود. آری، در فراغتی که دارد و گرفتاری‌ها هنوز او را در منگنه ننهاده است و نفس به راحتی می آید و خفگی مرگ نفس گیر نشده است. باید برای خود و آینده اش آماده شود و از کاروان سرای دنیا برای خانه اصلی رهتوشه بردارد.

 

خطبه ۸۸

عبرت پذیری از عبرتهای دنیا

ای بندگان خدا به خود آیید و پند گیرید و کردار پدران و برادرانتان را به یاد آرید که در گرو آن و درگیر پاداش آنند. به جانم سوگند، هنوز زمان زیادی بر شما و ایشان نگذشته و روزگار درازی میانتان فاصله نیفتاده است؛ و شمایان امروز از روزی که در پشت پدرانتان بودید. زیاد دور نشده اید. به خدا سوگند. هر آنچه پیامبر اکرم به گوش نیاکانتان رسانده من امروز به شما گوشزد کنم، و قدرت شنوایی تان امروز کمتر از توان شنوایی آنان در دیروز نیست و همان دیده و دلی که بدانان داده شده بود. امروز به شما داده شده است و آنچه شما در زمان خود دریافتید. آنان از آن بی خبر نبودند. به خدا سوگند. بصیرت و آگاهی آنان کم از شما نبود و شما را به امتیازی ممتاز نکردند که آنان را از آن محروم داشته باشند. بی تردید بلایا بر شما آزار دهنده و جانکاه فرود آمد و شما را بر مرکب نااستوار و زخم خورده‌ای برنشاند. پس بهوش باشید آنچه فریب خوردگان را فریفت شما را نفریبد. که دنیای فریبا سایه ای زودگذر و پایانی نزدیک است.

چرا باید کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی را خواند؟

کتاب‌های مجموعه‌ی موضوعی نهج البلاغه کتاب‌هایی هستند که می‌توانند خواننده را به صورت متمرکز روی دیدگاه‌های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه هدایت کنند. این طبقه‌بندی و دسته‌بندی که به همت سید جمال‌الدین دین پرور انجام شده است می‌تواند به خوانندگان علاقه‌مند و پژوهشگران بیشترین شکل استفاده برای دستیابی سریعتر و راحت‌تر به فرمایشات حضرت با موضوع مشخص بدهد. به علاوه این طبقه بندی به خواننده‌ی کم دقت امکان می‌دهد تا به شکل متمرکز خود را با یک موضوع ثابت از نهج‌البلاغه احاطه کند و بتواند هر چه بهتر به کنه فرموده‌های مولای متقیان دانش پیدا کند.

  • کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی در دسته‌ی کتاب‌های مذهبی قرار دارد.
  • کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نهج البلاغه موضوعی کتاب هشتم، دنیا شناسی اثر سید جمال الدین دین پرور بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مذهبی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
631.۳۲ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده جمال الدین دین پرور
ناشرانتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۱۹
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۳۱.۳۲ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عااااااااااالی، تکان دهنده

5
(2)
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نهج البلاغه همراه موضوعی، دنیا شناسی
نهج البلاغه همراه موضوعی، دنیا شناسی
کتاب هشتم
انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
5
(2)
1,250
تومان