0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 2

کتاب ششم
درباره نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 2

‌درباره‌ی کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 اثر سید جمال الدین دین‌پرور

نهج‌البلاغه کتابی است که برای مخاطب فارسی زبان نیازی به معرفی‌ندارد. این کتاب به عنوان یکی از کتب مذهبی شیعه همواره برای بهره‌مندی از اندیشه‌ی متعالی حضرت علی (ع) مورد استفاده‌ی شیعیان بوده است.  کتاب‌ پیش رو با عنوان نهج‌البلاغه‌ی موضوعی یکی از سری کتاب‌های با این عنوان است که توسط انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه به چاپ می‌رسد. این کتاب با موضوع علی شناسی به بررسی نهج‌البلاغه پرداخته و هرجا حضرت درباره‌ی خود و اتفاقاتی که برای ایشان رخ داده است در نهج البلاغه سخنی فرموده‌اند در این کتاب جمع‌آوری شده است. موضوع علی شناسی دو مجلد از مجموعه‌ی نهج البلاغه‌ی موضوعی را به خود اختصاص داده است که هر دو برای دانلود در کتابخانه‌ی فیدیبو موجود هستند. انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

‌در بخشی از کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 می‌خوانیم

‌ خطبه ۱۸۱

گلایه از دوری یاران درست پیمان

ای مردم. من همان گونه که پیامبران امت‌های خویش را پند می دادند، شمایان را پند دادم و حقایق را از همه سو به گوشتان رساندم، و آنچه را جانشینان پیامبران به باز ماندگانشان گفتند، به شما گفتم و با تازیانه‌ام ادبتان کردم ولی به راه نیامدید، و بانگ هشدار بر آوردم ولی بهوش نیامدید و به فرمانم مجتمع نشدید.

 شما را به خدا آیا چشم به راه امام دیگری جز من هستید تا راه را به شما بنمایاند و همراهتان باشد. آگاه باشید بی شک آن هدایت و سعادتی که در زمان رسول خدا- درود خدا بر او و خاندانش- روی بندگان شایسته خدا آماده کوچیدنند و دنیای اندک و فانی را به آخرت بزرگ و باقی فروخته‌اند.

راستی برادرانمان که در نبرد صفین خونشان ريخته شد و شربت شهادت نوشیدند. هرگز ضرر ندیدند. زیرا امروز نیستند که شوکران غصه را سر کشند و شرنگ اندوه را به کامشان ریزند.

به خدا سوگند. به دیدار حق شتافتند و پاداششان را دریافت کردند و از ظلم آباد و غمستانی که در آن بودند در خانه امن و شادی جایشان دادند.

آه کجایند برادرانم که در خط خدا حرکت کردند و تا آخرین لحظه حیات، مسیر حق را وانگذاشتند. کجاست «عمار» کجاست «ابن تیهان» کجاست «ذو الشهادتین» کجا هستند دیگر برادرانم که با شهادت پیمان بسته بودند و سرانجام به خیل شهدا پیوستند و سرهاشان را برای پلیدان و پلشتان به هدیه بردند. راوی گوید: آنگاه امام دست بر محاسن شریف و نورانی خود زد و سخت گریست. سپس فرمود:

دریغا بر برادرانم، آنان که قرآن را تلاوت کردند و بدقت به کار بستند، واجبات را نیک اندیشیدند و بپا داشتند. سنت را زنده کردند و بدعتها را ریشه کن ساختند. و چون فرمان جهاد صادر می شد، به جبهه‌ها می‌شتافتند و به فرمانده دل می‌سپردند و اطمینان می‌کردند و آنگاه از او پیروی می‌نمودند.

سپس به آواز بلند فریاد برآورد:«الجهاد. الجهاد»ای بندگان خدا.

آگاه باشید من هم امروز لشکر بسیج کنم. پس هر کس آماده حرکت به سوی خداست باید پای در رکاب کند.

چرا باید کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 را خواند؟

کتاب پنجم نهج‌البلاغه‌ی موضوعی دنباله‌ای بر جلد یکم مبحث علی‌شناسی در نهج البلاغه است و بهتر است همراه با جلد اول خود خوانده شود و مورد استفاده قرار گیرد. جلد اول این کتاب به موضوعاتی مانند نیایش‌های حضرت و جمع آوری خطبه‌های مربوط به ایشان از زبان خود ایشان پرداخته است. اما جلد دوم بیشتر به وصیت‌ها، نامه‌های حضرت در موضوعات متفاوت می‌پردازد. به علاوه در فصلی به نام دردهای علی رنج‌هایی که ایشان در طی زندگی مبارکشان متحمل شده‌اند از زبان حضرت بیان و جمع‌آوری شده‌اند. مطالعه‌ی مجموعه‌ی دو جلدی با موضوع علی ‌شناسی از سری نهج‌البلاغه‌ی موضوعی می‌تواند راهنمایی روشن و تصویری واضح از زندگی و طرز فکر شخصی حضرت علی نسبت به رخدادهای سپری شده بر ایشان به مخاطب ارائه کند.

  • کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 در دسته‌ی کتاب‌های مذهبی قرار دارد.
  • کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 2 اثر سید جمال الدین دین‌پرور بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مذهبی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
702.۹۰ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده جمال الدین دین پرور
ناشرانتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۱۷
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۰۲.۹۰ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عااااااالی....

5

دسته‌بندی خوبی صورت گرفته است.

5

عالی ممنونم

5
(3)
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 2
نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 2
کتاب ششم
انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
5
(3)
1,250
تومان