0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 1

کتاب پنجم
درباره نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 1

درباره‌ی کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 اثر سید جمال الدین دین‌پرور

کتاب نهج‌البلاغه نیازی به معرفی برای مخاطب ایرانی ندارد. مفاهیم و دانش عمیق نهفته در این کتاب بارها و بارها روشنگر راه شیعیان بوده است. کتاب پیش رو که به همت سید جمال الدین دین پرور و انتشارات بنیاد نهج البلاغه به چاپ رسیده است یکی از مجموعه کتاب‌های موضوعی نهج‌البلاغه است. در این مجموعه کتاب نهج‌البلاغه با تمرکز روی موضوع مطر شده در عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفته است و فرمود‌ه‌های مرتبط با موضوع حضرت علی (ع) از نهج‌البلاغه استخراج و گردآوری شده است.  کتاب حاضر جلد اول از مجموعه‌ی دو جلدی است که با موضوع علی شناسی نوشته شده است. انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

مروری بر فصل‌های کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1

کتاب نهج البلاغه با موضوع علی شناسی در سه فصل به همراه یک مقدمه نوشته شده است. مقدمه‌ی کتاب در واقع زندگی‌نامه‌ی حضرت و شرح رخداد‌ها و حوادث برجسته‌ی زندگی ایشان است. یکی از جذابیت‌های این مقدمه مطالعه‌ی تطبیقی حواث و فرموده‌های حضرت است که می‌تواند خواننده را به خوبی از دیدگاه حضرت نسبت به آن رخداد آگاه کند.  فصل‌های بعدی کتاب به ترتیب به نام‌های علی از زبان علی با بررسی فرموده‌های حضرت درباره‌ی خود در خطبه‌های نهج‌البلاغه، نامه‌ها با بررسی فرموده‌های حضرت درباره‌ی خود در نامه‌های حضرت و نیایش‌های علی (ع) است.

‌در بخشی از کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 می‌خوانیم

 

خطبه ۳۲۷

یکه تازی علی درمیدان های حساس

آنگاه که همه واداده بودند بپا خاستم و به تدبیر امور پرداختم. و آنگاه که دیگران سر در لاک خود فروبرده بودند به میدان آمدم. و آنگاه که زبانشان بند آمده بود سخن گفتم. و آنگاه که درمانده بودند در پرتو نور الهی حرکت کردم. من از همگان نرم تر و آرام تر اما در ایمان و جهاد پیشتازتر بودم. یک تنه با همه توان می‌راندم و گوی سبقت را می‌ربودم. چونان کوه که تندرها آن را نجنبانند و طوفان‌ها فرو نریزانند. هیچ کس را نشاید که ازمن عیبی گیرد و یا طعنه ای زند...

علی پیرو راستین رسول خدا در عرصه‌های مختلف زندگی

... آیا پندارید که من بر رسول خدا- درود خدا بر او و خاندانش- دروغ می‌بندم به خدا سوگند من نخستین کسی هستم که او را تصدیق کردم. پس چگونه ممکن است اولین کسی باشم که او را تکذیب نمایم پس در کارم نیک اندیشیدم تا بدین جا رسیدم که اطاعتم از پیامبر پیشتر و برتر است تا حفظ حکومت. پیمان من با رسول خدا است که دستور او را ارج نهم و همواره بر آن باشم.

 

خطبه ۴۲

حب و بغض علی علیه السلام نشانه ایمان و نفاق

آگر با این شمشیرم بر فرق مومن زنم که مرا دشمن دارد هرگز نخواهد داشت. و نیز اگر همه دنیا را به کام منافق ریزم که مرا دوست بدارد نپذیرد. و اين از آن روست که چنین رقم زده شده و بر زبان پیامبر امی - درود خدا بر او و خاندانش- جاری گشته است که فرمود:«یا علی، فرد با ایمان تو را دشمن نگیرد و منافق هم تو را دوست نبیند».

 

خطبه ۵۳

هجوم مردم در بیعت با امام

مردم برای بیعت با من چنان به سویم هجوم آوردند که شتران تشنه به آبشخور در روز نوبت تقسیم آب، در حالی که ساربان رهاشان کرده و افسارشان گسیخته است. تا آنجا که گمان کردم قصد جانم را کرده‌اند و یا در حضور من به یکدیگر سو قصد دارند. من این مساله را بسیار کاویدم و جوانب آن را سنجیدم و کاملاً بررسی کردم به طوری که خواب از چشمم پرید. پس راهی جز نبرد با آنان  نیافتم یا آنچه را رسول اکرم- درود خدا بر او و خاندانش- آورده منکر شوم. ولی تحمل سختی جنگ آسان‌تر از تحمل عذاب الهی است و مرگ دنیا راحت تر از عذاب آخرت است.

چرا باید کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 را خواند؟

نهج‌البلاغه می‌تواند به دلیل گستردگی و تنوع مطالبش خواننده‌ی کم دقت را از تمرکز روی موضوع مشخص بازدارد به همین دلیل کتاب‌های موضوعی نهج‌البلاغه ابزاری مناسب برای تمرکز خواننده روی موضوع مطرح شده در کتاب خواهند بود. یکی از بخش‌های مهم این مجموعه از کتاب‌های نهج البلاغه موضوعی فصل مقدمه‌ی آن‌هاست که به همت سید جمال الدین دین پرور و با هدف جمع‌بندی کل موضوعات مطرح شده در کتاب نوشته شده‌ است.

  • کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 در دسته‌ی کتاب‌های مذهبی قرار دارد.
  • کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نهج البلاغه موضوعی، کتاب پنجم، علی شناسی 1 اثر سید جمال الدین دین‌پرور بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مذهبی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
614.۸۷ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده جمالالدین دین پرور
ناشرانتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۱۴
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۱۴.۸۷ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عاااااالی.....پر از درس و نکات عالی

5

خیلی خوبه دقیق هر خطبه رو خلاصه و صریح بیان کرده خیلی ممنون

5

خوب

5
(4)
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 1
نهج البلاغه همراه موضوعی،علی شناسی 1
کتاب پنجم
انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
5
(4)
1,250
تومان