0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مطالعه خلاق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مطالعه خلاق

جعبه ابزار خلاقیت
نویسنده:
برایان کلگ
درباره مطالعه خلاق

در دنیای امروز می‌بینیم افرادی که در کار و زندگی شخصی‌شان خلاقیت زیادی دارند نسبت به افراد دیگر موفق‌ترند؛ اما این خلاقیت از کجا نشئت می‌گیرد. این افراد چگونه از توانایی ذهنشان بهره گرفته‌اند که حالا توانسته‌اند به اهداف خود برسند. برایان کلگ در کتاب مطالعه‌ی خلاق از تاثیر داشتن ذهنی خلاق و مبتکر در زندگی می‌گوید.

درباره کتاب مطالعه‌ی خلاق

کتاب مطالعه‌ی خلاق نوشته‌ی برایان کلگ است. این کتاب اولین بار در سال 2008 منتشر شد و در دسته کتاب‌هایی با موضوع مطالعه و فراگیری، اندیشه و تفکر خلاق قرار می‌گیرد. نویسنده در مقدمه‌ی کتاب می‌گوید که خلاقیت موضوعی بدیهی مثل نفس کشیدن است. او توضیح می‌دهد که خلاقیت یعنی تغییر چیزها، داشتن ایده و دست به کار شدن. او بیان می‌کند که خلاقیت یعنی انجام کاری ابتکاری؛ کاری که از شما نشات گرفته باشد نه از دیگری. زبان کلگ در این کتاب ساده و روان است به طوری که این کتاب برای همه قابل فهم و مطالب آن قابل استفاده است. کلگ در ابتدای کتاب بیان می‌کند: «یک چیز قطعی است؛ اگر کاری با خلاقیت ندارید، لازم نیست وقت خود را صرف یادگیری خلاقیت بیش‏تر کنید. این کتاب نمی‌خواهد به یکی از موضوع‌های خسته‌کننده «یادگیری به خاطر یادگیری» بپردازد؛ این کتاب مهارتی است عملی که در مدرسه، دانشگاه، محل کار و زندگی روزمره شما فوق‌العاده مفید است. همچنین مهارتی است که نمی‌خواهد ارزش را فدای زمان کند؛ همیشه با شما و در کنار شما خواهد بود. این کتاب از فنون بسیاری استفاده می‌کند. پس بهتر است بدانیم این فنون چه هستند و چرا مفید واقع می‏شوند».

نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که خلاقیت از ذهن شروع می‌شود پس در ابتدای کار تقویت قدرت حافظه و تمرکز برای داشتن خلاقیت ضروری است. او در این کتاب راهکارها و تمرین‌هایی را برای تندخوانی و حافظه ارائه می‌کند. شیوه‌های ارائه ایده‌ها، ساختار دادن به آن‌ها، جذب اطلاعات بیشتر در حافظه، مواجهه با زمان و... از موضوعاتی است که در این به آن پرداخته شده است.

 

کتاب مطالعه‌ی خلاق با ترجمه‌ی ابوذر کرمی در سال 1391 از سوی انتشارات سایه سخن راهی بازار نشر شده است. اگر تصمیم گرفته‌اید کارهایتان را خلاقانه انجام دهید و از تکرار و روزمرگی دور شوید این کتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مروری بر فصل‌های کتاب مطالعه‌ی خلاق

فصل اول: چرا خلاقیت؟

 فصل دوم: معجزه‌ی ذهن
فصل سوم: یک رویکرد نو
فصل چهارم: نقشه‌کشی مطالب
فصل پنجم: حافظه از چه ساخته شده است؟
فصل ششم: تندخوانی
فصل هفتم: آرامش پیدا کنید
فصل هشتم: زمان
فصل نهم: حوزه‌ی خلاقیت


چرا باید کتاب مطالعه‌ی خلاق را خواند

کتاب مطالعه‌ی خلاق کتابی است که خواننده را در مسیر دستیابی به خلاقیت و نوآوری در همه امور زندگی همراه می‌کند. ترجمه‌ی روان این کتاب به فارسی نیز در انتقال معنا و مفاهیم آن بسیار موثر است و می‌تواند به خواننده در تسریع استفاده از مطالب کمک کند.

اگر تصور می‌کنید قدرت تمرکز کردن، حافظه و آرامش کافی ندارید. کتاب مطالعه‌ی خلاق توضیح می‌دهد که چطور رویکرد تازه‌ای در رسیدن به اهداف خود به کار ببرید.

  • کتاب مطالعه‌ی خلاق مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 250 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 12 روز بخوانید.
  • کتاب مطالعه‌ی خلاق جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع اندیشه و تفکر خلاق است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی حافظه و تمرکز زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب مطالعه‌ی خلاق می‌خوانیم

در حروف‌چینی با ماشین‌تحریر، رنگ مسئله‌ی مهمی نبود. متن شما سیاه بود مگر این‌که یک نوار به رنگ سیاه یا قرمز به آن اضافه می‌شد. رنگ در برجسته کردن و به واقع آشکارتر کردن یک نکته تأثیر زیادی دارد اما زیاد از آن استفاده نکنید. شاید بهتر است برای دوری از بی‌نظمی و به هم ریختگی فقط از یک رنگ برای برجسته کردن استفاده کنید. مهم‌ترین نکته - به خصوص در زمان استفاده از زمینه‌های رنگی - این است که رنگ، نوشته را ناخوانا نکند. خواندن متن قرمز بر روی زمینه‌هایی با رنگ صورتی پر رنگ خیلی سخت است (بله من چنین حالتی را شاهد ام-بوده). در کل، بهتر است متن به رنگ تیره، خاکستری پر رنگ یا آبی پر رنگ باشد با زمینه‌ی رنگ روشن، یا متن سفید بر روی زمینه‌ی تیره. در کاربرد رنگ‌ها به چند قانون ساده‌ی زیر توجه کنید: ۱ از رنگ برای افزایش محتوای اطلاعات استفاده کنید استفاده از رنگ، همیشه باید دلیلی داشته باشد. این باعث افزایش محتوای اطلاعاتی صفحه می‌شود و تفسیر آن را برای خواننده، راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال، رمزگذاری با رنگ می‌تواند به خواننده کمک کند که دریابد آیتم‌های مختلف، بخشی از یک گروه هستند حتی اگر به لحاظ فیزیکی در کنار یکدیگر نباشند.

2. از تداعی رنگ بهره ببرید ممکن است خوانندگان هنگامی که رنگی را می‌بینند، به معناهای خاص فکر کنند. این می‌تواند برای شما مفید باشد. به عنوان مثال به رنگ‌های قرمز، زرد و سبز در چراغ‌های راهنمایی فکر کنید؛ ته رنگ‌های گرم می‌توانند پاسخ هیجانی مثبت تولید کنند، در حالی که ته رنگ‌های سرد، متعادل و ملایم‌ترند. با این حال، باید بدانید که تداعی رنگ‌ها از فرهنگی به فرهنگ دیگر فرق می‌کنند. به عنوان مثال، در غرب، رنگ سیاه یادآور مرگ است اما رنگ عزا و سوگواری در چین سفید است. مردمان اهل مناطق استوایی، رنگ‌های درخشان‌تر و اشباع تر شده را ترجیح می‌دهند در حالی که در مناطق معتدل از رنگ‌ها و ته رنگ‌های روشن‌تر و ملایم‌تر بیشتر استقبال می‌کنند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مطالعه‌ی خلاق اثر برایان کلگ بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی حافظه و خلاقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۱ مگابایت
تعداد صفحات
250 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۲۰:۰۰
نویسندهبرایان کلگ
مترجمابوذر کرمی
ناشرانتشارات سایه‌سخن
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Studying creatively: a creativity toolkit to get your studies out of a rut
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
47,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۱ مگابایت
۲۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
13 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی؛ چیزی که تو کشور ما اصلا وجود نداره و اهمیتی به اون داده نمی شود خلاقیته که برای هر قشری لازم است از جمله مهندسان عزیز

1

منو در صفحات اول نگرفت.نمیدونم آیا روزی دوباره به سراغ این کتاب میام یا نه

1

من داشتنش.اینقدر چرت بود گذاشتمش سر راه.به خدا

4

کتاب خوبیست

5

عالی بود

4.1
(15)
110,000
٪50
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مطالعه خلاق
٪50
مطالعه خلاق
جعبه ابزار خلاقیت
انتشارات سایه‌سخن
4.1
(15)
110,000
٪50
55,000
تومان