0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یوگا درمانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب یوگا درمانی

سلامتی و تندرستی با یوگا
درباره یوگا درمانی

‌پاراماهانسا یوگاناندا، پایه‌گذار یوگا، درباره‌ی این فعالیت معنوی می‌گوید:« حس شفقت داشتن نسبت به همه‌ی موجودات، برای شناخت حق ضروری است. چون خود حق هم سرشار و لبریز از این کیفیت است. آن‌هایی که قلب رئوف و مهربانی دارند، می‌توانند خود را جای دیگران بگذارند درد آن‌ها را احساس کنند و در صدد رفع آن برآیند.» کتاب یوگا درمانی نوشته‌ی سونیا ریچموند به بررسی خواص درمانی و فلسفه‌ی یوگا می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب یوگا درمانی اثر سونیا ریچموند

کتاب یوگا درمانی نوشته‌ی سونیا ریچموند است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1962 منتشر شد و با وجود اینکه مدت زمان زیادی از انتشارش می‌گذرد، این کتاب همچنان از پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه شناخته می‌شود. سونیا ریچموند درباره‌ی این کتاب می‌نویسد:« این کتاب عمدتا به یوگای جسمانی یا هاتایوگا تخصیص پیدا کرده است. اگرچه تقسیم‌بندی و جداکردن جسم از جان مقدور نیست، نقش سلامتی جسمانی در نعالی روحانی حقیقتی محسوس و ملموس است. مسلما تعداد بسیار کمی مایلند از طریق یوگا تنها برای اتصال به مبدا و مقصود استفاده کنند. برعکس، اکثریت عظیمی از افراد جامعه که نه برای این گونه بلند پردازی‌ها توشه و توانی دارند و نه برای رسیدن به چنین هدفی قدرت و همتی، از یوگا تنها در جهت سلامت جسم و روح خود استفاده می‌کنند.»

مروری بر فصل‌های کتاب یوگا درمانی

‌کتاب یوگا درمانی در چهارده فصل نوشته شده است.

فصل اول: یوگا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد

فصل دوم: وارهیدگی و کشش دادن عضلات

فصل سوم: هیجان و فشارهای عاطفی

فصل چهارم: بی‌خوابی، ضعف و احساس خستگی

فصل پنجم: یبوست و سوهاضمه

فصل ششم: کمردرد و پادردهای حاصل از وضعیت بد بدنی

فصل هفتم: لبماگو و سیاتیک

فصل هشتم: آسم، برونشیت و تب یونجه

فصل نهم:آرتریت و رومانتیسم

فصل دهم: درمان چاقی و ایجاد اندامی زیبا و برازنده

فصل یازدهم: تغذیه و رژیم غذایی

فصل دوازدهم: بیماری‌ها و بی‌نظمی‌های زندگی

فصل سیزدهم: سردرد، ناراحتی‌های چشمی و سفتی گردن

فصل چهاردهم: ناراحتی‌های معده، کلیه و کبد

درباره‌ی سونیا ریچموند نویسنده‌ی کتاب یوگا درمانی

سونیا رچموند نویسنده‌ی کتاب یوگا درمانی است، او تا اامروز کتاب‌های زیادی درباره‌ی یوگا و ویژگی‌های معنوی و درمانی آن نوشته است و بیش از پانزده سال است که در این حوزه مشغول به کار است. او در مقدمه‌ی کتاب نقل قولی از بهاگاوادگیتا می‌آورد: «هیچ امکان ندارد کسی یوگی شود، اگر زیاد بخورد یا کم بخورد، زیاد بخوابد یا کم بخوابد. کسی که در عادت خوردن، خوابیدن، کار کردن و تفریح معتدل باشد، می‌تواند از طریق تمرینات یوگا تمام درد‌های مادری را از میان ببرد.»

ترجمه‌ی کتاب یوگا درمانی به فارسی

انتشارات درسا کتاب یوگا درمانی را با ترجمه‌ی رضا جمالیان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. رضا جمالیان متولد سال 1314 در اراک است. او بدون شک یکی از نخبگان ایران زمین است و حضورش در ایران یکی از افتخارات ایرانیان است. او فارغ التحصیل رشته‌ی پزشکی از دانشگاه تهران است، و نقش مهمی در بورد بیماری‌های عفونی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تهران دارد. رضا جمالیان برای دورانی در آمریکا و در دانشگاه هاروارد در فرصت مطلعاتی به سر می‌برد و برای کارگاه‌ها و مطالعاتش به کشورهایی مانند فرانسه و لبنان رفته است. رضا جمالیان عضو انجمن هیپنوتیزم ایران نیز هست و علم جامع و کاملی به مسائل متافیزیک دارد. او تاکنون بیش از صد جلد کتاب تالیف کرده است و نامش سند اعتباری بر مقالات پزشکی است.

رضا جمالیان علاوه بر رشته‌ی پزشکی، قهرمان شطرنج و روزنامه‌نگار هم بوده است. رضا جمالیان یک کتاب‌خوان حرفه‌ای است و بر تاریخ ادیان، مذاهب و شعر مسلط است. او در این باره میگوید: «در داخل خانواده، یک جناح دسته چپی مبارز و دو آتشه و جناح دیگر ملی‌گرا و طرفدار جبهه ملی بودند، بنابراين، برای من امکان آشنایی با نظریات تمام آنها وجود داشت. بعضی از دوستانم مثل پرویز غزنوی که مانند من در دانشکده پزشکی تهران وارد شد و عاشق مباحث فضایی، ستارگان، کیهان و... بود، سخاوتمندانه کتاب‌هایش را دراین زمینه برای مطالعه بصورت امانت به من داد و برخی از آنها هم مانند سعید افلاطونی و ناصر مرادیان که از سال اول ابتدایی تا سال آخر دانشکده پزشکی با من هم دوره و هم کلاس بودند، یکی کتابهای مذهبی متعددی را برای مطالعه به من می‌داد و دیگری هرگز کتاب عهد عتیق را حتی به من نشان نداد. درتمام دهه‌های اخیر، علاقه‌ی بسیار زیاد، نه اعتقاد زیاد، به علوم خفیه، مغیبات، علوم پوشیده، فرا روان شناسی، هیپنوتیزم، مراقبه و سیر و سلوک‌های عارفانه و صوفیانه داشته و از اقبال و توجة مردم به اين علوم، بر پایة مثال معروف انسان به آنچه که به آن منع شود حریص و مشتاق می شود و بیشتر زمانی شگفت‌زده می‌شدم که می‌دیدم دکان مرید و مرادی تا چه اندازه پر رونق و پرسود است و چگونه مرید گاهی همه چیز خود را در اختیار مراد خود می‌گذارد. می‌شیندم که چگونه بزرگان عالم سیاست، ثروت و قدرت علاقه و اعتقاد زیادی به این مراسم و مناسک نشان می‌دهند. در تهران، اعتقادات خرافی حتی در محافل اشرافی از جمله تشریفات طالع بینی، آینده‌نگری، احضار ارواح، جن‌گیری، به طاس نشیتی، در کتاب بازکردنی و ... بسیار رایج است و با وجود اينکه من مطالعات زیادی دراین زمینه‌ها کرده‌ام، هرگز شهرت و اعتبارم را فدای قدرت و ثروتی که از این راه می شد به آن دست پیدا کرد، نکردم.»

انتشارات درسا کتاب روان پر رمز و راز را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

 

چرا باید کتاب یوگا درمانی را خواند؟

دانش یوگا در هزاران سال قبل توسط انسان‌های هوشمندی طراحی و تکمیل شد که از رنج و عذاب و نگرانی افراد جامعه ناراحت بودند. این کتاب با توجه به خواص درمانی یوگا نوشته شده است. خواندن این کتاب را به همه‌ی خوانندگان پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب یوگا درمانی در دسته‌ی کتاب‌های سلامتی و تندرستی با یوگا قرار دارد.

کتاب یوگا درمانی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 256 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 12 روز بخوانید.

کتاب یوگا درمانی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع سلامتی و تندرستی با یوگا است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  سلامتی و تندرستی با یوگا زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب یوگا درمانی می‌خوانیم

‌در هر حال، علاقه به یوگا مانند عشق و علاقه به نجاری و بافندگی نیست که در روند زندگی شما تأثیری نداشته باشد. اگر شما به یوگا علاقه دارید، باید زندگی و تفکری یوگی‌وار هم داشته باشید. اگر به یوگا علاقه دارید، باید با نوعی زندگی عارفانه و زاهدانه از تظاهر و ظاهرسازی به دور باشید و با صفا و صمیمیت به اصول یوگا عمل کنید. اگر به عنوان ایجاد تنوع و برای سرگرمی به مطالعه‌ی این کتاب رو آورده‌اید، این وضع به این صورت تداوم پیدا نخواهد کرد. از آنجا که روحیه‌ی حقیقت‌طلبی و عدالت جویی از طرف پروردگار جهان در کالبد همه‌ی ما به ودیعه گذاشته شده است، در گذر زمان به تدریج تغییراتی در این راستا در رفتار و کردار شما پدید می‌آید. همان طور که قبلاً هم عنوان شد. یوگا یک آبین یا مذهب نیست. ولی افرادی که حتی با ایمان مذهبی سست به یوگا روی آورده‌اند، پس از مدتی معنویت و معصومیت و روحانیت زیادی در سیما و رفتار آن‌ها پدید آمده است. این تغییر و تحول در تمام انواع یوگا از جمله در علاقه‌مندان و پیروان هاتایوگا پدید می‌آید. بنابراین در تحلیل نهایی، هاتایوگا یک طریقت و مشی روحانی به حساب می‌آید.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب یوگا درمانی اثر سونیا ریچموند بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سلامتی و تندرستی با یوگا می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
253 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۲۶:۰۰
نویسندهسونیا ریچموند
مترجمرضا جمالیان
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۲۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۵ مگابایت
۲۵۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 54 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام بی زحمت کتاب سرگذشت یک یوگی را به فروشگاه اضافه کنید،کتاب بسیار خوبیست.

5

حتی خوندنش آرامش بخشه من تازه با یوگا دارم آشنا میشم، معجزه میکنه

4

به تمام عزیزان که دوستدار یوگا هستند پیشنهاد میدم که بخونند و از تجربه های این کتاب استفاده کنند .

1

کسی که میخواد حرکات یوگا رو یاد بگیره، این کتابو نخره، پیشنهاد میکنم کتاب یوگا در ۲۸ روز رو بخرین.

4

دوستانى که کتاب را خوندن، در کتاب راجع به یوگا توضیح داده یا حرکات هم آموزش داده شده؟

4

سلام،لطفا کتاب یوگا در بیست و هشت روز رو هم بگذارید ،واقعا عالیه

3

خیلی خوب بود. همه تمریناشو انجام میدم

5

کتاب فوق العاده مفیدیه برای مبتدی تا حرفه ها

5

کتاب خوبیه و اطلاعات مفیدی ارائه میده

5

باسلام ممنون از اپلیکیشن خوبتون

نمایش 10 نقد دیگر
4
(54)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یوگا درمانی
یوگا درمانی
سلامتی و تندرستی با یوگا
انتشارات درسا
4
(54)
38,000
تومان