0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهبری

معرفی، خرید و دانلود کتاب رهبری

درس هایی که از زندگی و سال های حضورم در منچستریونایتد آموختم
درباره رهبری

 دنیا پر از قصه‌های پرفرازونشیب است و بسیاری از این قصه‌ها از دل فوتبال درآمده‌اند. یکی از این قصه‌ها در کتاب رهبری روایت شده است. کتابی که سر الکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد آن را باتوجه‌به خاطرات سال‌های حضورش در کنار شیاطین سرخ نوشته است و یک اثر به‌یادماندنی به جا گذاشته است. مایکل موریتز در کار نگارش، جمع‌بندی و ویرایش این خاطرات به الکس فرگوسن کمک کرده است.

کتاب «leading: learning from life and my years at Manchester united » برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و با داشتن عکس سر الکس محبوب و افسانه‌ای روی جلدش خیلی زود به شهرت زیادی دست پیدا کرد. این کتاب از دوران حرفه‌ای شگفت‌انگیز برترین مربی تاریخ فوتبال دنیا حرف می‌زند. مردی که لقب سر را از دربار انگلستان دریافت کرد و کسی در دنیای فوتبال نخواهد توانست به این راحتی جا پای او بگذارد. او کسی است که همه محکوم به دوست‌داشتنش بودند، حتی رقیبانش، چهره‌ی مردی پر از خونسردی و آرامش با موهای جوگندمی و آدامسی که همواره در حال جویدنش بود در ورزشگاه اولترافورد جاودانه شده است و حالا صاحب این تصویر رازهایش را در کتاب رهبری بازگو کرده است.

موضوع کتاب رهبری چیست؟

سرالکس فرگوسن سابقه‌ی ۳۸ سال مربی‌گری دارد که ۲۷ سالش را در کنار شیاطین سرخ بوده است. او روزهای سخت و آسان زیادی را با این تیم سپری کرده است و افتخاری نیست که منچستریونایتد با مربی کاریزماتیک و فوق‌العاده‌اش کسب نکرده باشد. او در کتاب رهبری ۳۸ سال رهبری‌اش در دنیای فوتبال را موشکافی کرده است و از این گفته است که چگونه می‌توان به موفقیتی تا این اندازه پایدار دست پیدا کرد. در این کتاب سیزده فصلی مایکل موریتز با الکس فرگوسن مصاحبه کرده است و این دو در هر بخش درباره‌ی بخشی از اصول مدیریتی او حرف زده‌اند. الکس فرگوسن در این کتاب از روش‌هایش برای ارزیابی افراد می‌گوید، از شبکه‌سازی حرف می‌زند و این را توضیح می‌دهد که چگونه قطعات پازلی که منچستریونایتد قدرتمند را شکل داد در کنار هم چیده است.

سرآلکس فرگوسن، مربی کم‌نظیر تاریخ

مرد افسانه‌ای دنیای فوتبال alexander chapman ferguson متولد سال ۱۹۴۱ در اسکاتلند است. او از کودکی به فوتبال علاقه داشت و خیلی زود در روزهای آغازین ۲۰ سالگی به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای شروع به کار کرد. او در دوران بازیگری به شهرت زیادی دست پیدا نکرد؛ اما دوران مربیگری او بسیار متفاوت بود. او بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ در منچستریونایتد تقریباً ۵۰ جام به دست آورد و در همان سال هم خود را از فوتبال بازنشسته کرد. او لقب سر را به‌خاطر سال‌ها فعالیت درخشانش در دنیای فوتبال از دربار انگلستان دریافت کرده است.

سه دلیل برای خواندن کتاب رهبری

  • رهبری، یک سرگذشتنامه‌ی جذاب است که اهالی فوتبال، مخصوصاً کسانی که از سال‌های سرمربیگری الکس فرگوسن خاطره دارند از آن لذت خواهند برد و با آن لحظات خاطره‌انگیزی خواهند داشت.
  • این کتاب تنها یک کتاب خاطرات از یک شخصیت کاریزماتیک و جذاب نیست، این اثر یک کتاب مهم درباره‌ی مدیریت است که درس‌های مهمی برای افرادی که می‌خواهند به رهبران قدرتمندی تبدیل شوند در خود دارد.
  • این کتاب یک راهنمای واقعی و عملی است. برخلاف کتاب‌هایی که مربیان انگیزشی می‌نویسند کتاب رهبری نتیجه‌ی تجربیات انجام شده‌ی کسی است که قدرتش به اثبات رسیده است. این کتاب را بخوانید و از ثمره‌ی ۴ دهه زندگی فرگوسن استفاده کنید.

کتاب رهبری، درس‌هایی که از زندگی و سال‌های حضورم در منچستریونایتد آموختم، ترجمه‌های مختلفی در ایران دارد. یکی از ترجمه‌های شناخته‌شده‌ی این کتاب ترجمه حسین گازر است که انتشارات کتاب کوله‌پشتی آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیک این اثر را در همین صفحه در دسته‌بندی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات از فیدیبو دریافت کنید و روی تبلت، گوشی موبایل یا دسکتاپ بخوانید.

در بخشی از کتاب رهبری می‌خوانیم

پدرم همیشه می‌گفت: ‌ «دروغ نگو، دزدی نکن و همیشه وقت‌شناس باش.» نمی‌توانستم وقت نشناسی را تحمل کنم. همیشه به‌موقع در ملاقات‌ها حاضر می‌شدم. همیشه اولین نفر به سرکار می‌رفتم. این کاملاً طبیعی و ذاتی بود. همیشه سحرخیز بودم و به همین دلیل برایم سخت نبود که صبح زود سرکار حاضر باشم. گفت‌وگویی را با جین کلود بیور رئیس کمپانی ساعت‌سازی هوبلات به یاد دارم که می‌گفت هنگامی که می‌خواست در امگا استخدام شود، مصاحبه‌کننده از او خواست ساعت پنج صبح برای مصاحبه در دفتر حاضر باشد. در خلال مصاحبه جبن کلود می‌پرسد چرا درحالی‌که هنوز هوا تاریک است باید به اینجا می‌آمدم. مصاحبه‌کننده پاسخ می‌دهد: «من روزم را از ساعت پنج صبح شروع می‌کنم، پس سه ساعت از بقیه جلوترم. من در حال کارکردنم درحالی‌که شما هنوز خوابی.»

من کمی شبیه او بودم.

نوجوان‌ها فکر می‌کنند تا آخر دنیا وقت دارند. پسربچه‌ای که تازه روز تولد ده سالگی‌اش را جشن گرفته است، روز تولد بعدی خود را تا ابد دور می‌بیند؛ زیرا سال پیش رو فقط معادل ده درصد زمانی است که او زندگی کرده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب رهبری

دنیای فوتبال دنیای قصه‌های جذاب فراموش‌نشدنی است و انسان‌های خاص زیادی را به ما معرفی کرده است. اگر شما هم به این دنیا و درس‌های آن علاقه‌مندید علاوه بر کتاب رهبری کتاب‌های مناسب دیگری هم برای خوانند وجود دارد. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
420 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۰:۰۰
نویسندهسرالکس فرگوسن
نویسنده دوممایکل موریتز
مترجمحسین گازر
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Leading: learning from life and my years at Manchester United
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۱۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
24,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۸۹ مگابایت
۴۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 126 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
2 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من صوتی اش را شنیده ام، بسیار نکات ارزنده ای در باب مدیریت و رهبری ، نحوه استخدام و بکارگیری، یافتن نیروهای مستعد و... دارد. زندگی سرتاسر تلاش این مرد اسطوره ای خواندنی است.

3

کتاب بیشتر خاطرات طبقه بندی شده فرگوسن هست که منطبق بر خصوصیت رهبری ذاتیش هست ، تجربه های شخصی هستند که خیلی ساختار و رویه منسجمی رو دنبال نمیکنه فرگوسن آدم موفق و تاًیر گذاری بوده اما این کتاب بسیار بعیده بتونه در حوزه مدیریت و رهبری راهنمای خوبی باشه کتاب های بسیار مفید تری در این حوزه وجود داره

3

نکات ریز و البته بسیار اندکی در مورد مدیریت در این کتاب بیان شده است. این کتاب بیشتر یک اتوبیگرافی(ناقص) است از نحوه مدیریت ورهبری تیم فوتبال توسط این مرد بزرگ در منچستریونایتد. در ابتدای کتاب نکات مهم بیشتری را یافتم نسبت به انتهای کتاب.

2

کتاب خوبی برای بحث مدیریت نیست و بیشتر برای کسایی خوبه ک به فوتبال علاقه دارن و میخوان در مورد فوتبال و مدیریت یک باشگاه فوتبال بخونن کتاب پر از مسال های فوتبالی و اسم فوتبالیست هست که هیچ کمکی برای مدیریت یک شرکت به شما نخواهد کرد

5

لطفا از هر کتاب چندین صفحه رو بذارید، برای مثال من کتاب در باب رهبری میخواستم. این کتابم عالیه ولی تو هر صفحه اسم چندین بازیکن و باشگاه و.. مرتبط به فوتبال آورده که من اصلا نمیشناسم☺

5

یک کتاب شاهکار از یک مرد شاهکار در حوزه مدیریت و رهبری

5

کتاب نسبتا خوبیه. اهل فوتبال می توانند بخشی از خاطرات فرگوسن ببینند ولی اون چیزی که انتظار داشتم نبود

5

بسیار کتاب خوب و ارزشمندی است. واقعاً جایگاه و تأثیری رهبری در یک تیم را به خوبی بیان نموده است.

5

کتاب با ترجمه ی روان ، به آشنایی با سبک زندگی و طرز تفکر الکس فرگوسن کمک زیادی می‌کنه

5

هرچیزی به اسطوره منچستر مربوط باشه عالی و خواندنیه.

نمایش 49 نقد دیگر
4.5
(128)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رهبری
رهبری
سرالکس فرگوسن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهبری
رهبری
درس هایی که از زندگی و سال های حضورم در منچستریونایتد آموختم
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
4.5
(128)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
72,000
تومان