0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روان شناسی خودخواهی مثبت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت

نویسنده:
عباس سالاری
درباره روان شناسی خودخواهی مثبت

باید خودم را ببرم خانه

باید ببرم صورتش را بشویم

ببرم دراز بکشد

دلداری‌اش بدهم که فکر نکند

بگویم که می‌گذرد که غصه نخورد

باید خودم را ببرم بخوابد

من خسته است.

شعری که خواندید نوشته‌ی علیرضا‌ روشن بود، عباس سالاری نویسنده‌ی کتاب روان‌شناسی خودخواهی مثبت این شعر را در نخستین سطر این کتاب آورده است. اما به راستی هر یک از ما چقدر خود را دوست می‌داریم؟ اگر از خود بپرسیم افراد مورد علاقه خود را نام ببرید چقدر طول می‌کشد تا به اسم خود برسیم؟ ‌چقدر برای خود ارزش قائیلم و چقدر برای خود زمان می‌گذاریم؟

پاسخ به این سوالات موضوعی است که عباس سالاری در کتاب خودخواهی مثبت به آن‌ها پرداخته است.

درباره‌ی کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت اثر عباس سالاری

کتاب روان‌شناسی خودخواهی مثبت نوشته‌ی عباس سالاری است، این کتاب برای نخستین بار در سال 1392 منتشر شد.عباس سالاری درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «ما همواره در پی آن هستیم که به خوشبختی و رضایت از زندگی دست پیدا کنیم و به همین دلیل به راه‌ها و گاهی به بیراهه‌های متعددی گام می‌نهیم: ثروت، شهرت، قدرت و شهوت، چهار راه یا احتمالا بیراهه‌ای هستند که هیچ‌یک نمی‌توانند ضامن خوشبختی و خوشنودی ما از زندگی‌مان باشند. شخصیت سالم، خشنود و خوشبخت، نه تنها ثروت و شهرت و قدرت و شهوت را تحریم و منع نمی‌کند که حتی به جا و به اندازه از این موهبت‌های دنیوی بهره می‌برد؛ اما راز خوشبختی را در هیچ یک از این‌ها نمی‌داند و نمی‌بیند. انسان سالم معتقد است که انسان‌ها اساسا خوبند. او انسان‌ها را برخوردار از ظرفیت تغییر و رشد و بهره‌مندی از رفتار سالم می‌داند. بنابراین وقتی ما «خود» و دیگران را دارای قابلیت تغییر و رشد و نیز ارزشمند تلقی کنیم، «خود» و دیگران را دوست خواهیم داشت. به این ترتیب راهی جز این در پیش نداریم که به «خود» به عنوان شاه کلید شخصیت سالم، بیش ازپیش توجه کنیم، آن را بشناسیم، آن را برخوردار از ظرفیت تغییر و رشد و ارزشمند بدانیم و درنتیجه «خود» را بخواهیم و دوست داشته باشیم.»

مروری بر فصل‌های کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت

کتاب خودخواهی مثبت در سه فصل نوشته شده است.

فصل اول: خودخواهی مثبت چیست؟

عباس سالاری در این بخش اساس خود خواهی و خود خواستن را بررسی می‌کند. او مفاهیم و تعاریفی را ارائه می‎کند تا خوانندگان بتوانند تمایز و تفاوت بین خودخواهی مثبتی و منفی را درک کنند. عباس سالاری در تعریف خودخواهی می‌نویسد: «خودخواه یعنی کسی که خودش را می‌خواهد. آیا این خوب است یا بد؟ آیا اگر کسی خودش را بخواهد، دیگران را نمی‌خواهد؟ آیا اگرمن و شما چیزی یا کسی را بخواهیم، دیگر نمی‌توانیم سایر چیز‌ها و افراد را بخواهیم؟ مگر ما را طوری ساخته و تنظیم کرده‌اند که فقط در دو حالت «خواستن» یک چبز و «نخواستن» چبز دیگر قرار بگیریم؟ پس اجازه دهید در همین آغاز بحث بگوییم «خودخواهی» (دست کم برخی انواع آن) نه تنها بد نیست، بلکه باید برای دستیابی به یک شخصیت سالم، «خودخواه» و«دوستدار خود» باشیم.»

فصل دوم: خودخواهی مثبت- چرا؟

در این فصل نویسنده علل و پیامد‌های خودخواهی در ساختار شخصیت ما و ضرورت آن در زندگی فردی و اجتماعی‌ را بررسی می‌کند. عباس سالاری امیدوار است در این فصل ضرورت خواستن خود و دوست داشتن خود را به خوانندگان نشان دهد.

فصل سوم: خودخواهی مثبت- چگونه؟

نویسنده در سومین فصل این کتاب به شیوه‌های عملی برای پرورش خودخواهی مثبت می‌پردازد و راهکارهای مفیدی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. ‌

درباره‌ی روان شناسی خود خواهی مثبت نویسنده‌ی کتاب عباس سالاری

انتشارات درسا  کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

چرا باید کتاب روان شناسی خود خواهی مثبت را خواند؟

کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت کتابی مفید برای همه‌ی ایرانیان است، زیرا در فرهنگ امروزه مرز بین تعارف و فروتنی با خودزنی و بی ارزش کردن خود از بین رفته است و لازم است کمی خودخواهی به فرهنگ ایران باز گردد. عباس سالاری نویسنده‌ی این کتاب روان شناس است و به همین دلیل است که در کتابش از تجربیات شخصی خود هم سخن گفته است و مثال‌های زیادی از مراجعه‌کننده‌هایش زده است.

کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت در دسته‌ی کتاب‌های روان‌شناسی شخصیت قرار دارد.

کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 136 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.

کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روان‌شناسی شخصیت را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت می‌خوانیم

خودخواهی مثبت را می‌توان رمز بهداشت روانی نیز برشمرد؛ زیرا کسی که خود را می‌خواهد اجازه نمی‌دهد مسائل پیرامونی او را به پدیده‌های شوم خشم،افسردگی و اضطراب گرفتار کنند. گذشته از ريشه‌های مختلف این اختلالات روانی و عاطفی، همه‌ی این اختلالات هنگامی پدید می‌آید که فرد به سلامت روانی خود اهمیت ندهد و وجودش را آماج این اختلالات قرار دهد.

عشق ورزیدن یکی از مهارت‎های انسانی است که همچون سایر مهارت‎ها نیازمند اشتیاق به یادگیری و تمرین است. کسانی می‎توانند در مسیر این مهارت قرار گیرند که در گام نخست به «خود» اهمیت دهند و آن را ارزشمند و خواستنی بدانند. کسانی که خود را می‌خواهند و دوستدار خود هستند می‌توانند به دیگران اهمیت دهند و دیگران را نیز دوست داشته باشند.

انسان سالم در سه حالت «خود» یعنی کودک، والد و بالغ، ویژگی‌های مثبت خود را می‌خواهد و به آن عشق می‌ورزد. او در طول دوره‌ی رشد خود می‌کوشد ضمن حفظ ویژگی های مثبت کودک درون و والد درون خود به بالغ بودن نیز دست یابد.

آسایش به جنبه‌های به کارگیری ابزار و وسائل به منظور سرعت بخشیدن به کارها و کاهش از رنج و خستگی گفته می‌شود؛ درحالی که «آرامش» جنبه‌ای درونی دارد و آسایش لزوما نمی‌تواند فراهم کننده‌ی آرامش باشد. خودخواهی مثبت موجب می‌شود آدمی هرآنچه را که بسترساز آرامش است، بخواهد و هرآنچه را که اختلال در آرامش پدید می‌آورد، نخواهد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روان شناسی خودخواهی مثبت اثر عباس سالاری بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روان‌شناسی شخصیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
726.۶۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسندهعباس سالاری
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۲۶.۶۹ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
8 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

به نظرم کتاب بسیار سطحی و ابتدایی می باشد. اگر هیچ چیزی از دوست داشتن خود نمیدونید، سراغ این کتاب بروید. ولی حتی اگر حداقلی از خوددوستی میدونید، این کتاب بدرد شما نمیخوره. چون راهکارهای ارائه شده بسیار کلی میباشد و نحوه ی عمل به راهکارها ارائه نشده.

4

عالی... ما معنای خیلی خیلی چیزا رو نمیدونیم و بعد با همین ندونستنمون عمل و رفتار میکنیم که نتیجه خراب کردنه تو خیلی خیلی چیزا

1

به نظرم اسم کتاب خیلی خوبه و خودش آموزنده است ولی محتواش یکم گسسته است. از همه چی هست.

5

کتاب خوبیه ،ارزش حداقل یکبار خوندن رو داره .

3

بدنبود

5

عالی

3.6
(12)
21,000
٪50
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روان شناسی خودخواهی مثبت
٪50
روان شناسی خودخواهی مثبت
عباس سالاری
انتشارات درسا
3.6
(12)
21,000
٪50
10,500
تومان