0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با تورینگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با تورینگ

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با تورینگ

آلن تورینگ فیلسوف، ریاضی‌دان و پدر هوش مصنوعی است که مطالعات و تحقیقات او منجر به پیدایش اولین نسل از کامپیوتر شد و پایه و اساس علوم کامپیوتر را به وجود آورد. دستاوردهای علمی مهم او در حوزه علوم ریاضی، کامپیوتر و زیست‌شناسی آنچنان که باید در طول زندگی کوتاهش مورد توجه قرار نگرفت و ارزش کار او مدت‌ها پس از مرگش مشخص شد. پل استراترن در کتاب آشنایی با تورینگ سرگذشت خواندنی و جذاب این دانشمند برجسته را روایت می‌کند و اطلاعات مفیدی درباره‌ی چگونگی به وجود آمدن علوم مدرن در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با تورینگ اثر پل استراترن

کتاب آشنایی با تورینگ برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد. این کتاب با روایتی جذاب و خواندنی سرگذشت آلن تورینگ و رمزگشایی ماشین معروف آلمانی‌ها به نام انیگما را روایت می‌کند. کتاب آشنایی با تورینگ پر از نکات جذاب و خواندنی درباره‌ی فعالیت‌های علمی اوست که موفقیت‌های زیادی را برای ارتش بریتانیا رقم زد و جان میلیون‌ها انسان را از مرگ حتمی نجات داد.

نویسنده در این اثر تاریخ پیشرفت علوم کامپیوتر از 4000 سال پیش تا سال 1948 را نیز مورد بررسی قرار داده است. بخش آخر کتاب آشنایی با اپنهایمر «تاریخچه‌ی علم» است که تحولات علمی تاریخ را از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا سال 1996 میلادی آورده است. این مطالب کوتاه اطلاعات مختلفی را در اختیار مخاطب می‌گذارد  است و به خواننده کمک می‌کند تا با تاریخ علم آشنا شود.

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با تورینگ

مقدمه

دوره پیش از تاریخ

رمز و راز زندگی تورینگ

کامپیوتر دانشگاه منچستر

تقویم تاریخ کامپیوتر

تاریخچه علم

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب آشنایی با تورینگ

پل استراترن (paul stratern) یک نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های ترویج علم است که دغدغه‌اش معرفی بزرگان علم به مردم است. او در آثارش تلاش می‌کند پلی میان مردم با دانشمندان ایجاد کند و مردم را با اثر فعالیت‌های این قشر آشنا کند.

پل استراترن با کتاب‌هایی که می‌نویسند دنیای دانشمندان و فیلسوفان را با مردم پیوند زده است. او مجموعه‌ای در کارنامه‌اش دارد که به 90 دقیقه با فیلسوفان معروف است. در این مجموعه او کتاب‌های کوچکی درباره‌ی فیلسوفانی چون اسپینوزا، دکارت، نیچه و دیگران نوشته است و کتاب صوتی این نوشته‌ها را هم در قالب یک دی‌وی‌دی 90 دقیقه‌ای منتشر کرده است. از میان دیگر آثار این نویسنده‌ی پرکار می‌توان به «نیوتن و گرانش»، «اینشتین و نسبیت» و «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها» اشاره کرد. پل استراترن در حال حاضر در دانشگاه کینگستون فلسفه و ریاضیات درس می‌دهد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با تورینگ به فارسی

نشر و تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با تورینگ را با ترجمه‌ی جواد ثابت نژاد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آشنایی با تورینگ را خواند؟

کتاب آشنایی با تورینگ در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 79 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 3 روز بخوانید. کتاب آشنایی با تورینگ حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت‌نامه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با تورینگ می‌خوانیم

آلن تورینگ در سال ‎۱٩۱۲‏ میلادی در خانواده ای از طبقه ی متوسط انگلیس در لندن به دنیا آمد. پدر او در خدمات شهری هند کار می کرد و مادرش دختر سرمهندس راه آهن مدرس بود. والدین او در سال ۱۹۱۳ میلادی به هند برگشتند و آلن و برادر پنج ساله اش را تحت قیومیت سرهنگی بازنشسته و همسرش در ست لنئونارد کنار دریای ساسکس قرار دادند. در آن روزگار والدین انگلیسی به محدود کردن بچه‌هایشان به شکل امروزی نمی‌اندیشیدند. حتی آن هایی که نمی‌خواستند بچه‌ها را به مستعمرات ببرند، برای بچه‌ها دایه می‌گرفتند یا آن ها را از سن هفت سالگی به مدارس شبانه روزی می‌سپردند. آن نوع از زندگی روی جان، برادر آلن تأثیر گذاشت و او همه‌ی خصوصیات بچه‌های معمولی انگلیسی را کسب کرد. اما آلن از نظر عاطفی ضربه خورد و دچار لکنت زبان شد. او خود را در رعایت آداب و رسوم زندگی اجتماعی ناتوان می‌دید.

وقتی مادر آلن برای دیداری طولانی در سال ۱۹۱۶ میلادی به وطن برگشت و آلن جوان متوجه شد که برای بقیه‌ی عمرش در کنار او زندگی خواهد کرد. با احساساتی متضاد واکنش نشان داد. او از صمیم قلب مادرش را دوست داشت؛ اما او را غیرقابل تحمل یافت. به نظر می‌رسید خانم تورینگ هم درباره‌ی آلنچنین عقیده ای داشت. تنها نگرانی مادر این بود که آلن به شخصی قابل احترام تبدیل شود اما بچه شیطان درون او آن را غیرممکن کرده بود.

آلن در مدرسه ی شبانه روزی هم دانش آموزی کثیف و نامرتب بود و هميشه روی انگشتانش جوهری بود. او با بقیه هماهنگ نبود و بدتر از همه اين که نمی‌خواست هماهنگ شود. آلن، خجالتی و منزوی بود و لکنت زبانش هم وضع را سخت‌تر کرده بود، درحالی که جان تورینگ آینده‌ی درخشانی را نوید می‌داد. او برای خواندن و نوشتن دچارمشکل بود اما تصمیم گرفت تا خواندن را یاد بگیرد و در مدت سه هفته خواندن را یاد گرفت. جان تورینگ در سن یازده سالگی به شیمی آلی علاقه نشان داد اما به موضوعات دیگر علاقه ای نداشت و نمی‌توانست به مدت به مدت طولانی به آنها توجه نمایید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با تورینگ اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
502.۱۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
79 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۳۸:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجم جواد ثابت نژاد
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the computer & Turning
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
3,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۰۲.۱۴ کیلوبایت
۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

سلام.من این کتاب را خواندم و کتاب اصلی را نیز تهیه و مطالعه کردم.متاسفم که بگویم مترجم بسیار بد عمل کرده است و من فکر میکنم احتمالا گوگل ترنسلیت نموده است .بسیاری اژ اصطلاحات فلسفی وریاضی اشتباه ترجمه شده اند ومن فکر میکنم فیدیبو باید ویراستارانی داشته باشد که قبل از قبول کتاب یکبار «حداقل» انرابرای خواندن در اختیار یک فرد خبره در ان رشته قرار دهد واز ارائه تا این حد مطلب سخیف خودداری کند

5

آلن تورینگ قهرمان جنگی و ناجی جان بسیاری در جنگ جهانی بود. ریاضی‌دان، نابغه، پدر علم کامپیوتر و هوش مصنوعی. اما جالب اینجاست که جهانیان پاسخ این همه خوبی را با تعصب و جهل دادند و او را به‌خاطر تفاوتی ژنتیکی مجبور به کشتن کردند.

5

دوستان فیلم imitation game رو پیشنهاد میکنم ببینید. این ریاضیدان فوقالعادست

4

الن توربنگ واقعا جزو بزرکترین ریاضیدان هاست و اصلی ترین عامل پیروزی انگلستان تو جنگ جهانی دومه

4

چقدر حیف که بشریت با جهل و نادانی خودش چنین دانشمند بزرگی رو به دلیل گرایش جنسیش به کام مرگ فرستاد.

4

بیوگرافی این ریاضی دان بزرگ در سایت زومیت https://www.zoomit.ir/۲۰۱۷/۱۱/۱۱/۲۴۴۵۳۵/alan-turing-biography/

2

به خوبی بقیه کتاب های این سری نبود. من هم مشابه علی آقا فیلم Imitation game را به شدت توصیه می کنم.

5

هر چی از پدر علوم کامپیوتر بدونین کم هست. یکی از اسطوره های دنیای کامپیوتر هست. حتما. بخونید

5

فیلم Imitation Game رو حتما حتما ببینید خیلی باحاله

5

الن تورینگ خودکشی کرده ایا نویسنده تو این کتاب به تمام زندگیش پرداخته؟

نمایش 2 نقد دیگر
4.2
(14)
11,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با تورینگ
آشنایی با تورینگ
پل استراترن
نشر و تحقیقات ذکر
4.2
(14)
11,000
تومان