0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با گالیله
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با گالیله

درباره آشنایی با گالیله

در تاریخ دانشمندان بزرگی بوده‌اند که گام‌های بزرگی برداشته‌اند و تاریخ را تغییر داده‌اند. دانشمندانی بسیار فراتر از زمان خود که حضورشان موجب پیشرفت و تغییرات عمیق شده است. یکی از این دانشمندان که در قرن هفدهم نوعی انقلاب علمی را به وجود آورد گالیلئو گالیلئی دانشمند ایتالیایی قرن هفدهم میلادی است. دانشمندی که تفکری نوین را پایه‌ریزی کرد و توانست از روش آزمایش علمی برای تحلیل پدیده‌ها استفاده کند. او کسی بود که در مقابل کلیسا ایستاد تا دانش را از خرافه نجات دهد. داستان گالیله و تلاش‌های او داستانی خواندنی است که نباید از دست داد.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با گالیله اثر جان و مری گریبین

‌ آشنایی با گالیله با عنوان اصلی «Galoleo in 90 minutes» اولین بار سال ۱۹۹۷ در آمریکا منتشر شد. این کتاب کم‌حجم و جذاب داستان یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان قرون‌وسطی را روایت کرده است. دانشمندی که برای اولین بار روش مشاهده‌ی علمی را به کاربست و در مقابل باورهای کلیسا ایستاد تا مرزهای دانش را جابه‌جا کند. جان گری‌بین در کتاب آشنایی با گالیله داستان زندگی پرفرازونشیب این دانشمند بزرگ را روایت کرده و دستاوردهای علمی او را به تفضیل آورده است.

کتاب آشنایی با گالیله با مقدمه‌ای درباره‌ی گالیله و زمانه‌ی او آغازشده است تا مخاطب بهتر فضایی را که گالیله در آن فعال بود درک کند. در ادامه بخش کار رو زندگی گالیله آورده شده است که محتوای اصلی کتاب را تشکیل می‌دهد. پس‌ازاین بخش در کلام آخر درباره‌ی تفکر نوینی که گالیله آن را پایه‌گذاری کرد سخن گفته‌شده و تأثیر او بر تاریخ علم بیان‌شده است. در پایان نیز در بخش تاریخچه‌ی علم تاریخ دانش در جهان از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح آورده شده است تا خواننده‌ی علاقه‌مند بتواند به اطلاعات بیشتری دست پیدا کند.

کتاب «آشنایی با گالیله» یکی از کتاب‌هایی است که کارشناسان دبیرخانه‌ی سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی دفتر تکنولوژي آموزشی و کمک‌آموزشی آموزش‌وپرورش برای دانش آموزان مناسب دانسته‌اند. معلمان می‌توانند از این کتاب برای علاقه‌مند کردن بیشتر دانش‌آموزان به دانش استفاده کنند.

‌درباره‌ی جان و مری گریبین نویسنده‌ی کتاب آشنایی با گالیله

جان گریبین متولد ۱۹۴۶ در آمریکا است. او که بیشتر به‌عنوان نویسنده‌ی حوزه‌ی ترویج علم شناخته می‌شود استاد اخترفیزیک دانشگاه ساکس است. او علاوه بر رشته‌ی تخصصی خودش در زمینه‌های مختلفی مانند تغییرات آب‌وهوا، تاریخ علم، فلسفه‌ی علم و فیزیک کوانتوم نیز مطالعاتی دارد. آثار مختلفی از این نویسنده و استاد دانشگاه برجای‌مانده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌ّ‌های «آشنایی با نیوتن»، «در جست‌وجوی انفجار بزرگ»، «دانش: یک تاریخ» و «تاریخ علوم غربی» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با گالیله به فارسی

کتاب آشنایی با گالیله یکی از کتاب‌های جذاب حوزه‌ی ترویج علم است که در دنیا با استقبال مخاطبان مواجه شده است. در ایران نیز نشر تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با گالیله را با ترجمه‌ی پریسا همایون‌روز عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب آشنایی با گالیله را خواند؟

گالیله یکی از مهم‌ترین دانشمندان تاریخ است. او در زمانه‌ی خودش بسیار متفاوت بود و کارهای زیادی را انجام داد. تلسکوپ، میکروسکوپ، چهار قمر اول مشتری و بسیاری از مطالب دیگر از یافته‌های او در دنیای دانش‌اند. گالیله نماد مهمی از تلاش و البته ایستادگی است. داستان زندگی و تلاش‌های او بخش مهمی از تاریخ علم را تشکیل می‌دهد که هرکسی باید بخواند و بداند. خواندن این کتاب برای نوجوانان بسیار مناسب است چراکه به افزایش اطلاعات عمومی آنان کمک بسیاری خواهد کرد.

کتاب آشنایی با گالیله در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب آشنایی با گالیله مناسب برای گروه سنی ج است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.

کتاب آشنایی با گالیله حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با گالیله اثر جان و مری گریبین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب آشنایی با گالیله می‌خوانیم

اعضای این انجمن را دانشمندان و متفکرانی تشکیل می‌دانند که به هیچ دانشگاهی وابسته نبودند و هیچ تعهدی برای حمایت و طرفداری از کسی نداشتند. در ضیافت شامی که با حضور گالیله در این انجمن بر پا شد، برای اولین بار و به‌طور تصادفی واژه‌ی تلسکوپ استفاده شد.

یکی از دوستان قدیمی که گالیله در قم ملاقات کرد، روبرتو بلارمینو بود. او در آن زمان کاردینال شده بود و عضو دادگاه تفتیش عقاید بود. در این ملاقات، کدورت کوچکی میان این دو دست به وجود آمد. گالیله محتاطانه به بلارمینو اشاره‌کرده بود که مشاهدات نجومی او کیهان‌شناسی کوپرنیکی را که بر اساس آن زمین به‌دور خورشید می‌چرخد، تائید می‌کند. بلارمینو نامه‌ای به دادگاه تفتیش عقاید نوشت تا تحقیق شود که آیا گالیله به‌طور رسمی نظر کوپرنیک را تدریس کرده است یا نه ولی موضوع در آن‌جا مسکوت ماند و بعدها باعث محکومیت گالیله شد.

گالیله پس از بازگشت به فلورانس، هم چنان به مشاهدات ستاره‌شناسی خود ادامه داد. او قصد داشت از تغییر موقعیت قمرهای مشتری، به‌عنوان نوعی ساعت نجومی استفاده کند؛ به‌گونه‌ای که دریانوردان بتوانند طول جغرافیایی و زمان را به ترک آن کمک کنند. این دقیقاً همان مشکلی بود که دریانوردان در قرن هفدهم میلادی با آن مواجه بودند. گالیله در همین زمان، مطالعاتی در مورد هیدروستاتیک انجام داد و نتایج مطالعاتش را در کتاب کوچکی نوشت که در ۱۶۱۲ م دوباره به چاپ رسید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهجان گریبین
نویسنده دوممری گریبین
مترجم پریسا همایون روز
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Galoleo (۱۶۴۲-۱۵۶۴) in 90 minutes.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
3,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
12 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار عالی و روان و کم حجم و خیلی خیلی مفید و پند آموز بود به خصوص سی صفحه آخر

4

کتاب جالبیه^^

5

بسیارعالی

4
(8)
آموزنده 🦉 (1)
11,000
٪50
5,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با گالیله
٪50
آشنایی با گالیله
جان گریبین
نشر و تحقیقات ذکر
4
(8)
آموزنده 🦉 (1)
11,000
٪50
5,500
تومان