0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با ادیسون

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با ادیسون

نویسنده:
آنا اسپرول
درباره آشنایی با ادیسون

تاریخ تحولات زندگی بشر در قرن‌های اخیر سرعت بسیار زیادی به خود گرفته است. در قرن‌های نوزدهم و بیستم بود که صنعت به معنای امروزی آن کم‌کم شکل گرفت و زندگی بشر را دگرگون کرد. در همین سال‌ها اختراعات زیادی نیز ثبت‌شده است که گام‌های بزرگی در پیشرفت بشر بودند. ابزارهایی مانند فونوگراف، میکروفون، ماشین چاپ و ... در همین دوران تولید شدند و زندگی بشر را به شکل قابل‌توجهی عوض کردند. توماس آلوا ادیسون مخترع آمریکایی یکی از بزرگ‌ترین مخترعان این دوران بود که با نگاه کم‌نظیر و منحصربه‌فردش توانست ابزارهای زیادی بسازد و بسیاری دیگر را بهینه کند. همین او را به بزرگ‌ترین مخترع قرن‌های نوزده و بیست میلادی بدل کرد. آنا اسپرول در کتاب آشنایی با ادیسون تصویر جالبی از این مخترع بزرگ ارائه کرده است. این کتاب را باید خواند و از نگاه کم‌نظیر ادیسون به زندگی چیزهای زیادی یاد گرفت.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با ادیسون اثر آنا اسپرول

‌کتاب آشنایی با ادیسون که عنوان اصلی آن «Thomas a Edison: how electricity was» است. کتابی کوتاه و مختصر درباره‌ی مخترع و کارآفرین بزرگ آمریکایی توماس آلوا ادیسون است. توماس ادیسون که در دوران مدرسه دانش‌آموز چندان خوبی نبود و حتی او را از مدرسه بیرون کردند بعدها در بزرگ‌سالی به یکی از خلاق‌ترین افراد زمانه‌ی خود بدل شد و توانست کارگاه بزرگی برای اختراعات جذاب و کم‌نظیرش طراحی کند. او آن‌قدر اختراعات و ابزارهای عجیب‌وغریب در کارگاهش تولید کرده بود که مردم به او لقب «جادوگر منلو پارک» دادند. توماس ادیسون در کنار تیمش اولین گروهی در جهان بودند که توانستند اختراعاتشان را به تولید انبوه برسانند.

کتاب آشنایی با ادیسون با مقدمه‌ای درباره‌ی اختراعات ادیسون آغازشده است. مقدمه‌ای که تعدادی از اختراعات او را معرفی کرده و مخاطب را به حیرت وا‌می‌دارد. در ادامه روایت زندگی و کار او و چگونگی پیشرفتش آمده است. این بخش محتوای اصلی کتاب را تشکیل داده است. پس از پایان این بخش سخن آخر آمده است که درباره‌ی روایت مرگ این مخترع بزرگ و بزرگداشت او در آمریکاست.

در پایان کتاب آشنایی با ادیسون مانند سایر کتاب‌های مجموعه‌ی مشاهیر علم بخشی تحت عنوان تاریخچه‌ی علم آورده شده است که تاریخ علم را از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به‌صورت گاه‌شماری مختصر روایت می‌کند. این تاریخچه به مخاطب کمک می‌کند تصویر بهتری از تغییرات قلمرو دانش در طول زمان داشته باشد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با ادیسون به فارسی

توماس ادیسون بزرگ‌ترین مخترع تاریخ بشر است. همین باعث شده است کتاب‌های زیادی درباره‌ی او و فعالیت‌هایش در سراسر جهان منتشر شود. بسیاری از این کتاب‌ها در ایران نیز ترجمه‌شده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است. کتاب آشنایی با ادیسون یکی از همین کتاب‌هاست. نشر تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با ادیسون را با ترجمه‌ی صدیقه ابراهیمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب آشنایی با ادیسون را خواند؟

ادیسون یک مخترع بزرگ و جذاب است. او کسی بود که از ذهنش به‌خوبی استفاده می‌کرد و از هر چیزی برای بهتر کردن ابزار و وسایل استفاده می‌کرد. او اختراعات بسیار زیادی ثبت کرده است که بسیاری از آن‌ها امروز به شکل پیشرفته‌تری درآمده‌اند و در زندگی ما بسیار مؤثرند. داستان زندگی توماس ادیسون داستان تلاش و پیگیری است. داستانی که نشان می‌دهد یک نگاه عمیق و متفاوت چگونه می‌تواند ساده‌ترین چیزها را وسیله‌ی پیشرفت قرار دهد و زندگی بشر را به شکل جدی متحول کند. دانستن روایت زندگی توماس ادیسون می‌تواند برای هرکسی لذت‌بخش باشد. این کتاب به‌خصوص برای نوجوانان مناسب است چراکه به آن‌ها انگیزه می‌دهد درباره‌ی ایده‌هایشان حرف بزنند و تلاش کنند آن‌ها را عملی کنند. این کتاب جذاب می‌تواند هدیه‌ی خوبی هم برای نوجوانان باشد.

کتاب آشنایی با ادیسون در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب آشنایی با ادیسون مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 72 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 3 روز بخوانید.

کتاب آشنایی با ادیسون حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با ادیسون اثر آنا اسپرول بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با ادیسون می‌خوانیم

ادیسون به آن‌ها گفت که این، شروع کار است و او قصد دارد نیویورک را غرق کند.

توجه ادیسون به لامپ الکتریکی به‌پیش از موفقیت‌های او در زمینه‌ی ضبط صدا بازمی‌گردد؛ اما در سال ۱۸۷۸ میلادی، درحالی‌که از فعالیت بی‌وقفه‌ خسته شده بود و احساس می‌کرد به تنوع نیاز دارد، همه‌ی توجهش را به اختراع لامپ الکتریکی معطوف کرد. از شروع، هدفش مشخص بود و می‌دانست باید روی چه طرحی کار کند. می‌خواست رقیبی برای صنعت گاز ایالات‌متحده خلق کند. کمپانی‌های گاز، رقیبی نداشتند و بدون توجه به قانون یا حقوق مردم، هرچه دلشان می‌خواست، می‌کردند. سلطه‌جویی و نفوذشان موجب رنجش مردم شده بود. ادیسون قصد داشت در صورت امکان، این صنعت را از دور خارج کند.

در ایالات‌متحده از اوایل قرن نوزدهم میلادی برای روشنایی معابر، خیابان‌ها و ساختمان‌های عمومی از گازی که از زغال‌سنگ به دست می‌آمد استفاده می‌شد. لوله‌های گاز از زیر خیابان‌ها عبور می‌کردند. در آن زمان، بعضی از شهرنشینان نیز خانه‌هایشان را با گاز روشن می‌کردند و معدودی از آن‌ها از گاز برای پخت‌وپز استفاده می‌کردند. روستانشینان، سیستم‌های روشنایی ابتدایی مانند چراغ‌نفتی و شمع داشتند.

ادیسون در نظر داشت یک شبکه‌ی کامل برق‌رسانی ایجاد کند. به‌علاوه، او می‌خواست خانه‌هایی را که از برق استفاده می‌کردند، به یک ایستگاه مرکزی وصل کند...

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهآنا اسپرول
مترجمصدیقه ابراهیمی
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Thomas a. edison: how electricity was...
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۸ مگابایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

وای که چقد من دنبال این کتاب میگشتم.ممنون واقعا.

3
(3)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با ادیسون
آشنایی با ادیسون
آنا اسپرول
نشر و تحقیقات ذکر
3
(3)
10,000
تومان