0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگل واژگون
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنگل واژگون

داستان بلند
نویسنده:
جی دی سلینجر
درباره جنگل واژگون
آنچه در پی می‌آید، گزیده‌ی یادداشت‌های روزانه‌ای‌ست به‌تاریخ ۳۱ دسامبر ۱۹۱۷. این یادداشت‌ها در شورویویِ لانگ‌آیلند، به‌قلم دختربچه‌ای به‌نام کورین فون نوردهوفِن نوشته شده است. کورین دخترِ سارا کیس مونتروس فون نوردهوفِن ــ وارثِ تجهیزات ارتوپدیِ مونتروس ــ بود که در ۱۹۱۵ خودکشی کرد. پدرِ کورین، بارون اوتو فون نوردهوفِن، هنوز زنده بود، یا دست‌کم زیر نقابِ خاکستریِ تبعید هنوز نفس می‌کشید. کورین این فصل از یادداشت‌های روزانه‌اش را در شبِ پیش از یازدهمین سالگردِ تولدش شروع کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
680.۸۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
94 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۸:۰۰
نویسنده جی دی سلینجر
مترجمسحر ساعی
مترجم دومبابک تبرایی
ناشرانتشارات نیلا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The inverted forest
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۰.۸۴ کیلوبایت
۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲

تنها، عنوان رمان «جنگل واژگون» از «جی‌. دی. سلینجر» می‌تواند بازنمایی فضای تلخ داستان باشد، و اتمسفر سنگین حاکم بر روایت را به ما نشان دهد. جنگل واژگون جزو داستان‌هایی‌ست از سلینجر که اجازه چاپ آن را به کسی نداده است و رمان، به صورت سریالی در یکی از مجلات آمریکا منتشر شد. جنگل واژگون روایت زنی‌ست به نام «کورین». رمان با تولد یازده سالگی این دختر آغاز می‌شود. روزی که باید جزو یکی از شادترین لحظات یک دختربچه باشد اما مسائلی که پیش می‌آید مانع آن شده است. کورین از کودکی، با پسربچه‌‌ای به نام «فورد» آشناست که در آینده، یکی از شاعران بزرگ آمریکا می‌شود. داستان در ادامه با عبور از روزهای کودکی، به نحوه‌ی شکل‌گیری رابطه‌ی این دو، بعد از سال‌ها بی خبری می‌پردازد. به دنبال آن، سلینجر، عمیق‌ترین احساسات انسانی را به تصویر می‌کشد. احساساتی که بدون شک بر هر کسی که رمان را بخواند اثر خواهد گذاشت. سلنیجر مثل همیشه در این داستان ثابت کرده که بسیار در نوشتن دیالوگ‌ها ماهرانه عمل می‌کند و می‌تواند به وسیله‌ی آن‌ها و به دنبالش، خلق موقعیت‌هایی که شخصیت‌ها را در آن قرار می‌دهد، عمق بسیار زیادی به کرکترهای داستان ببخشد. به طوری که انگار شخصیت‌های رمان از کاغذ بیرون می‌آیند و می‌توانند ساعت‌ها پس از مطالعه کتاب با شما زندگی کنند! داستان از جنبه‌های نمادگرایانه هم بسیار قابل بررسی است. خواننده می‌تواند به جامعه آمریکا در آن دوران نزدیک شود، روابط انسانی موجود در آن ساختار را دریابد و اگر کمی کنجکاو باشد، با طرح پرسش‌های مختلف برای خود، به چرایی وقوع برخی از اتفاقات در داستان، پاسخ دهد. مسائلی که سلینجر به شکل مستقیم به آن‌ها نپرداخته و این فرصت را به مخاطب داده تا با تأویل‌های متفاوت بتواند داستان را در ذهن خود ادامه دهد. سلینجر خود نیز در این رمان، به شکل غیر مستقیم، پرسش‌هایی را مطرح می‌کند. اینکه آیا واقعا معنویت و هنر مترادف همند؟ اینکه در یک جامعه مدرن، هنر و پرداختن به آن می‌تواند هنوز ادامه پیدا کند؟ مسائلی که می‌توان درباره‌ی هرکدام از آن‌ها ساعت‌ها گفتگو کرد و مطلب نوشت. عنوان کتاب برگرفته از یکی از اشعار فورد در داستان است. شخصیتی که از کودکی تحت تاثیر مادر کنترلگر خود است و تلاش دارد به طریقی مسیر خود را پیدا کند. مثل جنگلی که مجبور است واژگون شود و در زمین به رشد خود ادامه دهد! «نه سرزمین هرز كه بزرگ جنگلی واژگون شاخ و برگ‌هایش همه در زیرزمین» در انتها این رمان را نه فقط به طرفداران سلینجر یا ادبیات آمریکا، بلکه به تمام کسانی که ادبیات را به شکل جدی دنبال می‌کنند، پیشنهاد می‌‌دهم. چرا که جنگل واژگون اهمیتی فراتر از صرفا یک رمان ساده دارد. جنگل واژگون آیینه‌ای‌ست از زیست انسان امروز. همچنین برای کسانی که مشتاق به نوشتن داستانند، این کتاب همانند یک کلاس درس همیشگی عمل می‌کند.

5

"این نظر منه" من واقعا ناتور دشت رو دوس نداشتم هی منتظر بودم یه اتفاق هیجان انگیز بیوفته...نیوفتاد معما در ذهنم شکل بگیره...نگرف جمله سنگینی بگه منو به فکر فرو ببره...نگف یهو دیدم کتاب تموم شد و بخاطر رضای باری تعالی هییییچ اتفاق جالبی توش نیوفتاد !!! فقط خاطرات یه پسر از این ور مونده و از اون ور رونده بود که به نظر من با نخوندنش هیچی رو از دست ندادین کاش علت شهرت زیاد این کتاب رو میفهمیدم و از اونجا که دوستان میگن از آثار دیگه ی سلینجر شرو کنین نه این..فک کنم این بدترم باشه😂😂😂😂😂 دیگه حالا این سلیقه منه به کشته مرده های سلینجر بر نخوره

1

اگر میدونستم برای این کتاب فقط یک نظر ثبت شده نمیخواندم .این کتاب فقط جنبه داستانی داره با ژانر درام علشقانه که به تنها بودن یک زن عاشق و اینکه عاشق همیشه تنهاست اشاره میکنه ،شاید برخی از جاهای کتاب به عشق اشتباه اشاره میکنه .در هر صورت کتاب رو به کسی پیشنهاد نمیکنم

5

بسیار زیبا... البته که بهتر است خواننده محترم, ابتدا دیگر آثار سلینجر مانند ناتور دشت , فرنی و زویی, و .. را بخواند و با آشنایی قبلی سراغ این رمان بیاید. تمرکز سلینجر در اغلب آثارش, روی شاعران و چالشهای ایشان در سازگاری با قواعد جامعه است.

3

داستان سر راستی داشت و ترجمه‌ش هم کاملا روان و خوب بود. طنز زیرپوستی جالبی هم توش بود که مثل ناتور دشتش بود. نیمه ابتدایی کتاب رو دوست داشتم ولی نیمه بعدیش معمولی بود واسه‌م. از اونجایی هم که کتاب کم حجمیه، به جایی برنمی‌خوره خوندنش، به خوندنش می‌ارزه.

5

خیلی بت سایر کارهای سلینجر متفاوت بود. ولی پایان بسیار قدرتمند و درخشانی داشت

5

اگه آثار سلینجر رو دوس دارین بخونین یعنی برای سلینجر خوندن از این کتاب شروع نکنین

5

قلم سلینجر بی نظیره

4.4
(15)
گیرا 🧲 (1)
14,000
٪10
12,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگل واژگون
٪10
جنگل واژگون
داستان بلند
انتشارات نیلا
4.4
(15)
گیرا 🧲 (1)
14,000
٪10
12,600
تومان