0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در باب عمر فانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب در باب عمر فانی

نویسنده:
سنکا
درباره در باب عمر فانی
چرا از طبیعت شکایت می‌کنیم؟ او مهربانانه عمل می‌کند. ‌حیات طولانی است اگر بدانید که چگونه از آن ‌بهره ببرید. ‌اما شخصی به طمعی سیری ناپذیر گرفتار می‌شود و دیگری به فداکاری پرزحمتی برای وظایفی بی‌فایده. ‌یک نفر در مسکرات غوطه­ور می‌شود، ‌دیگری به تنبلی فراوان. ‌شخصی در جاه‌طلبی‌های سیاسی پیچیده فرو می‌رود و همیشه در بند ‌قضاوت دیگران است. ‌دیگری به امید سود با سراسیمگی ‌تمام خشکی‌ها ‌‌و دریاها را به حرص تجارت زیر پا می‌گذارد. ‌عده‌ای ‌‌از زندگی نظامی در رنجند، ‌همیشه در پی آنند که خطری بر دیگری وارد کنند و یا بیمناک ‌ورود خطری بر خودشان هستند. ‌برخی طوق بندگی بی‌مزد و مواجب جلب توجه دیگران را بر گردن انداخته‌اند. ‌بسیاری خود را مشغول پیگیری دارائی دیگران و شکایت از کاستی اموال خود نموده‌اند. ‌ بسیاری در پی هیچ مقصد و هدف ثابتی نیستند، ‌بلکه در امواج برنامه­های دمادم هر متلون بی‌ثباتی که هیچ گاه از خویشتن راضی نیست، ‌متلاطم می‌شوند. ‌برخی هیچ هدفی برای مسیر زندگانی خود ندارند و مرگ به هنگام خمیازه کشیدن ناشی از رخوت، ‌آن‌ها ‌‌در بر می­گیرد.‌ به این دلیل است که نمی‌‌توانم تردیدی در حقیقت وحیانی بزرگترین شعرا داشته باشم که سروده است: ‌"ما در قِسم اندکی از حیات، ‌زندگی می‌کنیم. ‌"
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
901.۷۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسنده سنکا
مترجممرضیه خسروی
ناشرنشر روزگار نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On the shortness of life
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
10,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۰۱.۷۸ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
41 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
8 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

رواقیون اندیشمندان و حکیمانی بودند که نحوه زندگی توأم با آرامش را آموزش میدادند اینکه در سخت ترین شرایط زیستی چگونه کنترل و آرامش خود را حفظ کنیم . حقیقتاً شیوه رفتار و کردار آنان در زندگی آشوب زده و پر استرس عصر مدرن یک راهکار مناسب برای کم کردن تنشهاست . خواندن این کتاب را به تمام دوستان توصیه میکنم . سنکا یکی از بزرگترین رواقیون است .

5

سنکا از رواقیون هست. امروزه روانشناسان خیلی از اندیشه های رواقیون استفاده برده اند. مثلا آلبرت آلیس که از بنیان گذارن درمان شناختی هست صراحتا میگوید که از رواقیون استفاده برده با توجه به اینکه سنکا از فلاسفه درجه اول رواقی هست، بنابراین لازم است که کسی که در زمینه رواقیون تحقیق و مطالعه دارد این کتاب رو بخواند

4

کتاب مخصوصاً در نامه سوم سرشار از اشتباه بود، کلمات دو بار تکرار شده بودند، جمله ها ناقص و نیمه تمام بودند و... نمی دانم مشکل از حروف‌چینی فیدیبو بود یا اصل کتاب هم همین مشکل را دارد.

5

کتاب خیلی خیلی خوبیه اینقدر که به خودم قول دادم چندین و چند بار دیگه بخونمش چون هر جمله ش درسی برای زندگی خردمندانه ست. اما ترجمه اصلا خوب نبود.

4

دوستانی که کتاب زبان اصلی میخونن، حتما کتاب "نامه ها" از سنکا رو هم بخونن. در واقع بهترین کتاب سنکا هستش

5

فلسفه رواقی برای تفهیم بهتر مطالب پیشنهاد میشود .کتاب بسیار خوبیست. کتابهای دیگر سنکا و فلسفه رواقی حتما خواتده شود

3

کتاب اولش خیلی خوب شروع میشه بعدش یواش یواش روندش نزولی میشه و خسته کننده

4

اثر ارزشمندی است

3.8
(13)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در باب عمر فانی
در باب عمر فانی
سنکا
نشر روزگار نو
3.8
(13)
25,000
تومان