0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه تار
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب سه تار

نویسنده:
جلال آلاحمد
ناشر:
مجید
درباره سه تار
مجموعه ۱۳ داستانی سه‌تار مانند دیگر داستانهای آل‌احمد نگاهی به معضلات و مشکلات مردم بیچاره و تهیدست روزگار نویسنده دارد. اصولاً در داستانهای جلال رد و نشانهای اوضاع روزگار حیات او کاملاً مشهود است و او و چند نویسنده معاصر دیگرش سعی در بازتاباندن ریشه‌های اوضاع نامساعد جامعه دارند تا شاید مردم دردکشیده به اساس بیچارگی خود پی‌برده، حرکتی در جهت تغییر روند زندگی نکبت‌بارشان کنند و از خواب هزاران‌ساله خرگوشی بیدار شوند. سه‌تار عنوان اولین داستان این مجموعه است که جلال در آن به یک معضل بسیار مهم اجتماعی، یعنی درگیرکردن مردم با مسایل کوچک شرعی است تا آنها را از مشکلات جامعه دور کرده، فکر و اندیشه مردم را منحرف کنند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
998.۱۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهجلال آل‌احمد
ناشرمجید
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۹۸.۱۰ کیلوبایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اولین مجموعه داستانی که از جلال خوندم. از انتظارم بهتر بود بمراتب. حس نمیکنم پیرنگ مشترکی بین این داستان‌ها وجود داشته باشه ولی اگه بخوام یه موضوع مشترک پیدا کنم قطعا &#۳۴;احساس گناه&#۳۴; اون موضوع محوری هست. از مردی که سه‌تار بر دوش داشت تا زنی که با هزار اضطراب لاک قرمز خرید گرفته تا دختر چهل‌ساله‌ای که روی تشک پدرش می‌خوابه و مردی که وولک رو بدون خداحافظی ترک میکنه، تمام شخصیت‌ها به طریقی با حس بد میجنگن. خیلی مواقع این حس بد با فضای مذهبی دوران آل احمد گره خورده و از این حیث سه‌تار اثر ارزشمندی هست برای شناخت فضای ذهنی جامعه‌ی ایران در آن روزگار. بهترین داستان: گناه

5

داستانهای جالب و تامل برانگبزی داست ، داستان لاک صورتی بامزه بود و داستان بچه مردم و الگمارک والمکوس خیلی ناراحت کننده بود ،هنوز فکر سرنوشت اون بچه هام.

5

از نظر من داستانهاش خیلی جذاب نبود.

5

جلال برای یادگرفتن و پیش رفتن خوبه

4.5
(13)
28,000
٪50
14,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
سه تار
سه تار
جلال آلاحمد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه تار
٪50
سه تار
جلال آلاحمد
مجید
4.5
(13)
28,000
٪50
14,000
تومان