0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از رنجی که می بریم

معرفی، خرید و دانلود کتاب از رنجی که می بریم

نویسنده:
جلال آلاحمد
ناشر:
مجید
درباره از رنجی که می بریم
از رنجی که می‌بریم داستان آدم‌های مختلفی است که به‌نوعی درگیر مبارزه‌ی سیاسی شده‌اند؛ اما همه‌ی این آدم‌ها دارای درک درست و شعور اجتماعی یکسانی نیستند. بعضی از آن‌ها حتی سواد چندانی ندارند تا بتوانند مسایل سیاسی جامعه‌ی خود را تجزیه و تحلیل کنند؛ آنچه آن‌ها را گاه به‌طور ناخواسته درگیر مسایل سیاسی می‌کند و به اصطلاح، آن‌ها را تبدیل به یاغی حکومت کرده، وضعیت معیشتی خود یا مردمی است که با آن‌ها ارتباط داشته‌اند. داستان در هفت فصل مجزا روایت می‌شود و در هریک از این فصل‌ها، زندگی یک نفر روایت می‌شود که باعث شده تا هریک از این فصل‌ها به‌صورت مجزا به‌نظر برسد؛ اما درنهایت ارتباط آن‌ها در این هفت فصل بسیار مشهود است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
578.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهجلال آل‌احمد
ناشرمجید
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۷۸.۷۲ کیلوبایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
15 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

یک نکته درباره کتاب و یک نکته درباب پدیدارشناسی کتاب کتاب به نظرم در شرح و توصیف پیامدهای انواع و اقسام حرکات سیاسی برای مبارزین و روزهای سیاه آنان موفق بود، گرچه بعضی وقتها توصیفات از حوصله مخاطب امروزی شاید خارج میشد. اما این سبکی است که جلال را به ما می شناساند و حتما اثرش را بر دیگران هم گذاشته. گاهی هم انگار جلال مانیفست خودش را در قالب ساده ترین شیوه روایی به خواننده عرضه میکند تا حرفی سیاسی بزند اما مهم تر از خود داستان، مواجهه تازه ای بود که با شیوه داستان خوانی به سبک صوتی داشتم و نکته ای جالب به ذهنم رسید. اینکه پدیدارشناسی یک داستان چقدر میتواند بر تجربه اش اثرگذار باشد. یعنی این کتاب از آن دست کتبی است که شاید هیچگاه حوصله خواندن کتاب کاغذی یا الکترونیکی اش را نداشتم. اما شنیدن نسخه صوتی دقیقا همان چیزی بود که با تجربه و عادات کتابخوانی من همخوان بود. توجهم را به این جلب کرد که شاید برای کتابهای گوناگون باید بیش از پیش روش مطالعه اش را هم بررسی کنم تا اثربخش ترین شکل را بیابم

4

کتاب "از رنجی که میبریم" تا الان سیاسی ترین اثریه که از جلال آل احمد خوندم. مال سال۲۶ ه که شرح حالی از زندانی های سیاسی رژیم پهلویه. هفت تا داستان کوتاهه که تا حدی به هم مربوطن و عمدتا راوی پای حرف ها و داستان های این زندانی ها میشینه. همچنان شخصیت پردازی ها قوی و تاثیرگذار بودن برام.

3

شاید یکی از اهداف این کتاب تلنگر به ماهایی باشد که به زندگی روزمره و عادی خو کرده ایم؛ داستان کسانیکه از همه چیزشان در راه خلق و توده مردم گذشته اند. البته نگاه این داستان با ضمینه جنبش های کارگری است که میتوان آنرا در گذشته سیاسی خود جلال جست و جو کرد.

5

ایندکتاب چند داستان از ظلم استبداد حاکم در جامعه به چند شخصیت که هیچ کدام سواد سیاسی خاصی ندارند را به تصویر میکشد. در این داستان ها شخصیت اصلی دیگر طاقت تحمل شرایط را ندارد و دست به کاری میزند تا بتواند تغییری حاصل کند

1

کتاب های آل احمد را نخونده بودم.فکر میکردم معرکه است ولی خیلی معمولی بود.انگار بچه مدرسه ای داستان نوشته.تعجب کردم.در ضمن متن غلط املایی هم دا ه.

1

این کتاب و چن کتاب دیگه رو خواستم با طرح مترو بخونم هیچکدوم متن کتاب رو نشون نمیداد مسخره کردین مارو؟؟؟

4

این کتاب رو بهم هدیه بدین به مناسبت روز عاشقان کتاب ???? ????

2

خدا رحمت کنه مرحوم جلال رو عجب قلم شیوایی داشته ودر ان زمان چه جسارتی برای گفتن این حقایق

4

و چه دردناک که هنوز هم مردم ما این رنج ها را می برند ...

5

کتاب خوبیه من که همه کتاب های جلال رو خوندم سبکش رو دوست دارم و برام جذاب

نمایش 11 نقد دیگر
3.5
(34)
آموزنده 🦉 (1)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
از رنجی که می بریم
از رنجی که می بریم
جلال آلاحمد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از رنجی که می بریم
از رنجی که می بریم
جلال آلاحمد
مجید
3.5
(34)
آموزنده 🦉 (1)
19,000
تومان