0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تنبیه و تشویق در کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تنبیه و تشویق در کودکان

نویسنده:
حسین رضاپور
درباره تنبیه و تشویق در کودکان

‌درباره‌ی کتاب تنبیه و تشویق در کودکان اثر حسین رضاپور

کتاب تنبیه و تشویق در کودکان کتابی بسیار مختصر و مفید است که در صفحات اندکی می‌تواند والدین را با مفاهیم روانشناسی کودک و تنبیه و تشویق در کودکان آشنا کند. انتشارت لک لک مجموعه‌ای از کتاب‌های روان‌شناسی کودک به نام سری کتاب‌های آشنایی با خصوصیات خردسالان به چاپ می‌رساند که کتاب پیش‌رو جلد چهارم از کتاب‌های این مجموعه است.

مروری بر فصل‌های کتاب تنبیه و تشویق در کودکان

کتاب تنبیه و تشویق در کودکان در سه فصل به هم پیوسته نوشته شده است. فصل اول این کتاب که عنوان تعریف دارد به ارائه‌ی مفاهیم لازم برای درک مطالب کتاب به شکل گسترده می‌پردازد. همچنین در این فصل محتوای مسئله‌ای که کتاب قصد در تشریح آن دارد بیان می‌شود. فصل دوم کتاب که نام راهکار و انواع را به خود اختصاص داده است به تشریح راه‌حل‌های علمی و روانشناسانه برای مسئله‌ی مطرح شده در فصل اول کتاب می‌پردازد. در نهایت فصل سوم کتاب که سخن آخر نام دارد با جمع‌بندی موضوعات مطرح شده در فصل دوم کتاب، خلاصه‌ای کاربردی و در دسترس را به مخاطب و خواننده‌ی کتاب ارزانی می‌کند.

‌در بخشی از کتاب تنبیه و تشویق در کودکان می‌خوانیم

 

در کل تشویق فرآیند پاداش‌دهی است به رفتار فرد یعنی برانگیختن شوق و علاقه مجدد او به انجام همان رفتار. این پاداش طیف وسیعی می‌تواند داشته باشد بطوری که از یک نگاه تحسین‌آمیز تا یک تشویق مالی بزرگ یا اهداء رتبه یا مقامی را شامل شود. در هر حال این فرآیند در زندگی انسان گستردگی دارد و عموم افراد آن را بکار می‌برند. شاید بدون آن که با جنبه‌های مختلف آن یا کارکرد آن یا شیوه‌های صحیح اجرای آن آشنایی داشته باشند. براساس تحقیقات انجام شده در زمینه تشویق وتنبیه، و بررسی این موضوع که علت بی مسئولیتی کودکان در خانواده چه عواملی است؛ خانواده‌ها را به سه دسته تقسیم می کنند:

1- خانواده‌های باری به هر جهت: این دسته از خانواده‌ها هیچ قانون و اصولی را برای رفتار افراد آن ندارند.

۲- خانواده‌هایی که مرتب قانون را تغییر می دهند: مثلا به کودک می‌گویند که رفتن به کوچه و بازی کردن در آنجا کار بدی است. اما در زمانی که کار دارند کودک را تشویق به رقتن به کوچه می‌کنند.

۳- خانواده‌هایی که قانون دارند اما به آن عمل نمی کنند: به طور مثال، قانون این است که کودک ساعت ‎٩‏ شب به رختخواب برود؛ اما بعضی اوقات پدر می گوید عیبی ندارد، فردا جمعه است. بگذار بیدار بماند. عدم وحدت موجود، سبب مشکل در خانواده می شود.

کودکان، در گروه‌های سه‌گانه خانواده‌های مذکور بی مسئولیت بوده و در آینده افرادی غیر‌مفید و هنجارشکن برای جامعه می‌باشند. این افراد در بزرگسالی از عهده‌ی شغل‌های قانونمند برنمی‌آیند و اکثرا از وضع موجود ابراز نارضایتی دارند. بنابراین برای پرورش کودکی مسئولیت پذیر در ابتدا باید خانواده و والدین و خصوصا مادر، مسئولیت پذیر باشد و بعد این مسئولیت پذیری را به کودک منتقل کرد. برای این کار همراه کردن مسئولیت پذیری با تشویق و تنبیه منطقی، بسیار مفید می باشد.

تشویق و تنبیه، اصلی مهم در تعلیم و تربیت کودک می باشد. همه‌ی انسان ها تا آخر عمر نیازمند تحسین و ترغیب هستند؛ اما در هر گروه سنی، نوع این عمل بسته به درک و فهم فرد متفاوت است. به طور کلی، هر تشویق و تنبیهی متناسب با سن و عمل انجام شده فرق می کند.

‌درباره‌ی حسین رضاپور نویسنده‌ی کتاب تنبیه و تشویق در کودکان

دکتر رضا پورحسین متولد سال 1338 عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران است. وی این کتاب را با همکاری نازنین خسروی کارشناس ارشد روانشناس بالینی به نگارش درآورده است. انتشارات لک لک کتاب تنبیه و تشویق در کودکان را برای اولین بار این کتاب را در سال 1389عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب تنبیه و تشویق در کودکان را خواند؟

برخورد‌هایی که پدر و مادر یا سایر بزرگسالان با کودکان دارند نقش کلیدی و اصلی در شکل‌گیری شخصیت و در نهایت آینده‌ی ایشان بازی می‌کند. موفقیت و سلامت روانی فرد بزرگسالی که امروز می‌بینیم ناشی از شیوه‌ی رشد و طرز برخورد با او در دوران کودکی است. همانطور که تمام جوانب زندگی امروزی ما زیر سایه‌ی علم و دانش پیشرفته‌ی قرن بیست و یکم قرار گرفته است بهتر است به ترتبیت کودکان و تاثیر تنبیه و تشویق در فعالیت‌های ایشان با دیدی علمی و جدی نگاه شود. کتاب تنبیه و تشویق در کودکان اثر دکتر رضاپور به خواننده‌ی عادی که ممکن است آشنایی با علم روانشناسی نداشته باشد این نگاه و دید علمی را ارئه می‌کند و به مخاطب کمک می‌کند پدر یا مادر بهتری باشد.

  • کتاب تنبیه و تشویق در کودکان در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی کودک قرار دارد.
  • کتاب تنبیه و تشویق در کودکان مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 44 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 2 روز بخوانید.
  • کتاب تنبیه و تشویق در کودکان حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی کودک را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تنبیه و تشویق در کودکان اثر حسین رضاپور بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی کودک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
531.۵۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
44 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۲۸:۰۰
نویسندهحسین رضاپور
ناشرانتشارات لک‌لک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۳۱.۵۸ کیلوبایت
۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

عالی بود?

نمایش 1 نقد دیگر
4
(10)
3,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تنبیه و تشویق در کودکان
تنبیه و تشویق در کودکان
حسین رضاپور
انتشارات لک‌لک
4
(10)
3,000
تومان