0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
احمق! ما مرده ایم

معرفی، خرید و دانلود کتاب احمق! ما مرده ایم

نویسنده:
رسول یونان
درباره احمق! ما مرده ایم

‌درباره‌ی کتاب احمق! ما مرده‌ایم اثر رسول یونان

کتاب احمق ما مرده‌ایم نوشته‌ی رسول یونان است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1387 و توسط تشر مشکی منتشر شد و تاکنون فروش موفقی داشته است و به چاپ چهارم رسیده است. نشر مشکی درباره‌ی این کتاب می‌نویسد:« این کتاب کتابی ست مشتمل بر داستان های بسیار کوتاه که خواندن آن می تواند حلاوت و شیرینی خاصی داشته باشد. شاید تا به حال کتابی به این سبک از داستان های بسیار کوتاه را نخوانده باشید، اما خواندن کتاب احمق ما مرده ایم می تواند تجربه ای متفاوت و بسیار جالب باشد.»

‌درباره‌ی رسول یونان نویسنده‌ی کتاب احمق! ما مرده‌ایم

انتشارات مشکی کتاب احمق! ما مرده‌ایم را به نویسندگی رسول یونان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. رسول یونان نویسنده، مترجم، شاعر و نمایشنامه نویس در سال 1348 در ارومیه به دنیا آمد. او در زمینه فیلم‌سازی فعالیت داشته و کارگردانی چند تئاتر نیز در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد. او اکنون ساکن تهران است. رسول یونان را می‌توان یک کافه گرد واقعی دانست. او عاشق کافه نشینی بوده و اکثر کافه‌های تهران را به خوبی می‌شناسد. اگر کسی از دوست‌داران رسول یونان علاقمند باشد با او دیدار داشته باشد با مراجعه به خیابان کریم‌خان زند به راحتی می‌تواند او را پیدا کند.  او فردی پیشرو است و خود را به راحتی با شرایط وفق می‌دهد. محیط‌ شعرها، داستان‌ها، و نمایشنامه‌های او کاملا با شرایط کنونی جامعه پیش می‌رود. به عقیده‌ی او زمان برای کسی متوقف نمی‌شود و باید با آن رو به جلو حرکت کرد.

سبک نوشتاری رسول یونان

رسول یونان معتقد است آثار او از دنیای واقعی الهام گرفته شده است. او از تجربه زیسته‎ی خود برای خلق شعر و داستان‌هایش بهره می‌گیرد. او زبان را شکل نوشتاری زیست هر انسان و بازتاب  دهنده‌ی تجربیات فرد می‌داند. رسول یونان یکی از دنبال کنندگان داستان کوتاه کم حجم در بین نویسندگان ایرانی است. در این سبک از نوشته‌ها داستان‌های کوتاه از 0 تا 55 کلمه تشکیل شده‌اند. رسالت این داستان‌ها تاثیر گذاری عمیق و درگیر نمودن ذهن مخاطب است. در واقع این داستان‎ها  باید در ذهن خواننده ادامه پیدا می‌کند.  ایده‌ی اصلی شعرهای رسول یونان  مانند داستان‌هایش از مردم گرفته شده است. شعرهای او مضامینی اجتماعی با چاشنی طنز دارد.

چرا باید کتاب احمق! ما مرده‌ایم را خواند؟

مطالعه‌ی داستان‌های کوتاه یکی از رکن‌های مهمی است که باید در شناخت ادبیات هر کشوری انجام داد. داستان‌های کوتاه برای نوشته شدن به تبحر و توانایی خاصی نیاز دارد به همین دلیل است که لازم است که داستا‌ن‌های کوتاه هر کشور و ملیتی را مطالعه کنید. رسول یونان یکی از مشهورترین شاعران ایرانی است، مطالعه‌ی داستان‌های کوتاه او انتخاب مناسبی برای مطالعه قبل از خواب است.

  • کتاب احمق! ما مرده‌ایم در دسته‌ی کتاب‌های داستان‎های ایرانی قرار دارد.
  • کتاب احمق! ما مرده‌ایم مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 31 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 1 روز بخوانید.
  • کتاب احمق! ما مرده‌ایم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان کوتاه را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب احمق! ما مرده‌ایم می‌خوانیم

مرد شلاق اش را در هوا چرخاند و گفت:

ـ آرام اند چون برّه. نگاه شان کنید! 

بعد سرش را فرو برد در دهان یکی از شیرها. و آن شیر من بودم. فرصت را غنیمت شمرده، بدون معطلی سرش را از گردن قطع کردم. به خاطر تمام شلاق هایی که در سیرک خورده بودم. 

باران

آلبوم را ورق زد و به جوانی خود رسید. به درختی تکیه داده و ژست گرفته بود. پشت سرش در گوشه ا ی از آسمان، تکه ابری سیاه دیده می شد. ناگهان ابر شروع کرد به بزر گ شدن و لحظاتی بعد باران تمام صورت اش را خیس کرد... 

آلبوم را و زندگی اش را خیس کرد... 

آن روز، روز عجیبی بود. فقط در خانه ی پیرمرد باران باریده بود. 

دشت سوخته

دشت سوخته بود، کبوتر جایی برای فرود آمدن نداشت. ناگهان چشم اش به شاخه ای افتاد و بی درنگ فرود آمد، اما شاخه ی زیر پایش سفت بود. نتوانست تعادل اش را حفظ کند. خواست دوباره پرواز کند که دستی مانع اش شد و او را در چنگ گرفت. کبوتر روی لوله ی تفنگ شکارچی فرود آمده بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب احمق! ما مرده‌ایم اثر رسول یونان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کوتاه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
159.۹۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
31 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۰۲:۰۰
نویسندهرسول یونان
ناشرنشر مشکی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۲۳
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۵۹.۹۱ کیلوبایت
۳۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 71 مخاطب
تلخ ☕️ (3)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
21 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

/// ◄فیدیبو:باسلام خواهشمندیم نرم افزار فیدیبو خود را آپدیت کرده و سپس کتاب را دوباره دانلود نمایید. /// نوشته سی و یک صفحه ولی واسه من شونزده تاس

3

مجموعه‌ای از داستانک‌هاست که بعضیاش خوبه و بعضیاش معمولی و ممکنه هرکسی با توجه به سلیقه‌ش چندتا داستانک رو بپسنده و بقیه رو دوست نداشته باشه

2

در کل کتاب دلنشینی نبود به جز چند داستان! من اون ( هیچ)آخر بیشتر از همه دوست داشتم.

5

داستانک های خوبی داره ولی بعضی جاها کپیه و معلومه از یه داستان دیگه برداشت شده

4

باید خیلی عمیق فکر کنید تا منظور نویسنده رو متوجه بشید

4

داستانک های قشنگ و خواندنی داره، برای نویسنده ها کتاب خوبیه

1

ضعیف بود. حتا یه بخش از کتابم جذبم نکرد. مراقب هم باشیم.

3

خوبه

1

داستانهای مینی مالیستی افتضاح و بی ارزش

4

داستانهای کوتاه اما پرمغز با معنی

نمایش 9 نقد دیگر
3.5
(71)
تلخ ☕️ (3)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
احمق! ما مرده ایم
احمق! ما مرده ایم
رسول یونان
نشر مشکی
3.5
(71)
تلخ ☕️ (3)
10,000
تومان