0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طاهره، طاهره ی عزیزم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب طاهره، طاهره ی عزیزم

نامه های غلامحسین ساعدی به طاهره کوزه گرانی
درباره طاهره، طاهره ی عزیزم

درباره کتاب طاهره، طاهره‌ی عزيزم

کتاب «طاهره، طاهره‌ی عزيزم» مجموعه نامه‌های عاشقانه‌ی «غلامحسين ساعدی‌» نویسنده، پزشک و نمایشنامه‌نویس ایرانی به «طاهره کوزه‌گرانی» دختری ترک‌تبار است که در سال 1388 از سوی انتشارات مشکی منتشر شد. این اثر شامل چهل‌ویک نامه‌ی عاشقانه است که شرح‌حال عاشقی، دل‌تنگی و فراغ این نویسنده‌ی بزرگ نسبت به معشوقه‌اش «طاهره» است که او هیچ‌گاه جواب «ساعدی» را نداد. این نویسنده‌ی شناخته شده در این اثر احساسات عمیق و نابش را به تصویر کشیده و با نثری خواندنی و روان آن‌ها را برای نسل‌های بعد از خودش به ارث گذاشته است.

نامه‌های مجموعه «طاهره، طاهره‌ی عزيزم» سرشار از احساسات است و برای خواننده‌ی امروزی که از دنیای نامه نوشتن فاصله گرفته است بسیار خواندنی و جالب است. این اثر همانند سایر آثار «غلامحسين ساعدی‌» از ارزش ادبی برخوردار است، این نامه‌ها بازتابی از احساسات و نثر بدون سانسور این نویسنده است. این اثر طی سال‌های گذشته توسط ناشرین متفاوت منتشر شده است، نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

درباره غلامحسين ساعدی‌

«غلامحسین ساعدی» داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس برجسته‌ی ایرانی سال 1314 در تبریز به دنیا آمد. او از نوجوانی نوشتن را آغاز و اولین داستان‌هایش را در هفته‌نامه‌ی دانش‌آموز منتشر کرد. او سال 1333 تحصیل در رشته‌ی پزشکی دانشگاه تبریز را آغاز کرد و تا مقطع دکترا روان‌پزشکی پیش رفت. او در کنار نوشتن و تحصیل در جریان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آن زمان هم بود و مدتی به فرقه‌ی دموکرات آذربایجان پیوست. «ساعدی» روشن‌فکر و نویسنده‌ای موفق بود و آثار زیادی از خودش به‌جا گذاشت. او در دهه‌ی پنجاه ایران را ترک کرد و به فرانسه رفت و در چهل‌ونه‌سالگی در 2 آذر سال ۱۳۶۴ در پاریس درگذشت.

«غلامحسین ساعدی» از بیست‌سالگی‌ انتشار داستان‌هایش را آغاز کرد و از اولین افرادی بود که به کانون نویسندگان ایران پیوست. او به تأثیر از سال‌ها طبابت و آشنایی با درد و رنج مردم، مسائل و مشکلات اجتماعی را با نگاهی عمیق و متفاوت در داستان‌هایش بیان کرد و به یکی از چهره‌های ادبی مطرح سده‌ی اخیر ایران بدل شد. او ملقب به  گوهرِ مراد جزو برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان ادبیات معاصر است که دوستی نزدیکی با «جلال آل احمد» و «احمد شاملو» داشت. یکی از معروف‌ترین آثار او «عزاداران بیل» است که در سال 1343 منتشر شد؛ این اثر شامل هشت داستان پیوسته درباره‌ی مردمان روستایی به نام بیل است که براساس آن فیلم سینمایی معروف گاو به کارگردانی «داریوش مهرجویی» ساخته شد.

در بخشی از کتاب طاهره، طاهره‌ی عزيزم می‌خوانیم

طاهره‌ی عزیزم - سلام

این نامه را که می‌نویسم، آرامش لذت‌بخشی دارم و مثل ساعات آشتی و دوستی‌مان، احساس می‌کنم که با هم مهربان هستیم و هم دیگر را بخشیده‌ایم- و بی‌توجه به دیگران تنها از خودمان حرف می‌زنیم. من این‌جوری را خیلی دوست دارم. دفعه‌ی اول نبود که تو با مهربانی با من خداحافظی می‌کردی. اما دفعه‌ی اول بود که حس می‌کردم. آسوده‌ام، راحت‌ام و آرامشی که دارم لذت‌بخش است. و این چند روز دوری با این که با اضطراب خفیفی هم راه بود. به‌هرحال آما اين دقیقه که این کلمات را رقم می‌زنم باز خود را راحت حس می‌کنم. برای ام مسلم شده که ما دو تا با تمام حساب‌ها و پیش آمدها و اتفاقات ناگوار باهم ماندنی هستیم. این مساله برای تو هم ثابت شده.

هوای تهران گرمای وحشت ناکی دارد. از هواپیما که پیاده شدم به نظرم آمد که داخل کوره‌ی آجرپزی شدم. تا ۴۸ ساعت تمام نتوانستم بخوابم. گرمای وحشت ناکی بود. و من حال خوشی نداشتم. روز یک‌شنبه از خانه بیرون رفتم و با حال بدتری برگشتم. پنکه و کولر و یخچال نمی‌توانند تخفیفی در حال آدم به وجود آورند. سرت را درد نیاورم. این هفته را همه‌اش دنبال کارهای خصوصی‌ام بودم. دوندگی‌های بی‌مزه. کتاب‌ام را به ناشر دادم و قبول شد. با این که قرارمدارش را نبسته‌ام ولی آگهی‌اش را منتشر کرده‌اند. نمایش‌نامه‌ام در حال تمرین است. چه قدر دل ام می‌خواست که اینجا بودی و این کار را می‌دیدی. عکس‌هایی که برای ام گرفته بودی همه‌اش به درد خورد. دکور قشنگی خواهد داشت. بازی‌ها تا حدودی خوب است.

نمایش‌نامه‌ی کوتاه دیگری برای هنرهای زیبای کشور نوشتم که باز قبول شده است.

به هر حال این هفته را با گرما و دوندگی‌های کوچک به سر رسانده‌ام و حالا که روز چهارشنبه است و توی مطب نشسته‌ام این نامه را برای ات می‌نویسم. نامه‌هایی که قرار بود بفرستم می‌خواهم بسته‌بندی کنم و توسط پست و یکجا بفرستم. کتاب دیگرم (امریکا امریکا) این هفته منتشر خواهد شد. با دو کتاب دیگر برای ات خواهم فرستاد.

فعلاً حضرت اخوی کمی قرض بالا آورده و در این دوره‌ی بی‌پولی باید ترتیب این‌ها را هم داد. امیدوارم که حال ات خوب و مناسب باشد و چیزی که می‌خواستم بگویم از تو می‌خواهم به هر ترتیبی که شده حتماً برای ام نامه بنویسی. من که تصمیم قطعی دارم نامه‌ها را قطع نکنم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
592.۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
103 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۶:۰۰
نویسندهغلامحسین ساعدی
ناشرنشر مشکی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۲۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۹۲.۰۰ کیلوبایت
۱۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
6 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی عاشقانست،تونستم با کمک این کتاب حرفی و ک چند سال بود و من میخواستم ب عزیز ترین کسم بگم و بزنم!! و احساس واقعی نسبت بهش و اعتراف کنم

5

اگر هیچوقت عشقی یک طرفه را تجربه نکردید، نخوانید چون درکش نمی کنید. ولی اگر عاشقید و درد و رنج عشقی یک طرفه را به دوش می کشید، بدانید که با سطر سطر نامه ها اشک خواهید ریخت و درد خواهید کشید. هر چند که باکی نیست. برای عاشق، که از درد و رنجِ عشق خلاصی نیست. پس بسیار دوستش خواهید داشت.

5

من این نوشته ها رو کمی دستکاری کردم (جای اسم هارو عوض کردم و عامیانه تر و امروزی تر کردم)و برای کسی ک دوسش داشتم فرستادم و واقعن تاثیر بالایی داشت. و تونستم بدستش بیارم.

5

ساعدی از بزرگترین نویسندگان ایرانه که بسیاری از نوشته هاش به فیلم سینمایی تبدیل شده. گاو، دایره ی مینا و ... این کتاب را که شامل نامه های ساعدی به طاهره کوزه گرانی است بسیار دوست داشتم.

5

کسی رو دوست داشتم اسمش طاهره بود، وقتی که این کتاب رو خوندم رابطه ام نسبتا اوکی بود باهاش، ولی حالا اون تو زندگیم نیست و گذاشتم که بره. مث همین طاهره بود.

2

کتابی نبود که انتظار میرفت از قلم یه نویسنده چیره دست باشه گاهی وقت ها حتی توی ذوق خواننده میزد از لحن نوشتارش!

4

سلام من چند دقیقه پیش کتاب طاهره طاهره ی عزیزم رو خریدم رسیدش برام ایمیل شد اما پی دی اف ش نیومده تو اپلیکیشن م میشه بگید مشکل کجاست ؟؟

4

ادم با خوندن این کتاب گریه ش میگیره و تمام عشق درون خودش جلو چشمش میاد

4

چه فیلمی این میشه ... موندم چرا نساختن

4

همشو خوندم .برای اون زمان مناسب بود..به نظرم متن گفتارش ی چیز عادی و معمولی بود نه زیلد عاشقانه

نمایش 23 نقد دیگر
4.1
(50)
25,000
٪50
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طاهره، طاهره ی عزیزم
٪50
طاهره، طاهره ی عزیزم
نامه های غلامحسین ساعدی به طاهره کوزه گرانی
نشر مشکی
4.1
(50)
25,000
٪50
12,500
تومان