0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جادو درباره سپاسگزاری
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب جادو درباره سپاسگزاری

نویسنده:
راندا برن
درباره جادو درباره سپاسگزاری

تشکر کردن برای هدیه‌ای که دریافت می‌کنیم امری بدیهی است اما این قدردانی و لحظه­‌ی خوش برای بسیاری از ما ماندگار نیست. افراد بسیاری در زندگی با مشکلات فراوانی مواجهه هستند و برای آن‌ها راه‌حلی ندارند و در انتهای روز با خستگی بسیار به سمت خانه روانه می‌شوند؛ راندا برن نویسنده‌ی کتاب پرفروش راز دلیل این سردرگمی را ناسپاسی و شیوه‌ی نادرست ما در سپاسگزاری می‌داند و معتقد است با 28 تمرین می‌توان شیوه‌های استفاده‌ی درست از این معجزه را آموخت. تمرین‌هایی که کتاب جادو را به کتابی تاثیرگذار تبدیل کرده‌اند.  

راندا برن؛ از افسردگی تا نگارش کتاب خودشناسی

راندا برن Rhonda Byrne)) در مارس 1945 در شهر ملبورن استرالیا به دنیا آمد. او ابتدا در تلویزیون به عنوان تهیه کننده فعالیت‌ کرد و تا سال 2004 آثار تلویزیونی زیادی را روی آنتن برد. برن بعد از مرگ پدرش دچار افسردگی شدید شد و به درخواست دختر خود کتاب «علم به‌دست آوردن» The Science of Getting Rich را خواند. این کتاب در سال 1910 توسط «والاس دی واتلز» Wallace D. Wattles به دنبال جنبش‌های فکری نو منتشر شد. «واتلز» در این کتاب از غلبه بر موانع روحی حرف می‌زند و تاکید می‌کند که کلید اصلی جذب ثروت خلقت است، نه رقابت. به تاثیر از این کتاب، راندا برن تفکر مثبت و قدرت جذب را کشف کرد و تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی تفکر مثبت را شروع کرد.

شروع پروژه‌ی «راز» که شامل کتاب، فیلم و مجموعه مقالات است، از همین زمان شکل گرفت. او  پس از بررسی‌هایش متوجه شد نام‌های بزرگی در طول تاریخ به قانون راز و معجزه‌ی شکرگزاری معتقد بودند از جمله «آبراهام لینکلن»، «بتهوون» و «چرچیل». توجه او به افراد معاصر مثل «جک کانفیلد» نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی، «جان گری» نویسنده‌ی کتاب معروف «مردان مریخی، زنان ونوسی» و «جیمز آرتور ری» فیلسوف و متخصص سنت‌ها و آیین‌های پررمز و راز  شرقی؛ جلب شد.

راندا برن با انتشار مستند و کتاب «راز» که درباره‌ی قانون جذب است نه تنها به عنوان یک نویسنده استرالیایی به شهرت رسید که با نرجمه‌ی کتاب به زبان‌های دیگر؛ شهرتی جهانی هم پیدا کرد. سال 2007 کتاب «راز» در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفت و به بیش از 40 زبان دیگر ترجمه شد. این کتاب در ایران با ترجمه‌ی «نفیسه معتکف» از سوی «انتشارات لیوسا» منتشر شد که نسخه الکترونیک آن در فیدیبو قابل خرید است؛ همچنین می‌توانید نسخه‌ی صوتی این کتاب با ترجمه‌ی «مسیحا برزگر» را هم از سایت فیدیبو دانلود کنید.

راندا برن پس از انتشار مجموعه‌ی «راز»، کتاب جادو  (The Magic( که با نام معجزه هم به فارسی ترجمه شده است را در سال 2012 منتشر کرد. جادو به مفهوم شکرگزاری و تاثیر آن در زندگی می‌پردازد و گروهی آن را مکمل کتاب «راز» می‌دانند. پس از انتشار کتاب جادو، راندا برن نوشتن در زمینه‌ی روانشناسی و خودشناسی را متوقف نکرد و کتاب‌های دیگری از جمله «قانون جذب»، «قهرمان» و «چگونه راز زندگی‌ام را متحول کرد» را تالیف کرد.

مجله‌ی «تایم» در سال 2007 راندا برن را در فهرست افراد تاثیرگذار دنیا قرار داد.  برن پس از انتشار کتاب‌هایش در زمینه‌ی موفقیت، مورد توجه گروه گسترده‌ای از افراد کتاب‌خوان قرار گرفت و به عنوان نویسنده‌ای توانا در حوزه‌ی موفقیت و خودشناسی معرفی شد.

کتاب جادو از چه حرف می‌زند؟

معتقدان به مفهوم معجزه شکرگذاری باور دارند «سپاس‌گزاری» یک تمرین است و می‌تواند به شکل جادویی کل زندگی انسان را تغییر دهد اما افراد زیادی از تاثیر این معجزه بر زندگی روزمره‌شان غافلند. راندا برن بعد از آگاهی از این معضل جدی در اجتماع، کتاب جادو را با هدف یادگیری سپاس‌گزاری و لذت بردن دوباره از زندگی به نگارش درآورده است.

کتاب جادو در قالب بیست‌و‌هشت تمرین، مهارت‌‌های ذهنی شکرگزاری را در جملات کوتاه اما تاثیرگذار عنوان می‌کند: «روز یکم: نعمت‌های‌تان را بشمارید»، «روز دوم: سنگ جادو»، «روز سوم: روابط جادویی»، «روز چهارم: تندرستی جادویی»، «روز پنجم: ثروت جادویی»، «روز ششم: جادویی کار کنید»، «روز هفتم: روش جادویی خروج از نگرش منفی»، «روز هشتم: عنصر جادویی»، «روز نهم: جذب ثروت»، «روز دهم: پودر جادویی همه»، «روز یازدهم: یک صبح جادویی»، «روز دوازدهم: افرادی سحرآمیز که تغییری چشمگیر ایجاد کردند»، «روز سیزدهم: مسبب برآورده شدن آرزوهایتان شوید» و ... راندا برن در این تمرین‌ها تاکید می‌کند که انسان‌ نباید نعمت‌های زندگی خود را نادیده بگیرد بلکه بهتر است فهرستی از آن‌ها تهیه کنید و دلیل سپاس‌گزاری هر کدام را بنویسد. فهرستی که پایان روز به آن مراجعه کنید و شکرگزار نعمت‌ها و معجزه‌های روزمره‌ باشید.

برن معتقد است انجام این تمرین‌ها در بیست و هشت روز باعث می‌شود سپاس‌گزاری به شکل یک عادت درآید و تاثیر آن را به سرعت در زندگی ببینید. این عادات شبیه به معجزه‌ عمل می‌کنند و وضعیت‌های رنج‌آور و غمناک ناپدید می‌شوند. با انجام این توصیه‌ها، احساساتی نظیر ترس، نگرانی، غم، اندوه و افسردگی کم می‌شوند و شرایط به شکلی مهیا می‌شود تا هر فرد بتواند با روح سبک و ذهن آرام به خواسته‌هایش نزدیک‌تر شود.  

راندا برن در نگارش کتاب جادو علاوه بر استفاده از تجربیات خود در تمرین سپاسگزاری، تجربه‌های افراد دیگر را هم شرح می‌دهد. معجزه شكرگزاری که گاهی بیماران را شفا می‌دهد، گاهی راه‌کارهایی برای مشکلات زناشویی مطرح می‌کند و گاهی با طرح کردن تمرین و تکنیک‌های مؤثر به افراد افسرده امیدِ رهایی، نور و خوشبختی می‌دهد. 

رن در کتاب جادو یا معجزه درباره‌ی جادوی سپاسگزاری می‌گوید: «این حقیقتی ساده است: وقتی سپاس‌گزار نیستید، زیاد دریافت نمی‌کنید. در واقع شما از تداوم جادو در زندگی‌تان جلوگیری می‌کنید، هنگامی که سپاس‌گزار نیستید جریان تن‌درستی بهتر، روابط بهتر، شادی بیش‌تر، ثروت بیش‌تر و پیشرفت شغلی خود را متوقف می‌کنید. برای دریافت کردن باید اهدا کنید. این قانون است. سپاس‌گزاری اهدا کردن سپاس است و بدون آن، خودتان را از معجزه و دریافت هر چه در زندگی می‌خواهید محروم می‌کنید.»

ترجمه کتاب جادو در ایران  

کتاب جادو با نام‌های متفاوتی به فارسی برگردانده شده است. «انتشارات حوض نقره» کتاب جادو را با ترجمه‌ی «هایده بریری»  منتشر کرده است و دانلود کتاب در همین صفحه در قالب نسخه الکترونیک در دسترس است.

 کتاب جادو در «انتشارات رخ مهتاب» با ترجمه «زهرا دشتبان» و «انتشارات آموت» با ترجمه «فرشید عطایی» هم منتشر شده است.  

انتشارات «ذهن آویز» این کتاب راندا برن را با ترجمه‌ی «مسیحا برزگر» با نام معجزه منتشر کرده است و انتشارات «نوین کتاب گویا» با صدای حافظ کاظم‌زاده آن را به نسخه صوتی تبدیل کرده است. خرید کتاب صوتی معجزه در سایت فیدیبو امکان‌پذیر است. 

«انتشارات لیوسا» هم این کتاب را با نام کتاب معجزه با ترجمه‌ی  «نفیسه معتكف» منتشر کرده است که نسخه الکترونیک این کتاب هم در سایت فیدیبو برای خرید آنلاین موجود  است. «معجزه‌ سپاسگزاری» و «معجزه‌ شکرگزاری» هم از نام‌های دیگری است که همراه با نام کتاب جادو شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب جادو می‌خوانیم:

هر احساس ناخوشایند راجع به ثروت، ثروت را از شما دور می‌کند و مقدار آن را در زندگی‌تان کاهش می‌دهد و هر بار که احساس ناخوشایند راجع به پول دارید کمی بیش‌تر ثروتتان را کاهش می‌دهید. اگر راجع به پول احساساتی نظیر حسادت، ناامیدی، نگرانی، یا ترس دارید محال است بیش‌تر دریافت کنید. قانون جذب می‌گوید هم جنس‌ها هم دیگر را جذب می‌کنند، پس اگر احساس ناامیدی می‌کنید که به قدر کافی پول ندارید، شرایط ناامیدکننده‌ی به قدر کافی پول نداشتن را بیش‌تر دریافت می‌کنید. چنانچه برای پول نگران باشید، شرایط نگرانی‌تان بیش‌تر می‌شود. اگر راجع به وضع مالی‌تان می‌ترسید، به شرایطی می‌رسید که در آن همچنان در مورد پول می‌ترسید.

هر چند ممکن است دشوار باشد، اما باید شرایط کنونی‌تان و هر کمبود ثروتی را که شاید اکنون تجربه کرده‌اید، نادیده بگیرید. سپاس‌گزاری شیوه‌ی تضمین شده‌ای بریا شماست. هم‌زمان نمی‌توانید برای ثروت سپاس‌گزار باشید و ناامید. هم‌زمان نمی‌توانید به سپاس‌گزاری راجع به پول بیندیشید و برای آن افکاری مشوش داشته باشید. هم‌زمان نمی‌توانید در مورد پول سپاس‌گزار باشید و هراسان. هنگامی که برای ثروت سپاس‌گزار هستید، نه تنها افکار و احساسات منفی‌ای را که ثروت را از شما دور می‌کنند، متوقف می‌سازید، بلکه دارید همان کاری را می‌کنید که ثروت بیش‌تری را به سمت شما می‌آورد.

پیش از این، برای ثروتی که دریافت کرده‌اید و تداوم دریافتش سپاس‌گزاری را تمرین کرده‌اید. پس پیش از استفاده از قدرت جادویی سپاس‌گزاری برای پولی که می‎خواهید، می‌باید راه و روش‌های گوناگونی را که می‌توانستید از طریق آن‌ها پول و ثروت را به زندگی‌تان بیاورید درک کنید. چون اگر هر بار که ثروت یا پولتان افزایش می‌یابد سپاس‌گزار نباشید، جلوی وفور جریان به سمت خود را می‌گیرید.

هر وضعیتی که منجر به افزایش پول برای شما یا دریافت چیزی که ارزش مالی دارد می‌شود نتیجه‌ی سپاس‌گزاری شماست. با آگاهی از آن که شما این کار را انجام دادید احساس شادی فراوان می‌کنید و وقتی شادی‌تان را به سپاس‌گزاری ملحق کنید یک نیروی جاذب واقعی دارید که به جذب بیش‌تر و بیش‌تر فراوانی ادامه خواهد داد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۷ مگابایت
تعداد صفحات
252 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۲۴:۰۰
نویسندهراندا برن
مترجمهایده بریری
ناشرانتشارات حوض نقره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
8,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۷ مگابایت
۲۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 94 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
55 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب برای اونایی که عادت به گله و شکایت و دید منفی دارند خیلی خوبه باعث میشه شکرگزار و مثبت اندیش باشیم واقعاً ناشکری یه عادت خیلی بدی بود که من داشتم من خیلی چیزای خوبی تو زندگیم دارم خدا رو شکر. ولی همیشه به چیزای خیلی کم اهمیت و به ظاهر بد تمرکز میکردم و عیب و ناشکری میکردم و همین باعث بدتر شدن اوضاع میشد خوندن این کتاب باعث شد شکر گزار واقعی باشم برای من خیلی خوب و مفید بود.سپاسگزارم فیدیبو !☺

5

سلام و وقت بخیر ? باتوجه به متن اصلی کتاب، این بهترین ترجمه ای هست که تونسته حق مطلب رو ارائه کنه. کلمه مجیک(Magic) به معنی جادو هست که تقریبا تمام مترجمین از واژه معجزه استفاده می‌کنند که کاملا اشتباه می باشد. و در تمریناتی هم که کتاب ارائه می‌دهد هم این ترجمه به خوبی آنها را عنوان و توضیح داده است. خدایا شکرت برای هدایتی که در هر لحظه برایمان رقم میزنی. ❤️ ?

4

اگر شکرگزار باشید بر شما می افزاییم ... وعده ی شگفت انگیزی که خداوند در قرآن داده و این کتاب این امکان را به همه ی ما میده تا بزرگ تر شدن ظرف وجودی مون برای دریافت نعمت ها رو تجربه کنیم . از بین تمام ترجمه ها ، این ترجمه رو به سبک نویسنده راندا برن نزدیک تر دیدم . سپاسگزارم برای این کتاب ? چرا که آگاهی های ارزشمندی رو برای همه مون به اشتراک گذاشته . خدایا شکرت ? سپاسگزارم ? سپاسگزارم ? سپاسگزارم ?

5

سلام خدایش من اعتقاد دارم که راسته ولی یه ورد آسون بزارین که واقعی باشه بعد فیلم هم از خودتون بزارین که این ورد رو گفتین و واقعی بود تا ماهم سریع کتابشو دانلود کنیم و سود ببریم ببینم چیکار میکنید اگه جادو حقیقت داره خوب همین الان یه ورد بزارین که واقعا یعنی جون هر کسی دوست دارین کار کنه آه اینم حرف من ممنون منتظرم

5

سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم از خداوند که معجزه ای کرد تا من این کتاب و مطالعه کنم سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم از نویسنده مترجم و همه کسانیکه باعث رسیدن این کتاب به دست من شدن و از کاینات. جادو و یا هر چیزی که هست با این کتاب در زندگی من اتفاق افتاد و هر روز و هر لحظه اتفاق میافته

5

عالی هستش از وقتی خوندمش زندگیم خیلی عوض شده به همه پیشنهاد میدم این کتاب رو

5

راندا برن هم سوراخ دعا رو پیدا کرده هی از خودش نظریه در میکنه . یه مشت خزعبلات که از فیلم و کتاب راز شروع شد و حالا یه عده هم مثل قوانین ریاضی بهش اعتقاد دارن !!

5

کلیات کتاب که مشابه کتاب راز هست اما خب مطالب تازه ای هم داره و اگر هم کسی نتونه به همه راهکارهاش عمل کنه همین که از تاثیر افکار و رفتارش آگاه باشه کمک میکنه تا بهتر رفتار کنه

5

فوق العادس،،،پیشنهادمیشه به شدت...من راهمو پیداکردم و باانجام تمریناش کلی حالم خوب شدو زندگیم از یکنواختی دراومده... روز و روزگارتون خوش حق نگهدارتون

4

کتاب‌هایی با این موضوع رو با علاقه میخونم.. همینطور به همه جمله هاس فکر میکنم.. واقعا تو زندگیم اثر خوبی گذاشته

نمایش 45 نقد دیگر
4.5
(94)
آموزنده 🦉 (1)
5,000
٪20
4,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جادو درباره سپاسگزاری
٪20
جادو درباره سپاسگزاری
راندا برن
انتشارات حوض نقره
4.5
(94)
آموزنده 🦉 (1)
5,000
٪20
4,000
تومان