0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جایگاه ما در جهان هستی  تئوری همه چیز
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب جایگاه ما در جهان هستی تئوری همه چیز

مبدأ و سرنوشت عالم
درباره جایگاه ما در جهان هستی تئوری همه چیز

انسان در طول تاریخ همیشه سؤالات زیادی درباره‌ی آفرینش داشته است. اینکه جهان چطور به وجود آمده و چگونه به شکل امروزی‌‌اش رسیده است از دغدغه‌هایی است که برای قرن‌ها بشر را درگیر کرده بود. دانشمندان زیادی از زمان ارسطو تلاش کرده‌اند به این سؤال پاسخ دهند. استفن ویلیام هاوکینگ فیزیکدان آمریکایی مشهور در کتاب جایگاه ما در جهان هستی داستان این تلاش را روایت کرده است. نویسنده‌ی کتاب مشهور و پرفروش تاریخچه‌ی زمان این بار نظریه‌ی همه‌چیز را برای مخاطبش بازکرده است.

‌درباره‌ی کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز اثر استفن هاوکینگ

کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز (مبدأ و سرنوشت همه‌چیز) اولین بار سال ۲۰۰۲ در آمریکا منتشر شد. عنوان اصلی این کتاب «the theory of everything: the origin and fate of univese» است که به‌خوبی محتوای کتاب را نشان می‌دهد. این کتاب که در حقیقت مجموعه‌ای از سخنرانی‌های استفن هاوکینگ در دانشگاه کمبریج است درباره‌ مهم‌ترین سؤالات بشر و بهترین دست‌یافته‌های دانشمندان از مهبانگ تا انبساط عالم، سیاه‌چاله‌ها و زمان حرف می‌زند و درنهایت از ادعای بزرگ فیزیک، نظریه‌ی همه‌چیز سخن می‌گوید. نظریه‌ای که فیزیکدانان معتقدند می‌تواند کل کیهان و پدیده‌های آن را توصیف کند اما هنوز کسی به آن دست نیافته است.

نظریه همه‌چیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در سراسر جهان مواجه شده است و تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز

کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز با پیشگفتاری آغازشده است که در آن استفن هاوکینگ توضیحات مختصری درباره‌ی محتوای کتاب داده و ذهن مخاطب را برای آن آماده کرده است. بخش بعدی کتاب «مؤلف از دیدگاه مترجم» نام دارد که در آن صالح خواجه دولویی یادداشتی درباره‌ی استفن هاوکینگ نوشته است. در ادامه محتوای اصلی کتاب در ۷ سخنرانی آمده است که عنوان این سخنرانی‌ها به شرح زیر است:

سخنرانی اول: ایده‌هایی در مورد کیهان

سخنرانی دوم: جهان در حال انبساط

سخنرانی سوم: سیاه‌چاله‌ها

سخنرانی چهارم: سیاه‌چاله‌ها چندان سیاه‌ نیستند

سخنرانی پنجم: منشأ و سرنوشت جهان

سخنرانی ششم: جهت زمان

سخنرانی هفتم: نظریه‌ی همه‌چیز

‌درباره‌ی استفن هاوکینگ نویسنده‌ی کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز

زمانی که استفن ویلیام هاوکینگ (Stephen William hawking) سال ۱۹۴۲ در سالروز مرگ گالیله به دنیا آمد. او بچه‌ی باهوشی بود اما در مدرسه شاگرد چندان درس‌خوانی از آب درنیامد. استفن در ۱۷ سالگی وارد آکسفورد شد و در رشته‌ی فیزیک مشغول تحصیل شد. او در پایان تحصیل در آکسفورد توانست مدیران دانشگاه را متقاعد کند بورسیه‌ی تحصیلی دکترا در کمبریج را به او بدهند. سال‌های پایانی تحصیل او در آکسفورد با آغاز بیماری‌اش همراه شده بود و پزشکان گمان نمی‌کردند او مدت زیادی زنده بماند؛ اما درنهایت او از رساله‌ی دکترایش درباره‌ی کیهان‌شناسی استاندارد دفاع کرد و ازدواجش با دختر موردعلاقه‌اش نیز برگزار شد.

با وجود محدودیت‌هایی که بیماری ALS برای استفن جوان در پی داشت او هرگز تسلیم نشد و سال‌ها به تدریس و تحقیق ادامه داد. استفن هاوکینگ سال‌ها با مؤسساتی مانند کلتک همکاری کرد و از سال ۱۹۷۹ کرسی ریاضیات لوکاسی را در اختیار داشت.

استفن هاوکینگ از اعضای انجمن سلطنتی بریتانیا بود و مدال آزادی ریاست جمهوری امریکا که بزرگ‌ترین نشان غیرنظامی این کشور است را نیز دریافت کرده است. سال ۲۰۱۴ از روی زندگی استفن هاوکینگ فیلمی به نام «نظریه همه‌چیز» ساخته شد. او سال ۲۰۱۸ در خانه‌اش در کمبریج درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز به فارسی

جایگاه ما در جهان هستی، تپوری همه‌چیز مانند آثار دیگر استفن هاوکینگ در ایران با استقبال زیادی مواجه شده و مترجمان مختلفی آن را به زبان فارسی برگردانده‌اند. موسسه‌ی انتشارات حکمت سال ۸۸ ترجمه‌ی ابوالفضل حقیری از این کتاب را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. همچنین انتشارات کوله‌پشتی کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز را با ترجمه‌ی صالح خواجه دولویی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز را خواند؟

جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز یک کتاب علمی جذاب است. کتابی که می‌تواند منشأ بسیاری از پاسخ‌ها برای افراد کنجکاو باشد. هاوکینگ در این کتاب تلاش کرده است مطالب مختلفی که دانشمندان در این سال‌ها درباره‌ی مبدأ و نهایت جهان کشف کرده‌اند را به مخاطبان غیردانشگاهی ارائه کند. قلم جذاب هاوکینگ باعث شده است خواندن این کتاب شبیه یک سفر هیجان‌انگیز در دل کیهان باشد.

کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز در دسته‌ی کتاب‌های علم و فلسفه قرار دارد.

کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 120 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.

کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علم و فلسفه را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز اثر استفن هاوکینگ بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علم و فلسفه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌‌در بخشی از کتاب جایگاه ما در جهان هستی، تئوری همه‌چیز می‌خوانیم

در این مورد که چرا ما ناظر برگشت لیوان شکسته بر روی میز نیستیم، معمولاً توضیح داده می‌شود که بر اساس قانون دوم ترمودینامیک (گرما پویایی) چنین امری امکان‌پذیر نیست. این قانون می‌گوید آنتروپی یا بی‌نظمی باگذشت زمان همواره افزایش می‌یابد به‌عبارت‌دیگر، بر اساس قانون مورفی همه‌چیز رو به بی‌نظمی می‌رود. یک لیوان سالم بر روی میز دارای نظمی بالاست، ولی لیوانی شکسته در کف اتاق در حالت بی‌نظمی است. می‌توان از لیوان سالم که درگذشته بر روی میز بود به‌سوی لیوان شکسته بر کف اتاق در آینده حرکت کرد، ولی عکس آن امکان‌پذیر نیست. افزایش بی‌نظمی یا آنتروپی باگذشت زمان، نمونه‌ای از آن چیزی است که «پیکان زمان» نامیده می‌شود، چیزی که به زمان جهت می‌دهد و گذشته را از آینده متمایز می‌کند. حداقل سه پیکان زمان متفاوت داریم: اول، پیکان زمان ترمودینامیک که در آن بی‌نظمی یا آنتروپی افزایش می‌یابد. دوم، پیکان زمان روان‌شناختی. این نوع همان جهتی است که ما گذشت زمان را درک می‌کنیم جهتی از زمان که ما گذشته را به خاطر می‌آوریم نه آینده را.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
778.۲۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
119 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۸:۰۰
نویسندهاستیون هاوکینگ
مترجم صالح خواجه دلوئی
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‎‌‌‌‎The theory of everything : the origin and fate of the universe
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
7,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۷۸.۲۳ کیلوبایت
۱۱۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 174 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
5 ٪
30 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

فقط تو ایرانه که ترجمه ی کتاب یک آتئیست رو با آیه ی قرآن شروع می کنند! در هر صورت امیدوارم متن اصلی بدون تغییر مونده باشه.

1

متاسفانه ترجمه کتاب بسیار پر از اشتباهات علمی، فنی و گرامریست.... قطعا آقای مترجم محترم هیچ تخصصی در زمینه موضوع کتاب نداشته اند. ایرادات واضح در ویرایش نیز اصلاح نشده است چرا که در برخی قسمت های تخصصی درک مطلب شرط نخست ترجمه صحیح و سپس ویرایش آن است که نبود این موضوع به شدت محسوس و برای خواننده آزار دهنده میباشد. قویا به آقای خواجه دلوئی پیشنهاد میکنم دست از کار ترجمه! مخصوصا ترجمه متون علمی برکشند. پیشنهاد میکنم عزیزان به دنبال ترجمه دیگر این اثر باشند یا در صورت امکان به زبان اصلی مطالعه فرمایند‌.

5

ادم با بقیه حیوانات چه فرقی دارد. خوراک نزدیکی خواب احساس و... زمانی برتر میشود که انسان باشد. اگر روزی تمام ادم ها جهان اطرافشان را به خوبی درک کنندو نزدیک بودن مرگ را حسی همیشگی پندارند آن زمان انسانهای زیادی خواهند بود.این کتاب شاید نقشی داشته باشد در این راه. با تشکر از این دانشمند عزیز

5

انسان باید با رجوع به درون خود به این چهار سوال اساسی پاسخ دهد تا هدف و روش زندگی خود را پیدا کند. ۱- چرا جهان وجود دارد؟ ۲-چرا پدیده های عالم قانونمند و بانظم هستند؟ چرا قانون های علمی بر قرار هستند؟ ۳- چرا انسانها وجود دارند؟ ۴- چرا قانونها و شرایط درست به گونه ای است که امکان زندگی را برای ما فراهم ساخته است؟

3

علی رغم ترجمه نسبتا ضعیف,باز هم توصیه میشه مطالعه کنید,تفاوت تفکر و ژرف اندیشی نویسنده شما رو مشتاق به مطالعه بیشتر مطالبی همچون هستی و چگونگی آفرینش و علت آن خواهد کرد ... با اینکه بنده زیاد نسبت با نظرات استفن هاوکینگ موافق نیستم ولی مطالعه ایده ها و نظرات مختلف بسیار مفید خواهد بود ...

3

ترجمه ی کتاب شاید برای کتابی با محتوای عمومی و نه چندان تخصصی ترجمه ی خوبی باشه اما علی رغم روانی بیان که مترجم استفاده کرده بود، درک مفاهیم دور از دسترس به نظر میرسید! به هر حال نمیتونم ایرادی به مترجم بگیرم چون نمیدونم متن انگلیسی واقعا انقدر سخت و دشوار بوده یا ترجمه انقدر نامفهومه

5

این تفکر عمیقی که استیون هاوکینگ در ذهن خود داشته به باور من کاملا بی سابقه است کمتر کسی پیدا می شود که در گوشه ی تنهایی اش مشغول تفکر درباره کهکشان ها باشد.با این حال وی از بهترین الگو ها در دنیای مدرن است.

5

در سخنرانی سوم آمده است که: «جان مایکل» یکی از اساتید دانشگاه کمبریج، در سال ۱۷۸۳ مقاله‌ای در تعاملات فلسفی انجمن سلطنتی لندن نوشت. سال نباید ۱۹۸۳ باشد؟ به نظر می‌رسد در تایپ اشتباه صورت گرفته است.

5

ترجمش اصلن خوب و روون نیس من ک تا وسطش خوندم ولش کردم انتظار بیشتری داشتم از این کتاب:D

5

رفقایی که این کتاب رو به دو زبان خوندن/ این نسخه فارسی سانسور داره؟

نمایش 20 نقد دیگر
4.2
(173)
30,000
٪30
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جایگاه ما در جهان هستی  تئوری همه چیز
٪30
جایگاه ما در جهان هستی تئوری همه چیز
مبدأ و سرنوشت عالم
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
4.2
(173)
30,000
٪30
21,000
تومان