0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از رؤیاهایت برایم بگو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب از رؤیاهایت برایم بگو

نویسنده:
سیدنی شلدون
درباره از رؤیاهایت برایم بگو

در دنیای ادبیات کوچک‌ترین موضوعی می‌تواند درون‌مایه یک داستان و یا رمان بلند شود. استفاده از یک نوع بیماری به‌عنوان طرح داستان نیاز به تبحر خاصی دارد و در تاریخ ادبیات نویسندگان کمی توانسته‌اند از موضوع بیماری، داستان زیبا و پرکشش دربیاورند. سیدنی شلدون در کتاب از رؤیاهایت برایم بگو به‌خوبی موضوع بیماری MPD را مطرح کرده است و در طول داستان این علائم و شرایط این بیماری را شرح داده است.

درباره‌ی کتاب از رؤیاهایت برایم بگو اثر سیدنی شلدون

کتاب از رؤیاهایت برایم بگو نوشته‌ی سیدنی شلدون آمریکایی است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1998 منتشر شد. ژانر این کتاب هیجانی و درام است و استفاده‌ی هنرمندانه‌ از نماد‌های ادبی در این کتاب دیده می‌شود. نویسنده در کتاب از رؤیاهایت برایم بگو به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی یعنی mpd پرداخته است که در طول سالیان گذشته قربانیان فراوانی را داشته است. در طول سالیان گذشته بسیاری از جنایت‌کاران و قاتلان ادعا کرده‌اند که در زمان ارتکاب جرم به این بیماری مبتلا بوده‌اند.

سیدنی شلدون در استفاده از نماد بیماری و خود بیماری به‌عنوان یکی از درون‌مایه‌های داستان توانسته است که اثر ماندگاری خلق کند و خواننده با خواندن این داستان هم از خوانش کتاب لذت می‌برد و هم اطلاعات مفیدی درباره‌ی این بیماری کسب می‌کند. 

خلاصه داستان از رؤیاهایت برایم بگو

داستان کتاب از رؤیاهایت‌ برایم بگو درباره‌ی دختری به نام اشلی پترسون است. او بدن آنکه خودش مطلع باشد به بیماری mdp مبتلا است. بیماری mdp به‌نوعی از بیماری روانی گفته می‌شود که در فرد چند شخصیت متفاوت وجود داشته باشد. اشلی دو شخصیت جایگزین در خود دارد که وقت و بی‌وقت زمام را به دست گرفته است و اشلی مجبور است چند ساعت یا حتی چند روز را در شخصیت دیگری زندگی کند.

در بخشی از کتاب از رؤیاهایت برایم بگو می‌خوانیم

یک نفر او را تعقیب می‌کرد. او درباره شکارچیان انسان چیزهایی خوانده بود، اما آن‌ها به دنیایی متفاوت و وحشی تعلق داشتند. او راجع به این‌که تعقیب‌کننده‌اش که می‌خواست به او آسیب برساند چه کسی می‌توانست باشد هیچ نظری نداشت. با یأس و نومیدی به‌سختی تلاش می‌کرد دچار وحشت نشود، اما اخیراً خوابش براز کابوس‌های غیرقابل‌تحمل شده بود، و هرروز صبح با این احساس از خواب بیدار می‌شد که نابودی‌اش قریب‌الوقوع است. آشلی پترسون با خود اندیشید: شاید همه این چیزها زاییده تصور من باشد. زیاد کار می‌کنم، احتیاج به تعطیلات دارم.

برگشت تا خودش را در آینه اتاق‌خوابش وارسی کند. تصویر زنی در اواخر بیست‌سالگی را می‌دید، زنی بالباسی آراسته، ظاهری اشرافی، اندامی لاغر و باریک، و چشمانی زیرک و مضطرب به رنگ قهوه‌ای. حالت کاملاً باشکوهی در او وجود داشت. جذابیتی کم‌نظیر. موهای سیاهش به نرمی روی شانه‌هایش افتاده بود. اشلی فکر کرد: از قیافه‌ام متنفرم. خیلی لاغرم، باید بیشتر غذا بخورم. به‌طرف آشپزخانه رفت و شروع به آماده کردن صبحانه‌اش کرد. به‌سختی می‌کوشید فکر آن واقعه وحشتناک قریب‌الوقوع را از سرش بیرون کند و حواسش را متوجه درست کردن یک املت پف‌کرده و اشتهاآور سازد. دستگاه قهوه‌جوش را روشن کرد و یک‌تکه نان در تستر گذاشت. ده دقيقه بعد، همه‌چیز آماده بود. اشلی ظروف را روی میز قرارداد و پشت میز روی صندلی نشست. چنگالی برداشت، لحظه‌ای به غذا نگاه کرد، سپس سرش را با ناراحتی تکان داد. وحشت اشتهایش را کور کرده بود. ‌

درباره‌ی سیدنی شلدون نویسنده‌ی کتاب از رؤیاهایت برایم بگو

سیدنی شلدون فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس مشهور آمریکایی متولد 11 فوریه سال 1917 است. این نویسنده برای نمایشنامه‌هایش برنده‌ی جایزه‌ی تونی شده است. این جایزه معتبرترین جایزه در حوزه‌ی تئاتر است. او همچنین جایزه‌ی معتبر دیگری را نیز دریافت کرده است. سیدنی شلدون برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای بهترین فیلم‌نامه شده است. جایزه‌ی اسکار به‌عنوان معتبرترین جایزه در صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود. سیدنی شلدون در زمان حیاتش کتاب‌های زیادی نوشته است و کارنامه‌ی ادبی درخشانی دارد. او تا پیش از مرگش بیش از 30 فیلم‌نامه، 18 رمان، 250 فیلم‌نامه‌ی تلویزیونی و 10 نمایشنامه نوشت. کتاب‌های این نویسنده‌ی بزرگ تاکنون به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه‌شده‌اند و عنوان نویسنده‌ی معاصری که آثارش به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه‌شده است متعلق به سیدنی شلدون است. سیدنی شلدون در 30 ژانویه 2007 براثر بیماری ذات‌الریه درگذشت. تا زمان مرگ این نویسنده 278 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته بود.

ترجمه‌ی کتاب از رؤیاهایت برایم بگو به فارسی

انتشارات البرز کتاب از رؤیاهایت برایم بگو را با ترجمه‌ی میترا معتضد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. میترا معتضد مترجم ایرانی متولد سال 1345 است. او دختر خسرو معتضد تاریخ‌نگار و مجری تلویزیون است. او تاکنون چندین جلد کتاب را به فارسی برگردانده است که ازجمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به استادِ بازی و از رؤیاهایت برایم بگو از سیدنی شلدون، کلید را بزن از چیپ هیث، تافته‌های جدابافته از ملکوم گلدون؛ آشپزی تقویت مغز از فرانک لالیش اشاره کرد.

 انتشارات البرز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین ناشران ایران فعالیت خود را از سال 1349 آغاز کرده است و در طی این سال‌ها آثار ارزشمندی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده است. علیرغم فعالیت این نشر در چاپ همه‌ی ژانر‌های کتاب، دو حوزه‌ی ادبیات و روانشناسی به‌عنوان حوزه‌های تخصصی این نشر شناخته می‌شوند. انتشارات البرز تاکنون کتاب‌های ادبی مهم و پرفروشی مانند بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی را منتشر کرده است. این نشر همچنین با نویسندگان و مترجمان زیادی همکاری کرده و معرف آثار جهانی به فارسی‌زبانان بوده است. این نشر آثار نویسندگان مشهوری همچون «میچ آلبوم» و «پائولا هاوکینز» را منتشر کرده است. «نشر البرز» کتاب‌های حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند ولی چاپ آثار حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت از تخصص‌های آن به‌حساب می‌آید و در این زمینه بسیار پرکار و فعال است. آثار افرادی همچون «برایان تریسی»، «جک کنفیلد» و «باربارا دی آنجلیس» را این نشر روانه‌ی بازار کرده است که بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. 

چرا باید کتاب از رؤیاهایت برایم بگو را خواند؟

خواندن این کتاب درواقع مانند با یک تیر دو نشان زدن است. در این کتاب خواننده علاوه بر اینکه از خواندن یک کتاب بی‌نظیر لذت می‌برد، اطلاعات مفیدی درباره‌ی این بیماری به دست می‌آورد. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای دوستان و افراد کتاب‌خوان باشد. کتاب از رؤیاهایت برایم بگو در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرار دارد. کتاب از رؤیاهایت برایم بگو مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 477 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 23 روز بخوانید. کتاب از رؤیاهایت برایم بگو جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی داستان‌های آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب از رؤیاهایت برایم بگو اثر سیدنی شلدون بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
477 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۵۴:۰۰
نویسندهسیدنی شلدون
مترجممیترا معتضد
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tell me your dreams
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۲ مگابایت
۴۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 72 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
2 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب فوق العاده ای بود. عاشقش شدم. عالی نوشته شده و بسیار مهیجه. ژانرش روانشناختی جنایی هست . انقدر قشنگ بود که در عرض یک روز تمومش کردم. هرچی میخونی نمیتونی ازش دست بکشی و مدام میخوای بیشتر بخونی که ببینی اخرش چی میشه. نویسنده خیلی خیلی توانا و با استعدادی هستن اقای شلدون. داستانش درباره یک دختری هست به نام اشلی که مادرش فوت کرده و پدرش یک جراح قلب معروفه و خودش در یک شرکتی کار میکنه و اخیرا احساس میکنه کسی تعقیبش میکنه و قصد کشتن و اسیب رسوندن بهش رو داره .... و داستان هم بر اساس واقعیت نوشته شده. ??

5

اگر به سبک سیدنی شلدون علاقه مندید کتاب " اگر فردا بیاید "رو حتمن بخونید قشنگترین رمان شلدونه

5

داستان كاملا منو غافلگير كرد واقعا كتاب خوبيه چون فقط يه رمان نيست شما با خوندنش متوجه ميشى كه شخصيت ما آدما چطور شكل ميگيره و كودكى چفدرررر ميتونه تاثيير گذار باشه تو شخصيت آيندت و اينكه هميشه راهه نجاتى هست هرچقدر هم كه طول بكشه تو بايد با خودت كنار بياى و خودتو بپذيرى

2

من زیاد از سبک نوشتنش خوشم نیومد داستان جالبی بود اما بعضی جاها خیلی تند پیش میرفت و بعضی جاهاش کند و حوصله سر بر میتونست موضوعشو خیلی جذاب تر بنویسه که شوک کننده تر باشه

4

موضوع داستان علمی و جالب بود. یه کم گزارش طور نوشته نویسنده و بعضی جاها مترجم زیادی ترجمه کرده به نظرم. آخه موس کامپیوتر رو موش خوندن یه کم غریب بود برام. در کل خوشم اومد

5

لطفا همه کتابهای سیدنی شلدون را منتشر کنید میبینم هرکسی مثل من شلدون خوان است عاشق کتابهایش میشود

5

من کتاب چاپیش رو خوندیم واقعا عالی بود.البته تا اواسط فصل دوم یه ذره باید صبور باشید ولی بعد از اون داستانش به قدری کشش داره که دلتون نمیاد کتاب رو زمین بذارید.

5

این کتاب عالیه، من چند سال پیش اینو خوندم، هرکس که میاد خونمون و قصد خوندن کتابی رو داره اینو بهش میدم تا بخونه، و بلااستثنا همه راضی بودن.

4

تا به حال چندین کتاب ازسیدنی شلدون خوانده ام که بسیار جالب وهیجان انگیز بوده واین کتابم کتاب جالبیه ولی انتظار بشتری از شلدون داشتم وبه نظرم غیر قابل قبول میومد

5

نسبت به بقیه کناب های جنایی و معمایی که خوندم داستان منفاوتی داشت و تقریبا خوب بود ترجمش هم خوب بود همونطور که بقیه دوستان هم‌گفتن فقط توضیحات اضافی زیاد داشت

نمایش 40 نقد دیگر
4.4
(73)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
10,000
٪50
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از رؤیاهایت برایم بگو
٪50
از رؤیاهایت برایم بگو
سیدنی شلدون
انتشارات البرز
4.4
(73)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
10,000
٪50
5,000
تومان