0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تصویر یک رویا

معرفی، خرید و دانلود کتاب تصویر یک رویا

درباره تصویر یک رویا

«تصویر یک رویا» کتابی در ژانر عاشقانه و خانوادگی است. داستان این کتاب روان و خوش‌خوان است و با خواندن آن می‌توان به آسانی چند ساعتی از دنیای پرهیاهو و آشفته‌ی بیرون دور شد و به حاشیه‌ی امن این کتاب پناه برد. «فرخنده غلامی» نویسنده‌ی این کتاب توانسته از دل داستان‌های کلیشه‌ای روزمره و آپارتمانی، داستانی جذاب و پر کشش خلق کند.

خلاصه داستان کتاب تصویر یک رویا

«نگین» تنها دختر «سهراب» و «نازنین» است. خانواده‌ی سه‌نفره‌ای که بسیار آرام و خوشبخت به نظر می‌رسند. نگین در آستانه‌ی بیست سالگی با مرد جوانی به نام «افشین» آشنا می‌شود. نازنین به شدت مخالف ازدواج نگین و افشین است. نگین و سهراب خیلی تلاش می‌کنند تا علت مخالفت نازنین را پیدا کنند. سرانجام رازی از دل خاطرات نازنین فاش می‌شود که می‌تواند سرنوشت زندگی نگین و افشین را تغییر دهد.

درباره کتاب تصویر یک رویا

یک عاشقانه‌ی نجیب و دوست‌داشتنی که گاهی پر از شادی و سرخوشی است و گاهی پر از رنج. شروع کتاب ساده و معمولی است. این روند روایت تا میانه همچنان حفظ می‌شود. پایان کتاب چندان رویایی نیست. واقعیت زندگی، همان‌طوری که هست نشان داده شده است. نویسنده چندان اصراری ندارد مفاهیم و جریانات زندگی را زیباتر از چیزی که هستند، نشان دهد.  این کتاب داستانی مرموز و معمایی دارد. هنر نویسنده در ارتباط گنگ و نامریی بین آدم‌ها و اتفاقات ستودنی است. این داستان طوری نوشته شده که خواننده را صفحه به صفحه بیشتر مشتاق خواندن می‌کند. نویسنده توانسته تلفیق خوبی از یک فضای رازآلود و مبهم در بستری عاشقانه روایت کند. نویسنده در ایجاد حس تعلیق و کشاندن مخاطب به این طرف و آن طرف مهارت زیادی دارد.

تصویر یک رویا کتابی روان و خوش‌خوان است. داستان این کتاب در فضایی امروزی اتفاق می‌افتد و مکان‌ها و اتفاقات خیلی ملموس و آشنا هستند. شخصیت‌های زیادی در این کتاب وجود دارد و نویسنده توانسته به خوبی به این افراد هویت بدهد. قهرمانان کتاب افراد چندان دور از ذهنی نیستند. در واقع همه آدم‌هایی هستند که همین گوشه و کنار آرام و بی‌صدا زندگی می‌کنند و همه داستان خودشان را دارند. زبان نویسنده ساده و روان است. غلامی چندان اصراری روی استفاده از ادبیات فاخر و سنگین ندارد. او داستانش را با استفاده از همان کلمات ساده، خیلی خوب ساخته و پرداخته است. توصیفات نویسنده از افراد، مکان‌ها و اتفاقات چندان ملال‌آور و خسته‌کننده نیست و جزییاتی که نویسنده به مخاطبان می‌دهد، باعث درک بهتر و هم‌ذات‌پنداری عمیق‌تر در آن‌ها می‌شود. همان‌قدر که ماجرای کتاب را جلوی چشم مخاطب زنده کند و او را به دل داستان بکشاند، برای شرح حال و توصیفات داستان کافی است. غلامی با نوشتن این کتاب ثابت کرده که از دغدغه‌های جوانان امروز همان‌قدر آگاهی دارد که از وضعیت فرهنگی و مسائل جوانان دیروز.

زمان در این داستان در نوسان است. رد پای شخصیت‌ها را گاهی در زمان حال و گاهی در گذشته دنبال می‌کنیم. خط زمان و مکان به خوبی در این کتاب شکل گرفته است. نویسنده ضمن بازی با زمان توانسته انسجام حوادث و اتفاقات را خیلی خوب حفظ کند. غلامی با جسارت توانسته شخصیت‌های داستانش را به شیوه‌های مختلف به چالش بکشد و آن‌ها را در موقعیت‌های پیچیده و دشواری قرار دهد.

شخصیت‌های زیادی در این کتاب وجود دارد که همه در گذشته و آینده در رفت و آمدند. با این حال نویسنده توانسته به خوبی به تمام این شخصیت‌ها هویت بدهد. توصیفات کتاب درباره‌ی این افراد ملال‌آور و خسته‌کننده نیست و جزییاتی که نویسنده به مخاطبان می‌دهد، باعث درک بهتر و هم‌ذات‌پنداری عمیق‌تر در آن‌ها می‌شود. در کنار داستان اصلی کتاب، داستان شخصیت‌های دیگر هم با دقت و خط داستانی منسجم نوشته شده است. سرنوشت و داستان زندگی تمام این افراد با هم ارتباطی نامرئی دارد و در نهایت تصویر کاملی از کل محتوا و پیام نویسنده به مخاطب می‌دهد.

درباره فرخنده غلامی

این نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 46 و دانش‌آموخته‌ی ادبیات فارسی است. او در نوشتن داستان‌هایش سعی دارد علاوه بر سرگرم کردن و خلق فضایی متفاوت برای مخاطبان، نکات کوچکی را هم درباره‌ی زندگی و ارتباط با آدم‌ها را هم یادآوری کند. او شخصیت‌هایش را از میان افراد واقعی انتخاب می‌کند تا کتاب‌هایش ملموس و خواندنی‌تر باشند. «اشک مهتاب» هم یکی دیگر از کتاب‌های محبوب این نویسنده است که در سال 95 منتشر شده است.

در بخشی از کتاب تصویر یک رویا می‌خوانیم

نازنین زنی جذاب و سفیدرو بود. چشمان درشت قهوه‌ای و گیرایی داشت که با وجود چین‌های زیر چشم، هنوز هم رگه‌های جذابیت و زیبایی خود را حفظ کرده و سیمایش نشان می‌داد که در جوانی زنی دلربا بوده است.
در حالی که فنجان نگین، را از چای پر می‌کرد با ملایمت پرسید:
پرسید: «مگه پسرعموت چه عیبی داره عزیزم!؟» 
نگین با چشمان درشت و میشی و موهای پرپشت لخت و چهره‌ای دوست داشتنی با تعجب به چشم مادرش خیره شد و با شگفتی پرسید: «باورم نمیشه این نظر شما باشه مامان!» 
سکوتی سنگین بین‌شان حکفرما شد و هر کدام در افکار خود غرق شدند.
نگین دختر یکی یکدانه‌ی خانواده‌ای خوب و آبرومند بود. در ظاهر خانواده‌ی خوشبختی بودند. پدرش سهراب، مردی بود روشنفکر و اهل کتاب که همیشه سرش به کاری مشغول بود. زمان فراغت کتاب می‌خواند و مطالعه می‌کرد. او عاشقانه همسرش را دوست داشت، ولی از بی‌اعتنایی و سردی درونی او رنج می‌برد. گرچه به ظاهر جز محبت و احترام چیز دیگری از او ندیده بود، ولی به خوبی احساس می‌کرد آن گرمی و عشقی که بین برخی زن و شوهرها وجود دارد، بین او و همسرش نیست.
نازنین بیرون از خانه، در کمال محبت و احترام با خانواده‌اش رفتار می‌کرد. اگر هم شکوه و گلایه‌ای داشت در گلو خفه می‌کرد و دم برنمی‌آورد. در ظاهر خودش را از هر لحاظ زنی موفق و خوشبخت نشان می‌داد، طوری که تمام دوستان و آشنایان حسرت او را می‌خوردند. زنی محتاط بود و در همه حال جانب احتیاط را رعایت می‌کرد. اکنون با مشکل بزرگی مواجه شده بود، مشکلی که برایش زنگ خطر به حساب می‌آمد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
474 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۴۸:۰۰
نویسنده فرخنده شیما غلامی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۹ مگابایت
۴۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

در یک جمله ترکیبی از فیلم های هندی و ترکیه ای با دیالوگ های بسیار ضعیف

5

عالی بود

3.5
(2)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تصویر یک رویا
تصویر یک رویا
فرخنده شیما غلامی
انتشارات البرز
3.5
(2)
15,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر