0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
PMBOK در عمل
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب PMBOK در عمل

درباره PMBOK در عمل

کتاب PMBOK در عمل چهارچوب و استانداردهای لازم برای مدیریت پروژه‌ را فراهم می‌سازد و یک راهنمای کامل برای بهبود عملکرد مدیران پروژه به شمار می‌آید. این اثر می‌تواند به عنوان منبع اصلی ایجاد متدولوژی مدیریت پروژه به کار گرفته شود و صدها سازمان و دفاتر مدیریت پروژه از آن برای برنامه‌ریزی پروژه‌‌های خود یا توسعه‌ی متدولوژی استفاده می‌کنند.  

درباره‌ی کتاب PMBOK در عمل

کتاب «PMBOK در عمل» برای اولین بار در سال 2009 منتشر شد و توسعه و تکوین این اثر همچنان ادامه دارد. این اثر تاکنون به زبان‌های متعددی ترجمه شده است و می‌توان آن را در کتابخانه‌ی هر مدیر پروژه‌ای یافت.

رشته‌ی مدیریت پروژه مجموعه‌ای از ابزارها، تکنیک، دانش از صنایع گوناگون است و مدیران آن به مهارت‌های نظیر مدیریت مالی، حل تعارض، مذاکره و برنامه‌ریزی، هدایت نیاز دارند و باید این ویژگی‌ها را توسعه دهند. با وجود ورود دائمی اطلاعات جدید و تدوین استانداردها از سوی نهادهای دولتی و خصوصی، استانداردی تدوین شد که تمام ابزار، دانش و مهارت‌های لازم را در قالب پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه ارائه می‌دهد و مدیران پروژه می‌توانند با بهره‌گیری از این اطلاعات جامع، متدولوژی مدیریت پروژه ایجاد کنند. این اثر برای مدیران سازمان‌ها در هر سطح و برای هر نوع پروژه‌ای مناسب است. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که این اثر تنها یک راهنماست . تمام عناصر درگیر در یک پروژه را در بر نمی‌گیرد.

فصل اول تا سوم کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه مقدمه‌ای در اختیار خواننده قرار می‌دهد و چهارچوب بنیادینی پایه‌گذاری می‌کند که از روی آن سایر فصل‌ها بسط داده می‌شود. این فصول چهل و دو فرآیند مدیریت پروژه را معرفی می‌کند که با 9 حوزه‌ی دانش و 5 گروه فرآیندی(مطابقت دارند. فصل‌های باقیمانده، 9 حوزه‌ی دانش مدیریت پروژه را شرح می‌دهند.

فرامرز خجسته ترجمه‌ی فارسی کتاب «PMBOK در عمل» را بر عهده داشته و انتشارات آریانا قلم آن را روانه‌ی بازار کرده است.

فصل‌های کتاب PMBOK در عمل

فصل اول: چرا مدیران پروژه به اين کتاب نیاز دارند؟

فصل دوم: تصویر کلان

فصل سوم: تحلیل نقاط قوت نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای برنامه‌ی پروژه

فصل چهارم: تهیه‌ی متدولوژی پروژه

فصل پنجم: تعریف موفقیت پروژه

فصل ششم: توسعه‌ی سنجه‌های عملکرد

فصل هفتم: نظارت و کنترل ساده‌شده

فصل هشتم: فرآیند کنترل تغییرات

فصل نهم: تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها

فصل دهم: مدیریت ریسک- الزام پروژه

فصل یازدهم: راهبرد کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه برای موفقیت

فصل دوازدهم: توسعه‌ی سریع دانش برای مدیران پروژه: نکته‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها

فصل سیزدهم: کاربست عملی کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه از طريق الگوها

درباره‌ی نویسندگان کتاب PMBOK در عمل

فرانک سالادیس مدرس و مجری در حوزه‌ی مدیریت پروژه است و یکی از مشاورین ارشد موسسه‌ی بین المللی برای آموزش و برگزاری سمینارهای آموزشی به شمار می‌آید. سالادیس بنیان‌گذار روز جهانی مدیریت پروژه بوده و به عنوان مرد موسسه مدیریت پروژه‌ی آمریکا (PMI) در سال 2006 انتخاب شد.

هارولد کرزنر نیز از نظریه پردازان و چهره‌های شاخص علم مدیریت پروژه بوده و به تدریس در این زمینه اشتغال دارد. کرزنر متولد سال 1940 است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی MBA ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه ایلینویز دریافت کرد. او در سال 1980 موفق شد درجه‌ی پروفسوری در رشته‌ی مدیریت سیستم‌ها را از دانشگاه والاس اخد کند. کرزنر آثار بسیار زیادی در حوزه‌ی مدیریت پروژه به رشته‌ی تحریر درآورده است. از افتخارات کرزنر می‌توان به نام‌گذاری جایزه‌ی سالیانه‌ی موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آمریکا (PMI) اشاره کرد. این موسسه جوایز خود را به مدیر پروژه‌ی برتر سال تحت عنوان جایزه‌ی کرزنر اهدا می‌کند.

از آثار هارولد کرزنر که به فارسی ترجمه شده است، می‌توان به کتاب‌های «مدیریت پروژه‌ی ارزش گرا» و «سنجه‌ها، شاخص‌های کلیدی عملکرد و نشان‌گرهای مدیریت پروژه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب PMBOK در عمل می‌خوانیم

نظارت و کنترل پروژه، یک عنصر اساسی در فرآیند مدیریت پروژه است. بدون کنترل، سردرگمی، افزایش محدوده، انحراف محدوده و «پرش» محدوده و میزان قابل توجهی تعارض بین ذی نفعان پروژه به وجود خواهد آمد. در این صورت آشوب، سراسر چرخه‌ی حیات پروژه را به صورت طبیعی دربر خواهد گرفت. اندازه‌گیری و نظارت بر پیشرفت پروژه،  با استفاده از فرآیندی خاص، توانایی شناسایی نشانه‌های مشکلات و روندهای منتهی به مغایرت‌های غیرقابل پذیرش را افزایش می‌دهد. اگر بخواهیم تنها چند مورد را ذکر کنیم. کوتاهی در انجام این کار به صورت منظم، می‌تواند به تاخیر پروژه، کیفیت ضعیف ریسک‌های ایمنی و افزایش هزینه‌ها منجر شود. فرآیند نظارت و کنترل بخشی از فرآیند کلی برنامه‌ریزی پروژه است و با ایجاد توافق متقابل درباره‌ی سنجه‌ها و رویه‌های عملکرد آغاز می‌شود تا پروژه‌ها را پایش کرده و مدیریت نماید. این توافقات متقابل، بین نهادهای وظیفه‌ای و دیگر ذی نفعان کلیدی، می‌بایست ابتدا رد و به صورت منظم، بازنگری و به روز رسانی شود. خاتمه‌ی یک مرحله‌ی پروژه، زمان ایده آلی برای بازنگری شرایط جاری در چرخه‌ی حیات پروژه صورت گیرد و به صورت منظم بازنگری و به روزرسانی شود.

آموخته های هر مرحله می‌تواند از طرح مجدد مسائل و مشکلات پیش‌گیری کرده و از تعارض و تنش غیرضروری جلوگیری نماید. در طول هر مرحله، تیم پروژه می‌بایست به صورت پیوسته نتایج را مورد سنجش قرار داده و با برنامه‌ی اصلی مقایسه کند تا نشانه‌های مشکلات بالقوه شناسایی شود. مدیر پروژه نیز حتما می‌بایست نشانه‌های مثبت را واکاوی کند. هنگامی که مغایرت‌ها به حداقل رسیده‌اند و به نظر می‌رسد که پروژه تحت کنترل است، مدیران پروژه باید به منظور تشویق تیم‌شان برنامه‌ریزی کنند. این یک عامل بسیار مهم است. صرف نظر از این که یک پروژه تا چه میزان خوب برنامه‌ریزی شده باشد. مدیران پروژه وضعیت‌های غیرمنتظره را تجربه خواهند کرد.

رویه‌های نظارتی و کنترلی به توسعه‌ی واکنش‌های مناسب کمک خواهد نمود. همچنین مدیر و تیم پروژه به صورت روزانه راجع به فعالیت‌های کاری و نحوه‌ی استفاده از منابع، تصمیم‌گیری خواهند کرد تا بر تهدیدهای بالقوه غلبه نمایند. هنگامی که فرآیند نظارتی و کنترلی به درستی مدیریت شود آموخته‌های بسیار مهمی برای استفاده‌ی آتی به وجود می‌آورد. مرحله‌ی اول در این فرایند این است که یک پروژه‌ی مورد توافق، تایید شده و پشتیبانی در اختیار داشته باشیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
170 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۰:۰۰
نویسنده فرانک پی سالادیس
نویسنده دومهارولد کرزنر
مترجمفرامز خجسته
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Bringing the PMBOK guide to life: a companion for the practicing project manager, c۲۰۰۹.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۴/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۱ کیلوبایت
۱۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هزینه را پرداخت کردم ولی نمی تونم کتاب را باز کنم و بخونم

5

توضیحات عالی و قابل درک

5

عااالیه

5

خوبه

4.7
(12)
65,000
٪40
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
PMBOK در عمل
٪40
PMBOK در عمل
فرانک پی سالادیس
انتشارات آریانا قلم
4.7
(12)
65,000
٪40
39,000
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.