0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان نویسی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان نویسی

قدم به قدم تا نوشتن داستان
درباره داستان نویسی

‌درباره‌ی کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان اثر انیسا دهقانی محمدی

کتاب حاضر کتابی ساده است که با زبان و روشی کارگاهی داستان‌نویسی را به خواننده‌ی خود آموزش می‌دهد. این کتاب به شما می‌آموزد که علاوه بر جوشش و خلاقیت درونی نویسندگی برای نوشتن نیاز به مهارت هم وجود دارد. انیسا دهقانی محمدی که گردآوری کننده و ترجمه‌ کننده‌ی این کتاب است در مقدمه‌ی کتاب می‌نویسد که داستان‌نویسی به عنوان مهارت می‌تواند یاددادنی و یادگرفتنی باشد و کتاب حاضر در نقش یک استاد دلسوز و نگران شما را در تمام مراحل داستان‌نویسی راهنمایی می‌کند.

مروری بر فصل‌های کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان

کتاب پیش‌رو از فصل‌هایی با عناوین زیر تشکیل شده است:

  • سخنی از موسسان کارگاه نویسندگان گاتهام
  • چگونه از این کتاب استفاده کنیم
  • داستان: چیستی، چگونگی و چرایی آن
  • شخصیت: سایه‌های دربند
  • طرح داستانی (پیرنگ) سوال در مورد موضوع اصلی داستان
  • زاویه دید (نظرگاه) فهرست کامل
  • توصیف با کلمات به تصویر کشیدن
  • دیالوگ آن را فریاد بزن
  • فضا و شتابان گویی: من اینجایم پس هستم
  • صدا: لحن داستان
  • مضمون: داستان شما واقعا درباره‌ی چیست؟
  • بازنویسی: نویسندگان واقعی خودشان بازنویسی می‌کنند

‌در بخشی از کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان می‌خوانیم

وقتی به کالج ورمونت آمدم تا در دوره‌ی فارغ التحصیلی نویسندگی شرکت کنم، بیشتر از صد صفحه از نخستین رمانم آماده بود. بیش از چند ماه بود که روی آن کار می‌کردم؛ اما هنوز می‌خواستم سرم را به دیوار بکوبم - دقیقاً مطمئن نبودم می‌خواهم از این صفحاتی که نوشته‌ام چه چیزی بسازم. کار را به مشاورم الن لسر، نشان دادم. آرزوی قلبی و پنهانی ام البته این بود که کارم را یک شاهکار واقعی بخواند و برای ادامه دادن داستان، انگیزه و امید کافی را به من بدهد. چیزی که او در پاسخ گفت البته تا این حد مثبت نبود، اما به من کمک زیادی کرد. آنچه الن به من گفت به اختصار این بود که باید نصف نوشته‌هایم را دور بریزم.

اولین چیزی که به طور طبیعی به ذهنم خطور کرد این بود که رمانم ارزش انداختن در سطل آشغال را هم ندارد و تصمیم گرفتم فوراً رهایش کنم، آن را پاره کنم یا بسوزانم. اما پس از گذشت اندک زمانی و آرام شدن بیشتر با دقت به نظرات الن فکر کردم و با دقت بیشتر از آن، به کاری که خودم نوشته بودم. آن وقت بود که واقعاً یادگیری آغاز شد.

او در واقع بسیاری از قسمت‌های کتاب را دوست داشت - اما به تفسیرهای بی‌موردی که فصل اول را پر کرده بود، در حالی که در خود داستان اتفاق زیادی نمی‌افتاد، اشاره کرد. دیالوگی را بین شخصیت‌های اصلی داستانم مشخص کرد که ظاهراً دیالوگ خوبی بود اما اطلاعات مهمی ارائه نمی‌داد. تمرکز او بر موقعیت‌هایی بود که شخصیت‌ها در حال انجام فعالیت‌های معمولی زندگی هستند – مسواک زدن, لباس پوشیدن, راه رفتن از اینجا به آنجا - فعالیت هایی که تاثیر اندکی بر خط اصلی روایت در رمان داشت.

مخصوصاً موقعیتی را به یاد می‌آورم که یکی از دو شخصیت اصلی داستان در طول آپارتمان، درحالی که گربه اش روی شانه‌اش بود، به آرامی قدم می‌زد. چیزی خواند، بعد کمی خوابید، بعد برای خودش یک ساندویچ کره‌ی بادام زمینی درست کرد از پنجره بیرون را نگاه کرد. به آن یکی پنجره نگاه کرد. و هوا گرم بود. هیچ چیز دیگری اتفاق نمی‌افتاد. همین طور که قدم می‌زد به گذشته‌اش فکر می‌کرد؛ جزئیاتی که مطمئن بودم خواننده علاقه دارد بداند در حالی که خواننده خوابش برده بود!

ترجمه‌ی کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان به فارسی

انتشارات افکار کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان را با ترجمه‌ی انیسا دهقانی محمدی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب از مجموعه مقالاتی با نویسندگان گوناگون توسط انیسا دهقانی جمع‌آوری و به فارسی ترجمه شده است.

چرا باید کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان را خواند؟

کتاب پیش‌رو توسط اساتید و نویسندگان حرفه‌ای کارگاه نویسندگی گاتهام نوشته شده و توسط رئیس این کارگاه، الکساندر استیل ویراستاری گردیده است. کتاب داستان نویسی فنون و تمرین‌هایی را ارائه می‌دهد که تحسین بین‌المللی را نسبت به این مدرسه برانگیخته است. مطالعه‌ی این کتاب و کارکردن با تمرین‌های آن به خواننده امکان می‌دهد تا ایده‌های خود را به شکل داستان‌های کوتاه یا رمان‌های تاثیرگذار ارائه دهد.

  • کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان در دسته‌ی کتاب‌های آموزش داستان‌نویسی قرار دارد.
  • کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 444 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 22 روز بخوانید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب داستان‌نویسی قدم به قدم تا نوشتن داستان اثر انیسا دهقانی محمدی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی آموزش داستان‌نویسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
444 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۸:۰۰
نویسنده انیسا دهقانی محمدی
ناشرنشر افکار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۴/۲۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۸ مگابایت
۴۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 68 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
4 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من کتاب‌های زیادی دربارهٔ داستان‌نویسی خوندم و کتاب‌های بیشتری هم برای خواندن دارم هنوز. در میان اونایی که خوندم این کتاب خیلی خوب و مفید و سریع همراه با تمرین شما رو راه میندازه، کافیه به حرفاش گوش بدین. مهم‌تر این که نسبتاً به‌روزه و مثل بعضی کتابا با مخاطب ۴۰ سال پیش حرف نمی‌زنه. یه جاییش میگه نمیشه به کسی داستان‌نویسی رو یاد داد، کاری که این کتاب می‌کنه بهتون یاد میده چیزی که نوشتید یا می‌نویسید رو چطوری بازنویسی کنید تا تبدیل به یک داستان بشه. خلاصه که حتماً بخونید و بهش عمل کنید و موفق باشید.

5

این کتاب تمام تکنیک های مورد نیاز برای نویسنده شدن رو در اختیار خواننده قرار میده. نثر روان و ساده ای داره که کمک میکنه خواننده راحت تکنیک ها رو یاد بگیره و به کار ببره.پیشنهاد میکنم علاقمندان به داستان نویسی حتما ازش استفاده کنن. حتی کسانی که به کلاس های نویسندگی میرن میتونن از نکاتی که تو این کتابه استفاده کنن.

5

به عنوان یه فارغ التحصیل رشته ی زبان و ادبیات فارسی میگم که واقعا مفید و جامع بود و به همه ی علاقه مندان به داستان نویسی خوندنش رو پیشنهاد می کنم. یکبار خوندنش من رو الان مجاب کرده دوباره بخونمش...

5

کتاب فوق العاده ایه!!! اگه کسی چیزی نوشته و دوست داره با یه غریبه ب اشتراک بزاره این جیمیل منه: shahideh۱۹۹۸@gmail.com

4

به نظرم کتاب قوی و خوبیه برای کسی که بخواد داستان نویسی رو بیاموزه.

5

بخش نمونه اش رو خوندم. و راستش اونقدر برام جذاب به نظر رسید که بخرمش. در حال حاضر کامل نخوندمش اما می دونم که با کتاب خوبی مواجه شدم و بعد از مطالعه ی کامل نظر تکمیلیم رو بیان می کنم.

5

کتاب خیلی خوبیه اما باید بارها خونده بشه و حتماً به تمرین‌هایی که گفته عمل بشه تا کسی که می‌خواد به کار نوشتن بپردازه به مهارت‌هایی که در کتاب هست مجهز بشه.

4

واقعاً کتاب خوبیه. نکات بسیار خوب و توضیحات قوی داره . من کلاس نویسندگی هم رفتم. این کتاب از یک کلاس هم قویتر عمل می‌کنه.امتحان کنید، به حرف من می‌رسید.

5

دوستان من چند سالی هست به صورت دلی مینویسم ولی هیچ وقت جرات نشر نداشتم تا به اصرار دوستانم اینستا زدم میشه بخونیدو نظر بدید خوشحال میشم @marzieh_moeini_mh

5

کتاب فوق العاده با ارزش و مفیدیه و به راحتی می تونه یه نویسنده غیرحرفه ای رو به یه نویسنده نیمه حرفه ای تبدیل کنه. شدیدا پیشنهادش می کنم.

نمایش 35 نقد دیگر
4.5
(71)
100,000
٪30
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان نویسی
٪30
داستان نویسی
قدم به قدم تا نوشتن داستان
نشر افکار
4.5
(71)
100,000
٪30
70,000
تومان