0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فکر نکنید، زندگی کنید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب فکر نکنید، زندگی کنید

درباره فکر نکنید، زندگی کنید

بدبینی، افسردگی، ناخشنودی و بدبختی احساساتی هستند که شناخت آن‌ها، تاثیر آن‌ها در زندگی و راه‌های مقابله و غلبه بر آن‌ها نیاز به آگاهی و تحقیق دارد. ممکن است شما درباره آن‌ها زیاد خوانده و شنیده باشید اما هیچ‌کدام از راهکارها برایتان نتیجه‌بخش نبوده باشد. کتاب فکر نکنید، زندگی کنید به شما می‌آموزد چگونه در زندگی احساس بهتری داشته باشید.

درباره کتاب فکر نکنید، زندگی کنید

کتاب فکر نکنید، زندگی کنید نوشته‌ی ریچارد کارلسون در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع خوشبختی و شناخت درمانی قرار می‌گیرد. مهدی قراچه داغی کتاب حاضر را ترجمه و انتشارات پوینده در 192 صفحه آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. کارلسون در 19 فصل روش‌ها و راهکارهایی را برای داشتن زندگی شاد و افکار مثبت بر اساس دیدگاه‌های روان‌شناختی ساده ارائه می‌کند. اطلاعات این کتاب متفاوت و جدید هستند و به شما درباره سلامتی ذهن آگاهی می‌دهد. در حقیقت روش‌ها و راهکارهای کتاب اگر به شکل درست مورداستفاده قرار بگیرند به مخاطب کمک می‌کند تا در راستای تحقق اهداف خود و داشتن زندگی و ذهنی سالم و شاد قدم بردارد. نویسنده در مقدمه می‌گوید: «روش من مبتنی بر اصولی است که به « روان‌شناسی ذهن » مربوط می‌شود. بسیاری از روان‌درمانگرها از این روش‌ها استفاده می‌کنند و نتایج عالی می‌گیرند. روش‌هایی که با آن‌ها آشنا می‌شوید از این اصول گرفته‌شده‌اند و می‌توانند شما را از ناخشنودی برهانند.»

چرا باید کتاب فکر نکنید، زندگی کنید را خواند؟

کتاب فکر نکنید، زندگی کنید را خواند برای همه افرادی نوشته شده که می‌خواهند در زندگی حال بهتری داشته باشند و برای روان‌درمانی خودشان آماده هستند. تقریبا همه‌ی افراد در برهه‌ای از زندگی خود با افسردگی و اندوه مواجه شده‌اند اما اگر این حالت برای شما شکلی ادامه‌دار پیدا کرده است و چشم‌اندازتان به زندگی منفی است و ناامید هستید کتاب حاضر برای داشتن روحیه بهتر با شیوه‌های روانشناسی ذهن کمکتان خواهد کرد.

  • کتاب فکر نکنید، زندگی کنید در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.
  • کتاب فکر نکنید، زندگی کنید مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 192 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 10 روز بخوانید.
  • کتاب فکر نکنید، زندگی کنید جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی خودشناسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

 مروری بر فصل‌های کتاب فکر نکنید، زندگی کنید

فصل یک: امکانات

فصل دو: اندیشه و احساس

فصل سه: عملکرد سالم روانی

فصل چهار: بیرون ریختن افکار

فصل پنج: درایت

فصل شش: اگر به افکار توجه کنید، رشد می‌کنند

فصل هفت: سیستم‌های فکری

فصل هشت: انتخاب

 فصل نه: عادت فکری

 فصل ده: روحيه

 فصل یازده: زندگی در لحظه اکنون

 فصل دوازده: زندگی شبیه یک آونگ است

 فصل سیزده: سلامتی ذهن و دینامیسم ناخشنودی

 فصل چهارده: سوگ و از دست دادن

 فصل پانزده: بیماری و مرگ

 فصل شانزده: مسائل زیاد و یک راه‌حل

 فصل هفده: ناخشنودی برنامه درسی شماست

 فصل هجده: هنر خوش‌بینی

 فصل نوزده: خوشبختی و قدرشناسی

در بخشی از کتاب فکر نکنید، زندگی کنید می‌خوانیم

وقتی با مشکل و بدشانسی روبه‌رو می‌شویم، به طور طبیعی با فکر کردن به آن واکنش نشان می‌دهیم، اما اغلب فراموش می‌کنیم که این ما هستیم که فکرها را به ذهن خود راه می‌دهیم. عادت‌های ما آن چنان برایمان حالت عادت پیدا می‌کنند که حتی متوجه نمی‌شویم داریم به آن‌ها فکر می‌کنیم، به جای آن واکنش منفی نشان می‌دهیم و به این نتیجه می‌رسیم که شرایط ما مسبب و مسئول اندیشه‌هایی هستند که در سر داریم. این سخن درستی نیست. از آنجا که این خود ما هستیم که فکر می‌کنیم، مسئولیت تغيير دادن فکر هم بر عهده ماست. وقتی این نکته را بدانیمِ می‌توانیم از چشم‌اندازی بدبینانه به سراغ چشم‌اندازی خوشبینانه برویم. تصور کنید برای دخترتان یک ژاکت می‌بافید. وقتی بالاخره ژاکت بافته شد و می‌خواهید آن را به او بدهید پیش خودتان فکر می‌کنید که چقدر زشت از کار در آمده است. شما بی‌جهت به خودتان سخت می‌گیرید. اگر برای همچو کار بی‌اهمیتی به خود سخت بگیرید، امکانش زیاد است که در بسیاری از موارد جدی‌تر بیشتر به خود سخت بگیرید و به حاصل کارتان بدبین شوید. شما برای هر اتفاق جزئی که بر خلاف میلتان باشد، بدترین‌ها را در نظر می‌گیرد. اگر یک سرماخوردگی ساده داشته باشید، آن را آنفلوانزا ارزیابی می‌کنید، اگر رئیستان برایتان یک یادداشت بفرستد، آن را به این حساب می‌گذارید که او می‌خواهد شما را اخراج کند. توجه داشته باشید که افکارتان احساساتتان را معین می‌کنند. وقتی فکر منفی می‌کنید، در واقع به خود می‌گویید که احساس بد چیز خوبی است.

وقتی بدبین باشید به حال خودتان، ناخشنودی‌تان و حتی افسردگی متأسف می‌شوید و این روحیه بدبینی بیشتر شما را سبب می‌شود. اندیشه منفی به شکلی موذیانه به ذهنتان خطور می‌کند و سبب می‌شود شما به اندیشه منفی خود توجه کنید. گاه تصور می‌کنید اگر این گونه فکر کنید، حال و روزتان بهتر می‌شود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فکر نکنید، زندگی کنید اثر ریچارد کارلسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
877.۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
189 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۸:۰۰
نویسندهریچارد کارلسون
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات پوینده
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Living: common-sense for discovering life longhappiness, 1,993 start & stop thinking
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۲/۰۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
10,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۷۷.۴۵ کیلوبایت
۱۸۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار عالی مخصوصا برای کسانی که نادانسته منفی گرا هستند. کسانی که متوجه ذهن منفی گرای خود نیستند و خود را «واقع گرا» می دانند در صورتیکه «منفی گرا هستند» جالبترین بخش مخصوصا صفحات پایانیست. آنجا که نویسنده بیان می کند که فرق انسان شاد و ناشاد، این است که انسان شاد هم لحظات ناشادی را تجربه می کند، ولی می داند، این احوال درنتیجه افکارش است و سعی در رهایی از افکارش می کند. اما انسان ناشاد، افکار منفی خود را دنبال می کند و آنها را برابر با «واقعیت»، «شرایط» و «عملکرد منفی» خود میبیند. بنابراین از احساس ناشادی رهایی نمی یابد. در نتیجه اولین قدم برای رهایی از ناشادمانی، تصدیق منفی گرایی و اینکه حال بد در نتیجه افکار منفی است و نه شرایط. عادت منفی اندیشی را هم بمانند همه عادات دیگر می توان ترک کرد. بنابراین، علت ناشادی، نه «شرایط»، بلکه افکار ماست و ما همیشه این انتخاب و قدرت را داریم که افکار منفی را بیرون بریزیم. کتاب بسیار مفید و خواندنی. هر چند ترجمه مشکل دارد ولی آنقدرها مهم نیست.

5

خوندن این کتاب رو به همه توصیه می کنم، بسیار مفصل و با دلیل و منطق آدم رو قانع میکنه که فکر در نهایت فکر هست و زاییده ذهن انسان، محتوای اون و واقعی یا غیر واقعی بودنش اهمیتی نداره...

5

ترجمه خیلی بدی داشت اگه کتاب خوبی بود منو رو از افسردگی نجات داد . واقعا که فکر کردن وقت تلف کردن . دوستان فکر نکنید زندگی کنید لذت ببرید از زندگیتون

5

بعد از خواندن این کتاب نگاه کردم دیدم واقعا از صبح تا شب اصلا زندگی نمی کنم و فقط دارم فکر می کنم . . الان ولی دارم بهتر میشم. خوبه

4

کتابی بسیار عالی و کمک کننده ست. ولی....ترجمه فاجعه ست... بدترین ترجمه ای که به عمرتون خواهید خوند....

4

این کتاب نمونه ی سطح پایین تری از کتاب نیروی حال اثر اکهارت تول هست...

5

برای من کتاب بسیار جالبی بود. فقط ای کاش با دقت بیشتری به رفع ایرادهای ترجمه و نوشتن متن رسیدگی کرده بودند.

5

سلام بنظر من جزء بهترین کتابهای روانشناسی هست بمن خیلی کمک کرد.

5

پیام کتاب با همون اسم کتاب منتقل میشه... نیازی به خوندنش نیست

5

مهدی قراچه داغی که مترجم خوبی است این کتاب رو بد ترجمه کرده ؟

نمایش 8 نقد دیگر
4.4
(33)
6,000
٪50
3,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فکر نکنید، زندگی کنید
٪50
فکر نکنید، زندگی کنید
ریچارد کارلسون
انتشارات پوینده
4.4
(33)
6,000
٪50
3,000
تومان