0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی

درباره محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی
محمد علی فروغی به نسلی از روشنفکران ایرانی تعلق دارد که توانستند ایده‌های مدرن را به محک آزمون عملی زده و آموخته‌های خود را در نهادهای فرهنگی ـ سیاسی و اقتصادی تجربه کنند؛ ذکاءالملک فروغی، علی اکبر داور، عبدالحسین تیمورتاش و... از جمله روشنفکران عملگرایی هستند که از فرصت به دست آمده توسط دولت مدرن و متمرکز دوره‌ی رضا شاه استفاده کرده و خواسته‌ها و اهداف معوق مانده‌ی جنبش مشروطیت را با تأخیری بیست ساله به کنش‌های نوین پیوند زدند؛ نسل اول روشنفکران ایرانی از این فرصت بی‌بهره بودند و فقط توانستند به تبیین ایده‌های جدید و پرداخت تحول شرایط نوپیدایی بپردازند که پارادایم مدرنیته را در گسست از دنیای پیشین، با ورود ایران زمین به روابط تازه‌ی بین‌المللی پیش روی آنان گذارده بود. محمد علی فروغی که دانش آموخته‌ی فرهنگ جدید بود و دستی در معارف سنتی نیز داشت، این امکان برایش فراهم شد که آموخته‌هایش را در ایجاد نهاد دانشگاه ـ فرهنگستان ـ بازسازی بخشی از شرایط اقتصادی ـ بازخوانی سیاست اجرایی و بنیانی‌تر از این‌ها، آگاهی بخشی از پایه‌های اندیشگی مدرنیته برای جامعه و فرهنگ ایران به ارمغان آورد؛ کنش‌ها و تلاش‌های فروغی منحصر به آن چه اشاره شد نیست، او با تکیه بر یافته‌هایش از سنت فکری ـ ادبی پیشینیان به بازپرداختی انتقادی از متون کهن اقدام نمود و با تألیف و ترجمه‌ی یکی از اصلی‌ترین متون فلسفه‌ی مدرن و بنیان تاریخ نویسی فلسفه‌ی جدید، بر تحول نظام اندیشگی در جهان امروز مهر تأیید گذاشت؛ می‌توان به استناد آثار و تألیفات بر جای مانده از محمد علی فروغی، کنش‌های متجددانه‌ی او را به بیش از این‌ها و تا عرصه‌های روابط دیپلماتیک و... نیز گسترش داد و بر مبنای فعالیت‌های شصت ساله‌ی او سخن از جایگاه و اهمیت ذکاءالملک در تاریخ اندیشه‌های ایرانی در دوره‌ی معاصر گفت؛ به جرئت می‌توان به والایی محمد علی فروغی در جریان روشنفکری ایران معترف بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
862.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسنده علی اصغر حقدار
ناشرانتشارات کویر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۱/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۶۲.۷۲ کیلوبایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

متن کتاب سنگین نوشته شده خصوصا بخش هایی که مدام به نوشته های فروغی اشاره کرده. نکته جالب کتاب صفحه ۱۹۶ به بعد هست با عنوان « آغاز» که اختراع موبایل و ارتباط تصویری رو پیش بینی کرده در سالها قبل پیش بینی کرده. این آدم چقدر در پیشرفت ایران تاثیر گزار بوده. فرهنگستان زبان فارسی، دانشگاه تهران، وزارت اقتصاد، عضویت در سازمان ملل با مشارکت ایشان انجام شده که در نوع خود جالب است

5

کتاب شامل زندگینامه و بخشی از آثار محمد علی فروغی است. برای آشنایی با تفکرات ارزشمند و خدمات وی به ایران می‌توان به این کتاب رجوع کرد.

4.6
(5)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی
محمد علی فروغی و ساختارهای نوین مدنی
علی اصغر حقدار
انتشارات کویر
4.6
(5)
15,000
تومان