0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مترو 2033

معرفی، خرید و دانلود کتاب مترو 2033

درباره مترو 2033

سرنوشت انسان روی کره‌‌ی زمین ذهن‌های زیادی را به خود مشغول کرده است. سال‌های سال است که نویسندگان مختلف از قوه‌ی تخلشان استفاده کرده‌اند تا داستان‌های آخرالزمانی مختلفی بنویسند و از سویی خطرات پیشرفت سلاح‌های انسانی را به انسان‌ها گوشزد کنند. دمیتری گلوخوفسکی داستان‌نویس روس رمانی نوشته است که در آن داستان انسان پس از جنگ هسته‌ای روایت‌شده است. مترو ۲۰۳۳ رمان ماجراجویی جذابی است که باید بخوانید و از آن لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب مترو ۲۰۳۳ اثر دمیتری گلوخوفسکی

مترو ۲۰۳۳ رمانی درباره‌ی آخرالزمان است که سال ۲۰۰۲ اولین بار منتشر شد. داستان این کتاب سال ۲۰۳۳ در مسکو اتفاق می‌افتد. بیست سال قبل‌تر جنگ جهانی هسته‌ای رخ‌داده و بیشتر گونه‌ها از بین رفته‌اند. بازمانده‌های این کشتار در متروی مسکو پنهان‌شده‌اند تا از اثرات رادیواکتیویته در امان باشند. شخصیت اصلی این کتاب پسر جوانی به نام «آرتیوم» است که درگیر ماجراهای جالبی می‌شود. دو کتاب ۲۰۳۴ و ۲۰۳۵ در ادامه‌ی این رمان نوشته‌شده است. کتاب مترو ۲۰۳۳ پس از انتشار در روسیه با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از نیم میلیون نسخه از آن فروخته شد. این کتاب در سراسر جهان نیز مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده است. همچنین از روی کتاب مترو ۲۰۳۳ سال ۲۰۱۰ بازی‌ای ساخته شد که به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی سراسر جهان تبدیل‌شده است.

عنوان فصل‌های داستان مترو ۲۰۳۳

فصل اول: پایان زمین

فصل دوم: شکارچی

فصل سوم: اگر برنگشتم

فصل چهارم: صدای تونل‌ها

فصل پنجم: در عوض فشنگ

فصل ششم: حقوق قدرتمندان

فصل هفتم: خان‌نشینان تاریکی

فصل هشتم: رایش چهارم

فصل نهم: شما می‌میرید

فصل دهم: نو پاراسان!

فصل یازدهم: باور نمی‌کنم

فصل دوازدهم: پولیس

فصل سیزدهم: کتابخانه‌ی بزرگ

فصل چهاردهم: آن بالا

فصل پانزدهم: نقشه

فصل شانزدهم: آواز مرده‌ها

فصل هفدهم: فرزندان خزنده‌ی بزرگ

فصل هجدهم: اولیا امور

فصل نوزدهم: نبرد نهایی

فصل بیستم: طبعمان خزیدن است

‌درباره‌ی دمیتری گلوخوفسکی نویسنده‌ی کتاب مترو ۲۰۳۳

دمیتری گلوخوفسکی با نام کامل «دمیتری الکسیویچ گلخوفسکی (Dmitry alexeevich glukhovsky)» نویسنده و روزنامه‌نگار روس متولد سال ۱۹۷۹ است. او در مسکو بزرگ شد و در ۱۷ سالگی برای ادامه‌ی تحصیل به اسرائیل رفت و چند سالی را در این شهر گذراند. او مدرک خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و روابط بین‌الملل دریافت کرده است. گلوخوفسکی پیش از آن‌که به‌عنوان یک رمان‌نویس شناخته شود در رسانه‌هایی مانند یورو نیوز فعالیت می‌کرد. او در کشورهای مختلفی زندگی کرده و در فرانسه و آلمان به‌َعنوان خبرنگار فعال بوده است. او با نوشتن رمان مترو ۲۰۳۳ به شهرت رسید و نگارش جلدهای بعدی این کتاب او را به یک نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ی روس تبدیل کرد. دمیتری گلوخوفسکی برای رمان مترو ۲۰۳۳ برنده‌ی جایزه‌ی شجاعت انجمن علمی تخیلی اروپا شد. دمیتری گلوخوفسکی آثار دیگری هم در کارنامه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «آینده»، «داستان‌هایی درباره‌ی سرزمین مادری» و «نوشته» اشاره کرد. او هم‌اکنون در مسکو زندگی می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب مترو ۲۰۳۳ به فارسی

مترو ۲۰۳۳ یکی از داستان‌های ماجراجویی جذابی است که در سال‌های اخیر نوشته‌شده است. این کتاب در ایران نیز مانند سراسر جهان ترجمه و منتشرشده است. انتشارات کتابسرای تندیس کتاب مترو ۲۰۳۳ را با ترجمه‌ی فربد آذسن عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب مترو ۲۰۳۳ را خواند؟

مترو ۲۰۳۳ یک رمان بسیار جذاب و خواندنی است. رمانی پر از ماجراهای ترسناک که مخاطب را به سفری دلهره‌آور و پرهیجان به آینده‌ی انسان و در دل متروی مسکو می‌برد. دمیتری گلوخوفسکی داستانش را با جزئیات زیادی نوشته است که باعث می‌شود بتوانید خود را همراه شخصیت‌های داستان و در تونل‌های متروی مسکو تصور کنید. این داستان جذاب را می‌توانید به تمام علاقه‌مندان به ماجراجویی هدیه دهید.

کتاب مترو ۲۰۳۳ در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های انگلیسی قرار دارد.

کتاب مترو ۲۰۳۳ مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 704 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 35 روز بخوانید.

کتاب مترو ۲۰۳۳ جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مترو ۲۰۳۳ اثر دمیتری گلوخوفسکی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب مترو ۲۰۳۳ می‌خوانیم

در این حین، پیرمرد داشت می‌گفت:

-شیطان مردم رو فریب می‌ده تا عبادتش کنن و این کار رو از سه‌راه انجام می‌ده: دین قلابی، روح‌گرایی و وطن‌پرستی. اگه یک دین راجع به خدا آموزش‌های دروغین بده، داره به شیطان در راستای رسیدن به اهدافش خدمت می‌کنه. پیروان دین قلابی شاید به این راحتی فکر کنن که دارن خدای واقعی رو عبادت می‌کنن، ولی در واقع دارن شیطان رو می‌پرستن. روح‌گرایی موقعی اتفاق می‌افته که مردم محض محافظت از خودشون، پیش‌بینی آینده و اجرای معجزه، ارواح رو احضار می‌کنن. پشت هرکدوم از این اعمال، نیروی پلید شیطان قرار داره! صدای پیرمرد از شدت تنفر و انزجار می‌لرزید. سپس درحالی‌که انگشتش را بالا برده بود، هشدار داد:

- غیر از این دو مورد، شیطان مردم رو از طریق تحریک غرور ملی و وادار کردنشون به پرستش تشکیلات سیاسی فریب می‌ده. مردم فکر می‌کنن که نژاد یا ملیتشون نسبت به نژاد و ملیت بقیه برتری داره. ولی چنین چیزی درست نیست.

آرتیوم به پشت گردنش که هنوز به خاطر وجود تاولی قرمز درد می‌کرد، دست کشید و سرفه کرد. با تفسیر آخر موافق نبود.

-بعضی از مردم فکر می‌کنن تشکیلات سیاسی مشکلات بشر رو حل می‌کنن. مردمی که به چنین چیزی اعتقاد دارن، حکومت خدا رو رد می‌کنن. فقط حکومت یهوه‌ست که مشکلات بشر رو حل می‌کنه. حالا بهتون می‌گم که چرا باید در برابر شیطان مقاومت کنید. برادران من. شیطان برای این‌که کاری کنه شما یهوه رو انکار کنید، ممکنه یه سری از نزدیکان و عزیزانتون از این که شما کتاب مقدس می‌خونید، عصبانی بشن. بقیه شاید شروع کنن به مسخره کردن.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
704 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۳:۲۸:۰۰
نویسندهدمیتری گلوخوفسکی
مترجمفربد آذسن
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Metro 2,033
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
420,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۳ مگابایت
۷۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 168 مخاطب
گیرا 🧲 (3)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
74 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
105 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
گیرا 🧲
سخت‌خوان 💎

اول از همه بگم اگه از موش متنفرید احتمالا هر لحظه دلتون میخواد کتاب رو خاموش کنید 😎 دوم اینکه یه نقشه مترو مسکو رو دانلود کنید و در حین خوندن یا شنیدن کتاب چند باری بهش نگاه کنید ،بعضی مفاهیم براتون قابل درک تر میشه مثل حلقه،خط قرمز و ... واقعا باید به خلاقیت ذهن نویسنده آفرین گفت که همچین موقعیت مکانی ای رو برای داستان انتخاب کرده و انقدر قشنگ پیش برده این جریان رو ولی ایکاش زمان یه کم دورتر بود و یه کم تکنولوژی بیشتری در داستان گنجونده میشد که حس آینده رو بهتر منتقل کنه هر چند نمیدونم چرا تو همه داستانهای پسا زمانی انقدر همه چیز خراب و ویران وپر از بدبختی نشون داده میشه در صورتی که به واقع جهان داره به سمت بهبود پیش میره . و بهترین امتیاز متعلقه به آقای مهدی صفری که بسیار عالی روایت رو پیش میبره . اوایل حجم اسمهای روسی شاید یه کم کلافه کننده باشه اما به اواسط کتاب که میرسید دیگه اصلا اینجوری نیست و در واقع بجز چنتا اسم شخص و مکان مهم بقیه اش فقط یه بار گفته میشه . داستان بشدتتتتت مردانه هست و حضور هیچ زنی رو تو جلد اول که همین مترو ۲۰۳۳ باشه نداریم یعنی انگار یه دنیای تک جنسیتی جلو رومونه. بجز زنی که در صفحه اول کتاب یه جمله میگه هیچ زنی تو کتاب نیست که خیلی عجیبه . من بعد از گوش کردن ۸۰ درصد نظر دادم و کتاب هنوز کاملا مردانه ست 👎

5

واقعا بهترین رمانی هست که خوندم.شاهکار واقعیه.تو خریدش اصلا شک نکنید...هر چیزی که از یک رمان پسا رستاخیزی انتظار دارید رو داره.توصیفات عالی و به جا...روند فوق العاده..همه چی و همه چی.در اخرم ممنون از فیدیبو بابت قرار دادن کتاب.لطفا مترو ۲۰۳۴ رو هم قرار بدین.

5

به عنوان طرفدار پروپاقرص کتابهای پسا آخرالزمانی به نظرم این کتاب ضعفهای بزرگی داره ،علیرغم اینکه نویسنده مطلع به وقایع تاریخی و روانشناسی است ولی مواردی مثل رایش چهارم در روسیه (روسیه ای که پایتختش البته تحت عنوان شوروی سابق و روسیه کنونی) بیشترین تلفات متفقین رو داده بیشتر به یک جوک شبیه است نه حتی تخیل یا مثال دیگه دنیای بالا سرشار از آلودگی رادیواکتیو ولی هوای مترو غالبا فاقد تشعشع حالا این هوا از کجا میا بماند یا آب یا چوب برای سوزاندن ووو اینقدر جای سوال داره که لذت خواندن رو سلب میکنه

5

مترو ۲۰۳۴ چند وقته که منتشر شده لطفا برای فروش بذاریدش.

4

کتاب واقعا خوبیه. من اول بازی‌اش رو انجام دادم و انقدر جذاب بود که فکر کردم کتابش که منبع اقتباسش بود هم باید جالب باشه و همونطور هم که گفتم بود. تنها چیزی که به نظرم میتونست کتاب رو بهتر کنه این بود که گفت و گوها اینقدر طولانی نمیشدن؛یعنی بعضی از شخصیت ها خیییلی پرچانِگی میکنند و چند صفحه به صورت مونولوگ تک گویی میکنند و این اتفاق داستان رو از ریتم میندازه و حتی یکی پیدا نمیشه حرفشون رو قطع کنه . یعنی جوریه که بعضی از کاراکترها وقتی میرن بالای منبر دیگه پایین میان

3

در کل به خاطر توضیحات و توصیفات اغلب گنگش ملال آور بود به نظر من باید یه دور متروی مسکو رو بالا پایین کرده باشی تا توصیفات قابل تخیل کردن بشن، غیر از اون ضعفهای ساختاری داستان هم بود که مثلا با توجه به آلودگی رادیواکتیو در سطح هیچ جا اشاره نمیکرد هوای مترو چطور تصفیه میشد

5

ظاهرا فدیبو دیگه نه با نشر تندیس و نه با هیچ نشر فانتزی دیگه ای کار نمیکنه یا فدیبو دیگه علاقه ای به کتب فانتزی نداره یا انتشارات فانتزی نمی خوان همکاری کنند باهاش این وسط ما محروم میشیم از این کتاب ها

4

کتاب بسیار خوبیه ولی بعضی کلمات و لغاتش سخته و هنگام مطالعه آدمو اذیت میکنه که البته این نقص بحساب نمیاد بلکه برای ما فارسی زبانها شاید کمی سخت باشه و کمی هم بنظرم در برخی جاها زیادی جزییات بیان شده و نیاز نبود اینقدر جزییات گفته بشه در کل رمان محشریه و حتما بخونید

5

لطفا کتاب مترو ۲۰۳۴ رو هم قرار بدید. من اول بازی های مترو رو کرده بودم که دو تا هستند مترو ۲۰۳۳ و مترو لست لایت بعد این کتاب رو خوندم. فضا و داستانش عالیه. به دوستانی که به داستان های آخرزمانی ترسناک و فانتزی علاقه دارن ،هم کتاب ها و هم گیم هاشو شدیدا توصیه میکنم.

5

بازی خوب کتاب خوبتر لطفا جلد های بعدیش رو هم بگذارید ناقص قرار دادن یه سری خیلی تو ذوق میزنه

نمایش 95 نقد دیگر
4.5
(168)
گیرا 🧲 (3)
240,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مترو 2033
مترو 2033
دمیتری گلوخوفسکی
انتشارات کتابسرای تندیس
4.5
(168)
گیرا 🧲 (3)
240,000
تومان