0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مامور 6
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب مامور 6

درباره مامور 6

تاریخ شوروی کمونیستی بخش عجیب و قابل اهمیتی از تاریخ بشر است. جایی از تاریخ که تجربیات جدید زیادی در خود دارد و درس‌های گوناگونی در آن برای انسان‌ها وجود دارد. نظامی که با شعار عدالت برای همه آغاز به کار کرد اما در نهایت برای پیروانش تنها بدبختی در پی داشت. انسان‌های زیادی در اردوگاه‌های کار شوروی از بین رفتند و آرزوهای زیادی نابود شدند. تام راب اسمیت  نویسنده‌ای است که تلاش کرده است این تاریخ را در قالب داستانی سه‌گانه تصویر کند. مأمور ۶ آخرین جلد این مجموعه است که خواندنش خالی از لطف نیست.

‌درباره‌ی کتاب مأمور ۶ اثر تام راب اسمیت

کتاب مأمور ۶ که سال ۲۰۱۱ با عنوان اصلی «the agent 6» منتشر شد سومین کتاب از سه‌گانه‌ی تام راب اسمیت  با عنوان سه‌گانه‌ی کودک ۴۴ است. این سه‌گانه درباره‌ی تاریخ شوروی کمونیستی است. این مجموعه که شخصیت اصلی‌‌ای به نام «لئو دمیدوف» دارد از شرح زمان استالین آغازشده است و در جلد سوم یعنی کتاب مأمور ۶ به دوران جنگ سرد پرداخته است. او در این سه‌گانه قساوت در شوروی را به‌خوبی به تصویر کشیده است، داستان او سرشار از غافلگیری است و خواننده را میخکوب می‌کند. نادر قبله‌ای مترجم این سه‌گانه به فارسی درباره‌ی کتاب مأمور ۶ گفته است: «اسمیت با بردن داستان خود به کشور آمریکا، آن هم در دوران جنگ سرد، حالا نه‌فقط شوروی که آمریکای کاپیتالیست را هم به‌عنوان قطبی متضاد در برابر نظام اشتراکی روس‌ها، دستمایه‌ی این بازی خطرناک می‌کند و از این طریق شخصیت داستان خود را که بازیچه‌ی نظام خود و غرق در گناهان غیرقابل‌بخشش بود، رستگار می‌سازد؛ هرچند بدون هیچ ترحم و بخششی.»

این مجموعه در سراسر جهان با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شده و تاکنون به چندین و چند زبان برگردانده شده است.

 فصل‌های داستان مأمور ۶

مسکو

همان روز

پانزده سال بعد

روز بعد

منهتن

آسمان شهر نیویورک

منهتن

نیوجرسی

برادهرست

همان روز

منهتن

مسکو

منهتن

همان روز

منهتن

برادهرست

منهتن

هارلم

منهتن

شرکت مسافری سراسری

منهتن

مسکو

هشت سال بعد

هفت سال بعد

ولایت کابل

مقر ارتش ۴۰

ولایت کابل

همان روز

ولایت کابل

مرز ولایت لقمان و ننگرهار

ولایت کابل

جاده کابل به جلال آباد

مرز ولایت لقمان و ننگرهار

دهکده‌ی سائو

همان روز

ولایت ننگرهار

روز بعد

همان روز

سلسله کوه‌های هندوکش

همان روز

پاکستان

روز بعد

همان روز

شش ماه بعد

برادهرست

همان روز

واشنگتن

همان روز

هارلم

نیوجرسی

همان روز

شهر نیویورک

یک ماه بعد

مسکو

همان روز

روز بعد

‌‌درباره‌ی تام راب اسمیت  نویسنده‌ی کتاب مامور ۶

تام راب اسمیت  نویسنده‌، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی متولد سال ۱۹۷۹ در لندن است. او مادری سوئدی و پدری انگلیسی دارد و در انگلستان بزرگ‌شده است. او سال ۲۰۰۱ در رشته‌ی شعر و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شده است و یک سال در ایتالیا در رشته‌ی نویسندگی خلاق درس‌خوانده است. تام راب اسمیت  پس از پایان تحصیلاتش به‌عنوان نویسنده و ویراستار در بی‌بی‌سی مشغول به کار شد.

او اولین رمانش را سال ۲۰۰۸ نوشت. این رمان که کودک ۴۴ نام دارد او را به شهرت رساند. این داستان براثر زندگی شخصیتی واقعی به نام «آندری چیکاتیلو Andrei Chikatilo» نوشته است. این کتاب همان سال جایزه‌ی بهترین تریلر سال از طرف جامعه‌ی جنایی نویسان را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. این کتاب همچنین نامزد جایزه‌ی من بوکر و جایزه‌ی رمان کاستا شد. کتاب کودک ۴۴ سال ۲۰۰۹ برنده‌ی جایزه‌ی «waverton good read award» و جایزه‌ی کتاب کهکشان شده است.

تام راب اسمیت  تاکنون ۴ کتاب نوشته است. «کودک ۴۴»، «گزارش محرمانه»، «مأمور ۶» و «مزرعه» آثار این نویسنده‌اند. او همچنان در لندن ساکن است.

ترجمه‌ی کتاب مأمور ۶ به فارسی

کتاب‌های زیادی در قالب‌های مختلف درباره‌ی تاریخ شوروی نوشته‌شده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها به فارسی برگردانده شده‌اند. کتاب مأمور ۶ نیز یکی از همین کتاب‌هاست که در بازار کتاب ایران موجود است. انتشارات مروارید کتاب مأمور ۶ را با ترجمه‌ی نادر قبله‌ای عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب مأمور ۶ را خواند؟

انسان در طول تاریخ همواره تلاش کرده است به‌سوی زندگی بهتر پیش برود. او راه‌های زیادی را امتحان کرده و نظام‌های مختلفی ایجاد کرده است. کمونیسم یکی از مهم‌ترین مکاتب بشری بود که قرار بود راهی نجات‌بخش برای طبقات محروم جامعه باشد. روسیه کشوری است که این نظام به کامل‌ترین شکل در آن اجرا شد اما نتایج آن نه‌تنها رستگاری نبود بلکه افراد بسیاری را از بین برد و البته خودش نیز از درون نابود شد. بررسی تاریخ شوروی کمونیستی می‌تواند به بشر کمک کند تا دلایل شکست این سیستم را بفهمد و چیزهای بیشتری بداند. سه‌گانه‌ی کودک ۴۴ تام راب اسمیت  یکی از داستان‌هایی است که این تاریخ را از زاویه‌ای خاص روایت کرده است. مأمور ۶ داستانی جذاب و خواندنی است که از شوروی تا آمریکا امتداد می‌یابد. این کتاب خواندنی را مطالعه کنید تا علاوه بر این‌که یک رمان جذاب خوانده باشید مطالبی درباره‌ی نظام شوروی کمونیستی بیاموزید.

کتاب مأمور ۶ در دسته‌ی کتاب‌های داستان انگلیسی قرار دارد.

کتاب مأمور ۶ مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 515 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 25 روز بخوانید.

کتاب مأمور ۶ جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مأمور ۶ اثر تام راب اسمیت  بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان انگلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب مأمور ۶ می‌خوانیم

کنسرت تمام شد. تماشاچی‌ها دست می‌زدند. دانش‌آموز جوان آمریکایی کنار زویا چنان از تحسین حضار هیجان‌زده بود که دست او را فشار داد. آن پسر که فقط دوازده یا سیزده سال داشت، لبخند می‌زد. در این لحظه برای او اهمیتی نداشت که زویا روس است؛ آن‌ها دوست بودند، بخشی از گروه برنده. موفقیت برای همه‌ی آن‌ّها یکسان بود. زویا کمی دیرتر از موعد، احساس کرد که نقشه‌های مادرش چیزی فراتر از کیفیت اجرای این کنسرت بود. نظر رایسا بود که همه، دانش‌آموزان آمریکایی و شوروی، لباس یک‌شکل بپوشند و نظر او بود که موسیقی جدیدی که آهنگسازان بین‌المللی ساخته بودند استفاده شود. نخبگان دیپلماتیک جهانی به شکلی تشویق می‌کردند که نشان می‌داد کنسرت دام‌های بالقوه‌ی بسیاری را ردیابی کرده است، هیچ‌کسی را نرنجانده بود و همه را در برگرفته بود. رایسا با اعتمادبه‌نفس یک دیپلمات، نوک پا بین این حساسیت‌های متفاوت رفت‌وآمد کرده بود و مخاطبان دیپلمات‌ هم قدردانی خود را نشان می‌دادند.

زویا پسر جوان آمریکایی را تا بیرون صحنه دنبال کرد، صدای تشویق هنوز در تالار مجمع زنگ می‌زد. وقتی دانش‌آموزها وارد راهرو شدند، صف خود را به هم زدند و هیجان‌زده از این موفقیت، یکدیگر را به آغوش کشیدند. رایسا با مدیر مدرسه‌ی آمریکایی حرف می‌زد، در مقایسه با گفتگوی محجوبانه‌ی آنها سر تمرین، اکنون هر دو می‌خندیدند. زویا به خاطر مادرش خوشحال بود. او لیاقت این را داشت که به این پیروزی افتخار کند. ولی دشیمان بود که درباره‌ی کلیت این رخداد عیبجویی کرده بود و آرزو می‌کرد، درست مثل النا، بیشتر از اینها به او کمک می‌کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
515 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۱۰:۰۰
نویسنده تام راب اسمیت
مترجم نادر قبله ای
ناشرمروارید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Agent 6
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۹/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
98,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۹ مگابایت
۵۱۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبی بود ، ادامه دو کتاب قبلی بود، من خط داستان دو تا کتاب قبلی رو بیشتر دوست داشتم . تو این کتاب علاوه بر جنایتای شوروی تو کشور خودش و ظلمی که به مردمش میکنه، از توطئه ها و جنایتایی که تو کشورای دیگه میکنه هم گفته میشه، مخصوصا نصف کتاب به لشگرکشی و بی رحمی سربازای شوروی تو افغانستان می پردازه. خلاصه که این سه گانه خیلی قشنگ و پرکششن ، ترجمه هم واقعا عالیه

5

در مجموع از خوندن این کتاب و کتابهای قبلی (کودک ۴۴ و گزارش محرمانه) لذت بردم، البته این کتاب به اندازه دو کتاب قبلی برام جذابیت نداشت، و کمی کند و پراکنده پیش میرفت. ولی خوندن هر سه جلد رو به ترتیب پیشنهاد میکنم. داستان از زمان جنایت های استالین شروع میشه و تا زمان جنگ شوروی و افغانستان ادامه پیدا میکنه.

4

ادامه مهمی بر دو اثر قبلی نویسنده، کودک ۴۴ و گزارش محرمانه. خواندن این سه اثر را به ترتیب توصیه می‌کنم، انسان و گذشته ای که چون سایه ای هیچ گاه از او دست نخواهد کشید

5

داستان جالبی بود اما جذابیت دو کتاب نخست را نداره. ترجمه هم بر خلاف دو کتاب اول ابهامات زیادی داره. با این حال خواندن این سه گانه ارزشمند را به همه علاقه مندان به داستان های جاسوسی، پلیسی و جنایی پیشنهاد می کنم

5

فوق العاده بود هنوز هستن کسانی که به کمونیسم با وجود اینهمه جنایت معتقدند

4

خیلی خوبه. عالیه. کتابی درباره ی کمونیسم وقتی پا را از شوروی فراتر میذاره، درباره ی عشق و زمان، درباره ی دوست داشتن و دوست داشته شدن، درباره ی رویا و کابوس، درباره ی... کتابی درباره ی همه چیز

3

جلد نهایی سه گانه فوق العاده زیبا از راب اسمیت، نویسنده در فضاسازی روزگار شوروی کمونیست در دهه ۷۰ و جنگ سرد و سپس لشکرکشی شوروی به افغانستان بسیار موفق بوده و کتاب داستانی جذاب و پرکشش دارد

5

از عالی ترین کتابایی بود که خونده بودم البته حتما" دوتا کتاب قبلیشو بخونید برای من خوندن کتاب از دیدن فیلم یا سریال خیلی لذتبخش تره با این کتاب چند روزی در یه دنیای دیگه بودم...

5

سه گانه ای که واقعا محشر بود. مدت ها بود از خوندن کتابی این قدر لذت نبرده بودم.

5

فوق العاده!! تاریخ در غالب داستانی بسیار جذاب و پرکشش نوشته شده

نمایش 10 نقد دیگر
4.5
(41)
160,000
٪30
112,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
مامور6
مامور6
تام راب اسمیت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مامور 6
٪30
مامور 6
تام راب اسمیت
مروارید
4.5
(41)
160,000
٪30
112,000
تومان