0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ هنر

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ هنر

نویسنده:
دینا آرنولد
درباره تاریخ هنر
این کتاب کوچک و مختصر، وسیعترین طیف ممکن از هنر را که انتظار می‌رود در گالریها و موزه‌ها دیده شوند، پوشش می‌دهد و در واقع دیباچه‌ای بر مباحث و مسایلی است که روی هم رفته شاخه تاریخ هنر را می‌سازند و از دلمشغولیهای اصلی و تاریخ هنر برآمده‌اند که ارزش‌گذاری، دسته‌بندی، تفسیر، توصیف و تفکر درباره آثار هنری را شامل می‌شوند. به رغم حجم کم، حاوی اطلاعاتی جدید و بسیار بوده و مطالب آن نه چندان ابتدایی و مقدماتی و نه خیلی پیچیده و تخصصی است.مؤلف بحث خود را در این کتاب با طرح این پرسش بنیادین آغاز کرده است که "تاریخ هنر چیست؟" و از این منظر بر آن است تا میان تاریخ هنر از یک سو و درک و نقد هنر از سوی دیگر تمایز قائل شده و دامنه گسترده‌ای از مصنوعات را مورد بررسی قرار دهد که در این حوزه دخیلند و نشان دهد که این آثار چگونه در طول تاریخ تغییر کرده‌اند.وی به بررسی تأثیر متقابل زبان و تصویر پرداخته و نشان می‌دهد که کتابهای تاریخ هنر چگونه نوشته شده‌اند و چه تأثیری بر خود هنر و تاریخ هنر گذاشته‌اند. اهمیت گالریها و موزه‌ها یا به طور کلی، شیوه‌های عرضه تاریخ هنر، موضوع فصل سوم است که شمایی از گسترش مجموعه‌ها، از گنجینه‌های حاصل از کنجکاویها گرفته تا حامیان و مجموعه‌داران خصوصی و غیرخصوصی امروزی را در بر می‌گیرد.این کتاب به رابطه هنر و تفکر اختصاص دارد و تأثیر مکاتب مختلف فلسفی و نظریه روانکاوی بر شیوه‌های تفکر درباره تاریخ هنر و نقش، معنا و تفسیر هنر را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این فصل اندیشه‌های متفکران مهمی چون هگل، مارکس، فروید، فوکو ودریدا به اختصار مطرح شده تا نشان داده شود که چگونه این متفکران با تاریخ هنر ارتباط برقرار کرده و چگونه آرای آنان به ظهور بررسیهای اجتماعی از تاریخ هنر و برداشتهای فمینیستی از آن منجر شده است
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
179 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۸:۰۰
نویسندهدینا آرنولد
مترجمرحیم قاسمیان
ناشرنشر حکمت سینا (نشر سینا)
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Art history:a very short introduction
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۸/۲۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۵ کیلوبایت
۱۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب بر آن است تا چنین شیوه‌های سنتی نگرش به هنر و نوشتن دربارۀ آن را مورد چالش قرار دهد... (و) به قصد جلب توجه عامه مردم، کسانی که اهل موزه رفتن هستند، دانش‌آموزان باهوش دبیرستان‌ها و دانشجویان سال‌های اول و دوم دانشگاه که دروسی چون تاریخ هنر، باستان‌شناسی و مطالعات فرهنگی را برمی‌گزینند، نوشته شده است. "از متن"

4

کتاب خوبیه اما اونی که مورد نظر من بود،نبود من دنبال کتابی بودم که انواع هنر رو ریشه یابی کنه و کمی هم دربارش توضیح بده.

4

مثل هنر رنسانس این کتاب هم خیلی خلاصه هست. به درد آشنایی اولیه با موضوع تاریخ هنر میخوره.

4

کاش یکم نمونش بیشتر بود تا بهتر بتونیم انتخاب کنیم

4

کتابی متوسط رو به بالا برای خوانش کمی تفصیلی تاریخ هنر

1

مفید واقع شد

4.1
(15)
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ هنر
تاریخ هنر
دینا آرنولد
نشر حکمت سینا (نشر سینا)
4.1
(15)
5,000
تومان