0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایران در عصر نادر

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایران در عصر نادر

درباره ایران در عصر نادر
داستان زندگی نادر منحنی تکان‌دهنده‌ای است از شروعی مبهم، تا توطئه‌ای بی‌رحمانه، موفقیت نظامی، جلال و ثروت و سپس انحراف؛ تا خطا، ارعاب، استیصال، قساوت ددمنشانه، جنون و در نهایت مرگ، آن هم در مکان و زمانی که برای اکثر خوانندگان غربی کاملاً مبهم است. نادر که در ربع اول قرن هجدهم به عنوان سرداری گمنام با تباری ناشناخته آغاز کرد، ایران را از اشغال افاغنه نجات داد، ترکان عثمانی را از کشور بیرون راند، با زیرکی و مهارت روس‌ها را نیز از خاک ایران اخراج کرد، قلمروهای عثمانی را مورد تعرض قرار داد و آنها را در سرزمین خویش مغلوب کرد، خود را شاه خواند، به افغان‌ها در سرزمین مادری‌شان حمله کرد و آنها را مجدداً شکست داد، سپس به هندوستان لشکر کشید و بر دهلی دست یافت. قبل از بازگشت مجدد به غرب کشور و چیره شدن دوباره بر عثمانی‌ها به آسیای مرکزی وارد شد و ازبک‌ها و ترکمن‌ها را به اطاعت خویش درآورد. ارتش نادر در اوایل دهه ۱۷۴۰ احتمالاً قوی‌ترین نیروی نظامی در جهان محسوب می‌شد و در کادر فرماندهی او افسرانی پدید آمدند که بعدها توانستند ایالات مستقلی را در افغانستان و گرجستان ایجاد کنند. اما نادر پس از دهلی افول کرد. او بیمار شد و به آزمندی وسواس‌گونه، دیوانگی و قساوت مبتلا گردید و در نهایت توسط سرداران خویش به قتل رسید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
372 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۴:۰۰
نویسندهمایکل اکسورثی
مترجمصادق زیباکلام
مترجم دومامیر نیاکویی
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the sword of persian:nader shah
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۸/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
170,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۳۲ مگابایت
۳۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

تاریخ زندگی نادر شاه افشار تاریخ درخشان ، باشکوه و سرشار از شگفتی های نظامی است . نادر اگرچه از پایگاه اجتماعی خاصی برخوردار نبود اما با حضور مقتدر خود به عرصه ی نظامی به کشور ایران یک اقتدار و شکوه خاصی بخشید. نادر شاه یک سرباز شجاع و یک فرمانده ی تمام عیار بود . فرماندهی که در هیچ نبردی شکست نخورد و نقشه های جنگی او بعدها مورد استفاده ی امرا و دانشکده های نظامی قرار گرفت!

4

دو نفر مترجم این کتاب هستند. در چنین مواردی معمولا می شود نتیجه گرفت که کار اصلی به عهده فردی بوده است که شهرت کمتری دارد‌. به هر ترتیب اخلاقی نیست که مسئولین این بخش از فیدیبو در عنوان مترجم فقط به نام دکتر زیبا کلام اشاره کرده اند. امیدوارم تصحیح شود‌.

5

عالیه این کتاب زندگی و عصر نادر برام ناشناخته بود و با این کتاب خوب تونستم اون برهه تاریخی سقوط صفویه تا ظهور قاجاریه رو بهتر بشناسم یه جاهایی از کتاب عاشق نادرشاه میشی و شاید یه جاهایی هم حس خوبی بهت دست نده حتما پیشنهاد می‌کنم خوندن این کتاب خوب رو

5

کتاب جالب با نثر جذاب و ترجمه خوب...به دوستان توصیه میکنم این کتاب رو بعد از ما چگونه ما شدیم مطالعه کنند تا نتیجه گیری عمیق تری داشته باشند.

4

کتاب روایت چندان قوی نداشت بیشتر تاریخ جنگ ها و نحوه ی اونها رو گفته ولی خود شخصیت و زندگی نادرشاه باعث شد تا آخر دنبال کنم داستان رو

4

آخر ما نفهمیدیم ثروت نادر چه شد!

2

خیلی نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم و برام گیرایی چندانی نداشت

4

علاقمندان به تاریخ این کتتب رو حتما مطالعه کنند. به شخصه نمیتونستم کتاب بذارم زمین.

5

کتاب فوق العاده ایه،و بنظرم واقعیات رو به طور صحیح و بدون جانبداری بیان کرده

5

بی تردید برترین کتاب برای شناخت دیگرگونه از پایان دودمان صفوی و شناخت عصر نادر شاه

نمایش 9 نقد دیگر
4.1
(31)
پربار 🌳 (1)
85,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایران در عصر نادر
ایران در عصر نادر
مایکل اکسورثی
انتشارات روزنه
4.1
(31)
پربار 🌳 (1)
85,000
تومان