0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کانون ارزیابی و توسعه مدیران
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران

درباره کانون ارزیابی و توسعه مدیران

‌درباره‌ی کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  اثر نیگل پوا و یان بالانتاین

کتاب کانون ارزیابی و توسعه‌ مدیران نوشته‌ی نیگل پوا و یان بالانتین برای نخستین بار در سال 1995 منتشر شده است. در این کتاب طراحی وپیاده‌سازی کانون‌های ارزیابی به تفصیل بررسی شده است. مدیران سازمان‌ها به ویژه مدیران منابع انسانی می‌توانند به کمک مسایلی که در این کتاب مطرح شده است، فرایندهای استخدام، ارتقا، برنامه‌ریزی نیروی انسانی ونیازسنجی آموزشی خود را متحول کنند. لازم به ذکر است که این کتاب با مشارکت مادی و معنوی موسسۀ عالی پژوهش تامین اجتماعی وابسته به سازمان تامین اجتماعی منتشر می‌شود. امید است این اثر ارزشمند برای کلیۀ مدیران و کارشناسان محترم سازمان تامین اجتماعی نیز ثمربخش باشد. نویسندگان این کتاب درباره‌ی انتشار آن می‌نویسند: « جرقه نوشتن این کتاب در سفری کاری در سال ۱۹۹۲ زده شد. در آن زمان می خواستیم برنامه آموزش ارزیاب ها را برای یکی از مشتریان خود اجرا کنیم. با خودمان فکر کردیم که در طی سال های گذشته، محتوای این کتاب را بارها به مخاطبان مختلف ارایه کرده ایم. به عنوان کسانی که کار عملی کرده بودند، از عطش دانستن در این حوزه مطلع بودیم. این کتاب برای مدیران منابع انسانی که می خواهند درباره کانون های ارزیابی بیشتر بدانند و قصد دارند که کانون های ارزیابی و توسعه ای را در سازمان خود پیاده سازند.»

مروری بر فصل‌های کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران

کتاب کانون مدیریت و ارزیابی در یازده فصل نوشته شده است.

فصل اول: کانون ارزیابی چیست؟

فصل دوم: شروع کار

فصل سوم: تعیین نیازهای شغلی

فصل چهارم: طراحی محتوای کانون ارزیابی

فصل پنجم: برنامه‌ریزی اجرای کانون ارزیابی

فصل ششم: آموزش ارزیاب‌ها

فصل هفتم: اجرای کانون ارزیابی

فصل هشتم: پس از اجرای کانون ارزیابی

فصل نهم: سنجش اعتبار کانون ارزیابی

فصل دهم: کانون‌های توسعه‌ای

فصل یازدهم: مسایل جاری و روند‎های آتی

ترجمه‌ی کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  به فارسی

انتشارات آریانا قلم کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  را با ترجمه‌ی مسعود سلطانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات آریاناقلم از سال 1380 شروع به کارکرده است. البته شایان‌ذکر است که این گروه تنها یک انتشارات نیست و گروه پژوهشی صنعتی آریانا بیش از ده سال است که به‌عنوان مشاور در کنار سازمان‌های دیگر بوده است و کتاب‌های متناسب با نیاز این سازمان‌ها را تولید و منتشر می‌کند. گروه پژوهشی آریانا شامل شرکت‌هایی مانند مدرسه‌ی کسب‌وکار آریانا، موسسه مدیریت پروژه‌ی آریانا، شرکت هم‌آموز، شرکت داده گستر پارانک و مشاوره مدیریت آریانا است.

 

  • کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت قرار دارد.
  • کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 296 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید.
  • کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  جز کتاب‌های بلند و طولانی قرار دارد و برای افرادی که قصد خواندن کتاب‌های طولانی را دارند و قصد دارند کتابی با موضوع مدیریت بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  می‌خوانیم

دلایل رشد کانون‌های ارزیابی

هیئت‌‌های انتخاب افسران در ابتدا مورد پذیرش قرار نگرفتند، اما نسبت به روش‌های مرسوم انتخاب افسران برای آموزش، پیشرفت‌هایی داشتند. اولین مطالعه‌‌ی مهم روایی این روش بر این نکته صحه گذاشت که ارتش براین عقیده است که بهترین افسران ممکن را انتخاب کرده است.»

دومین گام مهم در آمریکا، و این بار نیز در ارتش اتفاق افتاد. در سال 1996 ، دفتر مطالعات استراتژیک که به CIA تبدیل شد، از روشی مسابه برای انتخاب جاسوسان خود استفاده کرد. استفاده از این روش به عنوان نقطه‌ آغاز و تولد کانون‌های ارزیابی شناخته می‌شود. البته این ادعا چندان درست نیست، اما بهبودهای بعدی این روش در CIA تمرین‌ها و محتوایی ایجاد کرد که در حال حاضر کاربرد وسیعی دارند.

تفاوت میان رویکرد آمریکایی و انگلیسی هنوز بر شیوه و محتوای کانون‌های ارزیابی موثر است. رویکرد انگلیسی، مشتمل بر تعدادی مصاحبه، بحث‌های ساختارنيافته در مورد یک موضوع، یک تمرین نوشتاری طولانی و چند تمرین عملی است که در آنها از هر دواطلب خواسته می شود به دیگران درحل مسئله ای کمک کند. در نقطه مقابل، رویکرد امریکایی رهبری را مشخص نمی‌سازد، اما بحث‌ها ساختاریافتهاند. داوطلبان نقش های از پیش تعیین شده ای دارند. بنابراین داوطلبان باید به شیوه‌ای در مورد منابع مذاکره کنند. کانون‌های ارزیابی امریکایی بیشتر از ایفای نقش تک به تک بهره می برند و به جای تمرین نوشتاری طولانی، از تمرینهای کوتاه‌تر و بیشتری استفاده میشود.

اولین کاربرد عمومی در اروپا؛ ایجاد هیئت انتخاب خدمات عمومی بود که برای ارزیابی شایستگی داوطلبان انتصابات خدمات عمومی و دیپلماتیک مورد استفاده واقع می‌شد. این هیئت از زمان تأسیس در سال ۱۹۴۵ تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. هیئت انتخاب خدمات عمومی به این دلیل ایجاد شد که پیش از آن رویه های انتخاب متکی بر رشته و سطح تحصیلات بود. این روش برای مردانی که درگیر جنگ بودند و به تحصیل نپرداخته بودند، مناسب نبود. بدیهی است که از آن زمان پیشرفت هایی حاصل شده، اما اصول کاری تغییر نکرده است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کانون ارزیابی و توسعه مدیران  اثر نیگل پوا و یان بالانتاین بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۵ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهیان بالانتاین
نویسنده دومنیگل پوا
مترجممسعود سلطانی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Assessment and Development Centres
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۶/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۵ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نظر من به عنوان کسی که اولین بار اسم کانون ارزیابی رو می شنوه و می خواد ببینه موضوع چیه، اینه که: کتاب مناسبیه و درسته که ترجمه هست (مثالها مربوط به شرکتهای امریکایی و اروپایی می شود) ولی یک نگاه روشنی رو از این کانون، عملکردش،... به خواننده میده که من پسندیدم.

4

وقتی با شماره موبایل وارد سایت می شویم و کتاب را دانلود میکنیم، در نسخه ویندوز نرم افزار چگونه باید وارد شد؟ چون در نسخه ویندوز فقط ایمیل را برای ورود میگیرد.

4

بسیار مفید و عملیاتی. اگر تمایل دارید بدونید کانون ارزیابی چیه کاملا توضیح داده شده.

5

این کتاب روش خوبی برای جانشین پروری در شرکت های بزرگ ارایه می دهد

5

عالیه برای افرادی که میخوان یکم از مصاحبه استخدام سر در بیارن

4

پنج ستاره طلایی،نمره بیست،وضعیت عالی

5

چکار کنم کتاب دانلود نمی شه

4

خوب بیمه جو: مشاور آنلاین بیمه تامین اجتماعی

4

بخونم نظرم رو میگم

3

ممنونم، کتاب خوبی است..

نمایش 1 نقد دیگر
3.8
(22)
45,000
٪40
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کانون ارزیابی و توسعه مدیران
٪40
کانون ارزیابی و توسعه مدیران
یان بالانتاین
انتشارات آریانا قلم
3.8
(22)
45,000
٪40
27,000
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.