0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میان سایه های خاکستری

معرفی، خرید و دانلود کتاب میان سایه های خاکستری

نویسنده:
روتا سپتیس
درباره میان سایه های خاکستری
رمان میان سایه‌های خاکستری داستان رنج انسان است. رنج انسان به دست انسان. داستان از زبان دختری نوجوان روایت می‌شود و حکایتِ تبعیدِ خانواده‌ی او و بسیاری دیگر از هم‌میهنانش به سیبری پس از اشغال لیتوانی توسط شوروی در جنگ جهانی دوم است. او که عاشق نقاشی است و مثل تمامی همسالان خودش رؤیاهایی برای آینده در سر دارد، اکنون با شرایطی جدید روبه‌رو می‌شود که هیچ تضمینی در زنده ماندن خود یا هریک از اطرافیانش حتی برای ۲۴ ساعت هم وجود ندارد. رنگ‌های زندگی‌اش محو می‌شود و لابه‌لای طیف‌هایی متنوع از رنگ خاکستری گرفتار می‌آید که تفاوت‌شان تنها در شدتِ رنج و سختی لحظه‌هاست. اما میان سایه‌های خاکستری همچنین داستان عشق و امید است. عشق به خانواده، وطن و به انسان. همین عشق به انسان و امید به آینده است که شخصیت‌های داستان را در شرایط هولناکی که در آن گرفتارند به پیش می‌برد و در نهایت این انسان است که پیروزِ میدان است. قهرمان داستان، لینا ویلکاس که نقاش است، هنر خود را با زندگی‌اش درمی‌آمیزد و از آن در ثبت این دوره‌ی وحشتناک از زندگی بهره می‌برد. همان‌طور که روتا سپتیس، نویسنده‌ی کتاب، از شکل رمان به همین منظور استفاده می‌کند و این رخداد تاریخی را بسیار بهتر از معدود مستندات باقی‌مانده از آن، به جهانیان آشکار می‌کند. زبان داستان به دلیل روایت از زبان یک نوجوان، ساده و بی‌پیرایه است. اما همین سادگی تأثیری چنان قوی بر خواننده می‌گذارد که پس از خواندن آن بیراه نیست اگر ادعا کنیم ما هم این دوره‌ی تاریخی را از سر گذرانده‌ایم.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسندهروتا سپتیس
مترجمسیروس قهرمانی
ناشرمروارید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Between shades of gray
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۵/۰۲
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۵ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

میان سایه های خاکستری داستان تلخ دیگری از جنگ جهانی دوم....روایت زندگی افراد بی گناهی که از خانه، عزیزان و وطنشان دور افتاده اند. داستان این کتاب درباره خانواده ۴ نفره ایست که پس از دستگیری پدر، بقیه افراد خانواده نیز بهمراه افراد بی گناه دیگری به اردوگاه تبعید میشوند و تمام اتفاقات در طی مسیر و زندگی در اردوگاه از زبان دختر خانواده که نقاش ماهری ست تعریف میشود .لینا تمام رنج و مشقتی که بر خود ،خانواده و دیگر تبعید شدگان وارد میشود را نقاشی میکند در ابتدا به این امید که شاید بتواند برای پدرش رد و نشانی از انها باشد اما در انتها........ داستان در عین تلخی که داشت قشنگ بود و کشش خوبی تا انتها داشت .شخصیتها خیلی خوب پردازش شده بودند و ذکر جزییات بی نظیر بود و خیلی خوب میشد در ذهن تصویر سازی کرد.با وجود حزنی که در انتهای داستان بود به نظرم زیبا تمام شد.

5

این کتاب داستانی است از دوران حکومت دیکتاتوری استالین، زمانی که به دستور او در زمان جنگ جهانی دوم مردم کشورهای حوزه‌ی بالتیک ازجمله لیتوانی، لتونی و استونی به سیبری تبعید شدند. نویسنده همانگونه که در انتهای کتاب توضیح داده، وقایع این رمان را از صحبت‌های بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری الهام گرفته است. این رمان داستان زندگی خانواده ای لیتوانی را بیان میکند که در خانه خود دستگیر و به اردوگاه کار اجباری در سیبری تبعید میشوند و همراه تعداد زیادی انسان بی‌گناه زندگی بسیار سخت و طاقت فرسایی را در شرایط وحشتناکی تجربه میکنند. داستان بسیار تاثیرگذار است و البته دردآور و ناراحت کننده. ترجمه خوب و قابل قبول است.

4

رمان غم انگیزی است، میتوانست بهتر هم باشد ولی بعنوان کتاب اول نویسنده درخور توجه است نیمه های کتاب ریتم کندی دارد ولی صد صفحه ی انتهایی اشک را از چشمان خواننده جاری می کند. فیلمی که از روی این کتاب ساخته شده خیلی ضعیف تره پس پیشنهاد میکنم بجای فیلم، برای این کتاب وقت بزارین لااقل بهتر از رمانتیک های رویایی آمریکایی است....

5

کتابی روان و ساده با ترجمه خوب. سرگذشت زندگی خانوداه ای اهل لیتوانی که در دوره استالین به اردوگاه های کار اجباری روسیه رفته و ...

5

این کتاب فوق العاده اس و به نظرم صد درصد ارزش خوندن داره

5

موضوع را دوست داشتم و ممنون بخاطر ترجمه روان و سلیس

5

این کتاب و خیلی دوست داشتم.

4.8
(16)
150,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
میان سایه های خاکستری
میان سایه های خاکستری
روتا سپتیس
مروارید
4.8
(16)
150,000
تومان