0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وقتی کلمه ها از ذهن جیم می شوند
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب وقتی کلمه ها از ذهن جیم می شوند

مترجم:
رضا بهار
درباره وقتی کلمه ها از ذهن جیم می شوند

هرچقدر هم که در صحبت کردن توانا و کاربلد باشیم باز هم مواقعی در زندگی وجود دارد که کلمات از ذهن ما فرار می‌کنند و کلمات در دهان نمی‌چرخند. نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم، چه بگوییم و چطور بگوییم. به عنوان مثال بسیار پیش آمده که مدام با خود فکر کرده‌ایم چطور پیام تسلیت بگوییم، چطور به کارفرمای خود بگوییم که قصد استعفا داریم، چطور آگهی فروش بنویسیم، چطور در مصاحبه کاری صحبت کنیم، چطور اعتراض و شکایت کنیم، چطور همدردی کنیم و ... کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شوند نوشته‌ی سینتیا مک گرگور راهنمایی است برای این‌که در موقعیت‌های مختلف و دشوار زندگی چطور صحیح صحبت کنیم. در این کتاب پیشنهادهایی برای ارتباطات کتبی و شفاهی در 4 بخش ارائه شده است.

 درباره کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شوند

کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شوند نوشته‌ی سینتیا مک گرگور است که در سال 2002 منتشر شد. این کتاب که با هدف کمک به بهبود روابط بین اشخاص و آموزش صحیح آداب و معاشرت به خوانندگان کمک می‌کند تا زندگی بهتری چه در زمینه‌ی شخصی و چه در زمینه‌ی اجتماعی داشته باشند. کتاب نه تنها درباره ارتباط های کلامی، شنیدن و گفتن صحبت می‌کند بلکه ارتباط‌هایی که می‌توان از طریق نوشتن آنها را تقویت کرد و در مسیر ارتباط قرار داد را هم به طور قابل توجهی به زبان ساده بررسی می‌کند. در حقیقت چگونگی ارتباط صحیح (کتبی و شفاهی) محور اصلی مطالب این کتاب است. یکی از نکات قابل توجه این کتاب دربرگیری بیشتر موقعیت‌هایی است که در زندگی با آن مواجه هستیم. از این رو می‌توان آن را در همه‌ی شرایط مطالعه و استفاده کرد. کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شونددر سال 1386 از سوی نشر قطره با ترجمه‌ی «رضا بهار» منتشر شده است. مترجم برای فهم راحت‌تر و ملموس‌تر کتاب اسامی فارسی را جایگزین اسامی انگلیسی کرده است.

نگاهی بر فصل‌های کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شوند

بخش اول. رابطه‌های خصوصی

در این بخش نویسنده توضیح می‌دهد که چطور در شرایط مختلف احساس و بیان خود را بر روی کاغذ بیاورید. بسیاری از این موارد موقعیت های شاد و مسرت بخش زندگی و بسیاری از آنها موقعیت های سخت و دشواری هستند که معمولا صحبت کردن و نوشتن درباره‌ی آن مشکل است. تشکر، تبریک، تحسین، مژده، دعوت کردن و خبر دادن، تسلیت، اطلاع دادن موضوعی، رد کردن، نه گفتن و ... همه از مواردی هستند که در این بخش به طور مختصر چگونگی بیان آن‌ها توضیح داده می‌شود.

بخش دوم. کارو کسب شخصی

اگر در محیط کار قصد استعفا داریم. اگر کارگر یا سرایدار خانه‌مان را دیگر برای کار نمی‌خواهیم. نیاز به توصیه‌نامه‌های شغلی، در خواست معرفی‌نامه، درخواست کار، درخواست دستمزد بیشتر و ... داریم. یا نمی‌دانیم چطور برای پذیرفتن و یا نپذیرفتن شغل (نامه، ایمیل و پیام) بنویسیم. اجرای وصیتنامه، پیگیری موضوعی عقب افتاده، آگهی فروش، پیام شکایت، تقدیر و درخواست و ... همه مواردی هستند که در این بخش درباره‌ی چگونگی بیان آن‌ها در مواقع مختلف صحبت شده است.

بخش سوم. رابطه‌های کاری

در این بخش نویسنده به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور می‌توان با وجود تجربه کاری کم سابقه کاری قابل توجیهی برای کارفرما نوشت. در محل کار چطور نامه استعفا و یا اخراج نوشت یا چطور می‌توان آن را به شکل کلامی بیان کرد. مواردی دیگری مثل وصول طلب، پرداخت و برآورد هزینه که بیان آن معمولا کار دشواری است از دیگر مباحثی است که نویسنده نحوه بیان آن‌ها را در قالب گفتار و نوشتار توضیح می‌دهد. نامه‌های تشکر، قدردانی و خشنودی و نامه‌هایی که در ارتباط با مشتری هستند، همه از مطالب مفید بخش سوم کتاب محسوب می‌شوند.

بخش چهارم. سخنرانی‌ها

این فصل برای افرادی که نمی‌دانند چطو در جمع‌هایی مثل مراسم‌های خانوادگی، کاری، شادی و عزا و مراسم سازمانی و دولتی صحبت کنند کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شوند می‌خوانیم

تعریف مرگ برای بچه ها:

یادداشت: شاید کودک شما قبلا با مرگ حیوان دست آموز خود مواجه شده باشد. اگر این طور باشد در ذهن خود از «مرگ» تصوری دارد. این است که در توضیح مرگ کسی می‌توان از همین جا شروع کرد و به او گفت: «یادت هست پارسال که بوبی مرد؟» بعد برای او توضیح داد که مثلا همسایه کناری آقای اعتمادی یا بابابزرگ یا هر کس دیگری مرده است. سپس می‌توان از کودک خواست در این باره هر سؤالی دارد بپرسد. به پرسش هایش صادقانه پاسخ دهید؛ اما اگر این نخستین بار است که با مرگ مواجه شده، شاید توضیح مرگ کمی سخت‌تر شود. من خودم بدم نمی‌آید جسم آدم‌ها را شبیه یک جفت کفش کتانی فرض کنم و برای کودکم توضیح بدهم که بدن ما هم بالاخره مثل کفش کتانی که به پا دارد کهنه و فرسوده می‌شود. برای کودکم توضیح می‌دهم وقتی آدم ها پیر می‌شوند جسمشان این قدر فرسوده می‌شود که دیگر نمی‌تواند کار کند و از حرکت باز می‌ایستد؛ اما اگر کسی که مرده آن قدر سنی نداشته باشد، باید به کودکتان بگویید که بیماری‌های سخت بعضی وقت‌ها باعث می‌شوند بدن آدم زودتر فرسوده شود. در این جا باید این را هم به کودکتان بگویید بیماری‌هایی که باعث مرگ می‌شوند فرق می‌کنند.

درباره نویسنده؛ سینتیا مک گرگور

سینتیا مک گرگور Cynthia MacGregor نویسنده، سخنران، مجری تلوزیون و نویسنده کتاب‌های روانشناسی حوزه خانواده است. او در سال 1943 در نیویورک متولد شد. کتاب‌های او در حوزه روانشناسی ارتباط هستند و در دنیا با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. او به‌محض اینکه احساس کرد به‌قدر کافی مستقل شده است تصمیم گرفت تا به‌تنهایی زندگی خود را اداره کند و از نیویورک به فلوریدا جنوبی نقل‌مکان کرد و تا امروز آنجا زندگی می‌کند.مک گرگور از کودکی به نوشتن علاقه‌مند بود و از نه‌سالگی به‌طور جدی می‌نوشت. او تا به امروز تمام‌وقت خود را به نوشتن می‌گذراند. ازجمله سرگرمی‌های او آشپزی و نوشتن شعر هایکو به انگلیسی است. خانم مک گور درباره کودکی خود می‌گوید: «از زمانی که به یاد دارم مشغول نوشتن هستم - از همان زمان که حروف الفبا را یاد گرفتم و اولین بار توانستم کلمه گربه را روی کاغذ بنویسم. 9 سالم که بود نمایش‌نامه‌ای البته كوتاه و كودكانه نوشتم. همچنین داستان‌ها و شعرهایی هم می‌نوشتم که بعضی از آن‌ها در جاهایی مثل خبرنامه منتشر می‌شد. همین برنامه‌های هنری که در آن‌ها شرکت کردم و مقاله هفتگی محلی که گاهی می‌نوشتم به من خیلی کمک کرد».

سینتیا مک گرگور همیشه در آرزوی تئاتر و بازیگری بود؛ اما در دهه‌ی گذشته نوشتن برای او علاقه‌ای جدی‌تر بوده است. به همین دلیل رویاهای تئاتری خود را برای نویسندگی معامله کرد. البته او هیچ پشیمانی از این موضوع ندارد. چرا که همواره در حوزه نقد تئاتر و نوشتن برای نشریات ازجمله روزنامه‌ها کارهای ویراستاری انجام داده است. او به غیر از نوشتن در حوزه‌های ارتباط و تربیت کارهای تجاری مثل تبلیغات و... هم انجام می‌دهد. مک گرگور فردی است که خود زندگی آسانی نداشته است. او با بیماری بزرگی همچون سرطان دست‌وپنجه نرم کرده است و توانسته سالم از بار آن بیرون بیاید. یکی از دلایلی که خانم مک گور در حرفه‌ی خود موفق بوده است، امید و اشتیاق او به زندگی است. او فردی است که همیشه نیمه‌پر لیوان را می‌بیند و با مشکلات خود مبارزه کرده است. تقریبا از سال‌ 1994 به بعد با انتشار اولین کتابش، کار خود را شروع کرد و تا امروز بیش از 50 عنوان کتاب منتشر کرده است. بیشتر کتاب‌های او درزمینه‌ی کودک و خانواده است. کتاب با خود فکر کنید که در حوزه تربیت و مسائل کودک و نوجوان است و کتاب وقتی کلمه‌ها از ذهن جیم می‌شوند از کتاب‌های اوست که در فیدیبو قابل‌دسترس است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
911.۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
174 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۸:۰۰
نویسنده سینتیا مک گرگور
مترجمرضا بهار
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
I’m At A Loss For Words
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۳/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۱۱.۴۷ کیلوبایت
۱۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
19,500
٪50
9,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وقتی کلمه ها از ذهن جیم می شوند
٪50
وقتی کلمه ها از ذهن جیم می شوند
سینتیا مک گرگور
نشر قطره
5
(1)
19,500
٪50
9,750
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر