0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گفت وگوهای اوریانا فالاچی

معرفی، خرید و دانلود کتاب گفت وگوهای اوریانا فالاچی

سیاست امروز 1
ناشر:
نشر افق
درباره گفت وگوهای اوریانا فالاچی

سیاست دنیای عجیبی است و سیاستمداران مردمان عجیبی‌اند. هیچ‌گاه نمی‌توان به‌درستی فهمید در ذهن یک سیاستمدار چه می‌گذرد. خواندن مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای این افراد می‌تواند اتفاق جالبی باشد که مردم عادی را بیشتر به این قشر و طرز تفکرشان نزدیک کند. خبرنگاران معروف همواره تلاش کرده‌اند مصاحبه‌های درخور توجه ترتیب دهند و سیاستمداران را به چالش بکشند. پرده برداشتن از افکار سیاستمداران یکی از اهداف مهم و همیشگی روزنامه‌نگاران بوده است. اوریانا فالاچی روزنامه‌نگاری است که همواره تلاش کرده است بزرگ‌ترین و قدرتمندترین مردان را در رأس حکومت‌ها مورد سؤال قرار دهد. مجموعه گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی کتاب جذابی است که تعدادی از مصاحبه‌های او در آن گردآوری‌شده است.

‌درباره‌ی کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی اثر اوریانا فالاچی

گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی مجموعه گفت‌وگوهایی است که این خبرنگار جنگ بسیار معروف در طی سالیان مختلف با سیاستمداران مختلف در سراسر جهان انجام داده است. غلامرضا امامی تعدادی از بهترین این مصاحبه‌ها را انتخاب و ترجمه کرده و در غالب کتاب گفت‌وگوهای فالاچی منتشر کرده است. فالاچی در این گفت‌وگوها رهبران مهم جهان را به چالش کشیده است و تصویر متفاوتی از این افراد در مقابل مخاطب قرار داده است.

مصاحبه‌های فالاچی در زمان خود در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شده بود و تاکنون در کشورهای مختلف به شکل‌های مختلف منتشرشده است.

مروری بر فصل‌های کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی

کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی از هفت مصاحبه تشکیل‌شده است که هرکدام فصلی از این کتاب نام‌گرفته‌اند. عنوان فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

امام خمینی

مهندس بازرگان

سرهنگ قذافی

شارون

لخ والسا

راکووسکی

محمدرضا پهلوی

‌درباره‌ی اوریانا فالاچی نویسنده‌ی کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی متولد سال ۱۹۲۹ در فلورانس ایتالیاست. سال‌های کودکی او با جنگ جهانی دوم همراه بود و همین باعث شده بود با فضای جنگ آشنا باشد و در سن پایین همراه پدرش در مقابل موسولینی قرار گیرد و وارد جنبش مقاومت زیرزمینی ایتالیا شود.

او دختر بسیار شجاعی بود به چالش علاقه‌ی زیادی داشت. همین باعث شده بود در کمتر از بیست‌سالگی به‌عنوان خبرنگار جنگ شناخته شود. او در مناطق جنگی فعال بود و همچنین درباره‌ی مسائل مربوط به حقوق زنان در سراسر دنیا تحقیقات و فعالیت‌های زیادی انجام داد. کتاب «جنس ضعیف» نتیجه‌ی تلاش‌های او درباره‌ی حقوق زنان بود. گزار‌ش‌های اوریانا فالاچی در زمان خودش بسیار کم‌نظیر بودند.

اوریانا فالاچی کتاب‌های زیادی نوشته است. از میان این آثار این نویسنده‌ی مشهور ایتالیایی می‌توان کتاب‌های «اگر خورشید بمیرد»، «یک مرد»، «ویتنام، جنگ و دیگر هیچ»، «پنه لوپه به جنگ می‌رود» و «یک مرد» را نام برد.

او سال ۲۰۰۶ در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی به فارسی

گفت‌وگوهای فالاچی با رهبران مهم جهان در ایران نیز مانند نقاط مختلف جهان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این مجموعه گفت‌وگوها با ترتیب‌ها و شکل‌های مختلف در بازار کتاب ایران موجود است.

انتشارات افق کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی را با ترجمه‌ی غلامرضا امامی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی قبلاً با نام «مصاحبه با تاریخ» در ایران ترجمه و منتشرشده است.

چرا باید کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی را خواند؟

گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی کتاب جالبی است. کتابی جذاب و خواندنی که این زن خبرنگار توانمند در آن با تعداد زیادی از سیاستمداران جهان گفت‌وگو کرده است. او با به چالش کشیدن این افراد تلاش کرده است چهره‌ی متفاوتی از سیاست در مقابل مردم قرار دهد. در کنار هم قرار گرفتن مصاحبه‌ی افراد مختلف از سرهنگ قذافی، دیکتاتور لیبی تا امام خمینی رهبر انقلاب ایران و محمدرضا پهلوی دیکتاتور سابق ایران این کتاب را به اثری جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است. این اثری است که باید مطالعه کرد و به آن اندیشید.

کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی در دسته‌ی کتاب‌های مصاحبه سیاسی قرار دارد.

کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 224 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 11 روز بخوانید.

کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مصاحبه سیاسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی مصاحبه سیاسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی اثر اوریانا فالاچی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مصاحبه سیاسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی می‌خوانیم

خدای من! شما می‌خواهید که حرف سادات درست بود؟ او می‌گفت در اسرائیل صلح‌طلب و جنگ‌طلب وجود ندارد. فقط جنگ‌طلب و خیلی جنگ‌طلب وجود دارد.

وقتی‌که مسئله‌ی امنیت ما مطرح باشد، دیگر صلح‌طلب و جنگ‌طلب وجود ندارد؛ فقط یهودی وجود ندارد.

آقای ژنرال! گاهی اوقات من دچار این شک می‌شوم که انگیزه‌ی کارهای شما ناشی از یک جاه‌طلبی وسیع است تا مسائل امنیتی و دفاعی. این را به این جهت می‌گویم که سخنرانی شما را در کنفرانس موسسه‌ی مطالعات استراتژیک به یاد دارم. در آن سخنرانی شما با اشاره به توسعه‌طلبی شوروی و تشریح حوزه‌ی منافع حیاتی اسرائیل گفته بودید: «این منافع، تنها به کشورهای عربی خاورمیانه، دریای مدیترانه و بحر احمر محدود نمی‌شود. به خاطر دلایل امنیتی باید کشورهایی هم چون ترکیه، ایران، پاکستان و مناطقی هم چون خلیج‌فارس و هم‌چنین شمال و مرکز آفریقا را در برگیرد». این حرف‌ها، ترسناک است.

بسیار خوب، می‌بینم که درس‌هایتان را خوب یاد گرفته‌اید. الآن جواب‌تان را می‌دهم. اسرائیل یک کشور به‌خصوص است و به خاطر مسائل متعددی ما مجبوریم با مسائل جهانی و مسائل امنیتی جهانی مقابله کنیم. این مسائل در سه دایره واقع می‌شود. دایره‌ی اول، مسئله‌ی تروریسم فلسطینی‌هاست. دایره‌ی دوم مقابله با کشورهای عربی است که هم‌اکنون با ۱۳۰۰۰ تانک ما را تهدید می‌کنند. دایره‌ی سوم توسعه‌طلبی شوروی است که سال‌هاست در خاورمیانه و آفریقا در حال گسترش است. مسئله‌ی ما این است چگونه ما، در این سه دایره از حق موجودیت خود دفاع کنیم، قبل از آن‌که به قول شما تبدیل به پروس خاورمیانه شویم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
219 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۸:۰۰
نویسندهاوریانا فالاچی
مترجمغلامرضا امامی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۳/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
42,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۲۱۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
0 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کلا کتاب هایی که توسط روزنامه نگاران نوشته می شن خیلی جالبن ادبیاتی که به کار میبرن به شکل سوال و جوابه که آدم رو به خودش جذب میکنه شجاعت و حتی شخصیت خانم فالاچی قابل تحسینه اما باید مراقب باشیم به رسم ایرانیا ازش بت نسازیم مصاحبه شون با آریل شارون رو حتما بخونید و در مورد شارون سرچ کنید مخصوصا در مورد حادثه صبرا و شتیلا

2

من نسخه قدیمی این کتاب داشتم هر مصاحبه با چند صفحه توضیح نویسنده شروع میشد که درست به اندازه مصاحبه ها جالب بود

5

عاشق قلم و کتابهای خانم فالاچی هستم چیزهایی رو در این مصاحبه ها خوندم که تابحال نمی دونستم و این نشون میده که تا چه حد می تونسته به عمق آدمها و حوادث نفوذ کنه

5

مصاحبه های ماندگار تاریخ...خانم فالاچی را بابت این مصاحبه ها از صمیم قلب تحسین میکنم

4

نکته‌سنجی و جسارت فالاچی حیرت‌انگیز است. از بین مصاحبه‌ها، برای من مصاحبه با بازرگان از همه روشنگرتر و مصاحبه با شاه و شارون از همه جالب‌تر بودند.

5

البته این کتاب، جلد دوم کتابِ «مصاحبه با تاریخ» است. کاش جلد اولش رو که خیلی جذابتره هم آپلود کنید.

5

مصاحبه با بازرگان اوجشه بنظر من. و اینکه اگه از تاریخ اگاهی دارین مطالعه کنید. واسه من که مطالعه زیادی نداشتم فقط مصاحبه های اینورش جذاب بود.

5

این زن مقدس ترین زنی هست که شناختم?

4

شخصیت معروفیه، جنگنده و جسور، قلم سفت و کوبنده ای داره، این کتابش رو باید بخونم

5

کتاب رو به خاطر نویسندش خریدم ولی کتابهای دیگر اوریانا فلاچی رو بیشتر میپسندم

نمایش 9 نقد دیگر
4.3
(46)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گفت وگوهای اوریانا فالاچی
گفت وگوهای اوریانا فالاچی
سیاست امروز 1
نشر افق
4.3
(46)
21,000
تومان