0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی شناسی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی شناسی

ویژه آزمون کارشناسی ارشد هنر
درباره آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی شناسی

انتشارات موغام درباره‎ی کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی می‌نویسد: «کتاب پیش رو با ساده‌ترین شکل ممکن دانشجویان هنر را با مفاهیم اصلی فلسفه هنر آشنا می‌نماید. مطالب این کتاب برای افرادی که مطالعات و دانش فلسفی زیادی ندارد بسیار مفید و راهگشاست. مطالعه کتاب حاضر برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد هنر و دکترای هنر توصیه می‌شود. این کتاب برای همه دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های هنری می‌تواند در حکم کتابی آموزشی و مقدماتی، دریچه ورود ایشان به مباحث فلسفی و راهنمایی برای مطالعه کتاب‌های دشوارتر باشد.»

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی اثر سجاد باغبان‌ماهر

کتاب آشنایی با فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی نوشته‌ی سجاد باغبان ماهر برای نخستین بار در سال 1390 منتشر شد. باغبان ماهر درباره‌ی هدف نگارش این کتاب می‌نویسد: «کتاب پیش رو با هدف آموزش گام به گام مفاهیم اصلی فلسفه هنر با زبانی ساده نوشته شده است که می تواند برای همه هنرمندان و دانشجویان هنر به ویژه برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سودمند باشد. از آنجا که هدف اصلی کتاب آموزشی بوده است از ارجاعات داخل متن پرهیز شده و صرفا فهرستی از منابع مورد استفاده در انتهای کتاب ارائه گردیده است.»

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی

کتاب آشنایی با فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی در هشت فصل نوشته شده است.

فصل اول: فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی در یونان باستان

فصل دوم: فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی در دوره مدرن

فصل سوم: ایدئالیسم آلمانی

فصل چهارم: نیچه: طغیان بر عیله مدرنیته

فصل پنجم: زیبایی‌شناسی مارکسیستی

فصل ششم: هایدگر

فصل هفتم: دریافت زیبایی‌شناسی

فصل هشتم: پسامدرنیسم

‌درباره‌ی سجاد باغبان‌ماهر نویسنده‌ی کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی

انتشارات موغام کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی نوشته‌ی سجاد باغبان ماهر را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. دکتر سجاد باغبان ماهر نویسنده، و استاد دانشگاه متولد 11 خرداد 1360 در تبریز است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه میراث فرهنگی در رشته‌ی موزه داری گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه‌ هنر اسلامی تبریز در رشته‌ی هنر اسلامی تکمیل کرد. او دکتری تخصصی خود را از دانشگاه شاهد در رشته‌ی تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی گرفت. او اکنون در دانشگاه هنر اصفهان تدریس می‌کند و صاحب گالری ساربان است.

  • کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی در دسته‌ی کتاب‌های آموزش قرار دارد.
  • کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 160 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.
  • کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع آموزش را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی می‌خوانیم

فلسفه‌ی هایدگر

فلسفه و کار فکر برای او نه دسترسی به نظریه بود و نه مالکیت مجموعه‌ای از اصول و دانسته‌های یقینی، بلکه دلبستگی و سرسپردگی پرشور به کنش پرسش گری و یافتن افق و حدود پرسش بنیادین بود. هایدگر ادعای ساختن یا ارائه‌ی یک نظام فلسفی منسجم و دقیق را نداشت. با آنکه کوشید تا مسئله‌ی هستی را در مرکز بحث خویش قرار دهد، اما نظام فلسفی‌ای بر این پایه بنا نکرد. او بر این باور بود که فیلسوفان بزرگی چون هگل نیز جدا از ادعای خود، موفق به ساختن یک نظام فلسفی نشده بودند.

هایدگر با اینکه در مسیر کار فکری اش از مراحل گوناگون گذشت، و به نکته های بسیاری توجه کرد، اما همواره همان طور که گفته شد در مرکز بحث خود «مسئله هستی»را قرار داد و آن را«موضوع بنیادین اندیشه» و نکته‌ی اصلی در سخن فلسفی معرفی کرد. و این پرسیدن را«پرسش بنیادین»خواند، و با صراحت اعلام کرد که مسئله اصلی و مرکزی فلسفه همین پرسش گری درباره هستی (یا وجود) است، که بیشتر فیلسوفان آن را فراموش کرده. یا کنار گذاشته اند و به نکته هایی دیگر پرداخته‌اند که در مقابل آن فرعی و کم اهمیت بوده‌اند.

وقتی می‌گوییم یک چیزیا یک اثر هست. از چه صحبت می کنیم؟ کتاب«هستی و زمان»‌هایدگر، به عنوان مهم‌ترین کار فلسفی او، درصدد پاسخگویی به این پرسش است؛ پرسشی که معتقد است؛ سنت هستی شناسی فلسفی که گرفتار متافیزیک شده و از حقیقت دور مانده، در پاسخگویی به ‌آن ناتوان است. بنایراین اساس و بنیاد آثار هایدگر بر پرسش از هستی جای دارد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی اثر سجاد باغبان‌ماهر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی آموزش می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسنده سجاد باغبان ماهر
ناشرنشر موغام
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۳/۰۵
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
4,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۱ مگابایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 73 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
2 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اگر علاقه مند هستید با بحث زیبایی شناسی و فلسفه هنر به طور خلاصه آشنا بشید؛ این کتاب مناسبه. برای مصاحبه دکتری فلسفه هنر هم خوبه. پیش نیازهای فلسفی رو تا حدود زیادی گفته و موفق شده در مورد مباحث سنگین فیلسوفانی مثل هگل و هایدگر هم ساده توضیح بده. البته قطعا اگر قصد کسب اطلاعات در مورد یک بحث خاص داشته باشید، مباحث این کتاب خیلی کوتاه و اجمالی هست و باید به منابع دیگری مراجعه کنید.

5

من کلی کتاب فلسفه دارم کتابهای شمیسا مخصوصا برای ارشد خیلی خوبه ولی سنگینو گیج کننده!!! این کتاب بسیار بسیار روان و عالیه پیشنهادم اینه اگه کنکوری هستید حتما اینو اول مطالعه کنید،بسیار راحت و روان کامل با نظریات فلاسفه آشنا میشید بخصوص اینکه سوال هم داره و نوع سوالات و هم توضیح داده

5

بعد از یک سال و نیم دست و پا زدن تو کتاب های دنیای سوفی و الفبای فلسفه و پیج های اینستاگرام و به دست آوردن تقریبا هیچ، این کتاب برای من مثل یه لیوان آب خنک وسط بیابون بود از این لحظه به بعد منتظر کتاب های جدید نویسنده نابغه این کتاب میمونم

5

باسلام وخسته نباشید ایا ممکن کتابهای خریداری شده رادرکامپیوتر خوانده شود.باتشکرازشما//// پاسخ فیدیبو :‌باسلام و احترام اپلیکیشن ویندوز فیدیبو به زودی منتشر خواهد شد . با مهر

5

من برای کنکور دکترا میخونم و به نظرم این کتاب بسیار ساده و در عین حال نسبتا کامل مسائل رو توضیح داده. مهم تر از همه ربط منطقی میان بخش های مختلف کتاب برقرار شده و کتاب منسجم و روان است.

5

خیلی کتاب خوبیه، کاش زمان کنکور پیدا کرده بودمش... ولی الانم دیر نیست ... شروع به خوندن کردم و خیلی لذتبخش و متن ساده و سلیسی داره... ممنون فیدیبو

5

عجب کتاب خوبی، انتظار نداشتم. خیلی عالیه که به غیر از هنر، فیلسوفهای تأثیرگذار و نظریه های آنهارو به خوبی و سادگی توضیح میده.

5

این کتاب عالیه واقعا ساده و روان درباره زیبای شناسی توضیح داده پیشنهاد میکنم که حتما بخونن علاقه‌مندان فلسفه هنر

5

خیلی کتاب خوبی بود، جدا از آزمون ارشد خوندنش برای علاقمندان به هنر می تونه خیلی مفید باشه.

4

کتاب ِ کمک‌آموزشی نسبتاً خوبیه. به‌خصوص برای کارشناسی‌ارشد رشته‌هایی مثل پژوهش و فلسفهٔ هنر

نمایش 13 نقد دیگر
4.5
(73)
10,000
٪30
7,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی شناسی
٪30
آشنایی با فلسفه هنر و زیبایی شناسی
ویژه آزمون کارشناسی ارشد هنر
نشر موغام
4.5
(73)
10,000
٪30
7,000
تومان