0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مورخ
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مورخ

درباره مورخ
دختری جوان نیمه‌های یک شب در کتابخانه‌ی پدرش می‌گردد که کتابی قدیی را پیدا می‌کند و بسته‌ای کاغذ زرد شده. این کاغذها نامه‌هایی هستند که آغازشان رنگ و بویی منحوس دارد: «به وارث عزیز و بداقبالم...» این کشف او را به دنیایی می‌کشاند که حتی به دورترین رویاهایش هم خطور نمی‌کرد: هزار تویی از اسرار گذشته‌ی پدرش و سرنوشتِ مرمروز مادرش که علتش نیروی شرّ عظیمی است که در ژرفای تاریخ نهفته. در همان لحظات ناخودآگاه خود را در آغاز راه جستجویی برای یافتن سوال‌هایش می‌بیند که آن را حق خود می‌داند: جستجو برای دانستن حقیقت در مورد ولاد صلابه‌گر، حاکم قرون وسطایی که فرمانروایی وحشیانه و سبعانه‌اش شالوده‌ی اسطوره‌ی دراکولا را شکل داد. افسانه‌ی دراکولا با دنیای امروز چه ارتباطی دارد؟ جواب این سوال از مرزها و زمان امروز فراتر می‌رود و قهرمان داستان را از آرشیو کتابخانه‌ی آکسفورد به استانبول و بوداپست و از آنجا به قلب اروپای شرقی می‌کشاند. او نشانه‌های ظلمانی و متون پنهانی را رمزگشایی می‌کند و رازهایی را می‌بیند که در روایات و سنت‌های صومعه‌های قرون وسطا هستند و با دشمنانی سهمگین رودررو می‌شود تا اینکه گام به گام به بخش‌های پنهان گذشته‌اش نزدیک می‌شود و در نهایت مجبور است با خود اهریمن روبه‌رو شود. نخستین رمان الیزابت کاستووا کتابی است سرشار از ماجراهای محیرالعقول؛ قصه‌ای مسحورکننده که واقعیت و خیال، گذشته و امروز، آدم‌های حقیقی و خیلی را چنان قاطعانه در هم می‌آمیزد که بی‌گمان داستانی تعلیق‌آمیز و فراموش‌نشدنی را در ذهن ما ثبت خواهد کرد. کتاب موخر تامدت‌ها در صدر فهرست پرفروش‌های بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفت، به 28 زبانترجمه شد و به سیاق کتاب راز داوینچی لقب «راز دراکولا» را به آن دادند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
832 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۷:۴۴:۰۰
نویسندهالیزابت کاستووا
مترجمژاله نوینی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The historian: a novel
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۲/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۱۷ مگابایت
۸۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در ژانر خودش یکی از بهترین کتابهایی هست که خونده ام، آمیختن وقایع حقیقی تاریخی با داستانی تخیلی، و قابل باور درآوردن داستان از طریق پرداختن حتی به ریزترین جزییات با دقتی بالا. عنوان این رمان شاید کمی گول زننده باشه اما باور کنید از جذابیت چیزی از کتاب دراکولای خود برام استوکر کم نداره و جاهایی حتی از اون هم پیشی می گیره بنظر من که خوندن این کتاب تجربه ی بسیار ارزنده ای هستش

1

راستش حتی یک سوم کتاب رو هم نتونستم تحمل کنم. توصیفات خیلی زیاد و برای من که یک خواننده ی ایرانی ام بیشترش کاملا غیرقابل تصور بود. اتفاقات کتاب با اینکه میتونستند هیجان انگیز باشند ولی نوع روایت نویسنده بیشتر از هیجان به اونها رنگ سیاه و غم انگیز داده بود. اصلا نظرم رو جلب نکرد.

3

یه کتاب معمایی و هیجان انگیز با شروع و پایان ناامید کننده و توصیفات بیش از حد. اگر نویسنده روایت داستان رو به خود پل میسپرد مسلما وقت هم نویسنده و هم خواننده کمتر تلف می‌شد. اگه به کتابای دن براون علاقه دارید این کتاب می‌تونه براتون جالب باشه.

5

این کتاب رو دیر پیدا کردم. همانطور که بقیه گفتند شبیه کارهای دن براونه و کمی اطاله کلام داره و برخی جاهاش مثل پایان بندی اش نامفهومه. ولی داستان جذابی داره. نمیدونم از روش فیلمی ساختن یا نه.

4

این کتاب رو دو سه سال پیش خواندم و هنوز توصیفات و داستانی که نویسنده خلق کرده بود در ذهنمه بعد از این کتاب تو این سبک کاری که به این قدرت باشه نخواندم .خلاصه اینکه از دستش ندید.

4

داستان معمایی و پرهیجان با ارجاع به واقعیت های تاریخی و پایان باورنکردنی و غیرقابل حدس، شبیه کارهای دن براون، یکی از ده رمان فانتزی خوبی است که خوانده ام.

5

داستانش جذاب و تصویرسازیاش بسیار دقیق و با جزئیاته...من که زیاد داستان تخیلی دوس ندارم، ازش خیلی خوشم اومد، مخصوصا به خاطر اطلاعات تاریخی که تو دل داستان بود.

4
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲

داستان جذاب ومهیجی داشت که نامفهوم تمام شد،کمی طولانی بودولی اینکه داستانی خیالی را به حقیقت پیوند زده بود در نوع خودش بسیار جالب بود،،ممنون از اینکه توی فیدی پلاس بود.

4

روند داستان بد نیست ولی آخر داستان خیلی آبکیه. به نظرم نقطه قوتش اطلاعات تاریخی خوبی هست که میده.

4

از سر هم بندی داستان و آبکی بودن پایان بندی که بگذریم کتاب درخشان و پر کششی بود. در مجموع توصیه می کنم

نمایش 9 نقد دیگر
4
(28)
گیرا 🧲 (1)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مورخ
٪50
مورخ
الیزابت کاستووا
نشر قطره
4
(28)
گیرا 🧲 (1)
40,000
٪50
20,000
تومان