0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت

درباره این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت

بعد از به دنیا آمدن اولین کودک زن و شوهر به یک خانواده گرم و کوچک تبدیل می‌شوند. این موضوع همان‌قدر که خوشحال‌کننده است و حس خوبی دارد درعین‌حال می‌تواند برای زن و مرد مصیبت‌بار باشد. بسیاری از والدین در طول اولین سال بعد از تولد کودک نسبت به هم دلسرد می‌شوند. چرا؟ چطور می‌توان از این تاثیر مخرب در امان ماند؟ زن و شوهر چطور باید این مصیبت را پشت سر بگذارند؟ آیا سازگاری با عضو جدید خانواده راحت است؟ چطور الفبای تربیت کودک را بیاموزیم؟ یا توجه به کودک بر روابط عاطفی و زندگی مشترک ترجیح دارد؟

کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت نوشته‌ی برنارد ژبروویچ و کولت بارو به همه‌ی سوال‌های مادر و پدر تازه جواب می‌دهد.

درباره کتاب این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت

کتاب این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت نوشته‌ی برنارد ژبروویچ و کولت بارو در سال 2005 به زبان فرانسوی منتشر شد. این کتاب در حوزه روانشناسی و خودیاری خانواده است و با هدف بررسی مشکلات و مصائب زن و شوهر بعد از تولد اولین فرزندشان نگاشته شده است.

نشر قطره کتاب این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت را با ترجمه‌ی دکتر کتایون شهپرراد در ایران منتشر کرده است. خرید و دانلود نسخه الکترونیک و pdf  این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت  در همین صفحه امکان‌پذیر است.

کتاب این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت  سه فصل دارد و به یک خانواده‌ی جوان امکان می‌دهد تا با راهکارها و توصیه‌های کتاب، مشکلات خود را حل کنند. بررسی و تحلیل نویسندگان کتاب از الگوها و معیارهای شخصیتی زن و مرد، عبور از مرحله‌ی بحرانی از زندگی زوجین را بعد از تولد کودک ساده‌تر می‌کند.

چرا باید کتاب این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت را بخوانیم؟ 

تولد یک نوزاد برای زن و مرد تحول بزرگی است و به محض بیرون آمدن از بیمارستان این تغییرات بیش‌تر هم می‌شود. کودک گریه می‌کند گرسنه است و خوابش نمی‌برد. در ماه‌های اول همه‌چیز بافرمان کودک انجام می‌شود. در واقع کودکان زندگی پدر و مادر تازه خود را تحت سلطه درمی‌آورند. پس مادر و پدر زمان کمی برای استراحت خواهند داشت و با همه‌ی خستگی روزهای اول؛ زودرنجی، سوءتفاهم‌ها و مشکلات دیگر تنش‌های رابطه زناشویی را بیشتر می‌کند. زندگی زوجین دیگر مثل سابق نیست و همین موضوع می‌تواند یک فاجعه بزرگ باشد. نباید فراموش کرد که والد بودن مسئولیت‌های جدیدی را به همراه می‌آورد و این مسئولیت‌ها ممکن است باعث غفلت زن و شوهر از هم شود.

والد شدن رفتارهای زن و مرد را تغییر داده و این مسئله همیشه با یک آهنگ یکسان اتفاق نمی‌افتد. در این زمان زن و شوهر جنبه‌های شخصیتی جدیدی را در یکدیگر کشف می‌کنند که گاهی عادت کردن به آن‌ها سخت است. حتی ممکن است بعد از تولد نوزاد، پیوند عاطفی زن و مرد کمتر شود و دیگر هیچ‌چیز مثل گذشته نباشد و همه‌چیز بیش‌ از حد پیچیده شود. در حقیقت به‌ محض اینکه زندگی زوجین ۳ نفره می‌شود به سرعت همه‌چیز را درباره‌ی زندگی مشترک فراموش می‌کنند.

کتاب این بچه که اومد زندگی ما به‌هم ریخت برای زوج‌هایی است که بعد از تولد اولین فرزند خود دچار بحران‌های سخت می‌شوند و حتی ممکن است کارشان به طلاق بکشد. این کتاب به زنان و مردان کمک می‌کند تا با راهکارهای درست و منطقی به جایگاه اصلی خود بازگردند و بنیان خانواده را حفط کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت

کتاب حاضر در سه فصل «من دلم بچه می‌خواد»، «میل به بچه‌دار شدن و انتظار» و «زندگی با بچه» نوشته است.

ناشر در توضیح کتاب آورده است که: «ازدواج و تشکیل زوج در حکم ماجراجویی است و به چشم بسیاری، بچه‌دار شدن و بچه بزرگ کردن آخرین تعهدی است که هنوز ارزش و بهایی دارد. توقع زن و مرد از بچه‌دار شدن مترادف فداکاری است. دلسردی‌ها و به ستوه آمدن‌ها را نمی‌توان به گردن بچه گذاشت؛ که به‌هرحال بچه، بنا بر تعریف، بی‌گناه است. حالا که بچه مسئول نیست، راحت‌ترین کار این است که مشکلات را به گردن شریک زندگی بیندازیم. این‌چنین است که بسیاری از زوج‌ها به‌محض رویارویی با نخستین ناکامی‌ها به فکر جدایی می‌افتند».

 نویسندگان کتاب در فصل اول کتاب با عنوان «من دلم بچه می‌خواد» الگوها و معیارهایی را معرفی می‌کنند که گاهی ممکن است برای زن و مرد متناقض باشد. در ادامه توضیحاتی از گوناگونی‌های رابطه‌ی زناشویی ارائه می‌کنند. نویسندگان کتاب توضیح می‌دهند که زن یا مرد نباید به علت تناقض‌های درونی که بعد از تولد کودک به وجود می‌آید به هر قیمتی تقصیر و اشتباهات را گردن یکدیگر بیندازند. آن‌ها همچنین بیان می‌کنند که زن و شوهر تابع دو نوع دیدگاه رسمی و درونی هستند. در ادامه انواع ازدواج و داستان زندگی یک زوج بررسی می‌شود.

فصل دوم «میل به بچه‌دار شدن و انتظار» درباره‌ی تمایل زنان و مردان به بچه‌دار شدن و دلایل آن است. نویسندگان در این فصل توضیح می‌دهند که شیوه بیان تمایلات زنان و مردان با هم تفاوت دارد و این خود ریشه‌ی فرهنگی دارد و هم از ابعاد فردی و ارتباطی نشات می‌گیرد. در ادامه هماهنگی میل زن و مرد و توصیه‌ها و پیشنهاد‌هایی برای به دنیا آوردن فرزند دوم بیان می‌شود.

«زندگی با بچه»  عنوان فصل سوم است که با جمله‌ی «چند هفته بعد از تولد نوزاد، گردباد فرو می‌نشیند و زندگی آرام می‌گیرد و ضرباهنگ زندگی عوض می‌شود». نویسندگان در این بخش از سختی‌ها و مشکلاتی که بعد از زایمان گریبان‌گیر خانواده‌هاست می‌گوید و راهکارهایی را برای اولویت‌بندی امور زندگی ارائه می‌کنند.

و پیشنهاد‌های کتاب «این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت» به والدین

نویسندگان توضیح می‌دهند که اولین واکنش برای جلوگیری از تاثیرات مخرب نوزاد پیش‌بینی کردن است. یقینا شما به عنوان مادر یا پدر با تولد کودک فکر می‌کنید فقط اتفاقات شادی‌بخش برایتان رخ می‌دهد اما بعد از تولد نوزاد متوجه می‌شوید چنین تصوری اشتباه بوده و ناامید می‌شوید. بهتر است قبل از به دنیا آمدن نوزاد با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید مشکلات پیش رو را همراه باهم پیش‌بینی کنید تا در آینده روابط گرم و صمیمی شما حفظ شود. مثلا می‌توانید در مورد تقسیم کار باهم صحبت کنید. این نوع تصمیم‌گیری‌ها به سلیقه و اولویت‌های زن و شوهر بستگی دارد. هر چه درک و آگاهی بیشتری داشته باشید تغییرات شدید زندگی کم‌تر باعث آزارتان خواهند شد.

استراحت کردن را فراموش نکنید! نگه‌داری از کودک شما را از استراحت دور کرده‌است؟ درست موقعی که کودک خوابیده شما هم باید استراحت کنید. تنها یا حتی دو نفرِ که واقعا انتخاب بهتری است! با این کار می‌توانید آرامش بیشتری پیدا کنید. مهم‌تر از همه باید مراقب خودتان باشید تا احساس کنید هنوز هم خواستنی و جذابید. به‌محض اینکه آمادگی پیدا کردید رابطه عاطفی با همسرتان را از سر بگیرید. این موضوع برای سازش شما و همسرتان ضروری است. درنهایت گردش‌های عاشقانه دو نفری را از یاد نبرید. بعضی وقت‌ها کودک را به مادربزرگ یا پرستار بسپارید و با همسرتان بیرون بروید. با این کار روابط شما به سرعت به گرمی قبل می‌شود.

در بخشی از کتاب این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت می‌خوانیم

والدی که باردار نیست (پدر)وقتی می‌بیند که همسرش حامله است نکات عجیبی را تجربه می‌کند که ممکن است گاهی اوقات تغییر شکل یابد و به درگیری میان او و همسر تبدیل شود. در ابتدا، او کسی است که «حامله نیست» و وضعیت بارداری را در جسم خود حس نمی‌کند. مرد، اغلب به زحمت می‌تواند ازآنچه حس می‌کند حرف بزند، حال از سر خجالت باشد یا به دلیل نحوه‌ی تربیتش یا شاید حس می‌کند که حق حرف زدن ندارد چون کار او تنها مشارکت است. مرد از این وضعیت احساس ناکامی می‌کند. قرار است زندگی‌اش عوض شود، اما اوضاع‌واحوال تغییر خاصی نمی‌کند و او باید برای پیگیری ماجرا روی احساسات همسرش تکیه کند. زن در این میان با خوشحال است یا نیست، باحالش خوب است یابد؛ اما مرد در حاشیه است. او ممکن است سعی کند همراه و در کنار همسرش باشد، اما در اغلب موارد حس می‌کند که کنار گذاشته‌شده است و به عمق ماجرا اشراف ندارد. طبق آمار، ۳۰ درصد از مردها هنگام بارداری همسرانشان دچار عارضه‌ی«لانه نشینی» می‌شوند که سردرد و اضافه‌وزن و درد دندان جزئی از آن است. برخی از زنان تحمل این را ندارند که مرد ناخوش باشد. آن‌ها حس می‌کنند که مرد می‌خواهد از این طریق فایده‌ای ببرد، درست مانند خودشان، وقتی از ناراحتی‌های جسمانی شکایت می‌کنند. زنی که اغلب استفراغ می‌کند و مدام حالت تهوع دارد، وقتی می‌بیند شوهرش هم ناخوش است، عصبی می‌شود. او حس می‌کند که مرد بیش‌ازحد به خودش اهمیت می‌دهد، خود را ضعیف نشان می‌دهد، توان روبه‌رو شدن با این موقعیت خاص را ندارد و از خود می‌پرسد که آیا در صورت لزوم می‌تواند به چنین مردی تکیه کند؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
303 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۶:۰۰
نویسندهبرنارد ژبروویچ
نویسنده دومکولت بارو
مترجمکتایون شهپرراد
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Le Baby – Clash
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۰/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۱ مگابایت
۳۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
27 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابیه که همه زن و شوهرایی که میخوان بچه دار بشن باید بخونن خودم نصفه های این کتابم به نظرم ارزش یکبار خوندنو داره که حداقل از مشکلات بچه دار شدن اگاه بشین و چشم بسته نرید دل مشکل بهترین جمله کتاب: برای زوج جوان آسان نیست که به اطرافیان بگویند ورود این نوزاد چقدر زندگی آنها را بهم ریخته

4

اگر در حال حاضر کسی بگه ای کاش من به دنیا نیامده بودم کفره. به این فکر کنیم شاید این بچه اصلا دوست نداشته باشه به این دنیای زیبای دوست داشتنی بیاد.:-!

4

من از این کتاب اصلا راضی نبودم. توقعی اسم و توضیحاتش در آدم ایجاد میکنه رو برآورده نمیکنه در متن

1

به نظرم اصلا کتاب منسجمی نبود و از خواندنش لذت نبردم

5

کتاب نایاب رستاخیز مردگان دانلود: mj۱۲۶@

3

کتاب خوبی بود، راضی بودم

1

توصیه نمیکنم کتاب قوی ای نیست

3.4
(11)
34,500
٪50
17,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت
٪50
این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت
برنارد ژبروویچ
نشر قطره
3.4
(11)
34,500
٪50
17,250
تومان