0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ جهانی دوم در اروپا

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنگ جهانی دوم در اروپا

مجموعه تاریخ ۴۴
نویسنده:
فیلیپ گاوین
درباره جنگ جهانی دوم در اروپا
در سپیده دم روز جمعه اول سپتامبر سال 1939، یک سپاه بزرگ آلمانی در پی فرمان آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمانی که چند سالی پس از کسب قدرت به بهانه‌های واهی سودای جهانگشایی در سر می‌پروراند، به کشور همسایه ، لهستان، حمله و هر چه را بر سر راهش بود ویران کرد. این حمله آلمان نازی، سرآغاز جنگی شش ساله در اروپا بود که به مرگبارترین درگیری تاریخ تبدیل شد. جنگی مخوف و هولناک که جان تقریباً پنجاه میلیون انسان را گرفت. مردم آلمان، که مشکلات حیرت‌انگیز اقتصادی و سیاسی دهه 1920 و اوایل 1930 آنها را به ستوه درآورده بود، پیروی کورکورانه از رهبر پر جنب و جوشی را برگزیدند که وعده می‌داد زندگی آنها را بهبود بخشد و شکوه و افتخار از دست رفته آلمان را احیا کند. اما هیتلر پس از دستیابی به قدرت کامل در آلمان، به جای عمل به وعده‌هایش برنامه مرگبار خودش را در پیش گرفت که شامل تسخیر اروپا و روسیه و نابودی جمعی اشخاص نامطلوب بود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهفیلیپ گاوین
مترجم مهدی حقیقت خواه
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۲۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۳۰ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 60 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
37 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همون‌طور که از اسمش مشخصه صرفاً به رخدادهای جنگ در اروپا پرداخته، به‌گونه‌ای که ممکنه آخر به این نتیجه برسید که شاید ژاپن و بمب‌های اتمی آمریکا اصلاً وجود نداشته. به هرحال کتاب بدی نبود برای آشنایی با جنگ جهانی دوم، و عمده‌ی مطالب پیرامون به قدرت رسیدن هیتلر و چیرگی آلمان نازی، و درگیری‌ها و اعمال‌شون بود. برعکس کتاب تاریخ جنگ جهانی اول از همین مجموعه تاریخ انتشارات ققنوس، تو این کتاب بخش زیادی از مطالب به چگونگی شروع جنگ اختصاص داده شده، و برای آشنایی با وقایع پرشمار جنگ باید کتاب‌های جامع‌تری رو خوند. درضمن در این کتاب به دشمنی نازی‌ها با یهودیان اشارات متعددی شده و نسل‌کشی‌ها(؟) رو با آمار دست‌بالایی که موجود هست بیان کرده. گرچه این کتاب تحلیلی و جامع نیست اما این مورد بحث‌های زیادی پیرامونش هست با آمارهای مختلف و متناقض، و حتی شیوه‌های کشتاری که در موردشون بحث هست. درباره این موارد هم بهتره مطالعات بیشتری داشته باشید.

1

معلومه نویسنده این کتاب یک صهیونیست پرپاقرصه. گفته هیتلر بخاطر کشور گشایی جنگ جهانی رو شروع کرد،ولی حقیقت اینه که بعد از جنگ جهانی اول که دو تا از ایالت های آلمان به لهستان واگزار میشه که دولت یهودی لهستان بخاطر اینکه از مردم این مناطق نفرت داشتن با اینا مثل برده رفتار میکنن تا اینکه بیست سال بعد که هیتلر در آلمان به قدرت میرسه تمام سعی خودش رو میکنه تا اونارو از این کار منصرف کنه و در آخر هم لهستان برای اینکه به آلمان نشون بده اختیار این مردم آلمانی تبار رو داره مردم یک شهر چند صد هزار نفری از این مناطق رو زنده در خاک دفن میکنن و روز بعد هم هیتر به لهستان حمله میکنه. این حرف ها رو از خودم درنیاوردم اگر خواستید ویدیوش که حتی خود هیتلر هم در این مورد سخنرانی میکنه رو میفرستم.

3

کتاب خوب و مختصری بود. با اینکه به تاریخ جنگ جهانی دوم در اروپا می‌پردازه اما اصلا به حمله هسته‌ای آمریکا به ژاپن اشاره‌ای نکرده در حالی که به اتحاد ژاپن با آلمان و حمله ژاپن به مواضع آمریکا اشاره کرده بود. ضمن اینکه جنایات هیتلر در حملات هوایی رو بازگو کرده در حالی که جنایات متفقین از جمله ابعاد حملات هوایی بریتانیا به آلمان رو چندان باز نکرده. و اینکه تاکید زیادی روی هولوکاست داشت که از یک نویسنده غربی چیز عجیبی نیست. صرف نظر از ابهامات هولوکاست، تاکید باید بر تمام کشته‌شدگان جنگ باشه و نه فقط یک قوم و پیروان یک دین خاص.

2

بنظرم ارزش یک کتاب به مترجم و روای اون نیست بلکه ارزش یه کتاب و ا‌ونم یک کتاب تاریخی به حقایقی است که در اون کتاب درج شده است؛ وگرنه همه میدانیم که تاریخ را فاتحان تحلیل میکنند و نبايد انتظار داشت که این کتابها گوياي حقایق باشند. البته شاید اگر در مورد رمان و کتابهای روانشناسي و تحلیلی بخواهيم قضاوت کنیم بازی با قلم و تحلیلهای آن ميتواند تعیین کننده ارزش قلم آن اثر باشد‌. ولی وقتی پای تاریخ به میان میاید مخاطب به دنبال حقایق ناب و دست نخوره تاريخی است که دست هیچ تحلیلگری به آن نخورده باشد.

5

فکر نمیکردم از خوندن این کتاب آنقدر متاثر بشم. با اینکه فیلم های مربوط به جنگ جهانی زیاد دیدم و جنایت های جنگ جهانی به هیچکس پوشیده نیست ولی بازم تاریخی که توی این کتاب روایت شده بود، تلخ و زهرآگین بود. البته این اولین کتابی بود که در مورد جنگ جهانی میخوندم و در قالب رمان نبود.

5

از خوندن وقایع جنگ جهانی اول و دوم میشه فهمید آلمان در هر دو جنگ عملا تک و تنها جلوی همه قدرتهای دیگه اروپا و آمریکا بوده. شاید اگر برخی تصمیمات و اتفاقات جنگ نبود هیتلر به راحتی فاتح کل اروپا میشد در ضمن کتاب باید به طرفداری از متفقین بپردازه و دلیلش واضحه.

4

هر چند این کتاب برای نوجوانان نوشته شده، اما اطلاعات خوبی را در اختیار افراد بزرگسال قرار می دهد. با تشکر از مترجم کتاب بابت ترجمه روان و نیز انتشارات ققنوس.

2

تاریخ توسط گروه و اشخاص پیروز میدان نوشته میشود پس خیلی عجیب نیست دروغ ها و تهمت ها وارونه کردن ماجرا در خیلی از سطور این کتاب جدای از جفنگیات ملموس در کل کتاب «مرگ هیتلر» به شکلی بیان شده که خیلی به دروغ نزدیک است.

5

سطح کتاب خیلی پایینه خیلی دوست داشتم به حمله اتمی و‌شکست ژاپن یا حضور متفقین و‌متحدین تو خاورمیانه هم اشاره میشد در کل کتاب برای کسی که هیچ اطلاعاتی از جنگ جهانی دوم نداره خوبه و اطلاعات جدیدی به من که قبلا مطالعه داشتم نداد

4

کتاب خیلی خلاصه و درعین حال نسبتا کاملیه که البته صرفا به پرداخت مسائل مربوط به جنگ جهانی دوم از موضع آلمان نازی میپردازه. بنطرم برای شروع برای آشنایی با این رخداد بزرگ کتاب مناسبیه

نمایش 27 نقد دیگر
4.3
(70)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ جهانی دوم در اروپا
جنگ جهانی دوم در اروپا
فیلیپ گاوین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه تاریخ
شامل 67 عنوان کتاب
جنگ جهانی دوم در اروپا
جنگ جهانی دوم در اروپا
مجموعه تاریخ ۴۴
گروه انتشاراتی ققنوس
4.3
(70)
59,000
تومان