0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ های صلیبی

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنگ های صلیبی

مجموعه تاریخ ۳۳
درباره جنگ های صلیبی
ظهر سی‌ام آوریل سال 1975، ستونی از تانک‌های تحت فرمان نیروهای ویتنام شمالی‌دروازه‌های کاخ ریاست جمهوری ویتنام جنوبی را در سایگون فرو ریختند و واردمحوطه کاخ شدند. رهبر ویتنام جنوبی طی پیامی تسلیم بی‌قید و شرط خود را اعلام‌کرد. تسلیم ویتنام جنوبی در برابر ویتنام شمالی در سال 1975، پس از دو هزار سال‌درگیری‌های خارجی و داخلی برای تعیین سرنوشت کشور، نقطه عطف بزرگی بود. درخلال قرون متمادی، مردم ویتنام برای راندن متجاوزان گوناگون خارجی ظفرمندانه‌دست به‌دست همدیگر داده، اما در این راه بارها و بارها نیز به قهقرای جنگ‌های تلخ‌داخلی افتاده بودند. آن گونه که در تاریخ ثبت شده، ویتنام نخستین بار در سال 111 قبل از میلاد توسط امپراتوری چین تسخیر شد. تا چند هزار سال بعد از این تاریخ، ویتنام حکم یکی ازاستان‌های چین را داشت. ویتنامی‌ها به چینی‌ها به دیده تحسین می‌نگریستند و بخش‌اعظم فرهنگ چین را در فرهنگ خود ادغام کرده بودند، اما در عین حال سودای‌استقلال نیز داشتند. در سال 938 ویتنامی‌ها برای مطالبه استقلالشان به قدر کفایت نیروبسیج کرده بودند. نیروهای تحت فرمان ژنرال نِگو چوین چینی‌ها را در نبردی در شمال‌ویتنام، نزدیک هایفونگِ امروزی، شکست داد. قبل از جنگ، سربازان ژنرال نِگو چوین‌در بسترِ رودی پُر جزر و مد در باچ دانگ دیرک‌های نوک فلزی فرو کردند. با بالا آمدن‌سطح آب، وقتی دیرک‌ها زیر آب بودند و دیده نمی‌شدند، ویتنامی‌ها قایق‌های چینی‌را با ترفند به صحنه کارزار کشیدند. با پایین رفتن آب، قایق‌های چینی در میان دیرک‌هابه دام افتادند و به سهولت توسط ویتنامی‌ها نابود شدند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسنده تیموتی لِوی بیئل
مترجمسهیل سُمّی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۲۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۴۲ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب جالبی است.در این کتاب سعی شده تا تاریخ جنگ های صلیبی را به شکلی مجمل اما با رعایت امانت نسبت حفظ نام افراد تاثیر گذار بیان کنند ، هرچند که کرایش نویسنده گاها در جانب داری از سپاه صلیبیون ملموس است ، اما آن چیزی که در نهایت خواننده با آن روبرو می شود تاریخی سراسر جنگ و خونریزی و کشتار انسان های بی گناه بسیار است. چیزی که در این نوشتار خیلی بارز است تفاوت ارزش زندگی یک انسان معمولی و یک نجیب زاده یا یک پادشاه است. در حالیکه در طی یک جنگ انسان های بی گناه بسیاری با سبعیت تمام کشته می شوند افراد قدرتمند از هر دو طرف حنگ آسوده خاطر هستند که حتی در صورت شکست نیز جان آن ها از طرف دشمن در امان خواهد بود...! بعضا حتی به نشانه ستایش دلیری های طرف مقابل به او پیشکش نیز می دادند. در این برهه از تاریخ سفاک ترین افراد نام و نشان قهرمان را می گیرند.

5

کتاب موجز و مختصری بود در باب تاریخ جنگ های صلیبی. منتها گرایش نویسنده در عین تلاش برای بی طرفی به سمت صلیبیون مشهود بود. در واقع از گوشه و کنار این کتاب میتوان به اوج تهی مغزی و سنگدلی اروپاییان پی برد. فکر میکنم در این باب حتی با مغول ها هم قابل رقابت نباشند. اما درباره ترجمه: به نظر ترجمه بی نقصی بود. اما بهتر بود مولف سیر پیوسته تاریخی رو رعایت کنه.

5

سلام دوستان...من یە مشکل بزرگ با این کتاب دارم..خوشحال میشم کسی بتونە کمکم کنە... تو این کتاب گفتە صلاح الدین پسر نور الدین زنگی بودە.. ولی این کە امکان ندارە..زنگی ها ترک بودن اما صلاح الدین کورد بود....خاندان نور الدین زنگی بود..اما خاندان صلاح ایوبی بود..بعدشم مگە اسم پدر صلاح الدین، نجم الدین ایوب نبود؟؟؟

5

مجموعه‌ای از جنگهای میان مسیحیان و مسلمانان که به نام دین در سال ۱۰۹۵ میلادی آغاز گردید و پس از هشت جنگ خونین در سال ۱۲۹۱ میلادی پایان یافت. "درباره کتاب" مربوط به این وقایع نیست.

5

ترجمه ی سهیل سمّی و انتخاب کتاب های او برای ترجمه عالی است. چون هم ترجمه و هم انتخاب او همیشه مورد مداقه ی وافری قرار می گیرد و از همین رو است که بنظرم کتاب های او خواندنی از آب در می آید.

5

یکی از بهترین و مفید ترین کتاب ها برای علاقه مندان به دروه جنگ های صلیبی، ترجمه روان هست و نقاشی هایی هم برای راهنمایی و ارتباط برقرار کردن خواننده با متن وجود داره

5

تانک؟! ویتنام؟!

4

واقعا از خوندن این کتاب لذت بردم. و در بخش هایی مجبور شدم از گوگل استفاده کنم و اطلاعات جانبی بگیرم که لذت مطالعه ی کتتب رو دو چندان کرد.

5

از اینکه امکان مطالعه این کتاب و کتابهای مشابه را به این راحتی و بدون صرف وقت و هزینه فراوان بدست آورده ام بی نهایت خرسندم.

5

به نظر می‌رسد «درباره کتاب» به اشتباه از کتاب دیگری انتخاب شده است.

نمایش 10 نقد دیگر
4.1
(50)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ های صلیبی
جنگ های صلیبی
تیموتی لوی بیل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه تاریخ
شامل 67 عنوان کتاب
جنگ های صلیبی
جنگ های صلیبی
مجموعه تاریخ ۳۳
گروه انتشاراتی ققنوس
4.1
(50)
59,000
تومان