0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سونات شبح

معرفی، خرید و دانلود کتاب سونات شبح

درباره سونات شبح

نمایشنامه‌خوانی یکی از عادت‌های دست‌داشتنی است که امروزه کمتر کسی به دنبال آن می‌رود. اما خواندن نمایشنامه لذت‌های بیشماری دارد. برای مثال شرح دقیق و زیبای صحنه‌ها به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از شرایط و ویژگی‌های صحنه داشته باشد. نمایشنامه‌ها بخش مهمی از ادبیات هر کشور هستند و بر خلاف باور عموم نمایشنامه‌ها گاهی داستان‌هایی جذاب تر از رمان‌ها دارند.

نمایشنامه‌ی سونات شبح یکی از مشهورترین نمایشنامه‌های نوشته شده توسط آگوست استریندبرگ‌ است. این نویسنده که یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان مکتب اکسپرسیونیسم است در این نمایشنامه خواننده را مسحور می‌کند.

درباره‌ی کتاب سونات شبح اثر آگوست استریندبرگ

نمایشنامه‌ی سونات اشباح نوشته‌ی یوهان آگوست استریندبرگ است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1907 منتشر شد و مانند بیشتر کارهای این نویسنده مورد پسند عموم قرار گرفت. نمایشنامه‌ی سونات شبح در سه پرده نوشته شده است، و از اولین سالی که این نمایشنامه نوشته شد تاکنون بارها و بارها توسط کارگردانان مختلفی به روی صحنه رفته است. یوهان آگوست استریندبرگ نام کتاب را از سونات پیانو شماره هفدهم بتوون گرفته است.

امین عظیمی و نگار خان بیگی در مقدمه‌ی این کتاب نوشته‌اند: «در کنار ترجمه‌ی کامل نمایشنامه، مقدمه ی مترجم انگلیسی، سالشمار فعالیت‌های نوشتاری این درام نویس سوئدی و مقاله‌ای پژوهشی در مورد نمایشنامه نیز بر مجموعه افزوده شده تا مخاطبان اصیل حوزه‌ی ادبیات نمایشی، بویژه اساتید و دانشجویان تئاتر بتوانند ارتباط دامنه دارتری با آن برقرار کنند. در مورد هریک از اسامی خاص و واژگانی که کارکردی چندوجهی در نمایشنامه دارند نیز توضیحاتی توسط مترجمان در ذیل صفحات آمده است؛ با آنکه گاه ممکن است این امر، روند خوانش اثر را کند کند، اما بدون شک در درک هرچه بهتر ظرافت‌های مورد نظر نویسنده بی تاثیر نیست.»

خلاصه داستان سونات شبح

داستان سونات شبح درباره‌ی ماجراجویی‌های یک دانش آموز ‌سوئدی است که علاقه‌ی عجیبی به یک آپارتمان شیک در استاکهلم دارد. این دانش‌آموز با فردی اسرارآمیز به نام جیکوب هامل (Jacob Hummel) آشنا می‌شود و هامل در طی آشنایی او را به داخل این آپارتمان می‌برد و ماجراهایی اتفاق می‌افتد که داستان را روایت می‌کند.

‌درباره‌ی آگوست استریندبرگ نویسنده‌ی کتاب سونات شبح

یوهان آگوست استریندبرگ نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقاش سوئدی است. آگوست استریندبرگ نویسنده‌ای معتبر و مشهور سوئد است تا حدی که نام او کنار سورن کی‌یرکگور، هنریک ایبسن و هانس کریستین اندرسون به عنوان تاثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی قرار می‌گیرد. نمایشنامه‌های او در مکتب اکسپرسیونیسم نوشته شده‌اند و برای مطالعه‌ی نمایش این مکتب منابع معتبر و خوبی شناخته می‌شوند.

یوهان آگوست استریندبرگ در سال 1894 در استاکهلم به دنیا آمد. او در طول زندگی خود شغل‌های زیادی مانند معلمی، کتابداری و روزنامه‌نگاری را امتحان کرد تا دست آخر استعداد خود را در نوشتن کشف کرد و آغاز به نوشتن کرد. استریندبرگ در طول زندگی هنری خود حدود 55 اثر خلق کرده است که تعدادی از آن‍ها به فارسی ترجمه شده‌اند.

ترجمه‌ی کتاب سونات شبح به فارسی

انتشارات نیلوفر کتاب سونات شبح را با ترجمه‌ی امین عظیمی و نگار خان‌بیگی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. امین عظیمی نویسنده، منتقد ادبی، کارگردان و مترم جوان ایرانی متولد سال 1361 است. او فارغ التحصیل رشته‌ی تئاتر است و از سال 1371 در حوزه‌ی تئاتر فعالیت می‌کند. امین عظیمی در کنار حوزه‌ی نمایش، در مطبوعات هم فعال است. بیش از ده سال است که امین عظیمی، نقد‌های خود را در سایت ایران تئاتر منتشر می‌کند و نظرات او به عنوان یک منتقد بسیار معتبر و پر اهمیت در حوزه‌ی تئاتر است.

انتشارات نیلوفر یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین ناشران معاصر است. این انتشارات سهم انکارناپذیری در معرفی نویسندگان داخلی و  خارجی به خوانندگان ایرانی داشته است. این ناشر خوش‌نام سال‌هاست که با بهترین نویسندگان و مترجمان کار می‌کند و نام این انتشارات سند اعتبار بر ترجمه و نوشتار کتاب است. این انتشارات با تعهد به ارزش‌های اولیه‌ی خود همیشه کیفیت کتاب‌های خود را بالا و مطلوب نگاه داشته است و اکنون با انتشار نسخه‌ی الکترونیکی کتاب‌های خود به خوانندگان نشان داده است که دغدغه‌ی اصلی مدیران این انتشارات بالا بردن میزان مطالعه است.

کتاب سونات شبح مناسب چه کسانی است؟

کتاب سونات شبح در آن دسته از کتاب‌هایی قراردارد که خواندنش برای همه لذت بخش خواهد بود. اما بدون شک علاقمندان به ادبیات نمایشی و تئاتر از خواندن آن لذت بیشتری خواهند برد. کتاب سونات شبح در دسته‌ی کتاب‌های نمایشنامه‌ سوئدی قرار دارد. کتاب سونات شبح مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 144 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 7 روز بخوانید. کتاب سونات شبح حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع نمایشنامه‌ سوئدی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب سونات شبح می‌خوانیم

همزمان با کنار رفتن پرده ها، صدای ناقوس چندین کلیسا از فاصله ای دور به گوش می رسد. درهای خانه باز هستند. «بانوی سیاهپوش» که لباسی سراسر سیاه به تن دارد، بدون هیچ حرکتی در راه پله ایستاده است. «زن سرابدار» ‌مشغول تمیز کردن پله‌های جلوی خانه است. سپس او، نرده‌ها را پاک کرده و به برگ بوها آب می‌دهد.

کنار ستون،«پیرمرد» در صندلی چرخ داری نشسته و مشغول خواندن روزنامه است. موها و ریش‌هایش سپید است و عینک بر چشم دارد.

«دختر شیرفروش»، درحالی که سبد فلزی بطری های شیر را به دست گرفته از سمت چپ وارد می شود. او لباسی تابستانی به تن دارد: کفش های قهوه‌ای، جوراب‌های سیاه و کلاه لبه دار سپید. کلاه‌اش را برمی دارد و آن را به گوشه ای از آبنما آویزان می کند. عرق پیشانی اش را پاک کرده و با فنجانی که به همراه دارد آب می نوشد؛ بعد دست هایش را می شوید، در آب نگاه می کند و موهایش را مرتب می‌کند.

صدای زنگ یک کشتی بخار شنیده می شود و آوای نت بم ارگی که از کلیسای مجاور به گوش می رسد. گه گاه سکوت را می شکند.

دانشجو: میشه اون فنجون رو به من بدی؟

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب سونات شبح اثر آگوست استریندبرگ بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی نمایشنامه‌ سوئدی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسنده یوهان آگوست استریندبرگ
مترجم نگار خان بیگی
مترجم دومامین عظیمی
ناشرنشر نیلوفر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
28,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۰ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم حتما بعد از خوندن متن نمایشنامه چندتا نقد و تحلیل ازش بخونید تا بتونید بیشتر متن رو درک کنید . در کنارش خوندن زندگی‌نامه مختصری از استریندبرگ هم میتونه به درک سونات شبح کمک کنه .

5

سونات شبح در کنار هملت مرغ دریایى و... جزو نمایشنامه هاى مهم تاریخ است و قطعا جزو تاثیرگذارترین متن هاى استرینبرگ میباشد

5

قبلن نمایشنامه پدر رو از همین نویسنده خوندم و خیلی خیلی اثر خوب و خاصی بود. این نمایشنامه هم فوق‌العاده بود

3

یک نمایشنامه ی جالب و کوتاهه که ارزش خونده شدن رو داره. توصیه میکنم

5

از معروف‌ترین آثار استریندبرگ

5

کارای استرینبرگ جالبن کلا

5

کتاب خیلی خوبیه

4

عالی

4.6
(21)
16,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سونات شبح
سونات شبح
یوهان آگوست استریندبرگ
نشر نیلوفر
4.6
(21)
16,800
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر